LucianTheOne

Faruri, leduri si lumini

Recommended Posts

@feroviarul Wow ce chinezarie ordinara

 

@se7enty4

 cauta ceva de brand , Petzl sau Diamond Black (dupa testul de mai jos as merge pe a doua varianta )

Gandeste-te ca ar trebui sa fie si usurica sa nu te incurce pe cap

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noaptea prin pădure, pe jos sau pe biclă? Diferența fiind că la viteza pe care o ai mergând pe jos e suficientă o lumină din asta mică, de sub 100 lumeni, cu care să vezi bine câțiva metri în față, însă pe biclă trebuie să poți vedea mai mulți metri în față și deci îți trebuie o putere mai mare. Putere mai mare înseamnă și baterie mai mare pentru a face față consumului timp de câteva ore, caz în care greutatea bateriei nu e potrivită pentru a fi inclusă în corpul luminii și nici pe elasticul ăla de pe cap; deci, un power pack pe care-l ții în ghiozdan sau în buzunar sau pe curea, și fir până la proiector.

 

Pe biclă mi-am montat un far din ăsta, dar în cutie vine și cu niște elastice pentru prindere pe cap care arată cam așa. Pentru a pune acumulatorul altundeva mai comod, îți trebuie și un fir prelungitor, ceva de genul ăsta. Și dacă tot faci comanda, poate iei și un battery pack de rezervă.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si multumesc pentru mesaje. Pentru ca voi merge pe bicla (bineinteles) prin padure cred ca voi opta pentru SF-516. Evit sa pun farul pe corpul bicicletei mai ales cand merg pe drum denivelat mai ales ca de pe cap pot directiona lumina. Cat despre firul prelungitor e si mai bine ca nu trebuie sa tin acumulatorul pe cap. Mi-ai sugerat battery pack iar eu am gasit acest model ca fiind cel mai convenabil. Ar depasi cu putin bugetul meu dat fiind cresterea dolarului in ultima perioada. Alte sugestii sunt binevenite oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitandu-ma pe ce lumanari dati o gramada de bani, mi-e si tarsala sa zic ca ma mananca rau de tot sa-mi iau o d-asta: https://www.aliexpress.com/item/SKY-RAY-KING-11xT6-11xCree-XM-L-T6-16500-Lumens-3-Mode-LED-Flashlight-Torch-Lamp/32668516223.html

HTB1iV2ELpXXXXX3XXXXq6xXFXXXb.jpg

 

Naspa e ca nu gasesc suport de ghidon potrivit. Vreo idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vis-a-vis said:

Uitandu-ma pe ce lumanari dati o gramada de bani, mi-e si tarsala sa zic ca ma mananca rau de tot sa-mi iau o d-asta: https://www.aliexpress.com/item/SKY-RAY-KING-11xT6-11xCree-XM-L-T6-16500-Lumens-3-Mode-LED-Flashlight-Torch-Lamp/32668516223.html

HTB1iV2ELpXXXXX3XXXXq6xXFXXXb.jpg

 

Naspa e ca nu gasesc suport de ghidon potrivit. Vreo idee?

asta merge perfect! http://www.dx.com/p/universal-adjustable-bicycle-mount-for-flashlights-2cm-4cm-diameter-31871#.WDxtkOaLTIU  il am si eu la aceeasi lanterna numai ca a mea are 4 xml-u2!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, dar nu-mi place sistemul.

 

Am deja prin lada cu scule doua d-astea: 9540_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 10 ore, se7enty4 said:

 Mi-ai sugerat battery pack iar eu am gasit acest model ca fiind cel mai convenabil. Ar depasi cu putin bugetul meu dat fiind cresterea dolarului in ultima perioada. Alte sugestii sunt binevenite oricum.

