LucianTheOne

Faruri, leduri si lumini

Recommended Posts

Eu stiu ca problemele apar la montarea in serie a acumulatorilor, nu in paralel

 

Apar si la montarea in paralel daca cele doua celule montate in paralel au rezistente interne diferite. Nu mai sunt 100% sigur de mecanismul exact, dar cred ca in final celulele cu rezistenta interna mai mica ajung sa se descarce mai repede decat cele cu rezistenta interna mai mare, ceea ce duce la o variatie inegala a tensiunilor la bornele fiecarei celule montate in paralel.

 

LE: mai multe explicatii aici

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este. Riscurile sunt mult mai mari la montrea in paralel a bateriilor. Daca la montarea in serie, o baterie mai proasta face tot ansamblul sa lucreze mai slab, la montarea acelorasi baterii in paralel se distrug si bateriile bune. Oare de ce la toate aparatele obisnuite cu mai mult de o baterie, acestea sunt inseriate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare de ce la toate aparatele obisnuite cu mai mult de o baterie, acestea sunt inseriate?

 

Intr-adevar, buna observatie, chit ca legarea in serie a celulelor e legata si de tensiunea minima de operare a circuitelor din interiorul respectivului aparat. Cam singurele dispozitive care au din fabrica baterii montate in paralel sunt laptopurile cu baterii Li-Ion cilindrice, unde poti avea cate 2-3 celule in paralel (de exemplu laptopul meu are o baterie cu 3x3 celule). Dar in cazul lor celulele sunt (teoretic, depinde de producator si atentia la detalii) imperecheate cu atentie in momentul in care sunt fabricate bateriile. Si de atentia la selectia si matchingul celulelor depinde durata de viata a bateriei - am vazut laptopuri a caror baterie era inutilizabila dupa nici un an de zile, in timp ce a mea e pe la 90% din capacitatea initiala dupa 2 ani de utilizare.

 

Chiar si asa, mai nou si laptopurile au inceput sa se orienteze treptat catre acumulatori LiPo, unde celulele pot avea capacitati mult mai mari decat in cazul Li-Ion si nu mai e necesara montarea lor in paralel. Asta pe langa alte avantaje ale tehnologiei LiPo in fata LiIon.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce ma deranjeaza in schimb e ca stopul nu e absolut deloc protejat impotriva apei (sunt o gramada de spatii si gauri in carcasa prin care se poate infiltra apa) si ca in cazul in care vreau sa inlocuiesc bateriile, e destul de complicat sa desfac stopul (montat pe un portbagaj Racktime Addit).
 

 

Stai linistit ca rezista bine de tot. Al meu de portbagaj e acelasi model si de vreo 3 ani a incasat ploi cu nemiluita si nici cand spal bicicleta nu-l dau jos. Nu-l deranjeaza deloc apa. O fi mai greu de desfacut pe Addit, dar e si protejat ;). Al meu pe Topeak Super Tourist DX este foarte expus, dar a rezistat cu bine pana acum.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi mai greu de desfacut pe Addit, dar e si protejat ;). Al meu pe Topeak Super Tourist DX este foarte expus, dar a rezistat cu bine pana acum.

 

Adevarul e ca intr-adevar e foarte bine protejat la impact pe Addit. Oricum, ca sa nu-mi fac griji prea mari cu privire la apa, voi folosi doar baterii pentru stop, ca sa nu-mi fac stric acumulatorii in cazul in care chiar ajung sa se ude. Sunt convins ca "electronica" din interiorul farului e bulletproof (daca are asa ceva, nu m-ar mira sa fie doar o rezistenta langa LED).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind mare fan al chinezariilor ieftine :) am comandat asta:

 

