LucianTheOne

Faruri, leduri si lumini

Recommended Posts

Se gasesc prin Romania lentile pentru Cree XM L2? Ma intereseaza ceva de 10 grade.

Cauta pe zexstar.com exact modelul, nu știu care îți trebuie, dar uite un exemplu http://www.zexstar.com/product_info.php?info=p552_Lentila-Carclo-15-grd-Frosted-narrow-20mm-pt--LED-CREE--NICHIA--Seoul--OSRAM.html

Asta cred că este, carlco 10003  http://www.zexstar.com/product_info.php?info=p550_Lentila-Carclo-10-grd-Plain-tight-20mm-pt--LED-CREE--NICHIA--Seoul--OSRAM.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are aceeasi lungime a axului. Si nu vad cum s-ar putea prinde caseta / pinionul pe butucul cu dinam. Nu cred ca se potriveste nimic cu nimic.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am avut farul urmator: http://www.bike-discount.de/de/kaufen/busch-mueller-ixon-iq-premium-led-scheinwerfer-139355

Pe o bicicleta de touring si oras cu care am mers prin ploaie si ninsoare.

Probleme pe care le-am avut cu farul:

- e foarte greu (tot farul cu baterii are vreo 500g), prinderea s-a facut pe surubul de furca(nu pe ghidon), de genul asta: http://s129.photobucket.com/user/derekdean123/media/CPF%20Photos/IQ-Mounted-on-Bike.jpg.html

- pentru ca sistemul de prindere era plastic cu plastic, se misca mereu pe teren denivelat si scotea zgomote de la vibratii.

- din cauza vibratiilor si/sau al ploii a inceput sa se stinga la trecerea de hopuri sau gropi;

- tot din cauza vibratiilor si a trecerilor prin gropi pe asfalt s-au rupt marginile cu care se agata de motanul de pe furca si a zburat pe asfalt Impactul cu asfaltul i-a mai rupt cateva bucati din el, din plastic fiind.

Nu prea mai am ce face acum cu el, am nevoie de un alt far, alt model de preferat.

 

Ce-mi puteti recomanda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu mă înșel, suportul de furcă e pentru faruri alimentate de la dinam, care sunt mai ușoare; e posibil ca vibrațiile să fi apărut din această cauză.

Ixon-ul e printre cele mai bune faruri pe care le puteai cumpăra, ai putea încerca să-i contactezi pe cei de la B&M și să le relatezi cele întâmplate (mai ales partea în care se stingea de la vibrații).

 

Eu am un Trelock 950 (183g) și un Fenix BC30R (230g), ambele le montez doar pe ghidon.

Ca și Ixon-ul, 950-ul e un far "civilizat", cu aprobări și lumeni puțini (mai puțini decât Ixon, din ce am citit). Dacă mergi preponderent pe șosea cu viteze de până la 20km/h 950-ul s-ar putea să fie suficient. Îl am de aproximativ un an, am mers prin ploaie și ninsoare, nici o problemă.

Fenix-ul are o abordare mai directă, fără optică avansată, motiv pentru care va deranja participanții la trafic (mai mult sau mai puțin, în funcție de setarea de luminozitate). Îl am din vară, îl folosesc preponderent pe offroad împreună cu o lampă pentru cască.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt cam in aceeasi dilema. Momentan folosesc un Sigma Lightster.

Personal, intre Ixon si 950, as alege 950.ul. 6ore de autonomie pe luminozitate maxima e mai mult decat suficient. In plus, daca nu ai nevoie de atata lumina, ai posibilitatea de a reduce intensitatea(5 trepte, parca). Ixon.ul nu are decat 2, din care una e aproape inutila, deci esti obligat sa mergi cu el pe maxim.

Nu am vazut in actiune decat 950.ul si e mai mult decat suficient pe sosea, chiar si la viteze de 30km/h.

Ixon.ul are ca avantaj faptul ca ii poti schimba acumulatorii, daca ai mai multe perechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ixon.ul are ca avantaj faptul ca ii poti schimba acumulatorii, daca ai mai multe perechi.

@@otsdr, 950-ul se poate alimenta de la o baterie externă în timpul mersului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am fost curios până acum. Văd că rămâne aprins și trece în modul de încărcare când îi conectez bateria, deci s-ar zice că i se poate extinde autonomia așa.

