Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

Continuam ciclul "viitoare realizari marete".

 

"19.11.2021

... tronsoanele pe care va fi modernizată calea de rulare a tramvaielor în următorii doi ani de zile:

 

– Linia de tramvai 40 (Bucla Complex Titan, Bdul Theodor Pallady, Bdul 1 Decembrie, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu) și traseele de acces și retragere

– Linia de tramvai 55 (Bdul Pache Protopopescu, str. Traian)

– Linia de tramvai 24 (Bucla de tramvai Cișmigiu de pe arterele Sfântul Constantin, str. Ionel Perlea, str. Grigore Cobălcescu și traseul de pe Bdul Ion Mihalache, Calea Griviței, Bdul Bucureștii Noi, Bdul Gloriei inclusiv cap terminal str. Piatra Morii)

– Linia de tramvai 16 pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intr. Vagonului

– Liniile de tramvai 16 și 36 pe arterele Bdul Dimitrie Pompeiu (inclusiv bucla Dimitrie Pompeiu), Șos. Petricani, Bdul Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reînvierii și Str. Turmelor

– Linia de tramvai 5 pe Str. Barbu Văcărescu si str. Cpt Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa

– Linia de tramvai pe arterele Bdul I.Ghe. Duca, str. Al. I. Cuza, Calea Griviței și Bdul Dinicu Golescu

– Linia de tramvai 27 de pe Bdul Mărășești între Bdul Dimitrie Cantemir și Str. 11 Iunie

– Linia de tramvai pe Bdul Chișinău

– Linia de tramvai 46 pe Bdul Basarabia  de la intersectia cu Bdul 1 Decembrie 1918 până la cap terminal Republica (inclusiv)

– Linia de tramvai Bucla Gara de Est pe arterele Bdul Gării Obor, Bdul Ferdinand (Între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului

– Linia de tramvai 14 pe B-dul Ferdinand, între Șos. Mihai Bravu și Str. Traian

– Linia acces depou Titan pe str Teclu

– Linia de avarie pe Str Dristorului între Bdul Camil Ressu și str. Baba Novac

– Linia de tramvai pe Bdul Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest inclusiv."

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/linii-de-tramvai-vor-fi-modernizate/

 

Mare minune daca pana la 31.12.2023 se va realiza macar 10% (zece) din lista de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.11.2021 at 4:17, gibonu said:

Accesul interzis pe Calea Moșilor între Str. Pictor Ștefan Luchian și Bd. Carol I, pe sensul spre Obor."

 

Poza este facuta vineri, 19.11.2021, pe la ora 19:00 la intersectia dintre Calea Moșilor si Str. Pictor Ștefan Luchian.

 

image.png.6ef6dba71901701ab235ee53e1a761d3.png

 

Am stat acolo vreo 10 minute. In timpul asta, cam 80% dintre masini au respectat interdictia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.11.2021 at 14:17, gibonu said:

Asta spuneam acum doua zile.

Si asta se intampla acum: "Mașinile nu mai au voie pe anumite porțiuni de pe Calea Moșilor, între bd. Carol și Piața Sf. Gheorghe/ Tramvaiele 21 și 16 vor circula mai bine"

 

Mai exact:

"Restricțiile de circulație sunt pe următoarele segmente, între Piața Sf. Gheorghe și bd. Carol:

 

Accesul interzis pe Calea Moșilor între Str. Sfinților și Bd. Hristo Botev, pe sensul spre Piața Sf. Gheorghe;

Accesul interzis pe Calea Moșilor între St. Radu Calomfirescu și Bd. Hristo Botev, pe sensul spre Obor;

Accesul interzis pe Calea Moșilor între Str. Pictor Ștefan Luchian și Bd. Carol I, pe sensul spre Obor."

Sursa si mai multe detalii: https://m.hotnews.ro/stire/25189054

 

Inceputul este bun, vedem cum va fi aplicata masura adoptata.

Ideea de baza a unui oras civilizat este ca prioritate are transportul public si nu masina personala.

 

 

Mai bine o inchideau de tot pentru traficul auto si stiai o treaba. Pe bune. Au segmentat-o mai ceva decât carnea pentru caltaboș. 
Oricum Calea Moșilor veche e o relicvă din evul mediu cu continuătății RRomane. (am scris bine). Stiu si despre cartierul Uranus se spunea la fel, și acum il plângem. Cred totusi că am evoluat si putem găsi soluții.
Ce ai rezolvat dacă ai inchis-o din Stefan Luchian până in Carol? Mai erau 150 de metri. Ce faci cu traficul ăla? Ii obligi sa faca dreapta pe Stefan Luchian? Păi strada aia e o chestie pe care se joacă tenis cu piciorul. Ce trafic poate suporta strada aia, ca să nu-i spun alee?
Atât au amețit-o pe străduțe inguste că vor fi injurati de mai mulți locatari de pe străzile adiacente decât au visat. 
Da, transportul public civilizat e o soluție. Nu se ajunge ușor acolo, dar dacă pe zona aia nu există un plan concret de fluidizare (wow), toate măsurile astea pompieristice duc la un si mai mare disconfort, de parcă nu aveam destul.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

Presupun ca scopul final al proiectului este sa inchida traficului auto toata Calea Mosilor veche si partial str. Sf. Vineri, pana la intersectia cu bd. C. Coposu. Dar acum au inceput pe bucati ca sa se obisnuiasca populatia cu ideea. Parca in termeni pomposi asta se numeste "proiect pilot".

