LucianTheOne

Faruri, leduri si lumini

Recommended Posts

Modelul asta e mai bun?

http://www.dealextre...ht-4-x-aa-82138

E pacat sa cheltui atat pentru 200 lumeni. Modelul pus de MLADEN mai sus e mult mai puternic. Tot ceva de genul ala am si eu, doar ca acumulatorul e mai mare ( 6400mAh ). E de fapt o copie de Magicshine. L-am luat de pe ebay cu $38, free shipping.

Ca avantaje: e foarte bine lucrat, fluxul nominal e 1800Lm ( in realitate cred ca pe la jumatate, oricum e nesimtit de puternic ), poate fi folosit si ca frontala, bateria tine cam 4-5h pe maxim. Unghiul in care e "aruncata" lumina e de aprox. 10 grade, dar am rezolvat cu un difuser care modifica doar dispersia pe orizontala la 30 grade ( pe verticala ramane la fel ). Asta e:

http://www.ebay.com/...=item415e27aa23

Ca dezavantaje: bateria nu e impermeabila ( ca cele originale Magicshine ) si mai ales nu are indicator de baterie ramasa, ceea ce inseamna ca ramai brusc si fara nici o avertizare fara pic de lumina, destul de nasol, mai ales ca lumina nu scade mai deloc odata cu terminarea bateriei asa ca ramai in bezna instantaneu.

Per total sunt foarte multumit, e o scula excelenta pentru night riding adevarat, la o treime din pretul unui Magicshine. Mai jos doar un exemplu, cred ca gasiti si mai ieftin un pic:

http://www.ebay.com/...=item3cbf6cc5a2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia da, cu diffuser-ul ala altfel stau lucrurile. 30 de grade e un unghi bun pentru latimea fasciculului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- la offroad ai nevoie sa vezi cat mai departe in fata ca sa ai timp sa-ti calculezi trasa ideala (pe coborari, ca pe urcari la 10-20 km/h ai tot timpul din lume sa o faci); de-aia, un far cu unghi mic e mult mai potrivit pentru asta;

Aici trebuie sa te contrazic: un unghi mic pe off road e cea mai proasta idee, aici virajele sunt mult mai dese si mai stranse decat pe sosea. De aia ai nevoie sa vezi atat la distanta cat si in lateral, crede-ma ca nu exista senzatie mai urata decat sa iei un viraj strans in orb, in timp ce toti lumenii tai pretiosi trezesc veveritele din copacii aflati la 90 grade fata de directia ta de deplasare :D De aia multi pasionati de biciclit pe coclauri in bezna folosesc o frontala led aditionala ( lumineaza unde intorci capul ) sau chiar 2-3 led-uri pe ghidon cu unghiuri diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, dar spre deosebire de sosea, unde nu-ti pasa ce e la cateva zeci de metri in fata (cat timp nu e masina care vine pe contrasens cu farurile stinse - slabe sanse), la offroad iti pasa. De-aia ai nevoie, de fapt, si de un far cu unghi mai mic pentru iluminare la distanta mare. Am vazut pe diverse site-uri cu faruri de bicicleta home-made niste monstri cu cate 3-4 leduri cu orientari si unghiuri diferite care iluminau cam tot ce se poate ilumina pe o distanta de vreo 20-30 de metri. Da nu erau nici ieftine sculele alea, nici cu autonomie prea mare.

Ce voiam sa subliniez e ca pe sosea, cu bicicleta, "faza lunga" mi se pare complet inutila si pe langa asta si deranjanta pentru cei care vin din fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- pe sosea trebuie sa tii cont putin si de soferii care vin din fata; un far cu unghi mic ...

Ai dreptate, dar nu te obligă nimeni să-l ţi orientat înspre cei care vin din sensul opus. Îl poţi pune să bată mai în jos încăt să nu deranjeze iar un unghi mai mic concentrează lumina în faţa ta şi ajunge mai puţină pe contrasens.

- pe sosea mergi (de obicei) cu o bicicleta cu care nu-ti permiti sa iei o groapa la 30 km/h ca doare si aia, de-aia trebuie sa vezi cam toate gropile de pe banda ta de mers din timp; asta inseamna ca ai de iluminat o suprafata mare imediat in fata bicicletei (5 metri lungime, o banda latime), lucru pe care nu-l faci cu un far cu unghi mic decat daca are foarte mult spill in afara fasciculului principal (sau daca folosesti un difusser)

Difusser-ele se folosesc (din căte ştiu eu, la faruri) pentru a dispersa lumina pe lăţime. Ţinând cont de lăţimea bicicletei ai nevoie de aprox 1-1,5m pe lăţime să-ţi fie iluminat. Atăt îţi face lumină farul şi fără difusser.

