a_mic

Tură "înploită" pe CF Vâlcele-Vâlcea

Recommended Posts

Aprilie 2016

 

 

 

Mai acum un an... doi... reuseam intr-o dupa-amiaza sa ajung pe viaductul de cale ferata de la Topolog, pe "preademulteoriinceputasineterminata" legatura feroviara intre Valcele si Ramnicu Valcea.

 

O scurta istorie, precum si o vaga proiectie in viitor puteti gasi aici:

 

http://www.economica.net/calea-ferata-valcele-ramnicu-valcea--ingropata-definitiv--apare-in-masterplan--dar-nu-primeste-niciun-ban-pana-in-2020-_114996.html#n

 

Am tot discutat cu prieteni apropiati despre ce si cum facem, cam cu o saptamana inainte. Nu ne-au iesit chiar toate planurile, @Mac al nostru cazand la datorie pe ogoarele patriei muncitoare. Nu era doar o chestiune de lungime, diferenta de nivel sau durata, ci era si o chestiune legata de ora de trezire la care distinsul nostru prieten nu a putut achiesa (adica "pune botul"). Asa ca, ma intalnesc doar cu ilustrul @@Traveller (Razvan) in fata bisericii Elefterie aproape de 6 dimineata. Prognoza meteo nu era foarte incurajatoare: dupa ora 13 se anuntau furtuni insa, am hotarat sa trecem peste amenintari :)

 

Cu o seara inainte, chiar daca era cam tarzior, la lumina lanternei am reusit montajul celor doi suporti de bicle, lasand spatiu si pentru un al treilea, in speranta unei razgandeli de ultim moment a prietenului nostru. Razgandeala ce nu s-a mai intamplat.

 

Asa ca, la 6 luam drumul spre Pitesti pe autostrada, cu un prim stop la km 36 sa bagam gaz si sa facem o prima verificare a stabilitatii pe suporti si bare noi. Experienta noastra in domeniu fiind aproape nula, suntem convinsi ca o bataie in plus strica, dar o verificare - nu:

 

LrdfqKj.jpg

 

Tot tandalind pe drum, abia pe la 9 tragem in fata Garii Regale din Curtea de Arges.

 

nF0kOWD.jpg

 

Om gospodar si asezat, cu frica de deshidratare, luasem si doua beri pentru a ne echilibra eventualele disfunctionalitati generate de drumul lung in masina :). Carora, le-am dat cep in parcare...

 

Dupa cele cateva guri luate pentru incalzire, luam Curtea de Arges la traversat si facem apoi stanga in sensul giratoriu pe drumul ce iese la Ramnicul Valcii, traversand Argesul.

 

Strada, nu foarte aglomerata, trece pe langa biserica Sfantu Gheorghe, ridicata intre anii 1934 si 1936 pe locul unei vechi biserici de secol al 18-lea distrusa intr-un incendiu in 1913:

 

OSDGiHe.jpg

 

Iesirea din oras se face lin, pe un drum valurit in care urcarea predomina, astfel ca primii 6-7 km nici nu ii simtim. Vremea e relativ calduta, cerul aproape in totalitate senin, iar vantul aproape absent ne lasa sa ne bucuram de aerul curat.

 

Mirosurile pestilentiale ce au amarat viata locuitorilor din zona gropii de gunoi din dreapta soselei au disparut de ceva mai putin de un an de cand groapa a fost acoperita si transformata intr-un deal artificial bine protejat.

 

Imediat dupa trecerea prin vecinatatea ei insa, cu adevarat incepe greul: o urcare sanatoasa cu un 10% aproape continuu. Tragem mult aer in piept si o agatam barbateste. Cei 2 kilometri si un pic de urcare se sfarsesc in gafaielile echipei, la loc de popas:

 

q9mUtcq.jpg

 

S1shLyq.jpg

 

Cum ne-au ajuns din urma caldurile catararii, e momentul sa mai scapam de din cele cojoace:

 

EcsgAs8.jpg

 

Verdeata ce ne-nconjura:

 

LRLxjIJ.jpg

 

Prima coborare ne umple de adrenalina: coboram mai mult decat am urcat... 12% pe 2 km ma duc aproape de 70 de km/h si simt cadrul cum vibreaza sub mine.

 

Intrarea in Tigveni se face cu mult mai molcom, intr-o prelungita coborare blanda. Privesc insa inapoi cu o vaga ingrijorare: chestia asta va trebui a fi si urcata... (si va fi...).

 

O noua pauza pe podul de la Topolog ne prilejuieste incheierea socotelilor cu berile carate dupa noi.

@@Traveller pleaca intr-o scurta incursiune spre apa ce se scurge pe sub noi:

 

XbU1l3N.jpg

 

In departare, cu atat cu cat putea sa apropie aparatul meu de fotat, primul obiectiv al turei:

 

VUQGloS.jpg

 

La doar doi kilometri dupa pauza de bere, cotim stanga spre Ciofringeni pe drumul ce, departe, iese in capitala micilor si carnatilor soselizati din Romania - Dedulesti. Noi nu vom ajunge pana acolo: avem fructe deshidratate in rucsaci :).

