Sign in to follow this  
inspironn

Sfat achizitie bicicleta buget 2000 - 2500 RON

Recommended Posts

Salutare,

In perioada urmatoare doresc sa achizitionez o bicicleta (MTB) 18"-20", roti 26-29",optez pentru o bicicleta SH. Buget: 2000 - 2500 RON ( +/- 200 ron,de preferat mai aproape de 2000 ron,bugetul ramas ar fi alocat pentru o revizie :D,+ curierul probabil undeva la 100-150 lei daca este cazul);

 

Ce am vazut pana acum(daca nu se considera reclama am sa las si link'uri):

 

1. Merida Matts TFS 900 ( cadru 20",echipare XT,furca Manitou Drake,roti 26,frine hidraulice disc 160mm/180mm) - pret:2500 ron - echiparea pare buna,dar din cate am vazut modelul este cam vechi 2009-2010 (conteaza?,ma gandesc ca daca a fost ingrijita corespunzator,trebuie sa fie ok);

 

2. Steppenwolf Taiga FS ( cadru 18",echipare XT,suspensia aer,roti 26",frane hidraulice disc) - pret: 2400 ron ,in plus fata de Merida ar avea suspensie si spate (dar pentru ce am de gand sa o folosesc nu cred ca este nevoie,an de fabricatie mai recent,dar un plus de 3 kg  (asta daca am gasit bine datele pe internet).

 

Multumesc pentru ajutor,astept sugestii/recomandari :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bugetul tău poți cumpăra un MTB nou cu echipare Shimano Altus sau echivalent. Opțiunea SH este bună dacă ai un prieten mai experimentat tehnic sau nu ești începător. Merida aceea nu cumva vine cu echipare Deore? Dacă da ... hmm ... există o uzură în 5-6 ani deloc de neglijat pentru gama Deore.

La Steppenwolf Taiga FS eu nu pot spune nimic, deoarece nu știu ce model sau echipare este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an de fabricatie mai recent,dar un plus de 3 kg  (asta daca am gasit bine datele pe internet).

 

La aceeași echipare, adică XT, nu văd de unde ar putea să apară un plus de 3 kg, chair dacă Steppenwolful este full suspension (și are deci părți în plus la cadru - bascula spate, amortizor spate).

 

Eu am un Lapierre full suspension și trage la cântar 9,8 kg. De aceea cifra de 3 kg mi se pare o diferență prea mare, cred că ai luat cifrele de la un model dotat diferit. Dacă Steppenwolful văzut de tine pe net are puse roți pentru Enduro sau Downhill, atunci alea îl îngreunează, dar nu este neapărat ca secondhandul pe care l-ai găsit să aibe aceleași roți. Contactează proprietarul și cere-i să cântărească bița.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am gasit bicicleta,am mai gasit ceva ok (aparent,echiparea pare buna,ceva pareri?):

Acestea sunt detaliile din anunt: XEED XC5 Comp 29,cadru M,roti 29"(AlexRims, butuci Novatec,cauciucuri Kenda),frâne:(180/160mm)Avid Elixir 3,RST First 29 AIR (cu blocaj pe ghidon și reglaj rebound),SRAM X9 (spate)/ Deore (fata),manete schimbătoare SRAM X0;angrenaj: 175 SHIMANO FC-M591;pedale Agilo. - pret 1900 (+ curierul pentru ca nu este din Bucuresti,dar este negociabil,posibil sa mai lase echivalentul costului pentru curier).

 

Echiparea pare buna,pretul este corect sau exagerat? (oricum se incadreaza in buget + revizie etc),producatorul ?,an fabricatie cred 2013-2014 (din cate am vazut pe google),din cate am citit echiparea SRAM X9/X0 ar fi echivalent pentru SLX 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-ai zapacit cu marimile: una e 18, una 20, una M. La aia norvegiana sa-ntrebi de factura :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrat in incurcatura cu marimile,pana la urma am decis sa aleg un cadru marimea M (17"-18").Partea cu factura etc, iese din discutie la 85-90% din bicicletele de pe piata SH.Ceva pareri despre marca respectiva ? sau caut ceva mai comun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin factura... a vrut sa sugereze ca sunt sanse 90% sa fie furata stepenwolfu. La restul is sanse 60% sa fie furate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stepenwolfu este marcă germană, XEED este norvegiană. Sunt foarte mari șansele ca orice bicicletă fabricată în Norvegia sau ”adusă” din această țară să fie furată. Aici bicicletele chiar și SH sunt nesimțit de scumpe. Personal, nu cunosc nici un român care să nu își fi adus bicicleta din România. Și vă rog să mă credeți că mai toți pe care-i cunosc câștigă mult peste media norvegienilor.