Iar pe lungime nici nu se pune problema.

Ce vreau să spun îi: dacă cineva doreşte un far bun, versatil, de putere mare şi la un preţ decent să-şi ia unul din ăsta şi ulterior dacă, repet dacă, i se pare că are lumina prea concentrată, să-şi schimbe lentila.

Iar pentru offroad (dinou din punctul meu de vedere) cea mai bună combinaţie îi un far pe post de frontală cu care să poţi să vezi ce-i în interiorul curbelor înainte să te înfigi în ele (şi nu numai) şi un far montat pe ghidon (sau chiar mai jos) care să-ţi scoată în evidenţă denivelărite traseului şi care deasemenea îi util dacă-i mult praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

un far montat pe ghidon (sau chiar mai jos)

Povestea asta cu farul montat mai jos, undeva pe bratele furcii, am impresia ca e o solutie buna si pentru mers pe sosea. Plus ca parca e mai putin deranjant si pentru cei ce vin din fata daca sursa de lumina nu e la nivelul ochilor (ghidonul unei biciclete e cam la acelasi nivel cu capul cuiva care sta in masina). M-a tot batut gandul sa incerc varianta asta, dar inca n-am facut-o.

In rest, is de acord cu ce zici. Farul ala e foarte puternic si versatil pentru cat de putin costa si e o investitie care merita facuta. Dar cu mentiunea ca pentru a fi folosit cu adevarat la justa valoare pe sosea, ar fi nevoie de un diffuser precum cel sugerat de shauru sau altul similar, care sa modifice putin unghiul ala.

Acuma e drept, eu cand afirm ca unghiul ala e cam mic pentru un far util pe sosea ma bazez pe pozele din review-urile de pe net. N-am vazut unul live ca sa-mi dau seama cu adevarat cum lumineaza, dar eu as zice ca e nevoie de un unghi de ~30 de grade pe latime e cel mai potrivit pentru a ilumina complet o banda rutiera pe latimea ei. Eu am lentile cu unghi de 29 de grade si ma declar pe deplin multumit. Inainte aveam o eliptica de 43x16 grade cu cele 16 grade pe latime si erau cam putine.

Fiecare cu piticii lui. Ca idee constructiva, poate n-ar strica niste poze nocturne facute de posesorii farului respectiv (sau a modelelor similare). Asa vede fiecare ce cumpara. Se gasesc pe net setarile optime pentru camera foto astfel incat sa redea cat mai corect luminozitatea perceputa de ochiul uman in contextul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impresionat fiind de Ultrafire-ul achiziţionat acum ceva vreme, mi-am mai luat astea: http://www.ebay.com/...#ht_4203wt_1397 şi http://www.ebay.com/...9#ht_929wt_1397

Acelaşi WOW îl am şi acum, e ceva mai puternică. Sunt absolut încântat de cât de multă lumină pot face şi mai ales pentru cât costă! Totuşi atenţie, Keygos-ul e ceva mai bine construită şi vopsită decât Ultrafire şi parcă şi e ceva mai puterincă, chiar dacă par identice la prima vedere.

Mi-am pus două pe bicicletă, rivalizez cu multe maşini :). Totuşi, sunt destul de deranjante la putere maximă sau pe stroboscop (mai ales) pentru ceilalţi participanţi.

În orice caz, nu cred că se poate cumpăra ceva mai ieftin şi care să facă atât de multă lumină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, dar nu te obligă nimeni să-l ţi orientat înspre cei care vin din sensul opus. Îl poţi pune să bată mai în jos încăt să nu deranjeze iar un unghi mai mic concentrează lumina în faţa ta şi ajunge mai puţină pe contrasens.

Difusser-ele se folosesc (din căte ştiu eu, la faruri) pentru a dispersa lumina pe lăţime. Ţinând cont de lăţimea bicicletei ai nevoie de aprox 1-1,5m pe lăţime să-ţi fie iluminat. Atăt îţi face lumină farul şi fără difusser.

Am incercat lumina de 10W si ~900lumeni pe strada, e overkill. Are un fascicul de 10 grade unde lumineaza foarte puternic, si in rest arunca pe unghi mare (>90gr). Ca sa fie ok pentru trafic, trebuie sa-l orientez direct in roata mea, si ma sparge la ochisori, plus ca imi face umbra chiar langa roata, si e deranjant.

Pentru offroad e super, bate tare in fata, plus ca arunca si in lateral astfel incat curbele normale sunt iluminate. Dar doar pe offroad. Bine, ar merge combinat cu o frontala pe cap.