 

Drumul merge in paralel cu viaductul pe care urmeaza sa urcam si ne lasa sa-l privim de jos: Doamne, cat e de mare...

 

vfbuULF.jpg

 

Odata intrati in Schitu Matei, ne intampina, construita pe o coasta de deal Biserica Sfintii Arhangheli. Datand din anul 1816, este catalogata ca monument istoric inscris in Patrimoniul National. De dimensiuni mici, desi este inclusa in aria monumentelor protejate, nu am gasit indicatii privind ctitorul si zugravul. Posibil ca, in interiorul acum inchis, sa fi putut gasi informatii relevante.

 

In orice caz, zugraveala bisericii a avut mai multi autori ce si-au intersectat viziunile pe peretii exteriori, unii dintre ei chiar intr-o maniera naiva, punand in evidenta fie dihotomia rai-iad intr-un mod copilaresc, cu un purgatoriu toroidal, fie zugravind imagini ce provoaca zambete, ca aceea cu vanatorul ce se pregateste sa impuste un cerb. Alaturi de imaginile oarecum neobisnuite, braul de sub acoperis ne dezvaluie insa si imagini clasice in frumoasa maniera a picturii ortodoxe.

 

IWmyHoV.jpg

 

gemYOak.jpg

 

7fGKO8O.jpg

 

8KbgMYk.jpg

 

Lasand in urma bisericuta, am luat si flori cu noi, doar pe SD :)

 

BjIpYVs.jpg

 

8apxBrm.jpg

 

Imediat dupa bisericuta, facand la dreapta pe un fel de drumeag tapetat cu pietre rostogolitoare, ne opintim catre terasamentul pe care urma sa mergem mai departe

 

QBjGczS.jpg

 

Dupa scurta urcare ajungem in vecinatatea Garii Schitu Matei, una din putinele constructii-statie ramase intr-o stare relativ buna, si chiar "folosita":

 

JdNyahw.jpg

 

4zIFLcQ.jpg

 

Vechile peroane, acum aproape distruse din lipsa intretinerii...

 

ObZDbRm.jpg

 

Dupa o destul de lunga pauza, hotaram plecarea catre viaduct

 

 

VA URMA

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dupa o destul de lunga pauza, hotaram plecarea catre viaduct.

 

jnmHMmn.jpg

 

Drumul e aproape bun si ne bucuram de racoarea padurii. Undeva in stanga noastra se zaresc vestigiile unui fost descarcator de torenti ce ar fi fost apoi canalizati pe sub calea ferata.

 

fQuMxMi.jpg

 

Aproape de viaduct, inainte sa-i pozam culeea.

 

K1oMD5f.jpg

 

Cu o lungime de aproape 1.5 km si o inaltime maxima de 48 de metri, a fost construit in anii '80, pe traseul proiectatei cai ferate M219. Initial, solutia constructiva a constat din realizarea terasamentelor care sa compenseze diferentele de nivel.

 

Faptul ca terenul este afectat de instabilitate ducand la deplasari ale acestora a condus la ideea schimbarii de solutie prin realizarea unor structuri din beton, 10 la numar, din care Topologul ar fi fost cel mai lung. Alte lucrari proiectate si realizate au fost: doua poduri (Arges si Olt), ca si: tunelul Plostina (1910 metri) si Gibei (2250 metri), in premiera executate cu scut mecanizat. Abandonate in anii '90, lucrarile au fost reluate in regia unei firme italiene care a contractat terminarea caii, dar care a abandonat contractul dupa demontarea sinelor...

 

M1Bqpdg.jpg

 

hinL1Pb.jpg

 

fVhTOYT.jpg

 

Piatra sparta, granit de Macin, ne-a impiedicat sa mergem in sei, luand constructia la talpa printre fragilele tulpini de mesteacan ce si-au gasit teren fertil de dezvoltare, dar si printre spinii balariilor ce au inflorit pe cale.

Valea Topologului.

 

8nI4mm7.jpg

 

Asa cum noi ne uitam de la bisericuta la viaduct, a venit si vremea sa privim de pe viaduct la bisericuta.

 
fphem7X.jpg
 
8uYCuCK.jpg
 
Clipa de privit chiar deasupra galagiosului Topolog aflat mult sub noi.
 
vC2HGUi.jpg
 
aIb7PGN.jpg
 
Hotaram pauza de masa la inaltime si impartim ca doi buni prieteni fructele zaharisite din rucsac.
 
