Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

@Traveller

Foarte frumosa pozele. Daca mai ai, te rog nu le tine doar pentru tine.

Ideal, in masura in care este posibil, ar fi fost sa fie trecuta si locatie fiecarei poze.

Poza a 3-a stie toata lumea ca este intre Drobeta si Orsova, insa la celelalte poze probabil doar cunascatorii le pot identifica locatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, o sa revin si cu altele si precizez locul in care sunt facute in masura in care autorii il vor fi precizat.

In cazul de mai sus, stiu doar ca ultima poza, cea cu automotorul Regiotrans, e facuta la intrare in Ocna Sibiului, pe un pod cu restrictie severa de viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva poze frumoase cu trenuri, apartinand utilizatorilor forumtrenuri.com

Episodul 2:

 

Un InterRegio pe viaductul Caracau, iarna

1870.jpg

(toate drepturile apartin utilizatorului 92Dragos)

 

In Gara Bucuresti Nord :)

14093564321_fab372dffd_b.jpg

(toate drepturile apartin utilizatorului 92Dragos)

 

14226622049_ec29c87e90_h.jpg

(toate drepturile apartin utilizatorului 92Dragos)

 

22128167093_41caf519cd_b.jpg

(toate drepturile apartin utilizatorului 92Dragos)

 

Descarcarea unei locomotive de cale ingusta la Targu Mures:

trinity_and_beyond_by_cortexedge-d4nlljx

(toate drepturile apartin utilizatorului λ80UMa)

 

Citez: "Centrala termoelectrica Iernut-Ludus. Putere instalata de 800MW, impartita in doua grupuri turbogeneratoare de cate 200MW si 4 grupuri turbogeneratoare de cate 100MW. Fiecare agregat turbogenerator este echpat cu cate o turbina reactiva cu condensatie si prize intermediare, cu supraincalzire regenerativa si generator sincron racit cu hidrogen. Tensiunea la bornele generatoarelor este de 10.2kV care este ridicata treptat la nivelele de 110kV, 220kV si 400kV de cate un transformator bloc. Statia de transformare este conectata la SEN si alimenteaza cu energie electrica orasele adiacente, linia de 400kV transportand energia electrica in judetul Cluj.

Centrala a fost construita in perioada 1960-1963 si a fost prima centrala electrica din Romania echipata cu linii electrice de 220 respectiv 400kV."

fading_halo_by_cortexedge-d41hoa9.jpg

(citatul si toate drepturile imaginii apartin utilizatorului λ80UMa)

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Cea de-a treia poza de mai sus (trenul cu doua locomotive) cred ca este pe viaductul de la Lunca de Sus (jud. Harghita).

Prima locomotiva apartine MAV-ului (Caile Ferate Maghiare) si se numeste Matei Corvin si a fost facuta in 2013 pentru a comemora 555 de ani de la incoronarea (in 1458) acestuia ca rege al Ungariei si Croatiei.

Probabil ca era in drum spre Ghimes (azi in judetul Bacau) unde maghiarii se aduna in numar mare de Rusaliile Catolice.

 

L.E.

Mai multe detalii despre Ghimes si ceea ce este de vazut pe acolo:

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/18213-miercurea-ciuc-%E2%80%93-topli%C5%A3a-%E2%80%93-reghin-%E2%80%93-bistri%C5%A3a-%E2%80%93-n%C4%83s%C4%83ud-%E2%80%93-dej-%E2%80%93-gherla-%C5%9Fi-tg-ocna/?view=findpost&p=704488

 

Detalii (pentru vorbitorii de limba maghiara) despre locomotiva MAV:

http://www.regionalbahn.hu/2013/03/hunyadi-mozdony-eredmenyhirdetes.html

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In completare la locomotiva Matei Corvin.

 

Este marca Bombardier si a fost fabricata si livrata MAV-ului in anul 2011. In numerotarea MAV are numarul 480 - 005

Sursa: http://railcolor.net/index.php?nav=1401007&id=77533&action=portrait

 

Cam asa arata vazuta mai de aproape:

 

N-Pcwq4VcIB3PlztedVHZTRzIQF2d3mM9zWhmQ9R

Sursa: http://railcolor.net/index.php?nav=1401007〈=1&file=bomb_34754_69&action=image&position=

 

Si locomotiva respectiva la Ghimes.

 

Lj_g804OHKqn0AnCtgx3cA7Hl0obyJsm4EjRAHin

Sursa: http://railcolor.net/index.php?nav=1401007〈=1&file=bomb_34754_85&action=image&position=

 

Casa care se vede in poza de mai sus a fost cel mai estic canton al MAV si acum gazduieste un mic si foarte interesant muzeu feroviar.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

14226622049_ec29c87e90_h.jpg

(toate drepturile apartin utilizatorului 92Dragos)

 

 

 

Stiam ca am mai vazut poza asta pe undeva.

 

26fITmuA234DbIrpGyvre7KxlJmGhsGLlTVxUuUz

 

Locatia: Lunca de Sus

Explicatii: "Hungarian special train in Ghimes! The historic train is called "Csíksomlyó Express" runs toward the one thousand years old Hungary/Romania boarder."

Sursa: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=486318&nseq=3

 

?

Se cam bat cap in cap.