Ce l-ar face extraordinar pentru sosea ar fi o LENTILA, nu diffuser, care limiteaza toata lumina intr-un con de 20-30grade si o imparte uniform in toata zona asta. Nu mai sare nimic la vecinu' (fie el masina sau pieton) si ai si tu mai multa lumina per m2 de sosea, deci amandoi vedeti mai bine. Pe strada nu-mi trebuie sa vad decat o bucata de 10-20m si lata de 2-3m.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat lumina de 10W si ~900lumeni pe strada, e overkill. Are un fascicul de 10 grade unde lumineaza foarte puternic, si in rest arunca pe unghi mare (>90gr). Ca sa fie ok pentru trafic, trebuie sa-l orientez direct in roata mea, si ma sparge la ochisori, plus ca imi face umbra chiar langa roata, si e deranjant.

Faza scurtă la automobile bate pana la 50m, deci pana la distanta aia se considera că nu este deranjantă lumina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cu ce m-ai contrazis? Eu am zis ca daca orientez farul la 5-10m in fata biclei, unde AM NEVOIE de lumina, o sa lumineze si IN SUS, deci evident orbeste pe oricine in conul ala de lumina.

Ca sa nu deranjez pe nimeni trebuie sa-l orientez aproape in jos, ca lumina care scapa (flood) sa plece numai in jos fata de far, deci orice om/masina aflat mai sus de far nu e afectat. Dar din constructie nu e eficienta la genul asta de iliminare.

Adica in loc de asta:

Imagine postată

Sa fie asa, doar ca la unghi mai mic(cerc mai mic, lumina mai puternica in el):

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu e distanta ci unghiul in care o lanterna neconceputa special pentru biciclit arunca lumina. Unele o arunca foarte concentrat si nu deranjeaza ceilalti paricipanti dar si pata de lumina e destul de restransa chiar daca puternica, altele asa cum a descris dr_p.

LE: intre timp a explicat mai detaliat si doctorul :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 2 acumulatori li-ion 18650 TrustFire de 2,4Ah care incarcati au 4,2V. Întrebare : îi încarc când e vizibila scaderea cantitatii de lumina sau când tensiunea ajunge la o valoare minima? Care este tensiunea minima la care acumulatorul se considera descarcat? Multumesc.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

in jur de 2.7V e descarcat complet, dar depinde daca are circuit de protectie sau nu (majoritatea au). La 2.7V protectia interna decupleaza acumulatorul de la borne, astfel incat nu-l poti defecta prin descarcare sub limita de 2.7V.

Ce ce ii incarci? Daca ai incarcator special pt. Li-Ion OK, altminteri uzezi foarte repede acumulatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o jumatate de incarcator chinezesc, un slot merge normal iar la celalalt sta ledul aprins permanent verde. Slotul defect nu l-am incercat daca incarca normal sau nu. Pe acumulatori scrie ca au "Precise digital protection circuit built-in". La descararea completa ar trebui sa se stinga lanterna brusc?

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cu ce m-ai contrazis? Eu am zis ca daca orientez farul la 5-10m in fata biclei, unde AM NEVOIE de lumina, o sa lumineze si IN SUS, deci evident orbeste pe oricine in conul ala de lumina.

Ca sa nu deranjez pe nimeni trebuie sa-l orientez aproape in jos, ca lumina care scapa (flood) sa plece numai in jos fata de far, deci orice om/masina aflat mai sus de far nu e afectat. Dar din constructie nu e eficienta la genul asta de iliminare.

Şi crezi că lumina din flood este mai puternică decăt cea de la flood-ul farurilor de la automobile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de lumina puternică pe bicicletă şi despre cât de overkill este...nu ştiu ce să zic. Eu mă simt mai în siguranţă dacă am lumină cât mai puternică. Dau exemplu IOR-ul pe unde ies seara: când dau la maxim lanternele (da. mi-am pus două :D) păi se dau toţi la o parte de pe banda de biciclişti, lucru care nu mi se întâmpla când aveam cateye-ul vechi. Mă văd şi ăia care sunt cu spatele, ceea ce-l consider un mare avantaj. Deranjează pe cei din faţă într-adevăr, dar na, nu le poţi avea pe toate. Stroboscopul e prea puternic să-l folosesc noaptea şi oricum mă ameţeste pe mine dacă merg pe întuneric, DAR pe înserate e chiar foarte util deoarce ies repede în evidenţă în oglinzile şoferilor sau chiar prin parc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu oglinzile şoferilor e valabilă când eşti pe direcţie cu ei. Când şoferul se apropie din lateral scade beneficiul farului, oricât de puternic ar fi. Nu zic că nu e util, dar să nu neglijaţi niciodată reflectorizantele laterale în ideea că "lasă că am far/stop puternic şi e suficient".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal e cat mai multa lumina, sa vad eu tot, indiferent daca mai e cineva pe drumul ala sau nu.

