LucianTheOne

Faruri, leduri si lumini

Recommended Posts

Pe bune ? In bezna totala vezi destul de bine, cu doua foarte bine. N-am eu chef sa dau o tura noaptea dupa 10 prin padure ca ma bag la somn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Biciclistul_81 said:

In bezna totala vezi destul de bine, cu doua foarte bine

Depinde pe ce fel de drum mergi (asfalt bun sau prost, macadam) și cu ce viteză mergi.  Și cum stai cu vederea. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In bezna totala vezi si fara far. Ii chiar interesanta experienta. Trebuie sa astepti ceva gen 10-15 minute ca sa se "obisnuiasca" ochii.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot trebuie să ai o minimă sursă de lumină - de ex lumina Lunii pline măsoară 1 lux, și poate să fie suficientă pe distanțe scurte (în sat/cartiere neluminate de oraș).

Dacă tu ai vederea nocturnă atît de bună, e bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si fara luna pe cer, poluarea luminoasa al localitatiilor din jur ii suficienta incat sa vezi drumul.

Pe luna plina ii prea simplu.

 

Nu cred ca am vedere nocturna buna. (sau peste medie)

 

Nah... acu am chef de nightride... :))

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza facuta este pe terasa in conditii de bezna asa cum se si vede in imagine, fara alte surse de lumina in jur. Daca voua aia vi se pare o lumina slaba cu care nu poti sa vezi oriunde ai merge, inseamna ca... Apropo, in oras nici nu ai nevoie de lumina la o adica, sunt suficiente luminile de pe marginea drumului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai ramas singur in oras ca Will Smith in I Am Legend... 

Ar fi bine sa fii vazut totusi de ceilalti din trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa il folosesti cu acumulatori, ia ceva cu low self-discharge rate (de genul Sanyo Eneloop). Altfel, iti recomand sa il folosesti cu baterii uzuale, mai ales daca il vei folosi doar ocazional. Acumulatorii Ni-Mh sunt cam sensibili la frig, iar coroborand asta cu tensiunea lor nominala mai mica, vei avea surpriza ca pe vreme rece farul va comuta foarte rapid pe modul de putere minima, crezand ca bateriile/acumulatorii s-au descarcat.

 

Dar daca chiar vrei acumulatori, neaparat cu low self-discharge rate, si cu incarcatorul lor dedicat, cu incarcare individuala, nu minunile alea care incarca packul cu acumulatorii in serie, faea nici un fel de echilibrare intre celule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

O intrebare pt cei care au modificat alimentarea (majikstone, iacobdoc) de la Busch + Müller IXON IQ Premium.

 

Nu merge folosita mufa jack de dedesubt cea prevazuta pt. incarcarea acumulatorilor ?

 

Daca faci un cabu usb-jack nu merge ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu bag mana in foc ca mufa aia ar fi conectata direct la VCC si la GND fara sa fie interpuse alte circuite. Dar e usor de verificat cu un multimetru. Daca e cazul si intr-adevar respectivul conector e pus direct in paralel cu bateriile, te poti folosi de el fara probleme, cu mentiunea ca mufa va iesi direct in jos si e posibil sa se loveasca de ghidon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone daca ar fi sa cumpar si eu acum un Busch + Müller IXON IQ Premium  l-ai mai recomanda? Am vazut ca ai recomandat niste acumulatori cu slow discharge rate.Care ar fi buni?Incerc sa schimb si eu lanternele dar eu am avut cu acumulator 18650 de 3400mAh astea date de Busch + Muller sunt de doar 2100mAh se gasesc si mai mari pentru formatul asta R6?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai poti pune filmuletul ala care l-ai facut cu Busch + Muller IXON IQ Premium? Nu mai stiu unde l-ai pus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus ce mai buni acumulatori cu low self-discharge rate pe care i-am avut au fost Sanyo Eneloop. Pe de alta parte, se loveau si ei de o problema comuna: faptul ca declansau mult mai devreme alerta de "baterie descarcata" a farului din cauza ca tensiunea lor nominala e ceva mai mica. Desi farul respectiv e teoretic gandit sa functioneze si cu acumulatori de 1.2V, in practica si mai ales cand afara sunt temperaturi scazute farul se declara "descarcat" semnificativ mai repede decat in cazul utilizarii cu baterii uzuale. De asta eu am ajuns sa-l folosesc cu baterii uzuale, iar apoi i-am facut un mic cablu adaptor care sa-mi permita sa il alimentez dintr-un powerbank USB uzual de 5V (la nevoie fiind in continuare utilizabil cu baterii R6).

 

Eu filmulete nu retin sa fi facut cu farul in actiune, dar am o poza facuta anul trecut la iesirea din carantina.