Si se pare ca acest dragos nu are de fapt nici un drept asupra imaginii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MBZ

Cred ca noi (@@Traveller si cu mine) am procedat corect, in sensul ca am postat aceiasi poza, de fiecare data cu indicarea sursei.

Acum, ca 92Dragos si David Sandor isi "disputa" pozele intre ei, e problema lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domne, io o sa-l intreb! :D

Nu este exclus ca 2 pasionati trenulisti sa fi pozat trenul din acelasi unghi, in acelasi anotimp.

Incadrarea e usor diferita (a se vedea cantonul din stanga imaginii, de la baza viaductului).

In cazul in care unul a "preluat" de la celalalt, poza lui Dragos are si rezolutie mult mai mare, ceea ce ma face sa ma gandesc ca aia este de fapt cea originala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah, ca va vad ashea trenuletzo-dependenti:

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incadrarea e usor diferita (a se vedea cantonul din stanga imaginii, de la baza viaductului).

 

 

Incadrarile sunt clar diferite daca ne uitam pozitia locomotivei fata de copacul cu tulpina la vedere sau fata de stalpi  ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sunt genul de poze luate cate 2-3 pe secunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca tot se dezbate intens subiectul pozelor diferite, inca una din zona Lunca de Jos (intre statiile Lunca de Mijloc si Tarcau, venind dinspre Ghimes), autor Imre Incze.

Trenul pare acelasi, insa asta conteaza mai putin.

 

QX1Q0cv_a-NRtZmh8gW3JcaDUKEM4xtpbktNZOuO

Sursa: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=482059&nseq=196

 

Si pentru a schimbat putin subiectul, un mancator de zapara in gara Buftea.

 

N18x4XdGi4tpuscjONX212bLBNyzLU7yXF2T8dfn

Sursa: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=469128&nseq=223

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine faceți un topic numai pt. pasionații de trenuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai bine faceți un topic numai pt. pasionații de trenuri.

 

Daca stau sa ma gandesc mai bine, chiar nu e o ideea rea :D (desi multe fotografii cred ca pot parea spectaculoase si celor ce nu sunt pasionati/fascinati de trenuri in mod special...).

 

@@Traveller, @@gibonu? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
desi multe fotografii cred ca pot parea spectaculoase si celor ce nu sunt pasionati/fascinati de trenuri in mod special...

 

Este unul dintre motivele pentru care nu cred ca momentan ar fi necesar un topic separat de poze cu trenuri.

 

Cel putin din cate imi aduc aminte (scuze daca ma insel), doar @@Traveller si cu mine am postat poze cu trenuri in ultima vreme.

Iar un topic special pentru doi insi nu cred ca este necesar.

 

Plus ca mai incercam o "echilibrare" in ceea ce priveste calitatea continutului pozelor postate in acest topic.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta mă gândeam și eu, parcă nu prea se justifică un topic cu poze strict feroviare pentru câțiva fani. :)

Ele se încadrează în topicul de față, ca poze frumoase văzute pe net. Dacă le face un utilizator ciclism.ro, le postează la topicul de fotografii proprii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lumea de aici mai e fascinata si de ture pe langa caile ferate vechi. Ar fi material suficient pentru un trend de sine statator. Biciclistii sunt cam cei mai pasionati vizitatori de poduri si cai ferate abandonate

 

 

Oricum bicicleta (sau motorul enduro, dupa caz) ramane cam singurul mijloc de transport capabil sa te ajute sa vizitezi astfel de obiective, lungi de cateva zeci de km.

Stiu si cazul unui pasionat care a parcurs per-pedes toata fosta cale ferata Deva-Brad (o sa revin cu poze de pe ea), dar mi se pare o exceptie notabila :).

 

Cel mult am putea muta anumite posturi pe topicul de piste de biciclete pe cai ferate dezafectate, parca exista asa ceva (?).

 

PS: da, exista - http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/12829-railroad-trails-prin-europa-pe-urmele-trenului/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice sa puneti pozele cu trenuri intr-un topic separat. mai ales ca multe necesita si text descriptiv, ar fi un topic cu oarece valoare informationala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca avem sustinatori :)

As folosi topicul pe care l-am mentionat in postul precedent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca avem sustinatori :)

As folosi topicul pe care l-am mentionat in postul precedent.

 

Deci, il revitalizam? Si pozele cu trenuri tot acolo le punem? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu

Topicul respectiv, fiind in principal despre cai ferate dezafectate nu prea se preteaza la postarea fotografiilor cu cai ferate actuale si functionale.

In plus, acel topic este despre cai ferate (dezafectate) din Europa, iar multe poze cu trenuri pot fi si de pe alte continente.

 

Asadar, avand in vedere cele de mai sus, ramane ca pozele cu caile ferate functionale sa le postam aici.

 

Vedem cu evolueaza situatia iar in cazul in care se vor posta aici poze cu trenuri, constant si intr-un numar suficient de mare, nu vom gandi la un topic separat.

In plus, sunt convins ca fiecare cale ferata si fiecare locomotiva are in spate cel putin o poveste interesanta, insa pentru a fi spusa este nevoie de oameni care se pricep la asta.

Personal, recunosc ca nu este un domeniu pe care il stapanesc, asa ca ma voi limita doar la poze si eventual doar cateva vorbe.

 

Multumesc pentru intelegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now