 

PHRqUx2.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine de stiut(parca am facut si eu testul) dar bateria tine o eternitate :)

In afara de suportul de toata jena este foarte tare lantena

pot confirma ca se poate merge si cu mai mult de 30 km /h indeplina siguranta , initial ai impresia ca nu face lumina dar face cat si unde trebuie

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am acelasi far pe care il pomenesti, inainte am avut Trelock, mai folosesc Knog.  Busch-ul este clar peste Trelock din toate punctele de vedere. Knog-ul are alt scop.Pentru ce folosesti farul, sa vezi sau sa fii vazut?

 Pe acumulatori, mai usor si cu aceeasi putere de iluminare nu prea ai sanse. Undeva trebuie sa faci un compromis, ori un far mai greu, ori autonomie ori putere de iluminare. Alta varianta ar fi sa treci la dinam, daca poti. In functie de alegere sunt diverse variate. Trebuie ca farul sa respecte reglementarile din Germania? Ce buget ai?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat de pe ebay cu mult timp in urma acel far omniprezent cu led Cree, insa am renuntat rapid la el din cauza orbirii participantilor la trafic, a cablurilor de conectare intre acumulatori si far(trebuia mereu sa desfac arici acumulator+cablu infasurat pe cadru la fiecare stationare in oras), cat si a autonomiei destul de scazute chiar si pe flash. Nu tinea mai mult de o zi pe strobe, iar pe faza scurta vreo 2-3 ore

Brandurile consacrate europene sau din State sunt cam piperate la ceea ce ofera, asa ca am studiat putin ebay+youtube+review si am ales 2 branduri din China si Taiwan. Branduri proprii, nu copii.

 

Pentru bicla am luat marca Dosun(Taiwan) modelul AF500 (pret aprox. 250 lei). Are indicator si poti doza puterea (cele 3 faze) in functie de timp/ km pana la destinatie. Mai are un strobe, iar acumulatorul este pur si simplu interminabil pe aceasta faza. Am mers o luna cu el aprins ziua cat si noaptea si nu vrea sa se descarce. Lucru important, led-ul arunca lumina printr-o oglinda speciala care face ca faza sa fie precisa si sa nu orbeasca participantii la trafic. este un filmulet pe youtube in care se poate vedea eficacitatea acestei lanterne. Pentru ceea ce ofera, dimensiunea este mica iar greutatea este de 135gr. Singurul neajuns este ca nu se gaseste colier de schimb/rezerva pentru ghidon. Daca ai 2 sau 3 biciclete era util sa pui colier pe fiecare bicla, iar daca il rupi va trebui sa cumperi alta lanterna.

 

Pentru cap (frontala) am gasit un alt brand/site numit SUNREI. Modelul Youdo 3S (pret aprox 120 lei), cu acumulator intern si incarcare prin MicroUSB, este cu mult calitativ peste ce am vazut la acealasi pret din gama "profi" Petzl sau Tikka. Am fost in drumetii cu ea, am mers si noaptea pe bicicleta si nu am reusit sa o descarc in 2-3 ore de folosinta pe modul maxim. La cat e de mica este impresionanta autonomia cat si puterea fasciculului luminos.

Pentru mai multe detalii cautati pe youtube, iar pt preturi pe ebay.com :)>-

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat de pe ebay cu mult timp in urma acel far omniprezent cu led Cree, insa am renuntat rapid la el din cauza orbirii participantilor la trafic, a cablurilor de conectare intre acumulatori si far(trebuia mereu sa desfac arici acumulator+cablu infasurat pe cadru la fiecare stationare in oras), cat si a autonomiei destul de scazute chiar si pe flash. Nu tinea mai mult de o zi pe strobe, iar pe faza scurta vreo 2-3 ore

Brandurile consacrate europene sau din State sunt cam piperate la ceea ce ofera, asa ca am studiat putin ebay+youtube+review si am ales 2 branduri din China si Taiwan. Branduri proprii, nu copii.

