rovid

Sugestie mtb bun pt. urcare

Recommended Posts

Buna ziua.Am avut un hardtail roti de 26" cadru de 20",furca Reba,full xt,greutate 12 kg.Urcam un drum forestier frecvent cu 1/3 pana cand am decis sa vand bicicleta si am luat un all mountain,fox talas 100-120-140,amortizor dt swis blocabil,tot xt,marimea 20,5" roti tot de 26 ".Merge foarte bine dar problema este ca nu mai pot urca acelasi drum tot cu raportul 1/3 ci doar 1/1 sau chiar si putin push.Vreau sa vand bicicleta si sa iau ...nu stiu inca ce dar ceva sa pot urca mai eficient.As alege un 29" ,din citite ar fi ok pe urcari.Doresc o recomandare Focus Black forest 29er hardtail si Scott Spark full.Am aproximativ 178 dar picioare si maini lungi.Multumesc frumos.Orice alta sugestie este binevenita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cățărare nu o să te ajute un 29-er. Sunt mai mari, mai grele, deci îți vei îngreuna urcarea. Bicicletele 29 te ajută mai mult pe coborârile și traseele foarte tehnice, unde ai de trecut în viteză peste rădăcini, bolovani, făgașe de ploaie etc. Deci nu asta îți trebuie ție.

 

La urcare contează:

- în primul rând foile și pinioanele - ce fel sunt și ce raport de transmisie stabilești între ele; îți trebuie foaie compactă și mai ales pinioanele - există unele speciale pentru cățărare (Mega Range sau ceva de genul ăsta), cere la magazinul de unde îți iei piesele pinioane pentru urcare și ei vor ști ce sa-ți dea;

- apoi contează greutatea bicicletei, pentru că tu o cari la deal, nu merge singură :)

- în al treilea rând te-ar putea ajuta la deal să alegi o bicicletă fără suspensie spate, deci un hardtail, fiindcă suspensia spate absoarbe o parte din efortul pedalării.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am avut un hardtail roti de 26" cadru de 20",furca Reba,full xt,greutate 12 kg.Urcam un drum forestier frecvent cu 1/3 pana cand am decis sa vand bicicleta si am luat un all mountain,fox talas 100-120-140,amortizor dt swis blocabil,tot xt,marimea 20,5" roti tot de 26 ".Merge foarte bine dar problema este ca nu mai pot urca acelasi drum tot cu raportul 1/3 ci doar 1/1 sau chiar si putin push

 

Cand spui 1/3 vrei sa zici ca urcai cu foaia mica si pinionul 3, iar acum urci cu foaia 1 si pinionul 1?

Ce foi/pinioane aveai atunci si ce ai acum? Ca mi se pare aiurea comparatia. Fa-o pe numar de dinti, sa intelegem mai bine.

In plus, sigur s-a schimbat geometria bicicletei, care si aia conteaza foarte mult (cum cade centrul de greutate pe urcare, unghiul furcii etc).

Un 29er greu nu o sa te ajute prea mult, la din contra.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu mai poti sa urci? Nu mai ai "pedala" sau nu mai poti tine roata fata jos? S-ar putea sa fie diferenta de geometrie, un AM are alte unghiuri, mai optimizat pentru coborare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traveler,corect la transmisie,urcam foaia mica si pinionul 3,acum foaia mica si pinionul 1. 3x 9 inainte si tot 3x9 acum.Sigur e vorba de geometrie,unghiuri.Am citit cele 8 pagini 26" versus 29" si concluzia este ca 29" este mai bun fata de 26" pe urcare.

Vdan roata o tin jos,si conditia fizica era identica,o saptamana diferenta.Vreau sa stiu ce sa iau sa pot urca cum urcam odata(pusca si cureaua lata).Nu particip la concursuri pedalez doar de placere.

post-15064-0-34767000-1461915351_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
concluzia este ca 29" este mai bun fata de 26" pe urcare.

 

O fi daca vorbim de un 29er bun, nu un entry-level mai greu.  

Spune-ne despre ce rapoarte e vorba, ca numar de dinti angrenati. Asta cu foaia x, pinionul y e irelevant.

Pozitia cockpitului pe FS e mai inalta fata de sol probabil, ai putea incerca sa inversezi pipa si sa pui un distantier de sub ea, deasupra ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut un 26 de 10.4 kg ; acum am un 29 full de 11.8 kg . Diferenta e enorma atat al coborare cat si la urcare, in favoarea 29.

Pentru forestiere foarte bune, nu prea simti diferenta la urcare, dar daca ai deja bolovani, denivelari mari s.a.m.d recomand 29.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie un hardtail cu geometrie race. Astea de vreo 4 ani incoace sunt numai pe 29.

 

Sincer iti recomand cannondale flash sau fsi pentru ca lefty la aceeasi cursa e mai scurta decat alte furci si o sa ai fata mai jos. 

