vlad29 29 Posted April 27, 2016 Bunaziua, Recent am avut un accident de masina si cadrul a suferit o lovitura. Cadrul este de aluminiu. Intrebarea mea este... se mai poate folosi asa cum este in conditii normale ? https://scontent.fotp1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13015128_971434689572508_7404974103830967693_n.jpg?oh=eec285627ce5135d1c288bcb4b7d5e0d&oe=57A3888F https://scontent.fotp1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13083122_971434672905843_4325606669847994300_n.jpg?oh=3b765aea8a41ad18044c80e9d763b586&oe=57BBAE87 Share this post Link to post Share on other sites
crk 901 Posted April 27, 2016 Presupun (si ma bucur) ca esti sanatos, atata vreme ai scris aici si nu la sectiunea accidentatilor. Dupa parerea mea fotografiile nu sunt suficient de explicite. Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,680 Posted April 27, 2016 carbon sau alu? Share this post Link to post Share on other sites
adi.murariu 508 Posted April 27, 2016 carbon sau alu? Cadrul este de aluminiu. ;) 1 Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 4,802 Posted April 27, 2016 Aluminiu, a zis. Pare o compresie laterala pe chainstay, partea stanga. Nu stiu daca se mai poate face ceva. Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,650 Posted April 27, 2016 Desigur, pentru o veioza cu picior. Am vazut pe la rusi ceva de genul. Glumesc. Daca nu are nici o fisura, si este doar ce se vede in imagini se poate folosi. Dar fara bunny hop si alte traznai. Vezi sa calce roata pe roata. Daca nu il tragi la linie cu un levier. Share this post Link to post Share on other sites
vlad29 29 Posted April 27, 2016 Cum adica sa calce roata pe roata? Nu cred ca s-a schimbat geometria rotilor(sa numai fie pe acelasi ax) Cadrul este de cursiera. Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,650 Posted April 27, 2016 Sa nu se fi schimbat la impact alinierea axelor fata/spate. Daca treci printro-o balta si mergi drept, trebuie sa ramana doar urma la o anvelopa, nu mai lata. Share this post Link to post Share on other sites
vlad29 29 Posted April 28, 2016 Eu zic ca nu e cazul asta. Doar e indoit acolo. Deci..se poate folosi in conditii normale ? Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 4,802 Posted April 28, 2016 Poate în conditii mai lejere. Plat, viteze modeste, asfalt f bun. Share this post Link to post Share on other sites
Diesel 181 Posted April 29, 2016 Sa nu se fi schimbat la impact alinierea axelor fata/spate. Daca treci printro-o balta si mergi drept, trebuie sa ramana doar urma la o anvelopa, nu mai lata. Si sa sa mearga drept ,sa nu "traga" ghidonul stanga sau dreapta(daca lovitura ti-a deformat si vreo roata in mod sigur)....daca trage nu prea mai ai ce-i face de indreptat greu sau deloc pt ca se poate rupe. Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,346 Posted April 29, 2016 Dacă-i doar o înfundătură (cum pare a fi din poze) poţi folosi bicicleta fără nici o reţinere, n-are absolut nimic. Dacă în schimb îi strâmb cadrul, efectul at trebui fie că roata să nu mai fie pe centru (presupunând că înainte era pe centru), atunci ar fi recomandat să schimbi cadrul. Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,089 Posted April 29, 2016 Trebuie luate in considerare doua aspecte: geometria si fisurile. Fisurile tin de siguranta deplasarii. Daca nu ai fisuri evidente, trebuie sa iti acorzi o perioada de rodaj in care sa probezi daca nu apar fisuri ascunse, adica fa putin "bunny hop si alte traznai" prin "prejurul casei". Geometria la cadrele de aluminiu fata de cele vechi de otel este mai simplu de verificat: roata trebuie sa fie perfect centrata in cadru in cele doua zone: catre blocul pedalier si catre seat tube. Masori cu ceva distantele de la cadru fata de janta. Asta iti poate afecta eficienta deplasarii, uzura anvelopei si probabil siguranta franarii. Altfel poti sa spui ca e personalizata. Share this post Link to post Share on other sites
vlad29 29 Posted April 29, 2016 maiu intai trebuie sa astept sa se finalizeze cazul..... mai apoi am sa verific tot ce mi-ati spus.. multumesc de sfaturi. Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 60 Posted May 1, 2018 Nu am stiut unde sa pun problema mea asa ca o astern aici: Acum cateva zile am facut o plimbare lejera cu bicicletele.La un semafor cam aproape de pe loc o masina a intrat in roata din spate a bicicletele prietenei mele.Rezultat roata spate distrusa ,schimbator spate distrus ,portbagaj distrus.Cadru pare okay ,am fost la Decathlon si le-am zis problema. Au verificat cu o roata de a lor(e model cu roata de 26" actualul RR340) totul este okay,dar unu din mecanici a spus ca na daca e un accident ar fi bine sa schimbam cadru. Intrebarea mea este :Acest cadru mai poate fi folosit sau nu? Bicicleta e un Rockrider 5.1 din care a ramas doar cadru si restul este modificat pe ea.Nu se vede nimic pe el ca ar fi stricat.Totul s-a intamplat la o viteza mica.Bicicleta a fost folosita mai mult in excursii(cu coburi pe ea) +servici si putina padure dar nu foarte agresiv.Ca sa citez ce scria pe furca cu care venise bicicleta(leisure cross country). Share this post Link to post Share on other sites
