Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

Prin amabilitatea unui coleg de pe alt forum am aflat ca vagonul special pentru transportul obiectelor voluminoase si foare grele, care se vede in pozele din postarea anterioara, se numeste Schnabel.

Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Schnabel_car

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate se pare ca noile sageti RegioTrans sunt bantuite

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04.06.2019 at 13:46, gibonu said:

InfraTrans, 04.06.2019, Gara de Nord, liniile 12 si 13
Automotorul Malaxa, seria 78 [ultimele doua poze nu imi apartin].

 

image.png.d88526490ba1779fa601a67ae98f3db4.png

 

image.png.fe5dec555e1947765cf1f3c82dfac520.png

 

image.png.db62bd3578bb7f27d99a9d3bcb33cf6b.png


Am ajuns in gara pe la ora 17:30, ora la care automotorul era inchis. Am inteles ca interiorul este foarte interesant, acesta fiind un automotor de protocol.
Automotorul Malaxa, seria 78 circula anul trecut, in octombrie pe ruta Constanta - Mangalia. Nu m-ar mira sa circule si azi.

 

In rest, mai erau expuse cateva vagone de calatori si cateva locomotive.

 

O filmare realizata la InfraTrans care prezinta si interiorul automotorului Malaxa.

https://www.youtube.com/watch?v=lhYYG4qtfv0&feature=youtu.be

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

20.06.2019


Gara de Est din Paris.

 

image.png.9321b369ff4723debb9495919fa7579e.png


Ceasul garii, precum cel de la Caracal [indiciu: modul in care este scrisa cifra orei 4].

 

image.png.e5d5f7ddede695e50e854a3f8d8f6e30.png


Mai multe detalii referitor la cifrele romane IIII vs IV:
https://monochrome-watches.com/why-do-clocks-and-watches-use-roman-numeral-iiii-instead-of-iv/


Coada pentru taxiuri. Frumos, civilizat, fara abordari de genul "un taxi la domnu' "

 

image.png.70f07494a33c85500e80a4303bf63a89.png


Ca si in alte locuri din Europa civilizata, gara este un mall pe unde se intampla sa treaca si trenul.

 

image.png.9fa3f7b8173f42c69ad8775824d5e13a.png


Acoperisul garii.

 

image.png.e4407287320ab5f5cdef4ab4bf926052.png


TGV-ul cu care am mers la Reims.

 

image.png.2065d4dfa8c4ab516bf0c66b411c4b03.png


Fabricat in anul 1993.

 

image.png.1813f64246cb00bec792beea8b2581a6.png


Trenul era compus din doua rame.

 

image.png.64b280c2d3ded31dbfa30f1a52c63bad.png

 

image.png.e15ac129db0bbfc015f53673b024ff79.png


Interiorul vagonului. Pe locul pe care am stat la dus nu a functionat priza, comuna pentru doua scaune.

 

image.png.92ee2c090920c5c82b5c6ba5379fee07.png


Toaleta dotata cu sapun lichid, apa si aer cald pentru uscat mainile, toate functionale.

 

image.png.cb070c6c8593f9f12a0385ce38c64fe3.png


Trecerea dintre vagoane.

 

image.png.81470bf4b25b9e8fc942edffc05b47b5.png


La Reims cele doua rame au fost separate.

 

image.png.17849f93f097d21ac27a6981a8d7b7e4.png


Intretinerea efectuata de centrele tehnice ale SNCF.

 

image.png.bb1846bf42942382cbc50eadd0ecd17d.png


Biletele le-am cumparat online, cu aproximativ o luna inainte. La dus pretul a fost 25 de euro

 

image.png.7628debd77f96559788d2a52c30bf35a.png


iar la intors doar 18 Euro.

 

image.png.fe53256e16d9ccb82e0d7cce0a25d773.png


La o lectura mai atenta, se observa faptul ca atat la dus cat si la intors am avut exact aceleasi locuri, respectiv vagonul 15, locul 25. Insa vagoanele nu au fost identice, pentru ca la intoarecere a functionat priza.


Pentru final, TGV-ul merge cu "doar" 312 km/h.
 

image.png.367e0b0c5b62178074f99d5be200f0d9.png

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reims - iunie 2019


Tramvai Alstom Citadis 302.

 

image.png.a1e2648490c397aa2ce6ea6daa9636ac.png

 

image.png.3b674fbd0c588397b0a4c3d6908145c2.png

 

image.png.d1cc2027c004b94b60d45b9201294180.png


Cel mai tare mi s-a parut faptul ca in zona centrala a orasului tramvaiul nu mai este alimentat prin fir aerian ci printr-o a 3-a linie amplasata la sol, dupa cum se vede in poza de mai jos.

 

image.png.821f5719f5e1ae22bc95d103bb8f520d.png


Acest sistem de alimentare se numeste APS [Alimentation Par le Sol].
"Unlike the track-side third rail used by most metro trains and some main-line railways, APS does not pose a danger to people or animals and so can be used in pedestrian areas and city streets.
APS uses a third rail placed between the running rails, divided electrically into ten-metre rail segments with three-metre neutral sections between. Each tram has two power collection shoes, next to which are antennas that send radio signals to energise the power rail segments as the tram passes over them. At any one time, two consecutive segments under the tram will be live
."
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Ground-level_power_supply


Daca as fi stiut de sistemul asta nu m-as mai fi ferit sa calc pe a treia sina de tramvai de frica sa nu ma curentez. Si n-as mai fi cautat cisme de cauciuc prin tot orasul.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare un sistem de alimentare interesant. Nu am reușit să înțeleg nimic de pe wikipedia, personal nu cunosc limba engleză, mă interesa parametrii electrici, tensiunea de alimentare, curentul, cum se alimentează motoarele electrice - este vorba de cel puțin 1500 kilowați. Există pericol de electrocutare pe vreme ploioasă?

Poate explica un cunoscător?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Daca tramvaiul este functional sigur "nu există pericol de electrocutare pe vreme ploioasă".

 

Cat despre functionare, cea de-a treia linie este o alternanta de segmete de 10 metri prin care trece curentul cu segmente de 3 metri prin care nu trece curentul.

Tramvaiul are doi contactori (nu stiu daca asta este termenul corect) pe dedesupt, iar prin intermediul unui sistem de senzori, se activeaza (intra sub tensiune) cate doua segmentele de linie pe deasupra carora trece tramvaiul. Tot timpul, sub tramvai sunt sub tensiune cate doua segmente de linie.

Dupa trecerea tramvaiului segmentele respective sunt scose de sub tensiune, astfel incat nu constituie niciun pericol.

 

Cam asta ar fi ceea ce am inteles eu, ca necunoscator.

 

Referitor la "parametrii electrici, tensiunea de alimentare, curentul, cum se alimentează motoarele electrice" nu stiu sa-ti spun ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, câte ceva am priceput, în poze  se observă componente ce par bine fixate. voi căuta pe net descrieri despre acest sistem, mă interesează cum pot fi comutate puteri electrice foarte mari în timpi foarte scurți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.