LucianTheOne

Faruri, leduri si lumini

Recommended Posts

In  partea de jos a locasului bateriei este un(+),cu un 5 scris pe el,

iar in stanga un(-),cu un D inscris.Din poza nu se vede clar daca e o legatura  continua sau nu intre ele.

Daca este, clar cele 4 baterii sunt in serie si ai aproximativ 6v pentru alimentare.

Ca sa o alimentezi de la un acumulator extern trebuie sa conectezi acumulatorul la bornele  Vcc(+) si 

borna  GND(-) cu respectarea polaritatii si pe partea acumulatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, liviu m. said:

In  partea de jos a locasului bateriei este un(+),cu un 5 scris pe el,

iar in stanga un(-),cu un D inscris.Din poza nu se vede clar daca e o legatura  continua sau nu intre ele.

Daca este, clar cele 4 baterii sunt in serie si ai aproximativ 6v pentru alimentare.

Ca sa o alimentezi de la un acumulator extern trebuie sa conectezi acumulatorul la bornele  Vcc(+) si 

borna  GND(-) cu respectarea polaritatii si pe partea acumulatorului.

ok merci!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare! mi-au raspuns cei de la Nextorch,in legatura cu farul! bateriile sunt in serie puse si tensiunea pana 6v!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

nu se vede produs pe pagină

 

Alte detalii?

Edited by IonutA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, la mine se deschide pagina. 

USB LED Fahrradlampe Odometer Radlicht Fahrradlicht Vorder Rücklicht mit Horn 

Spezifikation:
Scheinwerfergröße: 105 * 57 * 41 mm
Schalenfarbe: blau, schwarz, rot
Lichtquelle: T6
Helligkeit: 350LM
Modus: Starkes Licht / Schwaches Licht / Blitz / Gelbes Licht
Gewicht: 208 g
Menge: 1PC
Ladezeit: 2-3H
Ausdauerzeit: 3-5H
Material: ABS

 

Ep8tD4B.jpg

 

mgKXNfq.jpg

 

zvrytFL.jpg

 

tKySq8g.jpg

 

UQdKNTu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anunt important pentru utilizatorii de faruri Busch & Müller Ixon IQ / Ixon IQ Premium, dar foarte posibil si a altor faruri alimentate din 4 baterii AA:

 

Cu un minim absolut de adaptari, respectivele faruri pot fi alimentate direct din orice soi de power bank USB cu iesire de 5V/1A. Adaptarea implica utilizarea unui cablu USB oarecare, ale carui cabluri de alimentare (GND/VCC) trebuie sa ajunga la bornele terminale ale ansamblului de 4 baterii ale farurilor. In cazul farurilor Ixon IQ / Ixon IQ Premium, e vorba de urmatoarele 2 borne:

 

EecmRY9.png

 

Solutiile tehnice alese pentru conectarea firelor de alimentare ale cablului USB la far raman la latitudinea rezolvitorului. Eu am ales o solutie minim invaziva, care sa-mi permita in caz de urgenta sa ailmentez farul cu baterii AA fara sa trebuiasca sa fac altceva decat sa "smulg" cele doua fire din interior. Acumulatorul e plasat pe down tube, cu ajutorul unei chingi cu velcro, intr-o "mini-gentuta" de cauciuc confectionata din fasii decupate dintr-o camera ultralight de sosea, fiind destul de discret si usor de instalat/dezinstalat dupa nevoi. Solutia inca nu e pe deplin impermeabila, dar e cel putin splashproof.

 

De functionat, functioneaza impecabil. Avand in vedere ca tensiunea de 5V asigurata de power bank printr-un regulator e peste valoarea minima a tensiunii la care farul comuta automat pe modul de putere minima, si asta indiferent de nivelul de incarcare al power bankului, farul va functiona la capacitate maxima pana cand power bankul se descarca integral. Pe testate, cu un power bank de 2800 mAh, autonomia farului pe putere maxima a fost de peste 4.5 ore, de unde rezulta un curent mediu de sub 620 mA. 

 

In cazul farurilor B&M, solutia functioneaza din cauza ca au un circuit de alimentare al LEDului care permite alimentarea lui atat din acumulatori NiMh cu o tensiune nominala de 1.2V (deci o tensiune totala nominala de 4.8V), cat si din baterii uzuale AA cu o tensiune totala nominala de 6V. In concluzie, tensiunea de 5V se incadreaza perfect in intervalul asta. Prin analogie, orice far care e gandit sa functioneze atat cu 4 baterii AA cat si cu 4 acumulatori AA NiMh de 1.2V ar trebui sa accepte aceasta conversie. Si tinand cont de cat de mult a progresat tehnologia power bankurilor, dar si de ubicuitatea lor, mi se par o alternativa excelenta la "clasicul" far cu baterii. Ca bonus (si ca diferenta majora fata de un sistem cu acumulator incorporat sau cu acumulator proprietar extern), un power bank descarcat sau "decedat" poate fi oricand inlocuit cu orice alt soi de power bank (indiferent de capacitate, forma sau tehnologie), poate fi gasit pe toate gardurile si poate fi incarcat fara un incarcator dedicat. Mai mult, poate fi folosit si ca baterie suplimentara de urgenta pentru telefonul mobil din dotare. Win-win.

 

Spor la bricolat, in caz ca v-am dat idei.

  • Upvote 5
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oarecum offtopic (oarecum)

 

Cu câteva zile înaintea marii crize internaționale am visat că mergeam cu bicicleta pe o stradă oarecare din Brașov. 

