Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

Da, ăsta e un film oficial al evenimentului - 3 aprilie 2007:

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-S cum ai aflat abia acum de recordul TGV?

 

DB n-are Taurasi prin Romania. 

Rail Cargo Hungary trage cu cu Taurus.(firesc fiind RCH fiind a lui Rail Cargo Austria cu radaciuni in OBB)

In tranzitul spre Bulgaria duce Taurusul la roata de la Radulesti la Ruse.

Lucrind cu frecvente, ca sa nu tiuie la plecare au fost facute sa cinte. Fiind in tara lui Mozart

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, dan tm said:

:-S cum ai aflat abia acum de recordul TGV?

 

Nu pot sa zic ca e un subiect care ma fascineaza in mod particular, asa ca nu sunt neaparat la curent cu astfel de informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

legat de TGV-eu, la un moment dat conductorul citea curentul electric consumat din rețea de 700 de amperi. la modul simplist se poate calcula puterea totală a motoarelor 700 A X 30 000 V =21 000 000 wați . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Estimarea e foarte buna. Puterea totala produsa de garnitura detinatoare a recordului a fost de 19.6 MW (26.800 CP), fata de 9.3 MW cat reprezinta puterea "uzuala" a unui TGV de linie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai contează? Trenul Iași Timișoara face vreo 14 ore iar cu Tgv-ul ar fi în vreo 3-4 ore. Acum ca să facem o gluma ===>România mai mare decât Franța [emoji16]

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1766- 848 km

Timisoara Nord-Arad-Teius-Iasi 13.43-07.14

retur 1765, 15.20-09.27

 

1838 -812 km(Timisoara Nord-Simeria 179 km diesel)

Timisoara Nord-Buzias-Iasi 18.02-10.22

retur 1837, 18.30-11.08

 

1834 -788 km(Timisoara Nord-Cluj Napoca 330 km diesel)

Timisoara Nord -Salonta-Iasi 06.49-21.46

retur 1833, 06.05-21.59

 

1838 dar mai ales 1766 circula prin santierul coridorului IV. cind spui coridor inseamna Graalul pentru CFR.

Toti banii, toate resursele pentru marea viteza 160km/h pe coridor. Toata puterea sovietelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 02.03.2021 at 16:12, majikstone said:

Puterea totala produsa de garnitura detinatoare a recordului a fost de 19.6 MW (26.800 CP), fata de 9.3 MW cat reprezinta puterea "uzuala" a unui TGV de linie.

 

Aici este posibil sa fie si o strategie de marketing. Lucreaza pe o piata concurentiala si trebuie sa iasa cu ceva in evidenta fata de restul competitorilor.

Oarecum similar cu producatorii auto care participa la raliuri. Nu ma pricep prea bine, insa nu cred ca prea multe repere de pe o masina de raliu se regasesc pe o masina de strada obisnuita.

 

In alta ordine de idei, Alstom tocmai a cumparat Bombarrdier Transportation: "A transformational step for Alstom: completion of the acquisition of Bombardier Transportation".

Sursa si mai multe detalii: https://www.alstom.com/press-releases-news/2021/1/transformational-step-alstom-completion-acquisition-bombardier

 

Parca acum vreo 2-3 ani se punea problema unei fuziuni intre diviziile de trenuri de mare viteza ale Alstom si Siemnes, insa fuziunea a fost respinsa de (sper sa nu gresesc) autoritatea europeana de concurenta.

 

în urmă cu 20 ore, dan tm said:

1766 circula prin santierul coridorului IV. cind spui coridor inseamna Graalul pentru CFR.

Toti banii, toate resursele pentru marea viteza 160km/h pe coridor. Toata puterea sovietelor.

 

Nu-i chiar puterea sovietelor. Parca coridorul IV este stabilit la nivel european, nu-i strict o decizie luata in RO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum avem si noi o zona din Semmering (Oravita -Anina).Putem vedea ceva din tara lui Franz Iosef.

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasand TGV-urile, ICE-urile sau Railjet-urile ceva ce ar trebui sa ne dea de gandit. Sa fiti atenti si ce spune baiatul in videoclip (e ceva legat de viteza cat si altele).

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru prima dată după mai mulți ani, trenul Oravița - Anina și retur are 3 vagoane!

y4mIwsdbvjCwy3ca7haGf8q0v0IKeZMExnfcsydg

 

Fotografia tocmai ce a fost postată de Peter Pacsika pe grupul de fb Trenuri Romanesti. 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

"66 de trenuri București Nord-Parc Mogoșoaia și retur circulă începând de joi [15.07.2021]

Durata călătoriei pe cei 11 km este cuprinsă între 10 și 19 minute. Pret 4 Lei.

