Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

@dan tm

Multumesc.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Germania, septembrie 2019.


Trenul Regional Express 1, bucata Berlin Ostkreutz - Frankfurt pe Oder.

 

image.png.3f15414e800b461e6bde9bc30adae829.png


Interiorul.

 

image.png.04b4fbfad881b31593109afdd95c0870.png


Afisajul [bilingv] referitor la traseul trenului.

 

image.png.34f9240a0710a963b7cdef71d07bf2e5.png


Plus transportul public local care trece pe la gara.

 

image.png.a605c87ec234f6e3955acf2719c76aa5.png


Locomotiva, daca nu ma insel, un Siemens Euro Sprinter ES 64 U.

 

image.png.da2876cc9afd329c5cf76539d1084182.png


Este construita in comun de catre Krauss Maffei si Siemens.

 

image.png.5e6643facce1a61f1f65fba77228bf86.png


Un amanunt interesant este ca [J.A] Maffei [Munchen] a fost cel care a construit locomotiva cu abur Pacific, prezenta si in parcul CFR-ului, sub numerotarea 231 xxx.
Mai multe detalii: https://www.railwayfan.ro/aburi/html/231_000.html


Revenind in zilele noastre, oglinda locomotivei este rabatabila.

 

image.png.2040101825b731bb826b6e71660a8cf3.png


Trenul Regio Express este etajat si, bineinteles, dotat cu locuri pentru biciclete.

 

image.png.d829d064d0917a5cb5a7cef687f9ca85.png


Biletului pe bucata Berlin - Frankfurt pe Oder costa 10 euro.

 

image.png.2fb4c9032d0b398daa688a48b1efe3d5.png


Regionalbahn [RB] 60, bucata Frankfurt pe Oder - Seelow [Mark].

 

image.png.d188ba814871c57ab6c83e7ae01ca2aa.png


Adica [daca nu ma insel] doua automotoare produse de AdTranz.

 

image.png.c539919aeb514f80c050387520d34125.png


Dotat cu cate doua motoare MAN de 257 kW [345 CP].

 

image.png.b2ac9f4ab0ed3c475921e2d287900f6a.png


Locul pentru biciclete.

 

image.png.45ac6ab15676975606b60ebdac65c056.png


Biletului pe bucata Frankfurt pe Oder - Seelow [Mark] costa 4,30 euro.
 

image.png.bef78ccf8d2dcf61496c86657c626f48.png

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urasc profund topicul asta mai ales atunci cind, fiind totusi pe un forum de ciclism, apar postari noi doar aici... (:|

  • Upvote 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@haarp

Ura profunda trebuie directionata catre "Occidentul decadent" sau "imbuibatilor occidentali" (vorba unui clasic al acestui forum).

Pentru ca ei investesc masiv in calea ferata, material rulant, mobilitate, etc. Adica "nu-i mai satura Dumnezeu", cum ar spune intelepciunea populara din RO.

Ce, le statea in gat sa foloseasca material rulant din anii '40 asa cum procedam noi in RO?

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie să recunoaștem, cumva Domnul „haarp” are dreptate. Să ne uităm nițel la postările din anii anteriori și să comparăm cu ce se postează în prezent. Au apărut (cum spunea un forumist), foarte mulți cicliști „de tastatură”, se bagă singuri în seamă cu tot felul de păreri și sfaturi care nu au nicio legătură cu realitatea din trafic. Unii sunt chiar „forumiști de profesie”, dau sfaturi și pe alte forumuri, în domeniul construcțiilor, pescuitului amator, ș.a.

  • Upvote 2
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Atunci inseamna ca stam si mai bine.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Gara Centrala din Leipzig.

 

image.png.ea1dd05a5552741fe9cbf16d1dfab4fa.png


Peronul exterior

 

image.png.a7840a7384021f03820fcbb819ce2db3.png


si cel interior.

 

image.png.d922d35767a61daf5844b7a797a0f65f.png


Sistemul de oprire al trenului [presupun ca in caz de urgenta].

 

image.png.99c440de3f6d0b3748ec014447ca7256.png

 

image.png.71b6f745fce4ec49f10edc03b9b75624.png


Ca in multe orase din Europa civilizata, gara este un mall pe unde se intampla sa treaca trenul.

 

image.png.ca83487109c286e4526542810da6651d.png


Sala centrala a garii.

 

image.png.c75151a05faa8d04b0a1b12ea958e3c5.png


Diorama, prezenta in garile mari din Germania.

 

image.png.14ce7db4161301fb41a75a128372936a.png

 

image.png.9ca5cda60f0032fd20bfa8fad2fb92bb.png


Gara, vazuta din exterior [scuze pentru fire].
 

image.png.375da4723eac0d15e0a0aeed9d149b57.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usor dar sigur, Europa civilizata inlocuieste avionul cu trenul, cel putin pe distante relativ scurte

 

Un exemplu: "KLM Royal Dutch Airlines is to replace one of its five daily flights between Brussels and Amsterdam Schiphol with reserved seat capacity on a Thalys high speed train service from March 29 2020."