Mi-a sosit jucaria. Prima impresie e ca lanterna e mica, ceea ce ar fi ok pt oras unde mai tot timpul o montez/demontez si o bag in buzunar. Ma intreb ce autonomie reala are. :-W O sa vad si revin cu impresii. In ceea ce priveste fluxul luminos si forma lui sunt cam dezamagit. Daca asta are 300lm asa cum scrie in prospect, atunci frontala mea SUNREI YOUDO 3 de 135 lm declarati ar avea 600 defapt,ceea ce rezulta ca lanterna are un 70-90 lm reali zic eu. Se mai pierde un pic din lumina si din cauza temperaturii de culoare fiind un 6500k lumina rece spre albastru, cat despre forma spotului luminos, dezamagirea e ca nu e bine definit asa cum se lauda in prospect, ci oarecum difuz (comparand cu DOSUN AF 500 care are aceea tehnologie cu lumina prin oglinda). Cu un led mai bun, un pic mai puternic cu lumina alba si o oglinda mai clara ar fi iesit o chestie draguta, dar probabil mai scumpa.

Am sa-i fac testul in oras sa-i vad autonomia si puterea in teren. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a sosit jucaria. Prima impresie e ca lanterna e mica, ceea ce ar fi ok pt oras unde mai tot timpul o montez/demontez si o bag in buzunar. Ma intreb ce autonomie reala are. :-W O sa vad si revin cu impresii. In ceea ce priveste fluxul luminos si forma lui sunt cam dezamagit. Daca asta are 300lm asa cum scrie in prospect, atunci frontala mea SUNREI YOUDO 3 de 135 lm declarati ar avea 600 defapt,ceea ce rezulta ca lanterna are un 70-90 lm reali zic eu. Se mai pierde un pic din lumina si din cauza temperaturii de culoare fiind un 6500k lumina rece spre albastru, cat despre forma spotului luminos, dezamagirea e ca nu e bine definit asa cum se lauda in prospect, ci oarecum difuz (comparand cu DOSUN AF 500 care are aceea tehnologie cu lumina prin oglinda). Cu un led mai bun, un pic mai puternic cu lumina alba si o oglinda mai clara ar fi iesit o chestie draguta, dar probabil mai scumpa.

Am sa-i fac testul in oras sa-i vad autonomia si puterea in teren. 

uite ceva asemanator! http://www.bikexpert.ro/lumini-si-reflectorizante_37/far-rfr-power-light-300-reincarcabil-usb_5788_99032.aspx o fi avand 300 de lumeni? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
M-am uitat si eu la ei pe site. Electronica e clar alta întrucât are 5 moduri luminoase vs 3. Am sa încerc sa vad daca pot face un test de comparație la ei la magazin. Din start prețul e dublu. Mie și 60 lei mi s-au părut cam mulți [emoji2]
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat si eu la ei pe site. Electronica e clar alta întrucât are 5 moduri luminoase vs 3. Am sa încerc sa vad daca pot face un test de comparație la ei la magazin. Din start prețul e dublu. Mie și 60 lei mi s-au părut cam mulți [emoji2]

Am fost in magazin si am testat un pic lanterna Cube in comparatie cu clona Raypal 2255. Lanterna Cube e mai bine finisata, spotul de lumina este oleaca mai puternic (ochiometric cam cu 30-40%), cu un alb gen 4000k versus Raypal cu un alb rece 6500k, avand in plus si modul strobe util ziua. Cu Raypal  merg de 2 saptamani aproape zilnic cam 1-2h pe modul flash si inca nu s-a descarcat. Eu nu as da cu aproape 80 lei mai mult pentru un plus de calitate la varianta Cube, insa cine vrea calitate Cube este o lanterna OK pt oras.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost in magazin si am testat un pic lanterna Cube in comparatie cu clona Raypal 2255. Lanterna Cube e mai bine finisata, spotul de lumina este oleaca mai puternic (ochiometric cam cu 30-40%), cu un alb gen 4000k versus Raypal cu un alb rece 6500k, avand in plus si modul strobe util ziua. Cu Raypal  merg de 2 saptamani aproape zilnic cam 1-2h pe modul flash si inca nu s-a descarcat. Eu nu as da cu aproape 80 lei mai mult pentru un plus de calitate la varianta Cube, insa cine vrea calitate Cube este o lanterna OK pt oras.

deci se merita si clona!un review super!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Chiar daca observ ca majoritatea prefera varianta comerciala de "lumini" am zis sa postez si eu ce incerc sa fac.

