Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

Septembrie 2022


Parte dintre trenurile de metrou din Atena sunt Hyundai Rotem.

 

image.png.ea9a3dd0fa2b8d53e5d0df784f7ecf4f.png

 

image.png.60a9f1e28f2e072dc32189093d2c8301.png


Locul pentru biciclete [doua bucati] din trenurile de metrou model mai vechi [parca fabricate de Siemens si Alstom].

 

image.png.61be862598a8ecd191f4145ed5884e50.png

 

image.png.ae1ddc2bcd67b58a6c74aae81ec86ca7.png


Accesul, inclusiv pentru biciclete.

 

image.png.70623f5879c2896c64bbd2b41537d91d.png


Statia de metrou [suprateran] Attiki.

 

image.png.5e1d568bbd53df5c598963ba7fd0c469.png
Mi-a placut acoperisul, plasat pe mare parte din suprafata statiei.

  • Upvote 1
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Septembrie 2022


Gara centrala din Atena.

 

image.png.89221bb01dd18e88bea83ac77244c19c.png


Cladirea garii.

 

image.png.76d65afd058aaa96d2ecff045dab1548.png

 

image.png.94c8ff283020cf800d3f18f0fdb649ff.png

 

image.png.2dbdcbae1a5de5ef1a8ef5aa7ac2cbf8.png

 

image.png.3c6ea6d012d7b7e2ddf0ef6c6b4cd9c8.png


Dupa dimensiune, pare cam cat gara Bucuresti Obor [Gara de Est].

 

Din afisul de mai jos, prima data am aflat ca tariful de transport al bicicletei in tren este 5 Euro. Apoi, la o privire mai atenta, am aflat ca, respectiv Caile Ferate Grecesti apartin de Ferrovie dello Stato Italiane Group.

 

image.png.6efd8519975d3018517d140de1494c84.png


3 ore si 55 de minute de la Atena la Salonic.

 

image.png.a4f2cced2fc44073830f1b1149ed0cfe.png


Nu stiu cati km sunt pe calea ferata intre Atena si Solonic [pe autostrada sunt 500 km intre cele doua orase].


Si trenul care face cursa Atena - Salonic.

 

image.png.76686ffa7d32fcfe8ca3feb44000c7b1.png

 

image.png.4b2a577ad25a96838fd8eabd6347562a.png


Daca am inteles bine, trenul din pozele de mai sus a fost initial un Pendolino Cisalpino [construit de Fiat Ferroviaria in periaoda 1993 - 1997] si apoi reconstruit de Alstom in perioada 2019 - 2021.

 

Gara din Pireu, azi capatul unei linii de metrou care deserveste Atena.

 

image.png.f7e0b8b393c62ad13e46925e3399f32a.png

 

image.png.42e3304dddcc2c8ab9775dc8759e309e.png


A se observa peronul central, care permite debarcarea / accesul pe ambele parti ale trenului.

 

Rastelul pentru bagaje din metroul care merge la aeroport.
 

image.png.3d7b82657765cb3924df10d38fe935db.png

 

image.png.de44a1e695a483ba8a2362fede696782.png

 

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Septembrie 2022


Aeroportul Henri Coanda.
Accesul dintre cladirea aeroportului si cladirea garii.

 

image.png.25ee17f82203cb2152b71063c3549f15.png


Gara.

 

image.png.30843e9fbabef4b94a6b49f4803f3319.png


Interiorul.

 

image.png.dc27a195914c143de07b550d4cc4d6f4.png


In tren, plata se poate face cu cardul bancar direct la aparatul de taxare, care este identic cu cel din mijloacele de transport ale STB.

Cel mai tare a fost ca nasul nu a fost curios sa vada daca intr-adevar am platit calatoria. Nu stiu daca nu a vrut sa verifice cardul la aparatul de taxare sau daca aparatul nu putea verifica cardul.


Plata se poate face si cash, direct la nas. Asta pare cea mai buna varianta, pentru a nu avea surprize neplacute daca nu mai functioneaza aparatul, nu mai ai bani pe card, nu mai functioneaza cardul, etc. Nu m-a dus capu' sa am niste Lei la mine.


Pretul biletului este 5 Lei, trenul face 25 de minute de la aeroport la Gara de Nord iar frecventa este la 40 de minute, indiferent de ora. Rezonabil.


Bombardierul de la Transferoviar Calatori in Gara de Nord [as fi fost curios sa merg cu el].

 

image.png.7b076ca696078cd2ccb9cf97cc08f837.png


La ora 19:39 avionul a aterizat iar la ora 21:10 eram deja in 182 in drum spre casa [autobuzul ma ia din fata Garii de Nord si ma lasa direct in fata blocului].

