Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

"Alstom a finalizat linia de metrou Dubai Route 2020.

 

Noul proiect, început în iulie 2016 și derulat de consorțiul ExpoLink, condus de Alstom, format și din ACCIONA și Gülermak, constă într-o linie lungă de 15 km – din care 11,8 km se află deasupra solului și 3,2 km în subteran – și o conectare cu Linia Roșie. Extensia metroului are șapte stații, printre care stația Jabel Ali și stația reprezentativă de la Expo. Proiectul este în valoare totală de 2,6 miliarde de euro."

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/alstom-a-finalizat-linia-de-metrou-dubai-route-2020/

 

La acest proiect a participat si prietenul meu care proiecteaza material rulant si macarele. I-a ajutat cu 3 drezine si 6 vagoneti.

 

Una dintre acele drezine, produsa in Chitila, pe santierul Dubai Route 2020.

 

image.png.18e15c9818fadfffa31e165edd48907a.png

 

Poza este facuta de catre cel care a proiectat-o.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, gibonu said:

Insa, fiind vorba de RO, pana nu vad nu cred.

De cativa ani sunt foarte activi baietii din asociatie. Si pe partea de reabilitare si pe partea de evenimente(care sa ajute si la strangere de fonduri)

Au alergat in ultimii ani la maratonul Sibiu pentru a mai putea aduna un ban in conturile asociatiei

 

Sunt destul de multi "voluntari de-o zi" care au pus mana la lucrarile de acolo. 

Recent au reusit sa semneze contract de finantare de peste 100k euro(parca vreo 90% nerambursabili) pentru a cumpara o locomotiva diesel si pentru a reconditiona doua vagoane care au circulat pe aceasta ruta. 

Nu am reusit inca sa ajung la una din actiunile de voluntariat, dar nu e timpul pierdut. 

 

Va recomand si indemn sa ii urmariti si, poate cel mai important, sa ii sustineti(daca si cum se poate) cu mare incredere. 

Ii puteti urmari si pe pagina lor de FB https://www.facebook.com/AsociatiaPrieteniiMocanitei/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că e vorba despre circulație pe o distanță ceva mai mare decît înainte (Cornățel - Hosman), dar în nici un caz pînă la Agnita. 

Asta acum, în septembrie. În anii următori poate o să fie mai mult.

De altfel, într-una dintre postările de pe pagina lor spun că peste 2 ani vor putea să vină cu un tren asemănător acestuia, surprins pe linie în 1996:

106507916_10159788178452542_281349465181

 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020


Viaductul Caracău [Karakó völgyhid in maghiara] de pe calea ferata Miercurea Ciuc - Ghimes, din cate stiu cel mai inalt din RO, cu 63 metri inaltime maxima.

 

image.png.31d28b9682d0d83bb9dd701b1370fef2.png


Ceea ce se exista azi este varianta nr. 3 a viaductului.


Varianta nr. 1 de la inaugurarea din 1897.

 

image.png.9c0c7ae969ff1a7b1b22fad9496bbf6c.png


Troznita de catre armata austro-ungara in august 1916.

 

image.png.3acda48e4b057e65f12d2c8bcbddbb53.png


Varianta nr. 2, reconstruita tot catre austro-ungarii in noiembrie 1916.

 

image.png.253373bf1e7d2633a892127457a084f7.png

 

image.png.43087f3de99721fbfc2594f2c6ae07ba.png


Troznita de catre germani in 1944.

 

image.png.bfd352dd513276b8161ed45c58fca9b1.png


Varianta nr. 3, cea care exista si azi.

 

image.png.fdfbdd3f0ba3271b0c90dced4a0a31c7.png

 

image.png.5cf5f35fa691a064192ca32379a0bca4.png


Pozele de mai sus sunt facute langa gara Ghimes.

 

Intrarea pe viaduct dinspre Livezi Ciuc.

 

image.png.f2d62fbfb473d901cc5c75903d105f98.png


Pana acum nu am mai avut ocazia sa pedalez la 63 de metri inaltime fata de sol.

 

image.png.67f4adbf022284695dc082bb5b3f2bd5.png


Vedere dinspre halta Caracău.

 

image.png.81822bfcb0bfefc60cc5e58e06dfb456.png


Sub calea ferata.