Cand ma urc in masina pornesc proiectoarele de ceata, caci astfel vad mai mult mai bine si pornesc si stopurile de ceata ca sa fiu mai bine vazut. Mai bine deranjez pe 2-3 sensibili decat sa nu ma vada unu si sa intre in mine. Iar cand transport cu masina 4 oameni sau 10 porci morti si masina incepe sa semene cu o rampa de lansat rachete nici nu imi trece prin cap sa ma apropii de reglajul farurilor. Buton care fix pentru asta a fost gandit - cand incarci masina pe puntea spate si se lasa de spate, sa dea farurile mai jos, obtinand astfel acelasi unghi. L-au pus degeaba... Nu pricep ce tot vor aia care-mi dau flash-uri si nici necioplitii care ma injura in parc cand ies cu bicla. Orice nu ma deranjeaza pe mine e acceptabil si trebuie acceptat, deoarece imi foloseste MIE.

Cand merg cu motocicleta trec direct pe faza lunga si asa merg tot drumul, mai ales prin oras, ca astia nu te vad si trebuie sa le atrag cumva atentia ca sunt acolo, mai ales ca eu sunt foarte expus, nu am o cutie de tabla in jurul meu. Cica sa le scot rahatul ala din ochi, ca vad numai punctulete... Niste papa-lapte, nu suporta cateva secunde, pana trec.

Nu pricep sau nu vreau sa pricep ca nu e nici necesar, nici in spiritul legii, nici de bun simt sa umblii cu adevatare proiectoare pe bicicleta, pe strada, prin parc ori pe trotuar. Nu inteleg ca pot sa vad foarte bine drumul fara sa deranjez pe nimeni si fara sa-mi pun in pericol siguranta, daca aleg instrumentele potrivite fiecarei situatii.

Vecinul meu mi-a zis ca cica este comparativ cu aruncarea pe strada, fara griji, a ambalajelor. Cu mancatul semintelor pe banca in parc - ce? sunt biodegradabile. Cu blocatul intersectiei. Prostii!

Apropo, nu inteleg reclama la o companie petroliera... aia cu "Romania va creste prin bun simt si responsabiliate".

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi reacție am avut-o și eu când am citit postul Croocodillului, doar că răspunsul meu ar fi fost la fel de subtil ca o cărămidă în geam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ma urc in masina pornesc proiectoarele de ceata, caci astfel vad mai mult mai bine si pornesc si stopurile de ceata ca sa fiu mai bine vazut.

Asta nu mai este valabil?

Extras din OUG 69/2007, MO 443/29.06.2007

49.La articolul 108 alineatul (1) litera B, dupã punctul 6 se introduc douã noi puncte, punctele 7 şi 8, cu urmãtorul cuprins:

7. staţionarea neregulamentarã;

8. folosirea luminilor de ceaţã în alte condiţii decât pe timp de ceaţã;"

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaaaa, în fine "a mușcat-o" și Mladen ;))

dr_p ierea ironico-acido-sarcastic.

Și io în primă fază era s-o fur...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu continuam discuţia de mai sus în care eu susţineam că dacă poziţionezi farul pe bicicletă încăt să nu bată mai sus decăt faza scurtă la maşini nu poate fi considerat deranjant.

Căt de mult bate faza scurtă la maşini este reglementat în codul rutier iar ce a scris dr_p îl încalcă.

Am înţeles ironia, dar el "compara mere cu pere". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus în sfârşit mâna (prin amabilitatea lui Trevizes) pe un Cateye Reflex de faţă (TL-LD560-F), ceva ce vroiam de mult să încerc dar nu se găseşte la noi în magazine nici să dai cu tunul (foarte greu se găseşte cel de spate, cu -R).

După cum se vede în link, e un safety light caracterizat de o suprafaţă luminoasă mare (8x4,5cm) care e simultan şi reflectorizant.

Plusuri:

* Vizibilitatea excelentă. Între lumina suprafeţei (care nu-i deloc anemică), lumina ledului central şi reflectorizant, se vede excelent, inclusiv din lateral, ba şi luminează 1-2m cât de cât.

* Vine cu un colant opţional de plasat pe latura de sus, ca să nu-ţi bată în ochi.

* Ledul central principal e orientat uşor în jos (~10 grade), nu la orizontală.

* 2 coliere, normal şi oversize, plus manşoane despărţitoare, deci cred că merge montat pe orice ghidon.