Dacă vrei calitate, recomand astea:

http://www.gearbest.com/diy-parts-and-tools/pp_119294.html

http://www.gearbest.com/batteries/pp_189823.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, se7enty4 said:

Salut si multumesc pentru mesaje. Pentru ca voi merge pe bicla (bineinteles) prin padure cred ca voi opta pentru SF-516. Evit sa pun farul pe corpul bicicletei mai ales cand merg pe drum denivelat mai ales ca de pe cap pot directiona lumina. Cat despre firul prelungitor e si mai bine ca nu trebuie sa tin acumulatorul pe cap. Mi-ai sugerat battery pack iar eu am gasit acest model ca fiind cel mai convenabil. Ar depasi cu putin bugetul meu dat fiind cresterea dolarului in ultima perioada. Alte sugestii sunt binevenite oricum.

da! e ok si asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, iulian_florea said:

nu stiu daca e mai bun dar incearca http://www.magazin-online-pentagon.ro/lanterne-biciclete/lanterna-pentru-bicicleta-b10--109611  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iulian_florea

Linkurile pe care le-ai dat au informatii extrem de limitate despre produs.

Eu am gasit urmatorul produs pe care il pot evalua, concluziile fiind superpozabile pentru produsele pe care le-ai mentionat. https://www.bike24.com/p2189830.html

1. indicativul produsului indica luminozitatea maxima, in lumeni: 300, 350, 400 lm, valori arhi suficiente pentru sosea dar si pentru off-road non-competitional.

2. distributia luminii la modelul dat in link este buna.

3. sistemul de prindere este bun.

4. are acumulatori care nu pot fi schimbati cu baterii, deci cand s-a terminat ...

5. producatorul are un videoclip in care declara ca tine pana la 18 ore dar e vorba de durata de viata la 15 lm, adica, poti sa montezi o lumanare ca e tot aia.

6. puterea maxima poate fi sustinuta doar 1 ora iar jumatate din luminozitate (150 lm) doar doua ore.

7. are "zeci de mii" de moduri de functionare care nu folosesc decat sa poti spune ca ai avut lumina ca sa apesi pe butonul de la telefon.

Parerea mea pentru modelul de pe bike24: O constructie optica foarte buna cu o prindere fiabila, excelenta pentru mers la lucru sau pentru incheierea unei ture lungi cu maxim 2 ore de bezna.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Lumina muuulta si pe timp indelungat, cred ca devine viabila o solutie bazata pe butuc cu dinam si un far din gama Premium de la Busch&Muller sau ceva similar (Philips, SON-Supernova  etc). Sau faruri alimentate din acumulatori externi, de mare capacitate.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ar trebui facuta o discutie clara a ideii  de "timp indelungat", pentru ca exista mai multe situatii:

1. Nevoia periodica de iluminare pe durata a multe ore pe zi (sa zicem peste 3-4 ore)

2. Nevoia ocazionala (sa zicem o data pe luna) de iluminare pe durata a multe ore pe zi (sa zicem peste 3-4 ore)

3. Nevoia periodica de iluminare pe durata a cateva ore pe zi (sub 3-4 ore)

4. Nevoia ocazionala de iluminare pe durata a cateva ore pe zi (sub 3-4 ore)

 

Pentru 1 e destul de clar ca variantele cea mai economice si viabile pe termen lung sunt sistemele de calitate cu dinam.

Pentru 2 e discutabil daca e nevoie de dinam, tinand cont de pretul ridicat al sistemelor respective, iar in cazul asta solutia cea mai fericita ar fi un far care poate fi alimentat cu baterii/acumulatori cu format standard (R3/R6).

Pentru 3 batalia se duce intre sistemele cu dinam si cele cu acumulatori incorporati (preferabil ceva Li-Ion/Li-Po, care poate fi incarcat oricand) sau cu celule Li-Ion detasabile.

Pentru 4 as zice ca batalia se duce intre farurile fara dinam, criteriile de alegere fiind altele (greutate, autonomie, putere, etc.).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In completare, in categoria 1 se incadreaza in general cicloturistii si navetistii mai "hardcore", in categoria 3 cam toata lumea care circula in mod regulat cu bicicleta prin oras, iar in categoriile 2 si 4 biciclistii care ies la ture si care risca (sau isi asuma) ocazional faptul ca ii prinde intunericul. Pentru cei din urma nu cred ca e nevoie de dinam, chiar daca ocazional e posibil sa aiba nevoie de 2 seturi de baterii sau acumulatori la aceeasi tura.