 

Părerea mea este că nici o biclă de peste 300 de lei nu merită cumpărată fără documente de proveniență. Nu înțeleg de ce una din pozele unui anunț de vânzare nu poate fi al documentului de proveniență (bineînțeles cu datele personale sensibile șterse).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să mor io! Parcă ați cumpăra uraniu radioactiv. N-am văzut nicăieri în lume siteuri cu anunțuri de vânzare cu documentele de proveniență. Nu toate anunțurile din Europa sunt de biciclete furate.

 

E nevoie și de puțin echilibru pentru a evita paranoia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lynxule, l-ai ajutat de l-ai omorât!

 

@@inspironn, XEED-ul ăla a costat nouă aprox. 32 000 de NOK (vreo 3450 de EURO), iar SH nu cred că o găsești chiar defectă în Norvegia sub 6000 NOK (aprox. 650 EURO). Mi se par șansele prea mari ca să nu fie furăciune.

 

Uite exemple aici, aici și aici (sper că nu se consideră reclamă).  Prețul pare prea bun să fie adevărat. Greu de crezut (dar nu imposibil) ca un român să cumpere bicicleta aia (care nici măcare nu este premium, top, etc), să o aducă în România ca apoi să o vândă în pierdere. Așa că pune mâna pe telefon și vb. cu vânzătorul că altfel ne acuză medicii ăștia de paranoia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lynxule, l-ai ajutat de l-ai omorât!

 

@@inspironn, XEED-ul ăla a costat nouă aprox. 32 000 de NOK (vreo 3450 de EURO), iar SH nu cred că o găsești chiar defectă în Norvegia sub 6000 NOK (aprox. 650 EURO). Mi se par șansele prea mari ca să nu fie furăciune. Uite exemple aici, aici și aici (sper că nu se consideră reclamă).  Prețul pare prea bun să fie adevărat. Greu de crezut (dar nu imposibil) ca un român să cumpere bicicleta aia (care nici măcare nu este premium, top, etc), să o aducă în România ca apoi să o vândă în pierdere.

 

În cazul ăla este posibil/chiar probabil să fie furăciune. Nu contest cazul în speță, deși n-am avut curiozitatea să mă uit la linkul cu bița în vânzare. Însă eu nu sunt de acord cu generalizarea din oficiu "second hand = furat".

 

Și mie mi s-au furat 2 biciclete, dar nu particip la sportul colectiv "ponegrește second handul". Am nasul destul de bun să mă prind care-s ăia cu furăciuni, încerc să mă țin la distanță. Dar nu cred că cei care descoperă acum pasiunea bicicletei trebuie "vaccinați" numai cu obsesia asta. Cred că dacă le băgăm pe gât cu de-a sila biciclete și cadre de calitate slabă (dar blindate cu facturi de noi, din magazin) există șanse mari să nu mai apuce să guste frumusețea turelor pe biciclete de calitate.

 

E o chestie personală, care ține de modul în care am re-descoperit eu bicicleta la patruj' de ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa ne mintim frumos?

 

Sa zicem ca nu e furata... pe langa pretul f mic mai adauga:

- cost de transport

- 5-10 % comision la romanasul de aici

- cel mai probabil in afara tarii a cumparat-o de la un intermediar care mai cerea si el un 5-10%

 

Pretul la care a ajuns la acel intermediar este deci mai mic decat pretul din RO care oricum e mic. Acum intrebarea... cine ar vinde o bicicleta la pretul ala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@netcity xeed-ul a costat in jur de 13000 kr/1600eur, pret oricum mare pt echiparea oferita.

 

Ca e sau nu furata, asta trebuie sa lamureasca cel interesat de bicicleta, telefonic sau la fata locului. Noi doar dam cu presupusul sau lansam afirmatii pe baza experientelor anterioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu omul,am cerut seria cadrului,am verificat (totul ok,oricum nu ajuta cu nimic,sugestie de site-uri din Norvegia pentru verificat?).

Ma interesa mai mult o părere de la cei pricepuți, raportul preț/echipare (dacă este ieftina sau la prețul corect,nu ar fi probleme :D, sa nu fie scumpă :)).

Producătorul nu pare comun (poate în Norvegia este,dar la noi am văzut 4-5 anunțuri)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...,sugestie de site-uri din Norvegia pentru verificat?). ...