7pYOddz.jpg
 
Apoi, mai departe, la picior, pana in dreptul unei colivii unde sunt surprins trimitand o pasare spre inalt. Se va dovedi mai tarziu ce pasare era :)...
 
o8zMigK.jpg
 

dandu-mi apoi tarcoale: multe si galagioase. Ii incalcasem teritoriul. Cati oameni vazuse ea plimbandu-i-se prin ograda?

 
mMFZZ0S.jpg

 

Mama si ce ne-a mai certat!

 

YN3LL0H.jpg

 

Privind la drum lasat in urma...

 

kCuRe0r.jpg

 

 

VA URMA

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu puteai sa scurtezi lantul si sa ocolesti schimbatorul si o faceai clasica single speed? Oricum nu conteaza, tot te facea ploaia fleasca...lasa ca asa iti trebuie..

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa scurtam lantul trebuia sa avem cu ce si sa mai stim si cum. :))

 

Eu planuiam de foarte mult timp explorarea asta, cred ca am asteptat-o 7-8 ani...

Trezirea la prima ora (mica!) a diminetii a meritat. Inainte de a ajunge in Curtea de Arges am facut un mic popas chiar langa ramasitele garii Valcele.

Vedere spre Pitesti:

26273730192_abaf44fba7_b.jpg

 

Vedere spre Curtea de Arges si spre bifurcatia catre Ramnicu Valcea:

26340162056_47f887a09f_b.jpg

 

Podul peste Arges, din satul Crampotani.

25761259064_d4c0da19f3_b.jpg

 

Frumoasa Gara Regala din Curtea de Arges, proiectata de arhitectul Elie Radu (ca de altfel si alte cladiri frumoase de gari de pe acest traseu - Bascov, Merisani, Baiculesti). A fost inaugurata pe 27 noiembrie 1898. Are o "sora" cu arhitectura foarte asemanatoare la Comanesti in judetul Bacau, proiectata de acelasi arhitect.

26273728512_68385affb8_b.jpg

 

Am urcat fara pauze dealul spre Tigveni, sub un soare care nu anunta potopul pe care il prognozasera domnii meteorologi. Pe malul Topologului ne-am oprit pret de cateva clipe. Am facut stanga spre Dedulesti, paralel cu raul, catre viaductul monumental care ii traverseaza valea. L-am zarit de la departare si inima a bifat niste batai suplimentare si mai puternice. O senzatie pe care fanii trenulisti de pretutindeni o incearca, atunci cand se afla in preajma lucrarilor de arta care poarta trenul "pe schela podurilor albe, prin noaptea negrelor tunele si gările cu firme-albastre!...", dupa cum frumos scria domnul Minulescu. 

26340158626_eed20476b6_b.jpg

 

26273725432_eba5866dea_b.jpg

 

La biserica din Schitu Matei nu ne-a impiedicat nimeni sa dam un tur de recunoastere complet. 

26273724112_85f25d1e20_b.jpg

 

26299854491_4d1e98da03_b.jpg

 

26366079925_98692c26d9_b.jpg

 

Dupa care iar am incalecat pe-o sa... si am urcat pe verticala cei 50 de metri care despart talvegul vaii de nivelul terasamentului. Satul ramasese in urma si noi eram in gara Schitu Matei. 

26340153406_8cb6595653_b.jpg

 

25761250964_ffdb2bab59_b.jpg

 

26273645222_55e362e5a2_b.jpg

 

Urmatoarea noastra tinta - viaductul! Si am pornit spre el.

26093157670_fbec9134ed_z.jpg

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raul Topolog, de la inaltimea a vreo 15 etaje :D :

26299772851_bea8d552f9_b.jpg

 

O perspectiva spre nord...

25763266853_d038ea5397_b.jpg

 

...si spre sud:

26299772811_d2e2298fcf_b.jpg

 

@@a_mic transformat in ornitolog de circumstanta :)

26365997835_15284cd854_b.jpg

 

Am mers pe piatra sparta, ceea ce s-a dovedit de rau augur pentru perechea de over shoes la final :). O trecem la pierderi colaterale programate.

25763264393_26fdf198d8_b.jpg

 

Ne-am luat la revedere de la colosul de beton armat, care acum serveste ca "port-artificier" pentru sateni, de Anul Nou.

26093154960_d52886a53f_b.jpg

 

Am revenit pe 2 roti, prin desisul din apropierea gospodariilor satenilor.

Si atunci am zarit portalul de est care anunta intrarea in celalalt colos al caii ferate, subpamanteanul tunel Gibei, 2260 m.

26299769181_28aab8ab4b_b.jpg

 

26340071416_e142f19423_z.jpg

 

26299767961_89b1e90ec5_b.jpg

 

Am aprins farurile si am intrat calare... dar a trebuit sa continuam per-pedes, din cauza aceleiasi pietre sparte, un strat consistent care nu ne permitea sa rulam confortabil.

Parca eram intr-un vis, vorbele aveau un ecou straniu, doar urmele de circulatie de pe stratul de pietris ne spuneau ca tunelul e folosit pentru trecerea granitei intre judetele Arges si Valcea de catre localnici.

