Sign in to follow this  
suez77

Butuc Nexus 3

Recommended Posts

Salut.

La un butuc Nexus 3 e normal ca la anumite viteze cand te opresti din pedalat si incepi sa pedalezi din nou sa mearga in gol una-doua rotatii de pedala? Am observat ca acest fenomen nu apare daca atunci cand incep sa pedalez din nou inforta... pun mai multa presiune in pedale. E prima oara cand folosesc un butuc cu viteze integrate si nu stiu daca e ok sa faca asa sau nu. Mentionez ca bicicleta este noua insa am cazut cu ea pe partea cu schimbatorul... exista posibilitatea sa sa fi stricat ceva?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este normal sa faca asa...

Eu am cu 7 viteze si am patit o chestie ca am agatat schimbatorul in ceva, desi avea protectie metalica.

Foarte greu si scump a fost sa il pun la punct...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se "blocase" pe o singura viteza, mai exact, una singura era functionala. Cand schimbam pe celelalte, pedalam in gol. Practic, viteza functionala ramasese cea care era cuplata in momentul incidentului.

Ca sa adaug, nu toti mesterii in ale bicicletelor se baga sa intervina asupra butucilor cu viteze integrate, iar cei care o fac, te jupoaie.

La mine ca sa desfaca, apoi sa stranga doua piulite si sa regleze putin schimatorul, pac, 70 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu e chiar asa. De exemplu pe viteza 2 si o bicicleta cu roti de 20 la 9-10 km/h merge fara probleme...daca accelerez pana la vreo 12-13 km/h ma opresc din pedalat si incep sa pedalez din nou are tendinta sa dea in gol daca nu pun presiune in pedale (daca pedalez cu o cadenta mica). La fel face in viteza 3 dar la alte viteze (cam dupa 15km/h). Eu m - am gandit ca nu sunt obisnuit sa merg cu viteze integrate tinand seama ca bicla are 2 saptamani. O sa o duc si la magazinul de unde luat-o sa vedem ce zic dar ma gandeam sa nu aiba nimic si sa bat drumul degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si incidentul meu este diferit de al tau, dupa cum spuneai, bicla ta a cazut, lovind schimbatorul, la a mea a fost agatat, deci s-a tras de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal, același fenomen îl întâlnești și pe clasicele pinioane, încearcă să pedalezi la vale cu foaia mică și pinion mare, o să dai în gol, la fel dai și aici, ai o viteză prea mare pt raportul respectiv iar primele pedale lente sunt false până ajungi la o cadență potrivită cu viteza de deplasare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un mester "de bazar", ca la un service "de firma" costa si mai mult si trebuia programare, sa astept n'spe zile sa fie gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In bazar la Vitan, eram pe acolo, cascand gura.

La mijlocul bazarului (langa cladirea cu piese auto) sunt bisnitarii cu biciclete si am surprins faza cand unul dintre ei mesterea la un butuc (normal, nu ca al meu cu viteze integrate), l-am intrebat si m-a trimis la celalalt de vis-a-vis (cu bicicletele in fata unei dube) care s-a pus pe treaba si mi l-a rezolvat. Nu il cunosc, nu stiu cum il cheama, am plecat multumit (cu banii luati, bineinteles) si asta a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this