Strada era în lucru pe ambele părți și era loc doar pe mijloc. Se însera și, evident, apăs pe buton să aprind luminițele. 

Constat că luminează slab și înjur că e gol acumulatorul și nu l-am încărcat. 

 

Ce vise... taică. 

 

Ghici cine venea treaz, pe întuneric, pe la Predeal spre Brașov, trei zile mai târziu?

(La predeal se întunecase de tot, eu veneam mai de departe.)

Bine... mai aveam o frontală de rezervă dar suficient de chioară să mă țină sub 20km/h tot drumul, iar lumina din spate era slabă dar vizibilă. Farul, în schimb... mort. 

Abia vedeam linia continuă.

 

Deci nu uitați să verificați bateria luminițelor înainte de plecare. 

După mulți ani de când n-am mai avut dinam... începusem să-mi doresc :))

Acuma mă tot gândesc la soluții de rezervă în caz de urgență și o baterie cu litiu (ne reîncărcabilă), comutată doar la nevoie, începe să devină plan de acțiune.

Cică țin 10 ani în stand-by, pe raft. Formatul 17500 (cât un AA) e pe piață la vreo 30 de lei. Just in case. 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 minute, yo6ial said:

(La predeal se întunecase de tot, eu veneam mai de departe.)

Tot oarecum offtopic
ai un typo acolo. Trebuie un P mare.

Dar știm că mă bag în seamă, nu? Și că-s old-school.
Și mă bucur ca prostu' când useri vechi se reactivează și mai adie o boare a ce era forumu' "pă vremuri"

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi am destupat o berulă mai devreme... De aia am predelit-o :))

 

Hai că și forumurile urmează niște cicluri cu suișuri și coborâșuri și-și mai aduc și alții aminte de ciclism.ro. >:D<

 

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decât una???
pfff, suptțâre.
Cum e cu ciclu' cela? că nu prea pare sinusoidal... e cam imprevizibilos.

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, yo6ial said:

Formatul 17500 (cât un AA) e pe piață la vreo 30 de lei. Just in case. 

Astea de litiu (indiferent daca is, sau nu, reincarcabile) au 3.6-4.2v. AA ii de 1.2-1.5v.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ți o baterie 18650, nu are rost să tot pui baterii AAA.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu încape... 

Luminițele astea cu suport cilindric 3xAAA nu acceptă o celulă mai lungă de 60mm fără modificări. 

Sigur există ceva pe măsură dar mai toate astea ieftine nu fac față (cu brio) energiei disponibile dintr-un li-ion.

Sunt gândite pe ideea că sunt folosite cu celule zinc-carbon sau alcaline. (nu supra-alimentează led-ul din pricina incapacității bateriei de a livra prea mult curent.)

 

E mai simplu și sănătos un set de 3 acumulatoare ni-mh de calitate bună, ca Eneloop sau Sony, cu autodescărcare lentă și încărcate cu încărcător lent. (12h)

 

Pentru o plimbare de seară în oraș e absolut OK. 

 

Pentru o plimbare pe DN, noaptea, cu toate condițiile meteo de jur-împrejur și nesfârșite șiruri de TIR-uri... nu. 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat-o si eu de la supermarket acum un an cu 7,5 ron, am folosit-o pe un DN intr-o noapte. Nu face fata ca una adevarata,dar am pedalat incet si focalizam cu zoom sa vad indicatoarele. M-a salvat in noaptea aceea,e buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanternute puternice,tot cu 3 baterii au adus la carrefour, pe la 11 ron. Nu strica sa ai una de rezerva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ture scurte am la mine farul ăsta, luat anul trecut de la e-mag (între timp nu-l mai au la ofertă, dar există pe site la firma de origine):

https://www.carsons.ro/produs/far-eos200-usb/

 

Încă nu știu cît ține acumulatorul de 800 mAh pe cele 2 intensități, dar la intensitate maximă, iluminarea oferită e mai mult decît mulțumitoare.

y4mcAXRTSjUpoZBDdnyq13evqIrc7ZxOoz3OCOcK 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are 400 de lumeni reali, mie mi se pare suficienta lumina pentru un drum in bezna totala cum este in imagine. Apropo, poza este reala facuta cu acest far printr-o galerie de metrou ? Eu am luat faruri din Germania ieftine la 6-7 euro cu 60 de lux, lumineaza bine, dar nu imi place cum imprastie lumina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza este făcută într-un tunel feroviar dezafectat (Gibei, 2200 m, la jumătatea lui).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2020 at 1:39 AM, majikstone said:

Anunt important pentru utilizatorii de faruri Busch & Müller Ixon IQ / Ixon IQ Premium, dar foarte posibil si a altor faruri alimentate din 4 baterii AA:

 

Solutis asta mi se pare o imbunatatire majora.

Eu am fost mai radical. Am scos piesa intermediara (suportul pentru baterii) si am montat lateral un conector AC 5,5/2,5. 

Am cumparat un cablu cu mufa 5,5/2,5 in unghi drept la care i-am atasat mufa USB A.

Desigur, am identificat polaritatile, ...

Alimentarea o pot face din power bank LiPo Well (brand Vitacom) de 5000, 10.000 sau 20.000 mAh dupa nevoi.

Pe probate, 10.000 mAh alimenteaza la putere maxima, 16 ore.

Am folosit farul in brevetul Fleche Transilvania 2020. iluminarea este absolut perfecta.

Pentru mine, subiectul iluminarii la drum lung a devenit un subiect inchis.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

8LTKMPM.jpgYmdoB7A.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bun doar ca să fii văzut, pare util cel mult prin oraș.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.