Sursa si mai multe detalii: https://www.railwaygazette.com/high-speed/klm-replaces-plane-with-high-speed-train/54577.article

 

Ca fapt divers, acum m-am uitat pe site-ul Air France si am vazut cu nu mai exista zbor direct Paris - Bruxelles, ci doar cu schimbare prin Amsterdam. Asta avand in vedere ca Thalys-ul intre Paris si Bruxelles parcurge distanta in 1,22 ore, cu o frecventa de cel putin un tren pe ora.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am trecut azi pe la expoziția de machete de trenuri de la M.N.T. București din Parcul Carol.

Câteva poze pe link-ul de mai jos:

 - https://photos.app.goo.gl/PE8q1vPosvidP5TW9

 

Foarte interesant pentru copii dar și pentru pasionați

 

Numai bine!

Adrian

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Septembrie 2019
Prin gara centrala din Leipzig.


Daca am inteles bine, un Bombardier Talent 643 617.

 

image.png.0681f535bb08b69887c6bdac588102ba.png


Un Bombardier Talent 2.

 

image.png.217670e90f7c31af8acd2ff0887748e0.png


Zona de relaxare din ICE.

 

image.png.6756070a0f82dea3f11b4637222e01d1.png


Sau cel putin asta am inteles de pe Google Translate [sageata rosie].

 

image.png.f8d97efed8277c8319bc1f4b374ffb53.png


La fel, daca am inteles bine, un tren etajat Bombardier IC2.

 

image.png.88655b311aa1a91d57017629eac28a2f.png

 

image.png.7938444f284c52b5477dc1a0c468fce4.png


Trenul este unul in sistem push-pull, compus din vagoane Twindexx Vario si locomotiva Traxx [pe care din pacate nu am vazut-o].

 

ICE 2.

 

image.png.64978fa4084e03c7c798e87418b567a8.png

 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu IC2 e o treabă ilară: danezii au o climă rece, dar linii în stare bună, pe care pot atinge viteze mari, dar astea se stricau la viteze mari, mai ales pentru că nu le țineau frânele. La noi viteze mari nu prea se pot prinde, deci nu-i nevoie de cine știe ce frânări, însă verile sunt caniculare și le crapă climatizarea....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Am mutat eu postarea ta de mai sus aici [din topicul dedicat transprortului bicicletei cu trenul] ca sa putem continua discutia.

 

Asadar, bine ar fi daca IC2 ar avea probleme doar cu climatizarea.

 

Insa, pare ca au si alte probleme mai grave: "...este vorba despre automotoarele aruncate de operatorul feroviar național din Danemarca, DSB, din cauza fiabilității reduse și a faptului că pun în pericol siguranța călătorilor, cu riscuri majore de incediu, deraiere și depășire a spațiului de frânare, adică de coliziune cu alte trenuri."

Sursa citatului de mai sus: https://www.construim-romania.ro/2017/11/26/pericolul-pe-roti-de-fier-iii-un-raspuns-pentru-valer-blidar/

Plus o analiza a esecului IC2: https://www.construim-romania.ro/2017/11/13/pericolul-pe-roti-de-fier-ii-catastrofalele-ic2/

 

Ideea de baza ramane: in RO, de multe ori, cumparam ceea ce Europa civilizata arunca la gunoi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modul general, nu pricep...cel puțin în București, sunt sute de concerne cu mii de birouri în care își desfășoară activitatea zeci de mii de români cu studii superioare, specializați pe diverse domenii. De ce țărișoara asta nu evoluează?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Strict legat de domeniul feroviar (ca sa ramanem ontopic) Romania nu evolueaza pentru ca in ultimii 30 de ani a fost condusa de niste politicieni (indiferent de culoarea lor politica) fara niciun fel de viziune si care n-au reusit sa inteleaga ca trenul reprezinta unul dintre pilonii conceptului de mobilitate.

Sau, si mai simplu, n-au reusit sa inteleaga ceea ce Europa civilizata a inteles de mult timp referitor la dezvoltarea domeniului feroviar.

 

Exemplu concret: calea ferata Bucuresti - Giurgiu, care nu mai este functionala total din anul 2005, pentru simplul motiv ca romanii n-au fost in stare sa reconstruiasca un amarat de pod peste raul Arges.

 

Plus incurajarea si sustinerea firmelor de transport cu microbuzul, care cotizeaza la partidul aflat la putere. Ca sa nu mai vorbim despre evaziunea fiscala pe care o fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Ce înseamna: tren cadențat ?

 

Nu am văzut nici o referire la compatibilitatea bicicletă și tren, pe nici o rută, internă sau internațională!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trenul, ci mersul este cadențat. Adică trenurile pleacă la intervale egale de timp pe o anume rută, special pentru navetiști (vezi cum e mersul trenurilor spre Aeroport, de exemplu, sau mersul privaților pe rute secundare precum Brașov - Zărnești, Titan Sud - Oltenița).

Până nu se publică noul mers nu ai cum să vezi, doar dacă are cineva informații din interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

export  de fiare „grele” !

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.