florentzo

Greutatea unei biciclete

Recommended Posts

Na amu serios, chiar conteaza atat de mult cateva zeci de grame? Oi fi eu extrem de incepator in ale pedalatului, dar o bicicleta de 7 kile poate fi luata ori in gluma ori ca super profesionala. MB-ul meu are 14 kile si mi se pare foarte usor in comparatie cu cel vechi, care avea vreo 24. Zicea cineva mai inainte ca in loc sa usurezi bicicleta cu 2-3 kilograme, mai bine da jos vreo 2-3 de la tine. Asta cred ca ar functiona la cei ca mine, insa la un ciclist adevarat care are constant cu 3 kile mai putin decat ar fi norma, cred ca ar fi crima curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na amu serios, chiar conteaza atat de mult cateva zeci de grame? Oi fi eu extrem de incepator in ale pedalatului, dar o bicicleta de 7 kile poate fi luata ori in gluma ori ca super profesionala. MB-ul meu are 14 kile si mi se pare foarte usor in comparatie cu cel vechi, care avea vreo 24. Zicea cineva mai inainte ca in loc sa usurezi bicicleta cu 2-3 kilograme, mai bine da jos vreo 2-3 de la tine. Asta cred ca ar functiona la cei ca mine, insa la un ciclist adevarat care are constant cu 3 kile mai putin decat ar fi norma, cred ca ar fi crima curata.

Greutatea bicicletei conteaza la fel de mult precum marimea(...)

Este o chestie pur psihologica. Ca bicieta mea e cu 14g mai usoara ca a ta. :P

Excluzand, aici, latura competitionala sau "profesionista": o bicicleta grea face un biciclist puternic, pe cand una usoara... ;)

Pentru sportivul de rand sau amatorul de rand, ar trebui sa conteze mai mult pe tonusul fizic, calitatea bicicletei si anduranta psihica. (nu neaparat in aceasta ordine)

Iar daca biciceta este sau devine prea usoara, atunci, ca si in cazul unei masini, devine mai dificil de controlat si mentinut cu rotile pe pamant. Cea mai mica denivelare te arunca in toate directiile si daca bate vantul prea tare dintr-o parte...

Dar bicicleta nu e masina, deci reducerea greutatii la nivel de Chopper, nu aduce economii la combustibil si nici nu creste performantele in mod spectaculos.

Evident ca nu poti face sarituri si acrobatii, de trial, cu 20kg de bicicleta dar nici mountainbiking cu 8kg de rigid-fixed-gear.

Deci... intre 10 si 30 de kilograme este o diferenta prea mica.

Am mers si mai merg si cu o bicicleta MTB de 12kg, o rigida cu anvelope netede ca in palma, si cu tancul de 24kg, cu anvelope agresive, fruca monstruoasa ("de neam prost", ii zic eu), etc.

Media in oras e cam aceeasi: 13-15km/h la ambele. (de la semafoare la masini ori pietoni, toate-s pe post de limitatoare de viteza)

Viteza maxima atinsa (ever) este cam aceeasi :40-42km/h.

Diferenta este ca ma simt mult mai bine pe cea de 24kg. Cand strang de frane se opreste frumos, fara sa imi alunece roata din spate sau mai rau sa raman atarnat cu roata din spate la juma' de metru deaspura pamantului. Cand urc dealuri si munti, simt cum muschii mei lucreaza si nu someaza. Iar cand cobor in abrupturi denivelate si hartopuite, ma simt in siguranta si nu ma arunca fiecare pierticica e pe jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yo6ial

"O bicicleta grea face un biciclist puternic pe cand una usoara..." GRESIT!!! O bicicleta grea face un pieton puternic, iar una usoara face un biCiclist puternic. Acolo unde pe o bicicleta de 15 kg imping, cu bicicleta de 11 kg, facuta pt XC, zburd, dezvoltandu-mi muschii care "pedaleaza" nu cei pt mars.

E adevarat ca o bicicleta mai grea e mai stabila, dar asta daca comparam o pana de XC de 10 kg cu un tanc de DH de 20 kg.

Insa la o greutate a biciclistului de 80 kg sa zicem, o diferenta de 2-4 kg intre doua biciclete, una cat de cat studiata de 12 kg si una mai din topor de 16 kg dau o combinatie de 92 respectiv 96 kg. Cele 4 kg sunt procentual 4,34% si 4,16 %. Diferenta, 0,18% aproape nimic, asa ca teoria ta nu tine. O bicicleta normala (pana in 15-16 kg) are o masa prea mica in general fata de cea a "calaretului" ca sa influenteze centrul de greutate decisiv. Si sa comparam pe coborare biciclete de DH cu biciclete de XC ... :-bd

"Viteza maxima aceeasi...42 km/h" Nu se pune problema de viteza maxima. Pe unde merge o bicicleta de DH de 20 kg, NU POTI MERGE CU UNA DE XC de 10kg, si sa insisti sa urci pe cea de 20 unde urci cu cea de 10 e infantil. Dar inca o data, nu exista comparatie intre cele 2 tipuri de biciclete. Usoara, cu scopurile ei, si grea cu scopurile ei si nisa ei de "piata".

Sa propovaduiesti bicicleta de 24 de kg pt urcat si coborat la munte mi se pare total gresit. Mergand pe calea asta probabil multi se vor intoarce dupa prima jumatate de km de urcare serioasa. Ca tie iti place bicicleta ta de 24 de kg, nu ma indoiesc, dar reclama mi se pare absurda. In orice disciplina legata de mountainbike, o bicicleta mai usoara, ata timp cat nu-i este afectata rezistenta e mai buna.

@catadavid

Scurt-cateva zeci de grame poate nu conteaza, dar cateva sute, dupa 100 km de maraton de XC pot face diferenta intre tine si un eventual concurent cu care in ziua respectiva ai fi facut meci egal din punct de vedere fizic. Cand abia iti gasesti ultimele farame de energie, poti sa treci cu o jumatate de roata in fata lui din cauza celor cateva sute de grame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca (aproape) toata lumea e de acord ca la o bicicleta pe care o folosesti atat la urcat cat si la coborat greutatea trebuie sa fie cat mai redusa ,fara a compromite siguranta,functionalitatea.Adica degeaba ai un XC de 8 kg daca la prima groapa,denivelare,etc ti se face roata 8.

Cred ca scopul topicului era ca fiecare,din experienta proprie,sa prezinte piese cat mai usoare,rezistente dar si accesibile ca pret(degeaba e un angrenaj rezistent si usor daca el costa 1000 euro,suma care pentru majoritatea este prohibitiva). E mai greu de aflat insa ce piese au cel mai bun echilibru intre cele trei calitati(pret,rezistenta,greutate).O sa argumentati ca accesibil ca pret e relativ,sunt de acord,dar din exemplele ce se vor da fiecare isi poate alege ce este rezistent ,CAT MAI USOR si accesibil pt el. Ideea e sa ai : greutate,pareri,preturi,descrieri,etc aici pe forumul asta, in cadrul topicului asta,direct de la persoane care folosesc piesa si nu o strategie de marketing a vreo unei firme care vrea sa-si vanda marfa si care spune orice numai sa-ti ia banii.

Edited by raducanmihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.