 

image.png.1ac9e99288608044506aff21d2eeda93.png


Inainte de coborare.

 

image.png.b99a825749a5c65df25c857f0a8e9c2b.png


Sub viaduct.

 

image.png.314e1bdd9162439ceadb8c63e9098582.png


Parte din structura laterala.

 

image.png.e8dc0dae376923bd365a06bba2f9fce3.png

 

image.png.56bf71ec80c36dc9de19680fd55aa249.png


Sub arc.

 

image.png.49cfbd931754b3f1d94d27cd36478a3d.png


Una dintre bazele arcului, comparativ cu bicicleta.

 

image.png.807c2651dbe0ea87fda721a8667a8f7e.png


Spre satul Livezi [scuze pentru firul care se vede in poza].

 

image.png.4f499955588306d704d4ce67fede2595.png

 

Si o veste buna: la viaduct tocmai erau pe final lucrarile de reparatii capitale.


Mai multe detalii despre viaduct: https://ro.wikipedia.org/wiki/Viaductul_Caracău

 

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde sint expuse pozele alea, la cantonul de la fosta granita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Nu, pozele sunt expuse langa gara Ghimes, asa cum am spus si mai sus.

La vreo 100 de metri de cladirea garii Ghimes, pe partea dreapta (spre cantonul de la fosta granita / podul peste Trotus) este un panou mare care contine si pozele pe care le-am postat mai sus.

 

L.E. Asta este panoul.

 

01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca facura romanii treaba:

 

16.06.2020

"Licitația pentru 40 de rame electrice regionale organizată de ARF a fost anulată

Tribunalul București (dosarul nr. 1808/3/2020) a anulat licitația lansată de ARF în aprilie 2019 pentru „Achizitie material rulant nou destinat transportului regional si suburban feroviar de calatori (trenuri electrice regionale RE-R)”, contractul având valoarea de până la 4,5 miliarde lei."

Sursa si mai multe detalii: https://mobilitate.eu/licitatia-40-rame-anulata/

 

Primul termen din recurs este pe 09.09.2020.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22.07.2020 at 11:00, Traveller said:

Cred că e vorba despre circulație pe o distanță ceva mai mare decît înainte (Cornățel - Hosman), dar în nici un caz pînă la Agnita. 

Asta acum, în septembrie. În anii următori poate o să fie mai mult.

De altfel, într-una dintre postările de pe pagina lor spun că peste 2 ani vor putea să vină cu un tren asemănător acestuia, surprins pe linie în 1996:

106507916_10159788178452542_281349465181

 

 

A venit și anunțul oficial:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10159972135372542&id=323111237541

 

Se va circula tot pe cei 7 km dintre Cornățel și Hosman, însă la tracțiune va fi o locomotiva cu aburi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că se încadrează la "discuții pe teme feroviare".
Știu că avem membri care lucrează fie în Ministerul Transporturilor fie la CFR.
Poate au ei o idee ce anume se poate face în situația următoare și unde trebuie vorbit/intervenit a.î. "stăpânu' la tren și șefu' la vagoane și la călători" să coboare din turnu' lui de fildeș:
Soția este voluntar în cadrul asociației Light Into Europe care se ocupă cu creșterea, dresarea și distribuirea câinilor ghid pentru nevăzători.
Pură coincidență că acum câțiva ani am găzduit în foster pentru câteva zile un labrador pui care urmă să intre în programul de training. Era sora lui Cleo, cățelul ghid al unei fete minunate, studentă la Litere. Nevăzătoare. Pe care o bună perioadă a însoțit-o soția. Nu vă spun ce îmi tot povestea soția...
Asta a fost o mică introducere.
Chestiile povestite de soție sunt mici nimicuri față de cele care SUNT ACOPERITE de LEGE.
 


În februarie Silviu Roșu, alt nevăzător (pe care l-am și cunoscut - spun asta pentru că este o experiență pe care trebuie sa o încercați, să stați de vorbă mai multă vreme cu cineva aflat în această situație...
O să va schimbe mult perspectiva asupra vieții) a avut si el o pățanie similară.
https://clubferoviar.ro/nevazator-la-vagonul-cuseta/
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23641964-povestea-unui-tanar-nevazator-care-calatorit-bucuresti-cluj-insotit-cainele-ghid-cand-vom-schimba-mentalitatea.htm
Ulterior, CFR a venit cu o "schemă/fentă" - cică ar fi fost din vina călătorilor care nu l-au acceptat... Nu vă mai dau linkul, e cumva irelevant.