 

Sunt pe second o gramada de flash-uri ieftine care au penultima generatie de furca, aia cu burduf, in loc de lefty 2, in continuare sunt niste biciclete fenomenale doar ca nu mai sunt ultimul moft si de asta le-a scazut pretul.

 

Sincer decat cadru carbon si echipare slaba, mai bine iti iei un flash alu cinstiti cu slx 2x10 si restu de bani il bagi in crossmax-uri sau roti carbon. O sa ai o racheta la urcare in buget decent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunt pe second o gramada de flash-uri ieftine
  am cautat dar..nu am gasit.Poti sa imi dai vrei 2 linkuri?Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu ce buget ai, dar dacă vrei Cannondale asta ar merge luată în considerare. Voiam eu să o iau, dar până la urmă am dat comandă de un f-si carbon 2016. E un pic de diferență între cadrele f29 și astea mai noi, f-si 2015/2016.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugetul ar fi maxim 1000 euro,4500 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o/o am si eu, am trecut de la 26 HT de 11kg la FS de 27.5 convertit de 13kg cu shock semi-blocabil. Forestierele lungi sunt o problema, le urc cu aceleasi rapoarte (24/28-32-36), insa mai incet si ma obosesc mai mult. Pe dealuri lungi orice diferenta de greutate in plus se simte, inclusiv apa din bidon :). N-am crezut pana cand nu am dat, in mers, bidonul unui coleg de tura insetat. -1kg pe o panta de 10% iti da aaaaripi :).

 

Rotile mai usoare te vor ajuta, dar pe trasee unde accelerezi si decelerezi frecvent. Cand acceleratia este zero, efectul diferentei de greutate este relativ acelasi indiferent unde este amplasat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Focus Black forest 29er hardtail si Scott Spark elit full 29"

  intre acestea doua care credeti ca ar fi mai ok pe urcare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scott-ul iti permite acel control sincron al amortizoarelor fata-spate (blocheaza ambele suspensii de la butonul de pe ghidon). Si amortizorul spate se blocheaza total. La o simpla apasare de buton, imediat poti pedala in picioare avand toata bicicleta rigida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scott-ul mai permite o modificare cu 0,5 grade a unui unghi,imi puteti explica pe intelesul unui novice ce face aceasta modificare si cum influenteaza perfrormanta bicicletei?Multumesc.

post-15064-0-81502500-1462026397_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In pozitia high stai cu pedalele mai sus si cu unghiul de la furca mai relaxat fata de sol, bicicleta fiind mai docila dar mai putin agila si stabila pe viraje. 

In pozitia low stai cu pedalele si centrul de greutate mai jos, si furca are un unghi mai vertical fata de sol, adica e un pic mai nervoasa. 

 

Focus Black forest 29er hardtail si Scott Spark elit full 29" 

 

Dintre astea 2, cea mai usoara va urca mai usor, dar depinde ce faci cu ea.

Daca terenul pe care urci e mai tehnic si denivelat, Scott-ul va prevala pentru ca te va aduce mai putin obosit sus (chiar daca mai incet), si va cobora mai bine.

Daca terenul nu e foarte tehnic, nici la urcare nici la coborare, Black Forest va fi mai ok.

 

Mie mi se pare ca Black Forest nu are o geometrie prea agresiva, si are centrul de greutate ridicat, ceea ca nu ajuta la feeling. Chiar daca Scott va avea 1 kg peste, s-ar putea sa-ti placa mai mult si sa potriveasca mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ca ai incurcat borcanele, cand cobori angrenajul furca nu se face mai verticala :))

 

Nino merge pe un spark 27.5" cu furca de 100 in loc de 120. Poti sa faci chestia asta cu orice bicicleta ca sa urce mai bine, sa renunti la un pic de cursa ca sa cobori fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

vezi ca ai incurcat borcanele, cand cobori angrenajul furca nu se face mai verticala  :))

Postul de paste... :))

 

Eu as lua-o pe asta(http://www.marosbike.ro/mtb-29er/bicicleta-focus-black-forest-29r-ltd-2-0-2015.html) si de 300e i-ar schimba rotile. Eu zic ca o sa mearga cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sa renunti la un pic de cursa ca sa cobori fata
  deci daca as cobora cu 2 cm. cursa la foxul meu ar trebui in teorie sa urc mai bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar și în practică. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am Fox Talas 100-120-140,lucreaza foarte ok dar nu o pot seta la 100mm,merge setata doar undeva la 125mm si la 140.O sa o dau la cineva sa o repare si vad pe urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până una alta coboară cockpitul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum rezolv problema fac un test si va voi tine la curent.Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. As avea o intrebare:intre un Scott Spark 940 (full)3x10,circa 13.5 kg. si un Cannondale F29 11.5 kg. 2x10 care ar fi mai bun pe urcare?Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.