LucianTheOne

Faruri, leduri si lumini

Recommended Posts

Ah, ala da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uit pe bike 24 la farul asta si vad cativa nemti care au dat numai o stea. Zic ei acolo probabil de ce au dat calificativul ala foarte slab dar nu stiu o boaba de germana :D Si ma pune usor pe ganduri chestia asta... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am cautat review-uri la farul asta am identificat o singura problema potentiala, semnalata de unii utilizatori, si anume faptul ca au reusit sa rupa in timp butonul de plastic de inchidere/deschidere a carcasei. Cu toate astea, erau cazuri izolate si probabil ca depinde cat de brutali au fost ei in timpul utilizarii. Mai erau unii care se plangeau ca la folosirea cu anumiti acumulatori, farul trecea foarte devreme in modul de putere scazuta (semnaland descarcarea acumulatorilor), dar am dubii cu privire la calitatea acumulatorilor respectivi. Eu folosesc Sanyo Eneloop XX (intre timp deveniti Panasonic Eneloop XX) de 2500 mAh si nu am avut nici o problema de genul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uit pe bike 24 la farul asta si vad cativa nemti care au dat numai o stea. Zic ei acolo probabil de ce au dat calificativul ala foarte slab dar nu stiu o boaba de germana :D Si ma pune usor pe ganduri chestia asta... :(

Pt traducere foloseste google translate. Se descurca binisor.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@feroviarul

Intrebarea care trebuie sa ti-o pui este ce curent vrei sa treaca prin led?

Daca nu doresti complicatii, deci racire cu radiator simplu, atunci te poti limita la 500 mA care vor da cam 250 - 300 lm si va avea o cadere de tensiune de 2,9 V.

fie gasesti un driver care sa iti scoata 2,9 V din 5 V, fie pui o rezistenta de putere (5W) ceramica, in serie cu ledul si cu valoare de (5-2,9)/0,5 ohmi, adica 4,2 ohmi. Se gasesc fie de 3,3, fie de 4,6 ohmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardul USB este de 200mA per port. Acuma faptul că găsești alimentatoare de băgat în priză care au aceeași mufă și bagă prin ea chiar și 2A, asta e altceva; ele trebuie să respecte doar mufa, nu și standardul complet USB. Problema e dacă cumva bagi LED-ul tău într-o mufă USB la vreun calculator sau laptop, și LED-ul încearcă să sugă mai mult decât pot da circuitele: o să aibă PC-ul/laptopul circuitele de protecție care să identifice consumul prea mare și să oprească alimentarea, sau o să facă fâs-poc-altul la rând?

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 si 1000 mA. Si sunt limitate din surse. Poti sa alimentezi si un calorifer electric din ele. Nu dau mai mult de 500/1000 mA.

De pe mobil. Scuzati eventuale tastari gresite. Mulmutesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curand mi`am luat si eu "far" ptr bicicleta... care defapt este lantena "CREE LED T6 5000W" ... bine`nteles ca lumenii sunt falsi, ca doar chinezii baga de la ei grupa mare, ca doar nu`i dor degetele sa mai puna un sau 3 de 0. Pretul ei a fost undeva la 80 lei de pe olx... Are 5 functii si anume Puternic 100%, Mediu 50%, Economic 25%, Stroboscopic, SOS ...

post-19058-0-92888200-1465249447_thumb.jpgpost-19058-0-61295800-1465249452_thumb.jpgpost-19058-0-59093200-1465249456_thumb.jpg (in ordine: "puternic" "ieconomic") pozele sunt facute de la etajul 2 pe o masina... si pe blocul de vis a vis (undeva la 200m distanta, la etajul 9)

 

Ca si prindere, pana acum am folosit 3 tairap (soricei) si au sustinut cu brio pe sosea, teren accidentat, borduri sarite. Nimic din ce am gasit pe piata nu mi-a placut si nu`mi da senzatia ca ar putea tine lanterna... are undeva la 400g si 21 cm, dar o sa`mi iau de la chinezi sistemul asta: post-19058-0-15398800-1465249663_thumb.jpg

 

Avantaj:

  • lumina puternica, putand fi concentrata sau diametru larg, bate suficient de mult
  • incarcator auto + priza

 

Dezavantaj:

  • greutatea / lungimea (dar se gaseste si`n varianta mai mica)
  • acumulatorii sunt mai mari decat o baterie normala AA

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma mi-am luat si eu un far B&M Ixon IQ Premium. Aseara a ajuns si am iesit putin pe intuneric cu el. Nu sunt chiar atat de impresionat de el, modul economic mi se pare cam slabut. Modul full e, intr-adevar, suficient de puternic incat sa mergi pe asfalt cu viteze de 40-42 de km/h insa modul economic fixat undeva foarte jos ca putere si diferentele intre cele doua faze sunt foarte mari. As fi preferat inca cel putin o treapta, poate chiar doua, intre cele doua deja existente, sa fie totul mai echilibrat. Lumina e aruncata destul de bine pe sosea astfel ca in fata ta ai un "cerc" luminos cu lungimea de 10-15 metri foarte clari. Prinderea e una foarte rigida astfel ca, odata ce ai strans surubul, farul sta foarte fix fara miscari nedorite. Insa nu stiu cat o sa tina urechile alea din plastic, mai ales daca sucesti farul de pe o bicicleta pe alta. Diferenta intre el si Bontranger Ion 2 e uriasa, sunt din clase diferite si per total cred ca se merita cei 50 de euro insa sunt foarte dezamagit de acel mod economic. Si nu stiu pentru ce este acea "caciulita", de ce ar trebui sa o montez pe far, ajuta cu ceva? 