26365993155_99cde907f3_b.jpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=WE3NqqqzpuM

 

Catre final, punctul culminant al excursiei noastre. Pentru mine, ca pentru prietenul Razvan urma sa se desfasoare ceva mai incolo...

Natura vie "Privind cu obida..."

26273635382_fb994891ed_b.jpg

 

26365991305_c8aa7c8f49_b.jpg

 

... si constatand ca avem o MARE problema.

Am rezolvat-o doar cat sa poata cobori in voia gravitatiei prin satul Gibesti. La intersectia cu DN73 am incercat sa... adaptez bicicleta mea pentru el, lucru cam la limita imposibilului, dar altceva nu aveam ce face. E cu 3 numere si 6 inch mai mica decat a lui  :). L-am astepat aici, in imediata apropiere a viaductului Samnic, cel de-al doilea ca lungime al caii, 540 de metri si la fel de inalt ca Topologul. 

 

 

Cum era?... "pe schela podurilor albe"... Ca un schelet alb arata Samnicul in soare, cu nori infricosatori pe fundal...

25761163294_fe00f0e3fa_b.jpg

 

Cerul devenea, din bleu, albastru inchis si apoi vînăt! A inceput ploaia, vantul, grindina... Pe terasa magazinului mixt s-au perindat cativa localnici, impreuna cu care m-am ascuns sub streasina, pe latura de vest a cladirii, cea mai ferita de intemperii. Alaturi, de pe versanti, s-a format un torent lat de vreo 3 metri care se varsa in Samnic, direct peste sosea, pe care o acoperea complet. A ajuns si Razvan cand se mai linistise, dupa ce, ca si la Humor acum 2 ani, fusese aproape luat pe sus de stihiile dezlantuite.

 

Din fericire, totul s-a terminat cu bine. Un loc tare neprielnic si pentru a construi case, dar si pentru a construi drumuri de pamant, asfalt sau fier, zona asta...

Pe cand ne intorceam in masina, in dreptul satului Piatra, am constatat ca drumul national era schilodit de alunecari de teren grave. Linia 219 continua sa figureze in planurile guvernului, dar in cel mai fericit caz, ea va fi construita cu mari cheltuieli doar deviind traseul de dupa viaductul Samnic, cu alte noi tunele, si mai la nord de Ramnicu Valcea.

Sau nu va mai fi facuta niciodata. 

 

Daca ar fi asa, mi-ar placea sa fie transformata in traseu turistic de biciclete, asa cum se practica mai la vest de noi...

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las' ca vorbii io azi cu maestru @a_mic-u si l-am convins că o presă de lanț (micuță) o za rapida, nu ocupa mult in geanta. (Bine..nici o ureche de lanț de rezerva..sau măcar un schimbător shadow.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
o ureche de lanț

Am apreciat.

Cristos a-nviat, băeţ!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) vom incerca si tunelul de la Plostina.

 

Pana atunci insa, speram sa ne mai astepte si alte peripetii :) (...)

 

Acum vreo trei ani, venind dinspre Ciofrangeni, am ajuns la tunelul de la Plostina dar nu am putut intra sa-l "admiram": era plin de apa, de la cativa metri de la intrare, plus ca era un frig demn de filmele cu uait-uoacari. Daca vreti sa mergeti prin tunel, cred ca nu strica sa fiti pregatiti ca pe toata lungimea tunelului sa carati bicla in spate iar turloaiele sa fie date cu anti-freeze, asta daca nu cumva aveti cizme de neopren pana la brau.

 

In rest, frumoasa tura si astept poze cu voi prin Plostina! :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știu că Ploștina nu e în cea mai bună formă, încă de la filmarea unor băieți pe motoare. De aia nici nu ne-am grăbit într-acolo.

N-aveam echipament de snorkeling. Și nici paratrăsnet, deși ar fi trebuit.[emoji14]

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@a_mic

Chiar imi pare rau ca v-a prins ploaia.

Am fost si eu anul trecut pe traseul asta, dar am avut noroc de vreme buna.

Insa eu nu am trecut viaductul peste Topolog (am intrat doar cativa metri pe el pentru poze)

Apoi am urmat traseul caii ferate spre Valcele, am trecut peste tunelul Plostina (e o poteca de ocolire) si am iesit la Tutana, apoi mai departe spre Curtea de Arges pe DN704H.

Daca va hotarati la vara sa refaceti traseul complet, va insotesc cu placere.

 

 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Eu sunt din Rm. Vâlcea iar fosta cale ferată trecea prin spatele casei mele. De știam că vreți să o explorați vă săream eu în ajutor fie cu piese sau cazare. Să ne auzim cu bine. Astăzi plec pe ea intr-o excursie cu bicicleta mea utilitară.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întoarcerea - Tură însorită pe CF Vîlcele - Vîlcea

 

Au trecut 4 ani, iar dorința de a ne întoarce în locul de unde fusesem alungați cu fulgere, tunete, găleți de apă în cap și o ureche de schimbător ruptă, a rămas intactă.