Dar pana acolo este cale lunga.

 

Momentan, ar fi bine sa se asigure ca toate masinile respecta interdictiile existente acum pe Calea Mosilor veche. Iar asta se poate implementa doar cu supraveghere video si amenda primita acasa prin posta, exact asa cum se intampla la plata taxei de drum catre CNAIR. Ca plantarea 24/7/365 a unui politist in fiecare colt de strada nu este o solutie.

 

Iar pana la transport public civilizat si eficient in Bucuresti mai avem de asteptat.

Deocamdata vad ca nu exista nicio strategie in sensul asta.

 

Cateva postari mai sus am expus planul maret de modernizare a liniilor de tramvai.

 

Un exemplu: "Linia de tramvai 16 pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intr. Vagonului"

Imi pare total aiurea faptul sa insisti in continuare pe circulatia tramvaiului pe niste strazi foarte inguste, in care nu ai loc fizic pentru o separare a caii de rulare a tramaiului si a caii de rulare a masinilor. Iar rezultatul final va fi tramvaiul blocat intre masini, care va circula gol si cu viteza melcului dopat.

Din punctul meu de vedere, pe strazi precum cele de mai sus, singura solutie ar fi autobuzele electrice sau (mai nou) cele pe hidrogen*. Dar asta este alta discutie. Sau chiar si troileibuze.

 

In toata Europa civilizata (cu unele mici exceptii) tramvaiul zboara pe strada pentru ca nu ii blocheza nimeni calea de rulare, iar in RO il punem sa mearga pe strazi super inguste, alaturi de o gramda imensa de masini.

 

*L.E. Ca sa nu fim off-topic aici, am intrebat cateva ceva despre autobuzul pe hidrogen aici:

https://www.ciclism.ro/forums/topic/21500-despre-energie-electrica-conventionala-nucleara-regenerabila/?tab=comments#comment-769954

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 16 ore, gibonu said:

Presupun ca scopul final al proiectului este sa inchida traficului auto toata Calea Mosilor veche si partial str. Sf. Vineri, pana la intersectia cu bd. C. Coposu. Dar acum au inceput pe bucati ca sa se obisnuiasca populatia cu ideea. Parca in termeni pomposi asta se numeste "proiect pilot".

Dar pana acolo este cale lunga.

 

Ar fi o explicatie de bun simț. La urma urmei, niciun proiect de infrastructură nu se poate executa peste noapte.

 

în urmă cu 16 ore, gibonu said:

Un exemplu: "Linia de tramvai 16 pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intr. Vagonului"

Imi pare total aiurea faptul sa insisti in continuare pe circulatia tramvaiului pe niste strazi foarte inguste, in care nu ai loc fizic pentru o separare a caii de rulare a tramaiului si a caii de rulare a masinilor. Iar rezultatul final va fi tramvaiul blocat intre masini, care va circula gol si cu viteza melcului dopat.

Din punctul meu de vedere, pe strazi precum cele de mai sus, singura solutie ar fi autobuzele electrice sau (mai nou) cele pe hidrogen*. Dar asta este alta discutie. Sau chiar si troileibuze.

 

Totusi in zona aia, cel putin, cam alea sunt cele mai largi artere. In plus, si rezidenții acelor zone trebuie să fie deserviți de transportul public. E un risc asumat, și există victime colaterale.
Totuși, cu ce este mai bun un autobuz electric/cu hidrogen decât un tramvai? Dacă te referi la infrastructură, da, mai ales dacă este veche, si ar trebui o investiție majoră pentru a fi reabilitată. Dar fie tramvai, fie autobuz vor circula/sta in trafic la fel. Singura diferență ar fi eliminarea liniilor de tramvai, care ar fi un avantaj, și nu chiar de neluat in seamă.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

Din punct de vedere oprimist incerc o explicatie de bun simt. Insa din punct de vedere realist, orice face bine statul roman [indiferent de autoritatea despre care vorbim] din punctul meu de vedere este in categoria wow, minune, etc.

Revenind la sensurile unice de pe Calea Mosilor veche, am trecut vineri seara pe la intersectia cu Stefan Luchian si am stat vreo 10 minute acolo. Exact ca saptamana trecuta, cam 80% dintre masini respectau interdictia. 

 

Referitor la tramvaie pe strazi inguste, ai intuit bine, exact la infrastructura m-am referit.

Concret, vad ca pretul de reabilitate al unui km de linie dubla de tramvai costa aprox. 5 milioane de Euro.

 

image.png.0fb2548242416178e83393a12ba2ce78.png

 

"În cadrul proiectului, se vor executa următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact, înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare, lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public."

Sursa foto si text: https://clubferoviar.ro/modernizarea-caii-de-rulare-a-tramvaielor/

 

Tind sa cred ca pretul este unul real, avand in vedere ca aprox. 80% din valoare proiectului vine de la UE.

