Traveller

Fotografii si discutii pe teme feroviare

Recommended Posts

Pai poti sa te contrazici, ca nu-i bai. :D

Dar nu-mi dau seama unde te uiti tu. Uite:

33674949902_5abf024644_o.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se merge cu 160 kmh de ceva vreme, în ciuda celor care preferă să înjure trenul (dar nu mai merg cu el de mulți ani...nu e cazul celor de față). Condițiile s-au îmbunătățit, deși ocazional mai vezi scăpări (mai ales pe Regio uneori, dar nu chestii deplasate).

 

Nici pentru mine nu contează viteza de deplasare (mai ales prin țară). Vorba aia, apuc să citesc mai mult :D. Doar că ar fi de bun simț să avem segmente de viteză constantă pentru distanțe lungi.

Spre exemplu, e un pic frustrant să mergi cu tren românesc, al CFR-ului (cu locomotivă românească de la Budapesta) cu 160 kmh constant, iar când intri în țară să vezi cum același tren merge semnificativ mai lent.

 

Nu mai zic de senzația pe care o trăiești în Austria, când vagoanele noastre de la Astra zboară cu 200 kmh de la Hegyeshalom la Viena, tractate de o locomotivă Siemens a OBB-ului...

 

Trenuri sunt, cu infrastructura stăm încă prost pe segmente lungi (București-Brașov-Arad sau București - Craiova - Timișoara), dar aici este și vina intereselor de prin „sistem”..dacă aveai infrastructură feroviară bine pusă la punct, cu un orar mai coerent (mai ales pentru navetiști), nu mai aveau toți mahării de județ firme private de transport, cu microbuze rupte conduse de șoferi inconștienți..vezi București-Giurgiu (să nu ai legătură directă spre vecinii de la sud - Bulgaria, Turcia, Grecia - mi se pare cel puțin jenant...)

 

Eh, discuție lungă. Am poluat destul. Ideea e că, într-adevăr, lucrurile se mișcă. Un mare plus e competiția (Softrans, Astra Transcarpatic, etc.), deci nu avem decât motive de bucurie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Am identificat misterul: cu Chrome nu se vede anuntul scris cu rosu, cu Explorer da. Altfel spus, nestiute sunt caile IT-ului.

 

@diorgulescu

Cunosc si io oameni care injura trenul insa nu s-au mai urcat in tren de multi ani. Sunt din aceiasi categorie cu cei care injura orice forma de transport public. Stii deja modalitate de gandire "n-ai masina esti un nimeni" , nu mai insist. E alegerea lor, sa fie sanatosi.

Ca sa fie clar, nu ma refer la niciun coleg de forum.

 

Cat despre calea ferata, atat ne duce capu'.

Statul nu ii poate deranja pe marii mahari, indiferent ca sunt firme de transport persoane sau retele de magazine.

 

Oricum, ramane de apreciat ceea ce s-a facut pana acum, chiar daca a durat foarte mult si speram ca schimbarile in bine sa continue.

 

Exista trenuri spre Bulgaria, Turcia si Grecia, insa cand vezi timpul in care parcurg traseul nu prea mai vrei sa le folosesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04.04.2017 at 10:45, diorgulescu said:

e un pic frustrant să mergi cu tren românesc, al CFR-ului (cu locomotivă românească de la Budapesta) cu 160 kmh constant

 

Doar de curiozitate pentru ca n-am mai apucat ieri sa intreb.

Nu se mai schimba locomotiva la intrarea in Ungaria?

 

Parca era o problema la nivel european cu locomotivele, in sensul ca era obligatoriu sa fie schimbate la granita.

In plus, locomotivele de la MAV care tracteaza trenul de pelerini maghiari care merge de Rusaliile Catolice la Ghimes parca au un fel de dispensa speciala sa intre in RO.

 

Daca ajuta cu ceva, pe bucata Berlin - Dresda am mers cu un tren unguresc si m-am intors cu unul cehesc. Insa in ambele cazuri locomotiva si nasul erau de la caile ferate germane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu

Nu mi-e nici mie clară treaba, căci până acum, în toate călătoriile mele cu trenul CFR pe ruta București-Viena (2013-2016):

  • am mers cu locomotivă românească până la Budapesta
  • mers cu locomotivă românească de la Budapesta spre țară
  • mers cu locomotivă românească până după intrarea în Ungaria, de unde s-a schimbat cu una de la MAV
  • văzut cu ochii mei cum trenul CFR era „garat” în Viena Hbf (pentru plecare spre București) și avea direct locomotivă românească (!) - nu știu dacă a fost cea principală, de tractare..asta n-am apucat să urmăresc.