 

Pentru bicla am luat marca Dosun(Taiwan) modelul AF500 (pret aprox. 250 lei). Are indicator si poti doza puterea (cele 3 faze) in functie de timp/ km pana la destinatie. Mai are un strobe, iar acumulatorul este pur si simplu interminabil pe aceasta faza. Am mers o luna cu el aprins ziua cat si noaptea si nu vrea sa se descarce. Lucru important, led-ul arunca lumina printr-o oglinda speciala care face ca faza sa fie precisa si sa nu orbeasca participantii la trafic. este un filmulet pe youtube in care se poate vedea eficacitatea acestei lanterne. Pentru ceea ce ofera, dimensiunea este mica iar greutatea este de 135gr. Singurul neajuns este ca nu se gaseste colier de schimb/rezerva pentru ghidon. Daca ai 2 sau 3 biciclete era util sa pui colier pe fiecare bicla, iar daca il rupi va trebui sa cumperi alta lanterna.

 

Pentru cap (frontala) am gasit un alt brand/site numit SUNREI. Modelul Youdo 3S (pret aprox 120 lei), cu acumulator intern si incarcare prin MicroUSB, este cu mult calitativ peste ce am vazut la acealasi pret din gama "profi" Petzl sau Tikka. Am fost in drumetii cu ea, am mers si noaptea pe bicicleta si nu am reusit sa o descarc in 2-3 ore de folosinta pe modul maxim. La cat e de mica este impresionanta autonomia cat si puterea fasciculului luminos.

Pentru mai multe detalii cautati pe youtube, iar pt preturi pe ebay.com :)>-

B&M sunt din cu totul alta categorie fata de ce ai aratat tu aici. Prima lampa are 320 lumeni, a doua 130, e destul de putin si puse impreuna. Eu am un Knog Blinder de 500 lumeni si are fascicolul mai slab decat B&M. B&M are fascicolul mai larg si mai puternic. Knog pe de alta parte este fantastic pe intermitent, este cu adevarat un "blinder" in sensul in care te face foarte usor vizibil. Dar nu este o lampa de mers, asa cum este B&M IXON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea conteaza specificatiile, conteaza cata lumina ai in fata , degeaba ai 1000 lumeni daca sunt imprastiati aiurea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este stiut faptul ca luminile cu adevarat bune se remarca in special printr-o optica foarte buna, iar B&M si Trelock poseda acest lucru.

Cel mai mare dezavantaj pe care il gasesc acestor doi producatori este ca ei produc "lumini' in conformitate cu standardele germane care interzic luminile intermitente, atat pe fata cat si pe spate. Sunt de acord ca luminile intermitente, noaptea sunt deranjante pentru ceilalti participanti la trafic, dar ziua sau cand inca nu e intuneric complet, daca vrei sa fii vizibil pentru soferi sau alti participanti la trafic, luminile intermitente sunt mult mai eficiente si sunt si nederanjante pentru acestia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, nu te impiedica nimeni sa adaugi un licurici .....eu am unul din Decathon  , daca nu ai cei din trafic te pot confunda cu o masina 

Pe spate insa cu un licurici puternic dc esti in trafic este mai bine, daca esti in pluton este mai ok cu unul fix 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat de pe ebay cu mult timp in urma acel far omniprezent cu led Cree, insa am renuntat rapid la el din cauza orbirii participantilor la trafic, a cablurilor de conectare intre acumulatori si far(trebuia mereu sa desfac arici acumulator+cablu infasurat pe cadru la fiecare stationare in oras), cat si a autonomiei destul de scazute chiar si pe flash. Nu tinea mai mult de o zi pe strobe, iar pe faza scurta vreo 2-3 ore

Cred că are o problemă farul, sau acumulatorul are capacitatea foarte mică. În general la farurile de genul ăsta ai autonomie vreo 3 ore la puterea maximă.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo 2 ani folosesc un Niteye B20. Vine in pachet cu de toate- prindere, acumulatoare, panglica pentru comutarea treptelor  - teoretic 1200lumeni cu 2 buc XM-L U2. Dupa nici o luna am pus alte leduri: XM-L2 U2-3C.Puterea lanternei e in jur la 1350-1400lm, autonomia insa  a scazut putin. Acum 2 luni am inlocuit acumulatoarele de 2200mAh cu unele de 3000 mAh, si iar am autonomie buna:) In oras e suficient treapta a doua la 600lm, dar afara din oras doar la maxim:) Se vede bine si marginea drumului vad mai usor gropile. Distanta de bataie in fata e in jur la 40m ca nu il tin drept ci putin directionat in jos.