Dar ca să fie spectacolul complet, trebuia și echipa să fie completă. Astfel că după o deliberare destul de scurtă, am decis să ne petrecem lunea de Rusalii pe tărîmul Meșterului Manole, al fostei căi ferate unde ceea ce noaptea se zidea, ziua se surpa, și surpată a rămas și astăzi.

 

@a_mic ne-a preluat pe mine și pe @MaC®, iar @BodoC a venit cu mașina lui. Pe la 7 ieșeam din București, iar pe la 9 jumate parcam mașinile în satul Ciutești, după Dedulești.

De data asta hotărîsem o abordare dinspre sud, nu dinspre Curtea de Argeș, ca data trecută.

y4mtOgyNHrPGGMe0Qj9wIwrSRQmsNUldnbv_Qlyh

 

Cum urmau un viaduct și un tunel parcurse mai degrabă pe jos, berea regulamentară dinainte de ora 12 a fost savurată pe terasa magazinului mixt Micuțul Vrăjitor :) din Poienari.

103531695_10213648858174472_342967051635

 

Trecem pe sub viaduct. În stînga, camera a surprins una dintre puținele case cu arhitectură locală cît de cît conservată și fără termopane.

y4mvja1CH3lwwhlBbJ9IL99pUgS9DptnnfUw9-qM

 

y4m59qQEOKTckYxqKQkHNCW7ljqAXUrnHLkmhrLB

 

y4mBfVouoN1NdHvFASaVKHxlVYF37ERwKsX1Pv7d

 

Imediat am tras dreapta de ghidon pe DC 205, spre Schitu Matei.

y4mL7uJe-zamn4QtC74aOmJrvoPHrkFdqS7kdRax

 

y4mrhM7lWXK_Ow4lSAIzeq5Pd2xPs2ClZdjc92e-

 

Din diverse motive,  nu avusesem nici un MTB la dispoziție, așa că am venit în tură călare pe ^^semicursieră^^.

102380642_10213648883815113_870299092147 

 

Bisericuța din Schitu Matei era la locul ei:

y4mN0v6bQtrzwu91FKnxVRBYArXYs3EtEU8YlzwJ

 

y4mlH-6IqCvpiKKOcLkOY9CXIWcfmP6r3tVbPHtI

 

După biserică, imediat se desprinde din comunalul DC 205 un drumeag de pămînt pietruit care urcă, preț de 1 km, și contra unei rampe de 4%, spre gara Schitu Matei și terasamentul căii.

y4mQb6BGDGzcz6Eh2ixXEquzmp_rwfijCGf5EJW_

 

Deja peroanele sunt invadate de bălării.

y4m3bPQqZpbPIH2sa_YG89gXx1_HEp1pxyQKaBAc

 

Privind înapoi, spre tunelul Ploștina.

y4m8TNXLNK34_4D5C8VB56B4UvF99ia-7mTD5o5s

 

Noi am pornit înspre vest, spre Topolog.

y4mfFMb7M7MhprNPHWNG6fA4GfP0TZW1E1Tsh55a

 

Dacă pînă aici am mers călare pe dînsa, de aici încolo ne-am luat de braț.

102341090_10213648895855414_110556621066

 

y4m3NNxXn3VigVUcJWVuIA_IvZcdau47gIn4Z5nb

 

y4mG0pUjij8-Tn9Coh2jN5QeNSr00u93OOmxrtWy

 

Desișul a crescut, noroc cu căruțele care încă mai tranzitează  calea. Intrarea pe viaduct nu mai e ușor vizibilă de la distanță.

y4mIZp5LNyLWFFGSLEM6LMzGXiBA9j1byFQyu8Dw

 

y4mMr2pyebGGKdDZacxSiOSRqWDLpN_3iKVLCg5c

 

y4mjvEt79s_h210TLn0G8gaajNyMzma-FOE39HEm

 

y4mAl7HH78KyiLJKnQUUFHx4iu4SK2cxYUkDDZds

 

y4mdbyHmG8eOL4sPdZuG0s6ChtLSwG9E3OgirbGo

 

y4mzsEmCehkmiSrKRTBNSXcLe2DgmdYY6JEcYA2z

 

y4mEYUgVniWLH4GbSJbWmjQH2rvi4u09o2G5L9U1

 

Aici pe viaduct l-am ^^sărbătorit^^ și pe @BodoC, a cărui zi de naștere e chiar azi, pe cînd scriu postul ăsta, și căruia i-am urat cu anticipație la mulți ani!, la (mare) înălțime!

103042845_10213648980377527_791292148120

 

Un unghi de fotografiere din care sărbătoritul a surprins întreaga grozăvie a acestei construcții .