 

image.png.4eda5b49e04f5b6e52313f62ef069357.png


Astfel, drumul de la aeroport pana acasa costa 7,50 Lei [5 Lei trenul si 2,50 Lei autobuzul]. Nu cred ca vreun taxi, Uber, Bolt, etc m-ar fi costat doar 7,50 Lei de la aeroport pana acasa. Ca sa nu mai vorbim de eventuale blocaje pe DN 1.


In final, bine ca a exista combinatia lui Platini, care in dorinta de a aduna cat mai multe voturi in interiorul UEFA, a venit cu ideea organizarii Euro 2020 in mai multe orase din Europa, printre care si Bucurestiul. Altfel, nu aveam nicio sansa sa avem un tren intre gara centrala si aeroport.
Nu mai conteaza ca trenul nu ar fi fost gata pentru Euro 2020. "Norocul" nostru a fost ca a venit pandemia si ca Euro 2020 s-a desfasurat in 2021.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 15 ore, gibonu said:

Astfel, drumul de la aeroport pana acasa costa 7,50 Lei [5 Lei trenul si 2,50 Lei autobuzul]. Nu cred ca vreun taxi, Uber, Bolt, etc

 

Nu stiu ce autobuz ai luat tu cu 2.5 lei.

STB costa 3 ron pentru 90 de minute. Daca mergeai cu STB (783+182) tot 3 lei plateai adica mai putin de 7.50 lei.

Varianta cu trenul+autobuz cred ca dureaza mai mult in 90% din cazuri (in mare datorita intervalului de 40 de minute intre trenuri). Te incadrezi in 10% daca ajungi cu 2-5 minute inainte de plecarea trenului si ai un ditamai blocajul pe DN1. 

 

 

Daca te duci catre Otopeni e altceva pentru ca poti sa-ti programezi sa ajungi cu cateva minute inaintea plecarii trenului (asta doar daca stai pe langa gara si mergi pe jos sau daca mergi cu metroul pana la gara)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, gibonu said:

Bombardierul de la Transferoviar Calatori in Gara de Nord [as fi fost curios sa merg cu el].

 

Seamănă cu Siemens Desiro, dar spațiul în interior e mai redus (nu ai unde să bagi biciclete) și scaunele mai puțin confortabile.

Adică sunt de navetă scurtă, cum e linia de aeroport sau maxim un București - Ploiești.

Nu sunt de un București - Brașov. cum le folosește TFC (rută pe care am mers și eu o dată).

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, MTBR said:

Nu stiu ce autobuz ai luat tu cu 2.5 lei.

 

Exista la STB varianta incarcarii pe cardul de transport a 10 calarorii cu pretul de 25 Lei. Si asa rezulta 2,50 Lei calatoria de 90 de minute.

Detalii: https://www.stbsa.ro/calatorii

 

Nici eu nu stiam de varianta asta pana acum cateva luni, cand am mers la un chiosc STB ca sa pun 30 de Lei pe card. Iar casiera de acolo mi-a spus ceva de genul "nu mai bine va pun 10 calatorii cu 25 Lei?"

 

Prefer oricand sa iau trenul de la aeroport spre oras, merita 4,5 Lei in plus pentru a evita un blocaj pe DN 1 in care imi va creste barba in autobuz.

 

Intr-adevar, este cam mare intervalul de 40 de minute intre trenuri, dar, ca sa citez un clasic in viata "atat s-a putut". Un interval de 30 de minute cred ca ar fi mult mai bine, parca erau niste discutii in sensul asta.

In plus, depinde mult si cand ajungi in gara de la aeroport. Io am ajuns cam cu 15 minute inainte sa plece trenul si a fost la fix, abia am avut timp sa fumez linistit o tigara si sa fac pozele de mai sus.

 

@Traveller

Mersi.

Nici TGV-ul oltenesc (trenul celor de la Softrans) nu mi s-a parut a fi extrem de comod pe distante mai lungi (am venit odata cu el de la Azuga).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica se va intampla o minune la Bucuresti. Dar pana nu vad, nu cred.

 

06.10.2022

Adrian Criţ, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB)  la conferinţa de deschidere a Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii 2022, despre noile tramvaie Astra:

 

"Ca noutate, călătorii vor avea posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere şi fixare rabatabil, care să nu ocupe spaţiul destinat celorlalţi utilizatori atunci când nu este folosit".

Sursa si mai multe detalii: https://www.agerpres.ro/economic-intern/2022/10/06/crit-stb-noile-tramvaie-imperio-ar-putea-iesi-pe-traseu-in-luna-noiembrie-pe-linia-41--991485

 

Vine civilizatia peste noi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La voi e doar 2,50 lei o calatorie cu STB? wtf

La noi e 4 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Este 2,50 Lei calatoria (90 minute) doar daca iti cumperi 10 calatorii odata, adica daca lasi 25 Lei la chioscul STB.