XML2_XML_1.jpg

 

Acum ceva timp am primit o alta lanterna pentru bicicleta de la Klarus, BK30. Asta e cu 3 leduri, unu pe mijloc doua pe lateral. Ce mi-a placut mult, ca cele doua leduri laterale se pot ajusta in functie de nevoi- au doua brate ce se rotesc in sus si jos. In oras se poate merge lejer doar cu cele doua leduri laterale aprinse. Datorita lentilei gen fagure imprastie lumina iar aprise toate cele 3 leduri nu este nici o zona neiluminata din fata bicicletei.

bk30_2_Copy.jpg bk30_1_Copy.jpg

bk30_3_Copy.jpg bk30_4_Copy.jpg bk30_6_Copy.jpg bk30_5_Copy.jpg

Si acest model are panglica de unde se pot schimba treptele luminii, ce mi-a placut e suportul de baterii, nu are acumulatoare dedicate ci pot folosi de care vreau( normal 18650, dar de orice putere). Graficul lanternei nu e asa cum mi-am imaginat eu, dar sa zicem ca e OK daca il folosim afara unde aerul va raci corpul lanternei:

bk30_xml2u2_1000lm.jpg

 

ca si lumina pe spate, ceva mai demult am avut un Lupine Rothlicht, destul de puternic la ce dimensiuni avea.

La ce pret are.... graficul lui arata destul de urat:

lupine_rotlicht.jpg

P1470425.jpg P1470432.jpg P1470431.jpg P1470438.jpg P1470441.jpg P1470423.jpg

 

Acum folosesc o chestie faina, ce merge cu 3*AAA si are 3 trepte: intensitate normala, stroboscop si strobo lent. Arata ca un mic panou cu led rosu.

1470827.jpg 1470825.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea văd legătura dintre watermark și farurile de bicicletă, dar treacă-meargă. 

 

De ce ai renunțat la Rotlicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea conteaza specificatiile, conteaza cata lumina ai in fata , degeaba ai 1000 lumeni daca sunt imprastiati aiurea

Exact. Modelul Dosun AF500 ofera o lumina bine dozata si suficienta pt mers noaptea (ca or fi 500lm sau 320 reali...treaba lor atat timp cat vad foarte bine cu ea), iar acumulatorul intern face toti banii. Daca ma uit mai atent seamana destul de mult cu modelul Trelock Ixon 950, aceeasi tehnologie de a arunca lumina prin intermediul unei oglinzi, indicator/status al acumulatorului insa nu digital si aceleasi 2 butoane. Singurul lucru care nu e asemanator, pretul: 250 lei vs. 690 lei

Cred că are o problemă farul, sau acumulatorul are capacitatea foarte mică. În general la farurile de genul ăsta ai autonomie vreo 3 ore la puterea maximă.

Am gresit eu cand m-am exprimat. Initial tinea intr-adevar cam 3 ore pe maxim, insa autonomia cat si durata de incarcare s-a diminuat rapid in timp. Acumulatorii aia 18650 se duc cam repede. O mai am si acum insa nu ma pot baza pe ea pt ca nu am status al acumulatorului si a inceput sa se descarce si in timp,nefolosita, iar cablurile alea ma seaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind mare fan al chinezariilor ieftine :) am comandat asta:

 

Interesant produsul. Merci de info. L-am comandat si eu sa vad ce e de capul lui. Poate inlocuiesc clona lui Zecto Drive cu care nu vad nimic noaptea in oras. E buna doar pt flash.    :-. Ma bazez momentan pe iluminatul public. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merci de info
 

 

:)) Si eu am dat de el cautand Dosun AF500 despre care ai pomenit tu. Eu l-am comandat de pe Fasttech. Nu ma astept sa faca mai multa lumina decat ce am acum, dar la cat costa poate fac fericit vreun pusti prin sat facandu-i-l cadou.

Le-am trimis tichet celor de la Fasttech sa-i intreb daca pot aduce si farul asta care pare a avea o carcasa buna si pare pretabil la mici modificari pentru un plus de putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.