101264350_10213648985897665_248570325671

 

Ieșim de pe viaduct și intrăm în desișul bine crescut către tunel.

y4mQMZY-6vZIiO-k7XuU_r8CnCvmoKJ8AHOUmJ92

 

y4mIIZRjDnJPEOYlojArwyMaaZVisGVqy98kxDyS

 

Din nou, nu putem vedea tunelul de la distanță, cum am făcut-o acum 4 ani, de-abia ajunși în dreptul portalului de est îl putem examina. Afară sunt 29 de grade, dar din tunel răzbate o coloană de aer rece (10 grade erau înăuntru). Mai răzbăteau și niște luminițe și zvon de glasuri.

y4mA2kplLFge71zHXxS7cKZVjNQWJTta5SpOuYCD

 

S-au savurat sandvișurile la care cu dedicație a muncit Bogdan, ceva dulce, apoi s-a băut de prin bidoane. 

101893516_10213648995217898_548121051061

 

Iată-i și pe posesorii vocilor și luminițelor din tunel, care veneau din Blidari, veseli nevoie mare.

y4mzq8VaWDiRCLAlk381wY0BzNLxj0PquhZv5jok

 

S-a dat drumul la faruri și frontale și au urmat încă 2200 metri de marș pe pietrele din tunel.

y4moxaOkQHFun3ZlkSs-WzfRp9WBFuht9oir5ZJB

 

y4mcAXRTSjUpoZBDdnyq13evqIrc7ZxOoz3OCOcK

 

Popas foto la mijloc.

y4mm0AIW0_l68XVDoxTCdVX9icQbU0f-VkLzq4mw

 

y4mTc6w_uw7MYHWmN10p5Y7d-aQrZhWBzhzN4Q0Q

 

Ajunși la lumină. Priviți prin ochii maestrului fotograf Dr. B.

101974229_10213649031178797_388026043527

 

Afară ne aștepta aceeași vreme excelentă.

y4mDklMBSYYOxBFNJkhnR9nSOm5sPDlRRdW_xJ86

 

Viața, efortul și creația nu au fost suficiente. Niște bani și poate niscaiva calcule matematice ar mai fi fost necesare pentru finalizarea lucrării acesteia...

Am înfrînt!

y4m0vePc8d6WMMTScqtwhf6bZSOUwBKxi6S0_ljS

 

Am mai urmat fostul terasament  pe lîngă noile viaducte construite după 1989, care au înlocuit rambleurile distruse de ploi și alunecări de teren.

y4moE8kUqmB6yd5mnRJPdST_57vNvNvr6beleuSB

 

y4mFGqBiE9dKlsx6OU9pEgoxZBiuxKC2MLbjM7F5

 

y4mwVkfM-WTkb1Fn1YWwYQdWi-hV-gVyz4RZIkSS

 

y4mTAyNFqdaNVpFfubHmJJ8a_mVi4CDR0PkJmp2C

 

Am coborît la intersecția cu DN 73C, unde am găsit magazinul  de sub viaductul Sîmnic la fel de închis ca acum 4 ani.

y4mcmjrr3Frhh6segzBpqJGgPoiKxBjXnyxyxkPA

 

Eram cu rezervele de băuturi pe terminate și aveam în față o cățărare de 4 km cu medie de 6%, sub un soare de 30 de grade. Dar trebuie să existe și un preț pentru vremea bună, astfel încît am purces muncitorește a-l plăti, rîșnind la deal.

Drumul traversează limita de județ, din Vîlcea în Argeș, fiind asfaltat submediocru în ambele. Rampa se ascute după limita de județ, cu porțiuni consistente de 8-10%, chiar 12-13% pe alocuri.

Rampa și porțiunile îngustate, de drum în lucru, constituie însă pericole mai mici decît șoferii intelighenți care depășesc în dușmănie...

 

Ultimul ac de păr, la ieșire din satul Piatra. 

y4m-BNu9XdwkGIKgLm0Hkd0EX6GYCNdqha8L6Knb

 

Mîndra și-a făcut datoria, eu mai am ceva restanțe la antrenament, după izolarea din pandemie, dar sunt pe cale să-mi revin (sper)...

y4mkGJOopuis7DBx7SSfXB-lhdFRgkaEHDO_6Yiq

 

Am coborît iute la loc cu răcoare și bere, un camping aflat într-o curbă, cîteva sute de metri mai la vale.

y4mXYNBhZmN-HcO1xnIDPA2wFaDfkBSuLr1imCpG

 

Am plecat apoi, relaxați, ca să închidem bucla.

y4mImMv6UsmchM9jfzdqWz2EEyl1Fg9DDXT4ibrQ

 

Bogdan mai surprinde o dată viaductul, în drumul nostru de întoarcere.