Acumulatorii folositi sunt Panasonic Eneloop AA 1900 mah (sunt cei albi) dar vreau sa trec la Eneloop 2450 mah (cei negri). Nu mi se pare atat de greu precum ma temeam insa nici usor nu e. 

   

 

Una peste alta sunt multumit de el si sper sa fie fiabil in timp. Am curaj acum sa plec noaptea prin bezna cu farul asta si Ion 2 pus pe casca.  Mii de multumiri colegului @@majikstone care ne-a spus de acest far (eu de la el am aflat de modelul asta desi studiam alte modele in paralel) si review-ul foarte util! :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Șepcuța se monteaza deasupra, in fata farului, avand rolul de a mai "taia" din lumina parazita care ar putea ajunge in ochii soferilor. Sincer, la cat de bine facuta e optica farului, nu cred ca e necesara, dar e posibil sa fi fost obligatorie ca sa respecte reglementarile germane cu privire la farurile de bicicleta.

 

Modul minim e intr-adevar la limita bunului simt, dar cred ca e gandit mai degraba ca alternativa "de urgenta".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si tu ai montat-o sau mergi fara ea? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat-o, dar daca vad ca se desprinde o las jos. M-am gandit ca poate o sa mai protejeze geamul farului daca il scap pe jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu cateva ganduri despre Busch + Müller IXON IQ Premium.  Am deja vreo 200 de kilometri facuti pe intuneric la lumina acestui far. In continuare sunt nemultumit si dezamagit de acel mod city sau cum s-ar numi el fixat prea jos ca putere de iluminare insa nu este ceva dramatic. De ce spun asta? Acum trei, patru seri, cand mai aveam cam 15 kilometri pana acasa, in padure fiind (pe asfalt, sigur), farul a intrat automat in modul economic. Daca comutam pe modul full intra insa tinea 30-40 de secunde. Ajutat de Bontranger Ion 2 pus pe casca am ajuns acasa fara probleme sau emotii, insa e cam aiurea sa te trezesti ca te lasa farul cand ti-e lumea mai draga. Momentan am acumulatori Panasonic Eneloop albi de 1900 Mah. Am hotarat sa iau pe cei negri de 2500 de Mah. Si am mai luat hotararea recenta, impulsionat de treaba asta cu intratul in modul economic, sa mai cumpar un IQ Premium. Unul sa il tin pe modul full iar al doilea pe modul economic, astfel ca si daca ar intra ambele in modul economic as avea o lumina decenta cu care sa ajung acasa. 

Optica lui pare sa fie extrem de buna, asa cum bine a zis colegul @@majikstone. In turele astea care le-am facut cu farul nu am fost atentionat de soferi din cauza Ixon-ului ci mai mult din cauza Bontranger-ului Ion 2, care, pus pe casca si indreptat catre soferi la lumina maxima, este extrem de deranjant. Pot sa zic ca are o lumina foarte "ascutita" si suparatoare pt. ochiul uman. Ca sa va zic sincer, Bontranger-ul il tin acum pe casca in modul mai slabut si cand ma oftica vreun zmeu cu faza lunga a masinii il comut in modul full si primesc imediat un raspuns defensiv. Dar ca optica, acum ca am vazut cum e Ixon, pot sa zic ca Ion 2 e catastrofal. Lumina ascutita si orbitoare aruncata intr-un cerc mic, de 2,3 metri si atat! Ixon-ul e gandit si facut altfel, cu scopul de a avea lumina suficienta si cu grija pt. cei din fata.  

Caut sa iau si un suport, pt. a fi pus pe cursiera. Asta o fi bun? http://www.bike-discount.de/en/buy/busch-mueller-universal-headlight-bracket-69643/wg_id-301

 

M-am uitat zilele astea la alte faruri, mai usoare, mai puternice si mai ieftine (stiu, vreau prea multe) dar tot Ixon Premium pare cea mai buna varianta! Desigur, are mici neajunsuri dar e un far foarte bun! :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost in Oneves, nu m-am putut abtine si am luat un soi de lanterna, care in modul intermitent lumineaza si ziua de te orbeste :) sunt curios daca e ok si ca lanterna.ae137fd251c8a10e0152fbc9087987aa.jpg546d85384910f73702215ea4539381a0.jpg

Si are si un sistem de prindere super simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost in Oneves, nu m-am putut abtine si am luat un soi de lanterna, care in modul intermitent lumineaza si ziua de te orbeste :) sunt curios daca e ok si ca lanterna.ae137fd251c8a10e0152fbc9087987aa.jpg546d85384910f73702215ea4539381a0.jpg

Si are si un sistem de prindere super simplu.

lumineaza bine in maxim 5m! eu i-am pus o folie rosie transparenta si pentru stop e super! un stop adevarat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jur ca ca asta ma gandeam si eu :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus peste el o folie rosie, dar ii ia mult din putere, il tin ca far, este mic, usor, incape in gentuta biclei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. M-ar interesa să achiziționez o lumină frontală (de pus pe cap) care să facă față cu brio noaptea prin pădure. Bugetul ar fi undeva până in 200 lei. Accentul îl pun în special pe luminozitate și autonomie și mai puțin pe greutate, formă, culoare, etc... Vă mulțumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22.11.2016 at 2:14 PM, se7enty4 said:

Salutare. M-ar interesa să achiziționez o lumină frontală (de pus pe cap) care să facă față cu brio noaptea prin pădure. Bugetul ar fi undeva până in 200 lei. Accentul îl pun în special pe luminozitate și autonomie și mai puțin pe greutate, formă, culoare, etc... Vă mulțumesc anticipat.

uite asa ceva poate te intereseaza!  https://www.निषिद्ध/super-lanterna-frontala-6000-lm-acumulatori-calitate-superioara-a176893792 si un filmulet 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.