Am decis sa modific un vechi proiect/far pt bicicleta (2010) care era cam mare si cu racirea supradimensionata.

Folosesc componentele pe care deja le am:

-led XM-L T2 

-driver care duce led-ul pana la jumatate din ce poate el - 1400mA

-teava rectangulara 20/20 mm, grosime 1,5 mm parca, luata din praktiker

-lentila clara de la zexstar luata tot prin 2010

- intrerupator simplu, cat mai mic - il caut azi prin magazine

-prinderea pe ghidon o fac cu o brida de la un stop mai vechi

 

Am vrut ca avantaje sa fie

-sursa de lumina discreta/mica pe ghidon

-un led eficient

-sa folosesc ce am deja cumparat

-1400mA e destul sa imi faca in teorie aprox 450 lumeni

 

 

http://postimg.org/image/3q49ioi5t/

http://postimg.org/image/voyf9jjsh/

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Dupa vopsire si montat pe bicicleta arata asa:

Nu stiu cum sa postez ca sa imi apara direct pozele si nu link-ul...

 

http://imgur.com/a/zggfl

 

Dus la 1400mA, ledul XML-T2 nu se incalzeste asa cum ma asteptam incat nu este nevoie de a fi lipit si de restul carcasei asa ca am facut un reglaj optic...

 

Piulita de pe dreapta este reglajul led-ului in relatie cu lentila. Am zis ca imi va fi util un reglaj daca tot era la indemana. Inca nu am iesit noaptea la un test, dar presupun ca va fi suficient de luminos. Intrerupatorul o sa fie in borseta, aproape de acumulatori. Din motive de spatiu, nu am avut cum sa ingramadesc si un intrerupator acolo. 

 

 

Pe stanga am acelasi model/design de "far" dar mai mic ca dimensiuni, cu led SSC P4, lentila frosted medium Clarco, fara reglaj optic, driver cu 5 moduri, curent maxim 1000mA, daca imi aduc bine aminte. Are deja 2-3 ani si nu mi-a facut nicio problema. Il tin alimentat la 2x18650 Ultrafire in paralel.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum sa postez ca sa imi apara direct pozele si nu link-ul...

 

http://imgur.com/a/zggfl

 

Dai clic dreapta pe fiecare poză și alegi "vezi imaginea" sau "deschide imaginea în filă nouă". Din bara de adrese iei codul care se termină cu .jpg sau .png (depinde de tipul imaginii). Codul îl copiezi și îl introduci în căsuța specială pt inserare imagini de pe alte siteuri în mesaj.  Ex.  http://i.imgur.com/8vYAFqC.jpg

Capture.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles acum cum functioneaza :) Multumesc si scuze de offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau sa imi fac un far cut-off! ce lentila pentru led imi trebuie? si de unde o pot procura(din tara daca s-ar putea)? multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formarea corectă a fasciculului luminos se face folosind un reflector de formă potrivită, nu o lentilă (vezi Ixon-ul pe care îl ai deja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formarea corectă a fasciculului luminos se face folosind un reflector de formă potrivită, nu o lentilă (vezi Ixon-ul pe care îl ai deja)

vreau sa fac unul de putere mai mare! ceva cu un led xpg sau xml-t6! nu vreau sa stric Ixon-ul sa-l modific!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uitam dupa un set de lumini la un pret accesibil, in jur de 60 de lei farul si vreo 30 stopul, credeti ca e o investitie buna setul de lumini de la lidl http://www.lidl.ro/ro/Oferte-513.htm?action=showDetail&id=50466 sau ar fi mai bine sa-mi indrept atentia spre alte modele.

e o copie exacta a farului Roxim RS3 http://www.roxim.net/product_rs3.htmlsi un filmulet https://www.youtube.com/watch?v=rv9lGw7G-Hg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farul de la Lidl: 3 moduri de intensitate, nu are strobe. Doar farul este pe acumulator, stopul este pe 2x baterii AAA. Nu vine cu cablu USB. Stopul nu e cine știe ce. Farul este perfect pentru oraș (Are 40/20/10 LX. În manual scrie că regim de 10 LX acumulatorul ține 10 ore.). Cel mai important este că nu deranjează șoferii din sens opus! (pe cel cu lumină roșie nu i-am mai făcut poze, are un singur mod, on/off, este ceva basic...)