104184949_10213649042339076_411584882982

 

Ne-am mai abătut și pe la Ioanicești - Gabrieni, ca să admirăm o bisericuță de lemn de la 1742, dar după o urcare scurtă ^^în gîți^^, am constatat că o putem vedea doar de departe. Nu aveam drum de acces deschis (era un gard închis) și nu era nici un suflet prin preajmă să ne spună cîte ceva.

y4mxwOqkC50WNIxlaijk5HzzT88YcVvekE2bkyyi

 

Așa că ne-am întors la același magazin Micuțul Vrăjitor, unde ne-am ostoit din nou setea și foamea și ne-am bucurat că, după atîta timp, ne-a ieșit tura plănuită...

y4mbkhbZEwUL7Jk11xAMxj4T9mlMhAjFWZ6rS7XU

 

y4mALwNFJKh4E-H7iMmTjrd3oWdClpkwCvZ9NRcn

 

Traseul: https://www.strava.com/activities/3582646068

  • Upvote 2
  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos !!!  Exista într-o poză o lozincă : „omul învinge natura”, din poze reiese clar contrariul. Intuiesc că pe acolo ar fi trebuit să treacă trenul !

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos, babaieti! A fost un adevarat festin al ciclistilor si prietenilor! Multumesc @Traveller pentru continuare!

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. dar trenul a avut alte planuri.

"Decit" citeva intrebari.. ce exemplu da Bodoc tinerei generatii cind el apare cu tigara in mina? Cine stie ce viitor Contador iroseste Romania pentru ca se lasa influentat de oamenii rai de pe aici?

I-a luat MaC le intrebari pe aia trei mici daca si sint navigatori pe marea social-media gen FB? Vreau sa stiu daca combate si offline si nu doar online :)

In rest, excelent. Pare ca a fost o zi neirosita :)

 

< < placeholder pentru emoticonul cu artificii si urari de LMA de ziua de nastere a lui BodoC > > :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :D :D 

 

Cu siguranță o zi neirosită!

 

Avînd în vedere ce troace călăreau tinerii bicicliști și nu aveau nici o greață să treacă tunelul en-fanfare, i-am salutat cu respect și considerație, fără a-i critica! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.06.2020 at 2:42, JDM said:

Vreau sa stiu daca combate si offline si nu doar online :)

In rest, excelent. Pare ca a fost o zi neirosita :)

 

Combate WFH. Adică mai mult online. Pe offline se dă lovit din ce în ce mai des.
Mulțămim, chiar a fost precum bine grăiești! Excelent.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O colegă de clasă din liceu și bună prietenă a comentat la pozele din albumul turei:
"Frumos traseul! Cât despre viaduct am o poveste întreagă...
Proiectul meu de diplomă la terminarea facultății (de poduri / CFDP) a fost un studiu de consolidare a viaductului - cu Prof. Fierbințeanu.
Concluzia noastră a fost că mai bine îl dărâmă, ar costa enorm să îl repare.
Nu au făcut-o, dar măcar nu l-au dat în folosință, sigur ar fi fost accidente serioase. Noroc cu revoluția...
A fost prost și proiectat și construit - a început să se așeze asimetric din încărcarea proprie inițială, ce să mai vorbim de greutatea unui tren pe viaduct.
Motivul este, că în afară de faptul că se comportă ca un zid (deschiderile între piloni sunt 33m dar unii din piloni sunt scurți iar alții ajung la 55m), făcuseră studiile geotehnice numai în 3 locuri, pe când ăsta are lungime de 1.5km și trece peste o albie de râu..., au și montat grinzile fără să se gândească, doar pe o parte. Trebuia, ca să fie echilibrat, să încarce pilonii simetric de la început, deci să monteze ambele grinzi de beton care susțineau calea ferată, chiar dacă ar fi dat drumul trenurilor numai pe una. Dar au vrut să facă "economie" și au instalat numai o grindă, fără să întrebe pe proiectant...
Nu și-au dat seama că încărcarea cu greutatea permanentă proprie, care este acum nesimetrică o să creeze torsiune și delăsare laterală - în unele locuri fundațiile stăteau pe nisip, nu aveau piloni să ajungă la roca de dedesubt. Au venit la facultate în panică, să îi ajutăm când și-au dat seama că a început să se torsioneze...
Cum am zis, noroc că a căzut regimul și au oprit construcția, că ar fi continuat cu prostia și ar fi fost sigur un accident.
Să nu mai vorbim de cutremur, că este și zonă cu activitate seismică... Ar fi trebuit să îl demoleze de fapt, dar sigur nu au avut bani..."

  • Upvote 1
  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ati baut berea la nea Dragos, regulamentar. Vara trecuta am campat acolo pentru o saptamana cu micii cercetasi.

Concurs de orientare pe bucla de bicicleta, rapel la intrarea in tunel, traversare viaduct si venit roata. Dormit in padure, amenajare vatra si alte cele din domeniu.

 

Sa stiti ca si alde astia de 7 ani au trecut pe biciclete prin tunel si pe viaduct. Poate trebuia sa-i laudam nitel mai mult atunci :)

  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să-l premieze cineva.pe @Tolstoievski.