 

Pe vremea când în Norvegia se furau de 5 ori mai multe biciclete, exista un astfel de registru free. În norvegiană Registrer sykkelen din i Falck sykkelregister. Acum sunt în România și nu îmi merge link-ul, ori nu mai este disponibil, ori nu se poate accesa decât cu IP de Norvegia. Poți încerca cu un email la Falck Group sau încearcă să îl introduci aici: http://www.falcksykkelregister.no/eierkontroll (registrul comercial, nu al celor furate).

 

... Producătorul nu pare comun (poate în Norvegia este,dar la noi am văzut 4-5 anunțuri) ..

Ca orice produs (aproape) fabricat în Norvegia și bicicleta în cauză este foarte scumpă în comparație cu orice altă marcă europeană dacă te raportezi la dotări. 

 

Important!

Dar ... de acte ce ți-a spus?

 

Off topic: 

Oameni buni!

Dacă nu aveți remușcări în a cumpăra cu banii munciți din greu o bicicletă care ”vă miroase” a fi ceva în neregulă cu ea, atunci o cumpărați și repansonați seria și gata. Depinde doar de conștiința fiecăruia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca orice produs (aproape) fabricat în Norvegia și bicicleta în cauză este foarte scumpă în comparație cu orice altă marcă europeană dacă te raportezi la dotări. 

[OFFTOPIC]

 

Si, de curiozitate, de ce nu cumpara norvegienii marci europene mult mai ieftine si cu dotari echivalente? Ce au bicicletele alea norvegiene atat de special incat sa justifice pretul net superior?

Share this post


Link to post
Share on other sites

[OFFTOPIC]

 

Si, de curiozitate, de ce nu cumpara norvegienii marci europene mult mai ieftine si cu dotari echivalente?...

 

Deoarece după ce li se aplică taxe, adaosuri comerciale, etc. devin mai scumpe decât cele autohtone.

 

 

[OFFTOPIC]

 

...Ce au bicicletele alea norvegiene atat de special incat sa justifice pretul net superior?

 

Cele mai mari taxe din lume (așa se spune în statistici), costuri (numai salariul MINIM în No este de 18,23 EUR/oră, nu stau să caut acum dar parcă salariul mediu era de peste 5 000 de euro.), etc.

Dar ... norvegienii cumpără produsele autohtone pentru că economic știu ce înseamnă asta,  iar produsele nu sunt proaste calitativ. În plus fițe de genul ”cumpăr marca aia deoarece este premium” sau ”o cumpăr că-i de marcă” nu există în Norvegia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si daca cumperi o bicicleta din Germania nu trebuie sa platesti aceleasi taxe si pentru aia?

LE: acum am inteles de fapt. End offtopic.

LE2: si daca iti cumperi online o bicicleta de pe un site gen bike-components, bike24 sau altele, te pun norvegienii sa platesti taxe si pentru aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norvegia nu e in UE. Nu stiu ce acorduri bilaterale de import/export o avea cu UE, poate si asta contribuie la taxele aditionale (?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE2: si daca iti cumperi online o bicicleta de pe un site gen bike-components, bike24 sau altele, te pun norvegienii sa platesti taxe si pentru aia?

 

Norvegia este membră a Zonei Economice Europene (European Economic Area), ceea ce îi permite să intre liber pe piața internă a UE: nu trebuie să plătească taxe vamale pentru produsele pe care le plasează pe această piață (cu câteva excepții referitoare la agricultură și petrol). Bineînțeles că pe sens invers este la fel.

 

Dacă un norvegian cumpără un produs de pe piața online UE sau EEA nu va plăti taxe vamale. Dar dacă primește un colet cu o valoare mai mare de 1000 NOK (exceptând tutunul și alcoolul) de la o altă persoană juridică inclusiv din EEA sau UE, atunci intră sub incidența registrului vamal și trebuie să plătească.

 

Dacă aș fi moderator aș muta mesajele astea undeva pe la cafenea.

 

@inspironn îmi cer scuze pentru ce a ajuns topicul tău. Personal nu te pot ajuta cu mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa-le aici, ca nu prea ai unde sa le lipesti in alta parte. Oprim offtopicul si revenim la discutia de baza.

Care nu e usoara - cand vine un incepator care nu se pricepe dar vrea sa cumpere un SH, e greu din fata ecranului sa dai un verdict precis asupra starii bicicletei.

Dupa mine, cu 2500 de lei se poate lua RR560 de la decathlon, care e bine echipata pentru banii aia si nu pune probleme filozofice precum "cat de uzata e" si "ce provenienta are". 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this