Ce se poate face? 
Io-s mai radical așa de fel și văd negru în fața ochilor când dau peste nedreptăți de genul ăsta. Am câteva scenarii în cap, dar le păstrez pentru mine și nu aș vrea să ajung la ele dacă cumva voi asista la un asemenea incident.  E de preferat să rămână în cap, atât pt mine cât și pentru naș.

Deci?
Ceva idei ca să fie toată lumea bine?

P.S. Câinii ghid sunt niște bijuterii, nu cred că există căței mai blânzi, cuminți, curați , liniștiți și echilibrați.
Trainingul durează 2-3 ani și costurile per cățel sunt undeva la vreo 10000€. Provin din canise speciale și trebuie să aibă anumite caracteristici pt a putea fi ghid.

P.P.S. scuze, sunt mega-nervos.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate rezolva foarte simplu: acces gratuit in cabina single a vagonului de domit pentru nevazator si cainele lui.

Sau, in cazul descris de tine cu Anca, acces gratuit in cabina single a vagonului de domit a instructorului si a cainelui. Cu siguranta exista documente din care sa rezulte ca acel caine nu se plimba de placere cu trenul, ci ca a fost alocat unui nevazator.

 

Asta pare cea mai eficienta solutie, pentru ca pot exista situatii obiective, cand ceilalti calatori nu pot sta in prezenta cainelului:

 

- oamenii cu alegerii la animale (stiam pe cineva care avea alegerie la pisica, cum intra intr-o casa cu pisica incepea sa stranute si nu se oprea pana nu iesea de acolo); Banuiesc ca exista oameni care au alergie la caini;

- copii care incep sa faca crize de panica (daca asa s-or numi) atunci cand vad un caine. Am patit-o de vreo 3 ori in ultimii 4 ani de cand am caine. Copilul doar vede cainele si incepe sa urle  "ca din gura de sarpe" desi parintele de langa el incearca sa-l linisteasca cu "e catelu' mama, nu iti face nimic"

 

Cat despre gratuitate, daca o anumita categorie sociala beneficiaza de gratuitate totala la transportul pe calea ferata, de ce nu ar putea beneficia si nevazatorii?

 

Se rezolva cu o lege adoptata de Parlament si promulgata de presedintele republicii. Iar imediat dupa, adaptate regulamentele interne ale CFR Calatori, astfel incat sa nu mai existe astfel de situatii.

Oarecum similar cu legea care prevedere constructia autostrazii Iasi - Tg. Mures (desi Parlamentul nu se ocupa cu constructia de autostrazi).

 

Insa, din pacate, legiuitorul roman, indiferent de culoarea politica a acestuia nu se gandeste si la la nevazatori, dintr-un motiv extem de cinic: sunt prea putini, nu aduc prea multe voturi, asadar nu conteaza.

Stiu, suna ciudat, insa asta este realitatea.

 

P.S. Asociatiile / fundatiile / ONG-urile care ii ajuta pe nevazatori nu au cumva in buget niste bani in plus incat sa le acopere diferenta de pret dintre cuseta si cabina single in vagonul de  dormit?

Ca pana apare legea ...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Articolul 64 aliniatul 5 din legea 448/2006

Formă consolidată valabilă la data 03-09-2020

Prezenta formă consolidată este valabilă începând cu data de 24-08-2020 până la data de 03-09-2020

Atenție, se afisează forma consolidată a LEGE nr. 448 din 6 decembrie 2006(Republicata 1) din Monitorul Oficial nr.1 din 03-01-2008

Câinele-ghid care însoţeşte persoana cu handicap grav are acces liber şi gratuit în toate locurile publice şi în mijloacele de transport.

 

Nici un regulament intern CFR nu poate fi superior unei legi, este clar.