Altfel, daca vrei una sau mai multe calatorii (sub 10) este 3 Lei calatoria (90 minute). Idem si daca platesti cu cardul bancar direct in mijlocul de transport (n-au toate aparate care citesc cardul bancar dar nici putine nu sunt).

Personal sunt un mare fan al acestei metode de plata, avand in vedere ca merg destul de rar cu STB-ul, pentru ca in restul timpului merg 95% cu bicicleta si 5% cu masina.

 

Ca gluma: am o mare satisfactie ca merg cu bicicleta la munca si il ard pe STB de 5 Lei in fiecare zi. 25 Lei pe saptamana, 100 Lei pe luna. Fac nunta cu banii astia.

 

Gandeste-te ca in Bucuresti, pana acum 1 an si ceva costa doar 1,30 Lei calatoria. Este adevarat ca nu exista nicio limita de timp, daca mergeai o statie si apoi schimbai mijlocul de transport trebuie sa mai platesti inca odata 1,30 Lei.

Oricum, era un tarif de toata jena, nu cred ca prin multe locuri din RO se mai circula cu 1,30 Lei calatoria (fara limita de timp).

 

Vad ca la voi, pe langa cei 4 Lei, validarea este valabila doar 60 de minute. Comparativ cu 90 minute la Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate voi stiati, io zilele trecute am aflat ca inca din 2020 exista in parteneriat intre CFR Calatori si MAV [Caile Ferate Maghiare] al carui rezultat este, printre altele, ca locomotivele Bombardider Traxx ala MAV-ului tracteaza trenuri inclusiv pe bucata Bucuresti - Constanta si retur.
Cateva detalii: https://mobilitate.eu/locomotivele-bombardier-traxx-cfr/

 

Octombrie 2022, halta Dunarea [prima statie dupa Cernavoda, spre Bucuresti].


Locomotiva 480 007

 

image.png.f8cc7b57a46e94383dcb4057d0d0f976.png


denumita Rákóczi Ferenc [printre altele si principe al Transilvaniei].

 

image.png.279fac1c8b113472deb241ebb69da4d2.png


O alta locomotiva Traxx a MAV-ul se numeste Matei Corvin [Matyas Kiraly in magiara].


Daca nu ma insel, trenul care se vede in pozele de mai sus este IR 1588 Constanta - Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frâne pe disc exact ca la biciclete !

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octombrie 2022


Noile soricarii cu care sunt dotati nasii de la CFR Calatori [prima data le-am vazut in august, in trenul care trecea prin Sighisoara].

 

image.png.da92ed89c705599e66f24eed3d155954.png


Cea neagra este un fel de tableta cu ajutorul careia se emite biletul in tren iar cea alba este imprimanta care printeaza biletul. Asadar, adio bilete scrise cu pixul de nas in tren si "taiate" de nas din cotorul de bilete.
In plus, tot cu tableta neagra se citeste codul QR care exista pe biletul online. Am vazut ca citeste acel cod QR inclusiv de pe telefon [biletul meu online era printat, cu stiam ca poate fi citit cu tableta].
A venit civilizatia si digitalizarea peste noi. In poza de mai sus este nasul unui tren Regio de pe ruta Gara Obor - Constanta. Prespupun ca toti nasii CFR Calatori din RO sunt acum dotati cu soricariile astea hi-tech.


Revenind la realitatea feroviara romaneasca, inca mai sunt in circulatie automotoare Malaxa, fabricate prin anii '40 - '50.
Gara Constanta, automotorul care se pregatea sa plece la Magalia.
 

image.png.a96c40f5ecbdf42e21695e7d5e599414.png

 

image.png.946a41dc2fbc14073eea8f69fdf37c6e.png

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate voi stiati, eu abia zilele trecute am afla ca CFR Calatori are in dotare vagoane special adaptate pentru persoanele cu dizabilitati.

 

image.png.52c0e760a69a59c9d0e8bed65b744747.png

 

Si asta este vagonul.

 

image.png.a0b2b98f609361cdf56d4d76cc728894.png

 

Daca am inteles bine, cam asa se face imbarcarea si debarcarea din vagon.

 

image.png.f47c8a247972b1e2b8362813889d7aa4.png

Sursa: http://grivita.ro/ro/vagon-de-viteza-si-confort-sporit-seriile-22-96-84-96-2276-30-76-si-84-83/

 

Posibil ca acest tip de vagon sa fi carat sicriul Regelului Mihai pe ultimul drum pe care l-a parcurs cu trenul de la Bucuresti Baneasa la Curtea de Arges.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degrabă par adaptate etajatele, că au acces facil datorită podelei joase.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.