fizikant 583 Posted May 1, 2018 Dacă nu sunt fisuri vizibile, îndoituri serioase etc. nu văd niciun motiv să schimbi cadrul. Am impresia că băieții vor și ei să facă un ban. Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 60 Posted May 1, 2018 Aha si se mai pot pune coburi pe ea?Ma refer ar exista vreo restrictie de greutate?Momentan am analizat din nou triunghiu spate si nu are nimic doar 2 zgarieturi superficiale pe o suprafata mica de vreo 1-2 cm. Share this post Link to post Share on other sites
fizikant 583 Posted May 1, 2018 Dacă urmele impactului sunt superficiale, eu zic că poți folosi bicicleta ca și până acum. Share this post Link to post Share on other sites
PVN10 258 Posted May 2, 2018 Ai luat RCA-ul soferului? 1 Share this post Link to post Share on other sites
JDM 195 Posted May 2, 2018 Inteleg ca la un impact spate janta si spitele sa se faca praf, dar si schimbatorul spate sa fie afectat e putin ciudat. Ce anume a provocat ruperea schimbatorului? In rest cum a zis PVN10, cu RCA sofer si schimbi cadrul pe banii asiguratorului. Discutam discutii in loc sa urmam calea legala. 15 hours ago, fizikant said: Dacă nu sunt fisuri vizibile, îndoituri serioase etc. nu văd niciun motiv să schimbi cadrul. Am impresia că băieții vor și ei să facă un ban. Nu cred, cred ca mai degraba se acopera. In cazul in care alegi sa mergi cu vechiul cadru si crapa, nu vei putea sa le reprosezi ca ai facut-o la recomandarea lor. Sa zicem ca obiectiv vorbind, le inteleg punctul de vedere. Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 60 Posted May 2, 2018 Am fost cu smurd, cu politie. Pot sa îl dau în penal dacă e de ceva. Nu asta e problema. Omul a spus ca plătește tot ce e stricat. Am fost doar sa vad dacă și cadrul e afectat. Share this post Link to post Share on other sites
JDM 195 Posted May 2, 2018 Daca vrei sa ii ceri daune o faci in proces civil. La proces penal se ajunge doar daca exista o infractiune. In cazul unei tamponari in trafic, nu exista infractiune, este doar o contraventie. Asta era offtopic In rest dupa cum am zis, nu iti bate capul absolut deloc. Cumperi alt cadru de banii asiguratorului si gata. Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 60 Posted May 2, 2018 Lovitura a fost din spate pe sosea,(100% vina șofer) polițistul asta ne-a spus ca se poate da și penal, prietena a fost și la spital. În fine totul e okay și cam atât. Share this post Link to post Share on other sites
Diesel 181 Posted May 2, 2018 E infarctiune daca e cu raniri si nu doar cu pagube materiale. Aia de la asigurari vor face o constatare si nu sunt chiar asa prosti dupa cum ii stim cu toti si sa plateasca si ce nu e stricat. parerea mea cadrul nu trebuie schimbat,daca nu e indoit,nici nu e fisurat si nici rupt. Mai trebuie verificat daca atunci cand are rotile puse calca una pe urma celeilalte iar bicicleta verificata daca trage cumva dreapta sau stanga.E si asta o forma de indoire a cadrului Si eu cred ca poti merge cu el(cadrul) fara probleme(roata a incasat-o si spitele au amortizat lovitura rupandu-se si indoindu-se) Share this post Link to post Share on other sites
DAMIAN 148 Posted May 2, 2018 Pentru penal sunt necesare MINIM 90 de zile de ingrijiri medicale de la IML , care este ceva absolut enorm. Sau certificat care sa demosntreze ca viata a fost pusa in pericol. Daca o sa vezi ce criterii sunt necesare pt ca "viata sa fi fost pusa in pericol " din pct de vedere medico-legal o lasi balta si multumesti celui de sus ca nu a fost cazul. Daca soferul plateste direct pagubele, ca la intelegerea amiabila, esti f norocos. Daca se ajunge la proces civil cu asiguratorul, trebuie sa te pregatesti cu rabdare de niste luni/ani de tracasari, timp, sanatate si nervi aruncati pe apa sambetei. Cu multa sansa se poate solutiona in 6 luni, dar sunt numeroase cazuri in care s-a ajuns si la 3 ani. Si erau cazut f grave. 1-2 ani e media unui proces de genul asta. Share this post Link to post Share on other sites