Cum CFR Calatori e plina de timpiti, normal ca au trebuit sa scoata cumva necunoastere si incalcarea legii spunind ca nu au vrut calatorii.

zilele trecute un sef de tren mi-a spus ca nu am voie sa pozez din tren si ca el poate interveni mai sus. Deja frecat in ani de zile cu prostiile astea am stiut sa ma apar. Nu inseamna ca in timp nu am fost dus de feroviari pe la politie prin tara.

 

Am avut la serviciu  doua probleme legate de interpretarea legii in ceea ce priveste drepturile persoanelor cu handicap si am facut solicitari direct la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati http://anpd.gov.ro/web/

 

Au raspuns repede si cu raspusul lor nimeni nu a mai comentat.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 01.09.2020 at 16:25, MaC® said:

Chestiile povestite de soție sunt mici nimicuri față de cele care SUNT ACOPERITE de LEGE.

cele 2 cazuri prezentate erau acoperite de lege.
 

în urmă cu 52 minute, dan tm said:

Articolul 64 aliniatul 5 din legea 448/2006

Formă consolidată valabilă la data 03-09-2020

Io știam asta ;)

D-aia am și spus:

On 01.09.2020 at 16:25, MaC® said:

io-s mai radical așa de fel și văd negru în fața ochilor când dau peste nedreptăți de genul ăsta. Am câteva scenarii în cap, dar le păstrez pentru mine și nu aș vrea să ajung la ele dacă cumva voi asista la un asemenea incident.  E de preferat să rămână în cap, atât pt mine cât și pentru naș.


Am copilărit în București într-o zonă care pe vremea lu Ceașcă era "dedicată" nevăzătorilor. Mergeam la tata la serviciu și treceam prin Vatra Luminoasă. (căutați istoricul ;) )
Exista pe vremuri și un indicator rutier dedicat...
Și după ce am stat de multe ori împreună cu soția la diverse evenimente și am cunoscut cățeii ghid și am aflat poveștile...

Iar asta cu "dacă călătorii protestează" mi se pare cea mai mare glumă. Da' călătorii protestează la un nespălat? Cu Versace/Armani dar neprieten cu săpunu?
Protestează cine? Ăia care sparg semințele și lasă peturile și devastează materialu' rulant și nu pățesc nimic pencă nașu' nu mai e bosu' la boși și poate-și ia ceva pe cocoașă?
Ăia care consideră câinele o anexă? Și care deși sunt campanii de sterilizare gratuite ei bagă 5-10 pui în pungă și îi aruncă la ghenă sau în râu? "Câinele tre' să stea în lanț"...
Cam d-asta stem în evu' mediu.


 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MaC® said:

Iar asta cu "dacă călătorii protestează" mi se pare cea mai mare glumă. Da' călătorii protestează la un nespălat? Cu Versace/Armani dar neprieten cu săpunu?
Protestează cine? Ăia care sparg semințele și lasă peturile și devastează materialu' rulant și nu pățesc nimic pencă nașu' nu mai e bosu' la boși și poate-și ia ceva pe cocoașă?
Ăia care consideră câinele o anexă? Și care deși sunt campanii de sterilizare gratuite ei bagă 5-10 pui în pungă și îi aruncă la ghenă sau în râu? "Câinele tre' să stea în lanț"...
Cam d-asta stem în evu' mediu.

Doamne cat adevar, realitate contemporana, tristete si dezamagire nervoasa in cateva fraze scurte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu
varianta RO de pe pagina FB nu e chiar completă (din păcate).
O informație extra:
Anca (care are și ea niște deficiențe - dar nu de vedere) a cumpărat TOATĂ cușeta. Ca să nu existe probleme cu eventualii vecini de drum și să evite potențialii "alergici". Sau copiii prost crescuți. Scuze, așa este, dar ăia care urlă cum i-ai descris tu nu au nicio vină, vina e strict a părinților. Am trecut și eu prin asta, am avut 2 câini, unul din ei pt vreo 11 ani și am văzut multe. Nu există copil care să meargă cât de cât în picioare (să zicem între 1 an și 9 luni și vreo 2 ani și ceva) care să nu meargă ca atras de magnet către un cățel. Și râzând/zâmbind. Dar dacă  maman sau papa zice "nu", "că mușcă", "e câh"... ajungem la cei pe care i-ai descris tu.  
Deci Anca a plătit și pt Dylan. Loc întreg.
Avea și acoperire legală și avea și totul plătit către CFR.
Problema a fost cu nașu. Din start.