Nu e ironie. E apreciere sinceră.

Glumeam chiar in timpul turei tocmai povestită, cum ca in weekendul acela s-a tinut tura de randonneuori Fleche Romania si prietenul nostru @iacobdoc a parcurs si el vreo 400 km si am avut impresia ca a participat si maestrul Tolstoiveski, dar mi-am amintit că postase poze cu copii la tură. Reacția a fost:

Păi daca a fost cu copiii, a făcut doar 250 Km.

Felicitări maestre pentru dorul de ducă si grija pentru sănătatea fizică (si sigur nu doar atât) a copiilor.

Plecăciuni.

 

On 10.06.2020 at 2:42, JDM said:

ce exemplu da Bodoc tinerei generatii cind el apare cu tigara in mina?

 

Pai aici e cheia.

Eu sunt de la rubrica "Nu faceti ca el".

P.S. Nu sunt popă.

@JDM, multumesc pentru urări si artificii. 😉

 

On 10.06.2020 at 9:04, MaC® said:

O colegă de liceu și bună prietenă a comentat la pozele din albumul turei:
"Frumos traseul! Cât despre viaduct am o poveste întreagă...
Proiectul meu de diplomă la terminarea facultății (de poduri / CFDP) a fost un studiu de consolidare a viaductului - cu Prof. Fierbințeanu.
Concluzia noastră a fost că mai bine îl dărâmă, ar costa enorm să îl repare.
Nu au făcut-o, dar măcar nu l-au dat în folosință, sigur ar fi fost accidente serioase. Noroc cu revoluția...
A fost prost și proiectat și construit - a început să se așeze asimetric din încărcarea proprie inițială, ce să mai vorbim de greutatea unui tren pe viaduct.
Motivul este, că în afară de faptul că se comportă ca un zid (deschiderile între piloni sunt 33m dar unii din piloni sunt scurți iar alții ajung la 55m), făcuseră studiile geotehnice numai în 3 locuri, pe când ăsta are lungime de 1.5km și trece peste o albie de râu..., au și montat grinzile fără să se gândească, doar pe o parte. Trebuia, ca să fie echilibrat, să încarce pilonii simetric de la început, deci să monteze ambele grinzi de beton care susțineau calea ferată, chiar dacă ar fi dat drumul trenurilor numai pe una. Dar au vrut să facă "economie" și au instalat numai o grindă, fără să întrebe pe proiectant...
Nu și-au dat seama că încărcarea cu greutatea permanentă proprie, care este acum nesimetrică o să creeze torsiune și delăsare laterală - în unele locuri fundațiile stăteau pe nisip, nu aveau piloni să ajungă la roca de dedesubt. Au venit la facultate în panică, să îi ajutăm când și-au dat seama că a început să se torsioneze...
Cum am zis, noroc că a căzut regimul și au oprit construcția, că ar fi continuat cu prostia și ar fi fost sigur un accident.
Să nu mai vorbim de cutremur, că este și zonă cu activitate seismică... Ar fi trebuit să îl demoleze de fapt, dar sigur nu au avut bani..."

 

Postarea asta face mai mult decât 10 linkuri copy-paste găsite pe net.

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

în urmă cu 31 minute, Tolstoievski said:

Deci ati baut berea la nea Dragos, regulamentar. Vara trecuta am campat acolo pentru o saptamana cu micii cercetasi.

Concurs de orientare pe bucla de bicicleta, rapel la intrarea in tunel, traversare viaduct si venit roata. Dormit in padure, amenajare vatra si alte cele din domeniu.

 

Sa stiti ca si alde astia de 7 ani au trecut pe biciclete prin tunel si pe viaduct. Poate trebuia sa-i laudam nitel mai mult atunci :)


Comentariu ista duare rău.
Îmi aduce aminte de etate și de lipsa de antrenament și de faptul că am scăzut 3 cm în înălțime în ultimii 4-5 ani, din cauză de tasare coloană care din cauză de stat în fund la calculator multe ore...
și că @JDM are dreptate că combat numa' onlain.
Am încercat câteva sute de metri și pe viaduct și prin tunel. Mergea, dar mă dureau umerii  și aș fi luat-o cumva înainte față de coechipieri, care mergeau pe lângă sau cu bicla pe umeri. În plus nu aveam de demonstrat nimic, mai ales în condițiile în care asta a fost a 2-a tură pe anul ăsta și care vine după o ultimă tură pe 27 octombrie anu' trecut.  Știu. Rușinică.
Aș mai avea și alte scuze pt ne-ieșitu' cu bicla, dar nu e cazu' să le afișez aici.
 
 

 


 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.06.2020 at 12:04, MaC® said:

În plus nu aveam de demonstrat nimic,

 

Ba da, aveam.

Aveam de demonstrat nouă înșine ca mai știm sa ne bucuram de iesiri.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.