Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

nu sunt supărat că mi s-a tăiat filmul

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

mă întreb de ce nu pot organiza și românașii astfel de prezentări, mai există încă locomotive vechi, chiar și podul rulant la Grivița Roșie (ar trebui să mai existe) ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

omul sfințește locul (locomotiva) - linie îngustă , Belarus

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru relaxare

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

filmare din cabina de locomotivă într-o țară ceva mai evoluată (dacă nu sunt afectate drepturile de autor)

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un "succes" marca ARF: "Alstom și Siemens contestă din nou decizia ARF privind licitația de rame RE-R"

Mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/alstom-si-siemens-contesta-din-nou-decizia-arf-privind-licitatia-de-rame-re-r/

 

Cum dracu' poti ajunge la concluzia ca marfa a doi producatori europeni consacrati este inferioara celei produse in China?

Sau sa intreb cat este "comisionul" oferit de chinezi?

 

Sunt constient ca in ultimul timp chinezii au facut niste progrese remarcabile in domeniul feroviar, dar totusi, inca nu sunt peste Siemens sau Alstom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 01.02.2020


Bucuresti Nord [07:00] - Predeal [08:56] cu trenul IR 1631. Am avut loc intr-un vagon 21-76, care, daca nu ma insel, face parte din lotul de vagoane modernizate intrate toamna trecuta in flota CFR Calatori.

 

image.png.a12d1624bdde8cb77ebe3205354357d0.png


Interiorul arata foarte bine, scaunele parca sunt o idee mai comode, cu spatiu generos intre ele, toate dispuse fata in fata.

 

image.png.d1b0d7ef15501d9a41191253df271182.png


Plus ca fiecare scaun are priza proprie [n-am verificat daca functioneaza].

 

image.png.ab57a08ced25ecffbcd521b043533912.png


Afisaj electronic la intrare in vagon, doar ca ceasul era setat pe ora de vara.

 

image.png.d0764567d71b12291cf1148ae43652bc.png


Vagonul nr. 20 nu este o gresala, asa aparea si pe bilet. Era primul vagon al trenului, dintr-un total de 5 vagoane, ceea ce este un pas inainte pentru CFR Calatori. Anul trecut in perioada asta, trenul IR 1631 avea 3 si uneori 4 vagoane.


In gara Predeal se afla primul stalp de electrificare al caii ferate romane, montat pe 27.12.1960.

 

image.png.7c40776a02307cb8335c015a7965d289.png

 

image.png.80586047e4f4e4d5d0490e2e808f8b5f.png


Stalpul se afla la capatul spre Brasov al peronului numarul 1, chiar in locul in care sunt amplasate niste traverse pietonale [daca asta o fi denumirea corecta].

 

image.png.5bb1e83eb9007fb2cd78283b0affa382.png


Forma neconventionala [parca şa geometrică se numeste] a garii Predeal.

 

image.png.68fd9caf73304025b75cfc5d90c58af7.png


Daca am inteles bine, singura cladirea din RO cu o forma asemanatoare, dar mult mai mica, este Izvorul 24 din Baile Olanesti.


Locomotiva 50497 tot acolo este.
 

image.png.0eda4e64603229246df92a33191633a8.png

 

In Gara de Nord, unul dintre cele doua automotoare Alstom X 72500 ale Regio Calatori.

 

image.png.d4a94bf7b5561ec2cc90c156b7d8d64c.png


Locul [nu stiu daca sunt mai multe] pentru biciclete.
 

image.png.e62ef024125351c884daaa637c848f39.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

tren care circulă normal iarna

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.06.2016 at 15:07, gibonu said:

 

Pentru ca tot am vorbit despre tunelul Gotthard Base, abia ce i s-a facut safteau, inclusiv in prezenta lu' frau Merkel.

Tunelul este in intregime pe teritoriul Elevetiei, are 57,5 km lungime si va revolutiona transportul de marfa in zona centrala a Europei.

Mai multe detalii: http://www.bbc.com/news/world-europe-36423250

 

Ca este cel mai lung tunel feroviar din lume, conteaza mai putin.

Important este ca romanii nu sunt in stare sa mai construiasa cativa km de cale ferata incat trenul sa ajunga pana la aeroportul Henri Coanda (Otopeni).

 

Știrea are și o urmare, la fel de SF pentru căile noastre ferate.

Practic Elveția e pe cale să elimine conexiunile cu gradiente mari și raze de curbură mici, prin construirea a încă unui tunel:

https://www.cnn.com/travel/article/trans-alpine-rail-tunnels/index.html

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo, dar elevetienii ,,si-au facut mina” acum 100 de ani, in 1905 deschideau tunelul Simplon de 20km. Cam ce faceau romanii atunci?

 

pe linga Gothard Basis Tunnel si Ceneri, mai se lucreaza la unul la fel de spectaculos, fara elvetieni.

 

https://www.bbt-se.com/

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca veni vorba de elvetieni si trenuri, asa arata funicularul care face legatura intre Kleine Scheidegg (gara aflata la 2.061m) si Jungfraujoch (gara aflata la 3.454m). Cea mai mare parte a traseului trece printr-un tunel, terminat in 1912.

 

6nuy0SI.jpg

 

(poza e de acum cateva saptamani)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 2 concepte diferite, intr-adevăr - funicularul pe cablu, iar cremaliera este un sistem de angrenare unidirecțional, montat pe o șină centrală.

Însă e posibil ca un funicular să aibă montat, accesoriu, și un sistem cu cremalieră (cel puțin îmi amintesc că așa ceva exista la funicularele de la Lugano și Como, pe care le-am vizitat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Local, trenul respectiv e numit funicular. Cum nu sunt specialist al domeniului, nu e exclus ca termenul in romana sa fie altul. Linia e intr-adevar cu cremaliera si, daca nu ma insel, cu ecartament ingust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io m-am saturat de exemplele oferite de toate saraciile din Europa civilizata. Ca sa vorbesc corect, "sarakii" aia n-au bani de masini si circula ca prostii cu trenul. Si nu doar ca merg cu trenul, ci investesc si sume ametitoare in infrastructura si material rulant.

 

Revenind la realitatea SF (pentru RO), mai sunt cateva proiecte in desfasurare, in afara Elvetiei, cum ar fi:

Tunelul pe sub pasul Semmering din Austria: https://en.wikipedia.org/wiki/Semmering_Base_Tunnel

Mega constructia caii ferate de mare viteza dintre Torino si Lyon: https://en.wikipedia.org/wiki/Turin–Lyon_high-speed_railway

 

De tunelul pe sub pasul Brenner s-a vorbit deja, parca saptamana trecuta a fost Adina Valean (comisarul europen pentru transporturi) pe santier in vizita de lucru.

 

@majikstone

Cumva in poza postata de tine mai sus se vede fata nordica a Eigerului?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gibonu said:

@majikstone

Cumva in poza postata de tine mai sus se vede fata nordica a Eigerului?

Exact!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.