 

Altfel, un dinam bun in butuc e o solutie excelenta atat pentru iluminare cat si pentru alimentarea / incarcarea diverselor dispozitive "multimedia", iar daca la o tura de 2-3 zile sau una mai indelungata cu opriri regulate in campinguri te poti descurca si cu baterii externe, orice inseamna expeditii de durata facute aproape in exclusivitate in regim de wild camping te cam obliga sa investesti intr-un butuc cu dinam incorporat de calitate.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

(ignorati erorile gramaticale de mai sus, am scris posturile pe fuga si acum e prea tarziu sa le mai corectez)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Foarte buna abordarea.

Eu as simplifica putin in trei categorii:

- NAVETA, asta insemnand, in medie drum de o ora, deci ar pune problema iluminarii pentru maxim o ora in regim combinat bezna si iluminat public,

- TURA LUNGA inceputa sau terminata pe intuneric, asta ar impune iluminat de pana la 3 ore gandite pentru bezna (daca nu e bezna - bonus),

- CICLOTURISM insemnand ca nu ma bazez pe accesul la o sursa de curent si fie in fiecare zi ar trebui sa pot avea iluminare 1 ora, fie pot merge toata noaptea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E prea simplista ideea de "tura lunga", poti sa faci ture lungi in care eviti cu orice pret mersul pe intuneric si iti pregatesti tura ca atare, dar iti iei cu tine totusi un far care sa iti ofere un minim de iluminare in caz de intarzieri fortate sau poti sa faci ture lungi in care iti asumi din start ideea ca vei merge pe intuneric un anumit numar de ore si iti cauti un far care sa iti permita sa faci asta in siguranta. In plus, majoritatea farurilor cu acumulatori incorporati sunt gandite pentru autonomii de cel mult 2-3 ore in modul de iluminare maxima, ceea ce din nou e o bariera foarte importanta care contribuie la alegerea farului chiar si pentru ture lungi.

La fel naveta nu inseamna automat "in medie drum de o ora", sunt oameni care fac naveta de 30-40 km pe bicicleta (x2) indiferent de anotimp si conditii meteo. Deci iarna e posibil sa aiba nevoie lejer de 3 ore de iluminare pe zi. Eu pe aia i-am numit navetisti "hardcore".

Cicloturism poate insemna orice de la wild camping (deci zero surse de curent) la mers exclusiv prin campinguri sau pensiuni (deci prize in fiecare seara). Nevoile variaza ca atare.

Iar ideea e sa cumperi cel mai mic, usor sau ieftin far care serveste scopului tau si tipului de ture pe care le faci, nu cel mai mare, greu sau scump. Ca pe logica asta ne punem toti butuci cu dinam de +500g si faruri Busch&Muller si am rezolvat problema. Plus o frontala de putere mare cu acumulator extern.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma interesa x2 in cazul navetei pentru ca daca ajungi la lucru, poti avea acces la o sursa de curent si asta schimba situatia radical.

Tura nu are importanta daca o numim lunga sau scurta. Poate fi si iesire nocturna. Majoritatea ciclistilor isi organizeaza turele pe lumina. Probabilitatea de a ajunge pe intuneric este mult mai mare in turele lungi.

Ar mai fi ceva.

3-4 ore sau 1-2 ore?

Din ce am vazut, marea majoritate a sistemelor de iluminat din "comertul socialist" sunt proiectate pentru 1-2 ore de lumina decenta si ore in sir de lumina chioara.

Imi amintesc ca la ultima tura, am mers bine si frumos pana cand mi-am adus aminte ca voi trece pe langa niste dulai de stana pe camp, in bezna, dupa care mi-am pierdut elanul gandindu-ma cum sa fac. Printre altele, mi-am luat patru baterii noi ca sa am putere maxima la far, in ideea ca ii orbesc de la distanta. In felul asta, in loc sa merg 1-2 ore pe intuneric, am ajuns sa fac inca o ora. La un moment dat am oprit pe camp sa admir stelele. Era o noapte senina, superba (stii pantele dinainte de Liteni). Ca sa nu aprind farul, cautand dupa ceva de mancare, mi-au cazut din portbagaj bateriile noi. In final am avut lumina destula, cainii erau cam descumpaniti. A fost bine.

De ce toata povestea asta? Pentru ca e foarte greu sa planifici cate ore vei merge pe intuneric.

Stie cineva daca se gasesc acumulatori LiPol in format AA sau AAA?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.