 

P.S. A de ignora partea cu "Data finalizarii proiectului". Ca doar nu credem in semne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum arată proiectul trenurilor metropolitane în zonele marilor orașe:

https://clubferoviar.ro/trenuri-metropolitane-la-bucuresti/

 

Din perspectiva biciclistului, mi s-ar părea de bun augur să ai voie (dacă vor prevedea spaţii anume gîndite) să te urci cu bicla măcar în regimul aplicabil la metrou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua articole excelente, marca Mihai Alexandru Craciun:

Când nu știi că nu se poatehttps://www.contributors.ro/cand-nu-stii-ca-nu-se-poate/


Trenul Metropolitan Cluj și Specialiștii lui NuSePoatehttps://www.contributors.ro/trenul-metropol...-lui-nusepoate/


A se citi si comentariile la articole respective, unde "apostolii" lui Nu Se Poate il combat pe autor.

Lectura placuta.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice se poate, există atâtea exemple, în lume sau la noi, întrebarea e dacă e și nevoie :D sau există soluții mai simple și mai puțin costisitoare. In rest despre domnul respectiv m-am oprit din citit după ce am dat de "JenesuispasColțescu"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun de știut despre expoziție.

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Construirea unei Gări Centrale în București e o idee veche. Ar fi fost o clădire monumentală, o fuziune de neoromânesc cu Art Nouveau.

Planul Cadastral de la 1911 arată cum actuala Piață a Operei se numea Piața Gărei Centrale, același nume purtîndu-l și splaiul Dîmboviței în amonte, spre Grozăvești.

 

EXTERI1-scaled.jpg

 

Surse:

- planul cadastral București 1911

https://www.cotroceni1900.ro/gara-centrala-a-bucurestiului-marele-proiect-care-trebuia-sa-lase-in-umbra-gara-de-nord/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica s-a intamplat minunea. 

Alstom Transport și ARF au semnat contractul de achiziție a până la 37 de trenuri electrice inter-regionale"

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/alstom-transport-si-arf-au-semnat-contractul-de-achizitie-a-pana-la-37-de-trenuri-electrice-inter-regionale/

Se pare ca este vorba despre modelul Coradia Stream.

 

Plus informarea de pe site-ul ARF: https://arf.gov.ro/web/semnare-contract-achizitie-rame-electrice-inter-regionale/

 

Cel putin pana acum, nu exista nicio informatie din care sa rezulte ca noile trenuri vor avea si locuri pentru biciclete.

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 30.04.2022


Santierul noii statii de metrou Tudor Argezi [pe M2, dupa statia Berceni]

 

image.png.f8a1a9231bc5dfef6cf0ba8adb56a91a.png

 

image.png.d633dee3bc79ac6862b7429632daa2aa.png


Pozitia exacta a capatului dinspre centura a noii statii.

 

image.png.f6298e240b73a41bbb574fe750df1ed7.png


Si distanta de vreo 700 m dintre capatul dinspre centura a noii statii si centura Bucuresti, pe unde se spune ca va trece si viitoarea centura feroviara a Bucurestiului.

 

image.png.a2b83f62dcaba8266718e85946153ad3.png


Se intampla sa stie cineva care este motivul pentru care statia asta a fost amplasata la 700 de metri distanta de viitoarea centura feroviara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca fiecare se gîndește la felia lui.

Metroul analizează dezvoltarea în suc propriu, dezvoltatorii fac halele sau blocurile fara sa se gindeasca la transport in comun, magazine, scoli, CFR se gîndeste strict la linie si eventuale peroane fara corelatie cu prezentul darămite cu viitorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau pentru ca pe centura feroviara circula doar trenuri de marfa si nu de calatori..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cui ii foloseste aceasta statie de metrou? Nici macar zona industriala nu se poate spune ca e acolo. In ce categorie se incadreaza potentialii pasageri  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Zicem si io ca dupa 15 ani de apatenenta la UE se mai schimba cate ceva, incep lucrurile sa se faca cu cap si coada. Dar mai astepam.

 

@pedale

La cum arata calea ferata in zona, nu cred ca a mai trecut de mult timp vreun tren pe acolo.

 

@Trevizes

Teoretic, statia respectiva foloseste locuitorilor din comunele Berceni, Vidra si care or mai fi prin zona. Cel putin in Berceni cred ca azi numarul bucurestenilor l-a depasit pe cel al bastinasilor bercenari.

Peste drum de santierul statie de metrou se construieste o parcare, care nu imi inspira mare incredere. Revin cu detalii.

 

In plus, in afara de parcarea respectiva, la noua statie de metrou poate fi capatul autobuzului care vine din comuna Berceni. Adica cei de acolo nu isi vor mai folosi masina proprie pentru a ajunge la munca in Bucuresti, ci autobuzul si metroul.

 

Ideal era ca statia asta noua sa fie pe viitorea linie de centura feroviara a Bucurestiului. Dar nu este in fiecare zi 23 August.

 

P.S. Plus proiectul [ca sa nu spun vis umed] cu extinderea metroului in comuna Berceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.