* Când îl stingi ţine minte în ce mod de iluminare din cele 5 l-ai lăsat. Cu apăsare lungă îl stingi şi-l aprinzi, cu scurtă ciclezi printre moduri. Asta mi-e mi-a plăcut foarte mult, că l-am pus pe ce-mi place mie (constant) şi când îl aprind e direct acolo, nu trebuie să te plimbi printre celelalte moduri.

De văzut:

* Se laudă cu durată lungă de viaţă, om vedea.

* Nu zice nimic de rezistenţa la apă. O să-i pun o bandă adezivă de-a lungul deschiderii. Oricum vroiam să-l "asigur" din principiu, să n-am vreo surpriză să se desfacă în mers.

Minus:

* Nu vine cu piese pentru montare permanentă, dar eu mi-am încropit ceva dintr-un braţ de aluminiu şi un şurub şi am reuşit să-l plasez în cap la furcă.

* N-are sistem de avertizare când se termină bateriile.

* Contactul cu piesa principală de susţinere (o chestie intermediară între colier şi peretele farului) e cam lasă-mă să te las. Dar l-am pus înspre jos, deci n-are cum cădea şi pe sus n-are cum ieşi, doar că are joc 1mm. O să-i aplic oricum nişte superglue.

Concluzie: la prima impresie sunt foarte mulţumit. Să-l vedem la treabă. Dacă face vreo supriză revin şi-l dau în gât.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal e cat mai multa lumina, sa vad eu tot, indiferent daca mai e cineva pe drumul ala sau nu.

Cand ma urc in masina pornesc proiectoarele de ceata, caci astfel vad mai mult mai bine si pornesc si stopurile de ceata ca sa fiu mai bine vazut. Mai bine deranjez pe 2-3 sensibili decat sa nu ma vada unu si sa intre in mine. Iar cand transport cu masina 4 oameni sau 10 porci morti si masina incepe sa semene cu o rampa de lansat rachete nici nu imi trece prin cap sa ma apropii de reglajul farurilor. Buton care fix pentru asta a fost gandit - cand incarci masina pe puntea spate si se lasa de spate, sa dea farurile mai jos, obtinand astfel acelasi unghi. L-au pus degeaba... Nu pricep ce tot vor aia care-mi dau flash-uri si nici necioplitii care ma injura in parc cand ies cu bicla. Orice nu ma deranjeaza pe mine e acceptabil si trebuie acceptat, deoarece imi foloseste MIE.

Cand merg cu motocicleta trec direct pe faza lunga si asa merg tot drumul, mai ales prin oras, ca astia nu te vad si trebuie sa le atrag cumva atentia ca sunt acolo, mai ales ca eu sunt foarte expus, nu am o cutie de tabla in jurul meu. Cica sa le scot rahatul ala din ochi, ca vad numai punctulete... Niste papa-lapte, nu suporta cateva secunde, pana trec.

Nu pricep sau nu vreau sa pricep ca nu e nici necesar, nici in spiritul legii, nici de bun simt sa umblii cu adevatare proiectoare pe bicicleta, pe strada, prin parc ori pe trotuar. Nu inteleg ca pot sa vad foarte bine drumul fara sa deranjez pe nimeni si fara sa-mi pun in pericol siguranta, daca aleg instrumentele potrivite fiecarei situatii.

Vecinul meu mi-a zis ca cica este comparativ cu aruncarea pe strada, fara griji, a ambalajelor. Cu mancatul semintelor pe banca in parc - ce? sunt biodegradabile. Cu blocatul intersectiei. Prostii!

Apropo, nu inteleg reclama la o companie petroliera... aia cu "Romania va creste prin bun simt si responsabiliate".

Mi-e cam lene si n-am aceeași inspirație in momentul asta ca insir un cearceaf de ironii. Lanternele mele pot fi deranjante DACA vreau, n-am zis ca le și tin asa tot timpul (am si precizat ca folosesc strobo doar pe inserate). Prin repozitionarea lor, fasciculul imi bate la 3-4 m in față, suficient pentru mine și suficient de puternic sa atraga atenția fara a deranja pietonii decât daca au proasta inspirație sa insiste sa se uite la el. Am zis oare ca le folosesc doar prin IOR la maxim sa se dea lumea la o parte de pe banda cand e mai aglomerat ? Am zis.

Mai bine ti-ai indrepta vendeta asa a ta intr-o direcție mai folositoare, eventual spre adevărații "samantari" din tara asta.

Ah, si mie mi se întâmplă sa mai fiu ciufut dacă exagerez cu cafeaua, așa ca te inteleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.