"Cu siguranta exista documente din care sa rezulte ca acel caine nu se plimba de placere cu trenul, ci ca a fost alocat unui nevazator."
Avea tot. TOT. A încercat să le prezinte dar i s-a dat cu flit. "Nu mă interesează, e trenu' meu" . Capisci?
A trebuit să intervină Adriana Săftoiu? Gizăăăăs...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MaC®

Nu m-ar mira ca Anca si Dylan sa-l fi intalnit pe acelasi insotitor de vagon pe care l-am intalnit si eu in septembrie 2017, pe bucata Medgidia - Bucuresti si care nu m-a lasat sa stau cu bicicleta in capul vagonului de dormit, ultimul din tren.

Recunosc, eram in culpa, atunci nu stiam ca nu ai voie cu bicicleta in vagonul de dormit si ca acest vagon are oarecum un statut mai special.  Cu toate astea, omul avea o satisfactie morbida atunci cand imi spunea ca nu am voie cu bicicleta, ceva de genul "te-am umilit fraiere, eu sunt cel mai tare".

Nu mai conteaza ca in celalat vagon, in care insotitor era o doamna de treaba, am putut sta fara probleme (la capatul acestuia).

 

In rest, poate in legislatura viitoare, poate cu ajutorul Adrianei Saftoiu se va adopta o lege care sa stabilesca gratuitatea nevazatorului insotit de cainele ghid, in varinta single a vagonului de dormit.

Altfel, exista riscul de a se repeta ceea ce au patit Anca si Dylan, plus alti nevazatori.

Din pacate exista printre noi astfel de specimene (oameni nu-i pot numi) care se bucura doar atunci cand umilesc pe cineva, cand arata cat de destepti sunt ei.

 

Cat despre copii si caini, ai dreptate, in majoritatea cazurilor se intampla cum spui tu, cu parintele vinovat. Insa eu m-am lovit de cateva ori de cazul invers, cand parintele calm incerca sa calmeze copilul istetic si sa-l convinga ca nu va pati nimic in prezenta cainelui.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de transportul câinelui cu trenul.

Azi am văzut într-un tren de la RegioCălători(operator privat) un câine de talie mică. Controlorul nu numai că  l-a  lăsat pe propietar/stăpân în tren  dar nici nu l-a taxat pentru câine(chiar dacă nu era un câine gen însoțitor pentru nevăzători).

Deci se poate și altfel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA

Are CFR Calatori destule bube in cap, insa asta nu inseamna ca nu trebuie sa fim obiectivi.

 

Concret, accesul cu cainele este permis in orice tren operat de CFR Calatori, la clasa a II-a. Exceptie sunt doar cainii din rasele Pit Bull, Boerbull, Bandog şi metişii lor. Nu ma intreba cum ii identifica nasul, pentru ca nu stiu sa-ti spun.

Mai multe detalii: https://www.cfrcalatori.ro/transportul-animalelor-de-companie/

 

In plus, pentru caine poti cumparat bilet inclusiv online. Plus bilet separat de la casa de bilete. Ai mai jos niste poze facute de mine, in 2017.

 

image.png.a4e19c7ce109238e00b8f713db4bc3c4.png

 

image.png.fcbfbb63e70d31b352cf40a79f4609e7.png

 

Ceea ce a povestit @MaC® mai sus se referea la cainii ghid pentru nevazatori in vagonul de dormit, nu in vagoanele obisnuite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, nu observasem secțiunea de bilet pentru câine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic, dar oarecum în temă cu ce s-a discutat mai sus: discriminarea persoanelor cu dizabilități. Pe alte meleaguri.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un articol foarte interesant despre noua cale ferata Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda:

 

https://www.construim-romania.ro/2020/09/17/solutie-trenuri-la-aeroportul-otopeni-la-cadenta-de-10/

 

L.E.

Acelasi articol este disponibil si pe Contributors. De data asta, insotit de comentarii interesante, inclusiv ale autorului:

https://www.contributors.ro/solutie-trenuri-la-aeroportul-otopeni-la-cadenta-de-10′/

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.