Trenurile opresc la PO Parc Mogoșoaia în intervalul orar 5,20-23,10 (pe sensul dinspre București), respectiv 5,45-23,26 (sensul spre București Nord)
."
Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/trenuri-bucuresti-nord-parc-mogosoaia-2/

 

Pe langa asta, vestea cea mai buna este ca P.O. Mogosoaia a fost facut de catre autoritatea locala, din fonduri proprii si ulterior predata catre CFR S.A. [nu Calatori].

Pentru a evita discutii inutile, nu s-a facut la Mogosoaia ceva similar cu Gara Centrala din Berlin. Insa s-a facut ceva pentru a putea fi folosit trenul.

Si mai simplu: odata construita infrastructura [desi era mult loc de mai bine] apare si disponibilitatea autoritatii locale de a da o mana de ajutor la dezvoltarea ei. Exemplul asta se poate multiplica in multe locuri din RO.

In final, de la P.O. Mogosoaia pana la Gara de Nord nici la ora 02:00 nu faci 20 de minute cu masina.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare o veste foarte tare, era sa nu le gasesc pe infofer pentru ca pusesem "mogosoaia" la destinatie si nu "Parc Mogosoaia"

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenul Connecting Europe a stralucit prin ... absenta. Pentru ca vineri, 17.09.2021, la ora 18:00 nu mai era in Gara de Nord.
Probabil s-au facut pozele cu oficialii romani si europeni apoi trenul a fost mutat in triaj, sa nu cumva sa se se pise vreun aurolac pe el. Au rezolvat-o romanii si pe asta, am bifat trecere trenului prin Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În online a fost destul de prezent. Am văzut la posturi pe fb cu el... o grămadă, în diverse puncte ale țării, inclusiv Gara de Nord, unde a ajuns in jurul orei 14, vineri, pentru a pleca la 7.50, sâmbătă.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi fost prezent pe Facebook, dar asa nu ma incalzeste cu nimic. As fi vrut sa-l vad in gara, mai ales ca in programul oficial spunea ca sta acolo pana pe 18.09, ora 07:50. Poate imi scapa ceva, insa nu inteleg care-i rostul sa aduci un tren aniversar [la nivel continental] pe care sa-l garezi in depou pana la ora programata pentru plecare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am idee ce se află in spatele planificării respective. Oricum, nu pare realist să ne așteptăm îl țină garat la peron cu orele, până a doua zi dimineață.

Știind orele de sosire și plecare, m-aș fi dus la una dintre ele. Bine, eu nu mă duc la evenimente din astea pentru că nu îmi plac trenurile care stau.

 

Reportaj cu trenul:

https://www.facebook.com/854389532/posts/10159650464574533/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci de ce se mai organizeza evenimente la nivel continental daca actorul principal este ascuns in depou? Asta pe langa faptul ca in programul oficial se spune clar ca trenul va sta o anumite perioada in Gara de Nord.

 

Despre cum se minte poporul cu Internetul:

"După ce a intrat vineri pe teritoriul României și a înnoptat la linia 14 a Gării de Nord din București, trenul Connecting Europe Express a plecat sâmbătă dimineață spre centrul și vestul țării."

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/connecting-europe-express-3/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza e că multă lume a pus poze cu trenul, deci au fost în Gară și l-au văzut. N-am văzut să fi zis "Domne, am fost și nu (mai) era."

Dacă CFR Călători nu prezintă un program clar, ce să le faci...

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/trenul-connecting-europe-express-a-ajuns-in-romania/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai spun eu ca am fost vineri, 17.09.2021, la ora 18:00 in Gara de Nord si trenul nu mai era la linia 14. Poze cu linia goala nu am. Si nu-i vreun trafic feroviar super intens prin Gara de Nord, astfel incat blocarea pentru juma de zi a ultimei linii sa iasa din discutie.

Cel putin dupa mintea mea, avand in vedere anevergura continentala a evenimentului, mi se parea normal sa lase trenul la peron macar pana la ora 21:00. Ca or mai fi si altii ca mine care nu pot pleca de la munca la ora 12:00 ca sa vada un tren in gara.

Si nu cred ca era vreo mare problema sa puna cativa politisti, locali sau de la Politia TF, pe peron, sa se asigure ca nu vine vreun aurolac sa se pise pe tren.

 

Insa evenimentul s-a desfasurat in cel mai pur stil romanesc. Venit trenul, facut pozele cu oficialii (romani si europeni), apoi ascuns trenul in depou ca sa nu fie probleme.

 

Concluzia: de ce dracu' mai anunti un interval orar (pe site-ul oficial al evenimentului) daca nu respecti acel orar?

Presupun ca trenul Connecting Europe nu a fost gandit doar pentru sedinte foto cu oficialii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.