Se încarcă la 5v DC, 500-1000 mA. Când este complet încărcat ledul verde de la buton se stinge. Când ledul este roșu acumulatorii sunt descărcați.

Pentru prima dată trebuie ținut la încărcat 10h!

 

Made in Germany.

 

 

20160303_100135.jpg

.

20160303_100216.jpg

.

20160303_100308.jpg

.

20160303_094659.jpg

.

20160303_094714.jpg

.

20160303_094729.jpg

.

20160303_094937.jpg

.

20160303_094944.jpg

.

20160303_094952.jpg

.

20160303_095120.jpg

.

20160303_095134.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preț 60 lei, pe site la Lidl scrie că ledul ar fi Osram. Dar în manual nu am găsit să scrie ceva despre asta.

My Bad! E e produs în China, importat de Germania și vândut în România! :)) Led-ul cică are 50000 ore de viață.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lanterna pare ok, chiar daca nu ti se pare puternica, nici nu trebuie, conteaza cum distribuie lumina pe sosea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am variantele anterioare de la lidl, nu sunt cine stie ce, dar iti faci treaba cu doua pe ghidon, una sa bata aproape si alta mai la distanta, si asa creezi o zona mai mare de lumina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farul de la Lidl: 3 moduri de intensitate, nu are strobe. Doar farul este pe acumulator, stopul este pe 2x baterii AAA. Nu vine cu cablu USB. Stopul nu e cine știe ce. Farul este perfect pentru oraș (Are 40/20/10 LX. În manual scrie că regim de 10 LX acumulatorul ține 10 ore.). Cel mai important este că nu deranjează șoferii din sens opus! (pe cel cu lumină roșie nu i-am mai făcut poze, are un singur mod, on/off, este ceva basic...)

Se încarcă la 5v DC, 500-1000 mA. Când este complet încărcat ledul verde de la buton se stinge. Când ledul este roșu acumulatorii sunt descărcați.

Pentru prima dată trebuie ținut la încărcat 10h!

 

Made in Germany.

 

 

 

Pachetul meu contine si cablu micro-usb, insa deja am prea multe prin casa si cam orice telefon se incarca prin mufa micro-usb. Pe mine nu prea ma multumeste raza/spotul luminos, ma asteptam la ceva mai bun. Poate si pt ca avand o alta lanterna mai buna sunt un pic mai pretentios. Asta o luasem pt oras insa  cred ca o dau retur deoarece am nevoie de un strobe puternic ziua (da, vreau sa fiu vazut cu riscul de a deranja). O sa dau retur pachetul si raman la clona Raypal sau poate iau originalul RFR. Ar fi fost buna daca avea un strobe sau flash la intensitate luminoasa maxima, iar stopul acela e o gluma fara nici un alt mod decat fix/on.

Bine ca au tradus descrierea stopului:"Far spate (stop) cu 5 LED-uri puternice" . In engleza e scris corect :-

Referitor la Raypal 2255 a inceput sa ma cam nemultumeasca si aia. Inca nu apucasem sa o testez bine. Am crezut initial ca acumulatorul tine mult insa m-a pacalit din cauza ca nu se descarca brusc, ci scade in timp intensitatea fluxului luminos, trezindu-ma la un moment dat cu o "lumanare". Probabil din acest motiv nu are nici martor/indicator pt statusul acumulatorului  B-( . La nivel maxim sta destul de putin 2-3 zile a cate 2-3 ore pe flash. 

Lista e deschisa pt lanterne bune si ieftine (sub 250 lei pt ca la banii aia stiu ce sa iau...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.