 

t5wQwgb.png

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand și eu Eneloop :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi far il am si eu sunt multumit de el ma prins de cateva ori seara si am rulat in conditii mai mult decat decente cu el. Am in el acumulatorii cu care l-am cumparat, am verificat si cat e la incarcat poate fi si aprins cea ce ma face sa cred ca poate fi si alimentat in acelasi timp cat e aprins si de pe usb. Ramane sa imi comand cablul de alimentare cu mufa usb si dc 3.5 la 90 grade si sa verific si live asa ceva. Singurul dezavantaj e ca e necesar sa fie in far si acumulatori, am incercat fara il pornesc fara acumulatori doar cu incarcatorul de la priza in el si nu se aprinde

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus pentru ca am citit un pic in diagonala intrebarea ta initiala, completez raspunsul acum: da, il recomand in continuare, si calduros! Lumina oferita e excelenta si iti permite sa te deplasezi in siguranta noaptea cu 25-30 km/h (ca fapt divers, am coborat inclusiv pasuri montane cu 50+ km/h la lumina lui, ce-i drept pe un asfalt impecabil). 

 

Altfel, intre timp am trecut pe bicicleta de sosea la un var de-al lui mai mic, tot de la B&M, mai exact IQ-XS, montat cu ajutorul unui suport de GoPro (optional) sub ciclocomputer si alimentat printr-un circuit suplimentar de conversie dintr-un power bank USB. A fost mai mult de dragul designului si al spatiului economisit pe ghidon, ca altfel ca functionalitate si calitate a iluminarii oferite sunt similare si ambele sunt excelente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme cu luminiile de bicicleta e ca ii cam orbim pe soferi si in ziua de azi cand majoritatea au camere de bord da cu virgula daca face ala accident si prezinta filmarea cu parbrizul alb ...

Si mai sunt si bombardieri cu BaMaVezi care merg tot cu 25-30km/h dar peste alti 100km ... atunci se cheama ca merg obisnuit .

Cu 20 km/h am coborat un drum de pamant prin padure , noaptea , fara luna si drumul era cu multe curbe ac de par (pe un deal impadurit) .Binenteles ca dupa aia am avut destui morcovi cat pt 2 oale de supa .

Ca sistem de back-up la baterie descarcata ,am un dinam in butuc pe care-l folosesc numai cand chiar nu mai am baterie si binenteles la vale ; ma incetineste dar macar ajung acasa cu bicicleta si nu cu ambulanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă lanterna e orientată cum trebuie, să lumineze în jos la câțiva metri în față nu orbești pe nimeni, n-am prea auzit de accidente cauzate de lanternele bicicliștilor. Oricum eu zic că lanterna e importantă în primul rând ca să fii văzut, nu cred că se pune problema de viteză noaptea pe șosele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un far bun (nu o "lanterna") trebuie sa-ti permita sa circuli cu aceeasi viteza si in aceleasi conditii de siguranta ca ziua. Daca e valabil pentru masini (mai putin daca circuli doar cu pozitiile aprinse), nu vad de ce nu ar fi valabil pentru biciclete, ale caror viteze de deplasare sunt mult mai mici.

 

In plus, farurile B&M sunt omologate de o autoritate germana care se asigura printre altele ca soferii nu sunt orbiti sau deranjati de ele, ceea ce evident nu e cazul pentru lanternele de 1000 de lumeni de pe Aliexpress.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare ciudat dar asta e chiar foarte ok http:// Far lampa frontala 400 lumen pentru bicicleta / trotineta, reincarcabil USB, 4 moduri luminare, negru - eMAG.ro

Am facut pe emag un review scurt si doua poze, acum montez in el un Panasonic 18650 pentru o viata mai lunga.

Taie foarte bine in partea de sus in asa fel incat nu dereanjeaza deloc pe cei din sens opus e foarte fain gandita oglinda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@virusul vezi că ai virusat link-ul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, mchereja said:

Dacă lanterna e orientată cum trebuie, să lumineze în jos la câțiva metri în față nu orbești pe nimeni, n-am prea auzit de accidente cauzate de lanternele bicicliștilor. Oricum eu zic că lanterna e importantă în primul rând ca să fii văzut, nu cred că se pune problema de viteză noaptea pe șosele.

Am vazut un accident cauzat de o lumina de trotineta . La totineta (una electrica) lumina era pe ghidon precum la bicicleta si soferul din masina premergatoare fiind orbit de far a pus frana de urgenta ... cum masina era cu ABS iar trotineta nu (si nici o bicicleta) evitand sa intre in bara masinii ,trotinetistul a luat un copac in brate .Mai departe nu stiu ce s-a intamplat ca am plecat .

 

Asta seara venind pe E60 am fost uimit ca nu ma deranjau farurile cu led (de la ceva golf) . Am crezut ca nu are decat pozitiile dar cand m-a depasit am vazut ca era faza scurta aprinsa - deci se poate .

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, mottofreee said:

Am vazut un accident cauzat de o lumina de trotineta .

   @majikstone  se referea la un far bun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.