Poate cunosc greșit, dar știu că sistemele de semnalizare sunt aceleași la nivelul Uniunii cel puțin. Cu alte cuvinte, nu văd de ce nu ar putea un mecanic român să conducă și prin alte țări. Repet, nu cunosc legislația, mă bazez doar pe ce am văzut.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista un acord intre CFR si MAV pentru folosirea reciproca a masinilor. Sint citeva masini CFR adaptate pentru Ungaria si sint citeva Traxxuri adaptate pentru CFR.

Pina acum 2 ani Traxxurile MAV trageau trenurl 72/73 Bucuresti Nord-Budapesta Keleti si trenurile 78/79 Budapesta Keleti-Timisoara Nord iar EA-urile noastre trageau niste trenuri la/de la Budapesta pe partea cealalata (200).

Indiferent de locomotiva mecanicii se schimba in Curtici la fel si partizile de tren,(la calatori zic, la marfa nu stiu cu atitea firme multinationale) ba mai mult se schimba si cupla chiar daca se continua cu aceeasi locomotiva, adica in Romania cupla activa este cupla locomotivei in timp la la MAV este invers, cupla vagonului este activa. Asadar cind trenul soseste in Curtici daca circula spre Ungaria, se decupleaza cupla locomotivei din cirligul vagonului si se pune cupla vagonului in cirligul locomotivei respectiv invers daca trenul circula spre Romania.

 

DIn varii motive acum Traxxul ajunge acum doar cu 78/79 la Timisoara , nu stiu la ce trenuri mai merg direct ale noastre pina la Budapesta.

 

Pina la urma pentru ca trenurile lor speciale vin mai nou cu Traxx, am auzit ca au autorizat si la Siculeni mecanici CFR la Traxxuri,altfel erau detasati de la Arad. Pentru 72/73 erau autorizati de Arad, de Timisoara si de Bucuresti.

 

Locomotivele electrice romanesti nu au cum sa ajunga in Austria active pentru ca nu sint bisistem iar OBB foloseste 15 kv  spre deosebire de CFR si MAV.

 

Exista insa locomotive OBB care circula in Romania, Taurus-uri ale Rail Cargo Hungaria dar si Rail Cargo Carrier http://www.railcargocarrier.com/ro/Parcul_nostru_feroviar/

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Mulțumim pentru lămuriri. Înseamnă că ce locomotivă EA am văzut eu la Viena nu a fost folosită pentru tractare, clar. Nici nu părea a fi careva în ea, la post, dar tot m-a surprins s-o văd :).

 

Locomotive OBB am văzut și eu pe la noi, dar doar pe marfare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Legat de locomotive, prin noiembrie trecut am văzut un marfar specializat pe transport autoturisme (supraetajat) tras de o locomotivă germană de la DB inclusiv vagoanele. Era pe înserat, M-a șocat lumina extrem de puternică a proiectoarelor cu leduri (chiar m-am mirat inițial că românașii au trecut f.repede la leduri) și lungimea interminabilă a garniturii. Direcția era de la Constanța spre București , nu cunosc ce marcă de autoturisme transportase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin intermediul lui @gibonu, am aflat si eu astazi despre acest topic pe gustul meu. Prin urmare, in functie de disponibilitate, voi posta din cele realizate exclusiv de mine.

 

2015 - in depoul Bucuresti Calatori

2015-07-27%2011.02.3_zpsnek7fger.jpg

 

2016 - Predeal

20160623_074155_zpswscqakxe.jpg

 

2017 - de luna trecuta, EA 242 (Alexandra) a dep. Brasov, in asteptarea lui 1636 de la Constanta (Constanta-Brasov)

20170419_073956_zpstxnvpbdr.jpg

 

20170419_074020_zpsikzlz8un.jpg

 

20170419_074326a_zps3e7pbonc.jpg

 

In incinta dep. Brasov

20170419_113846a_zps3h0jcl0d.jpg

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Radulesti DA 614 venita izolata de la Bucuresti Triaj. Astepta un tren NATO sa-l duca spre Giurgiu - Ruse...

20160413_160709_zpsrjsub0es.jpg

 

La iesirea din remiza Basarab

20160822_200057_zpsjjant68e.jpg

 

Din ianuarie, plugul de la Videle, intr-o noapte de viscol pregatit sa penduleze pe Videle-Giurgiu

20170111_015456_zpssvv7zuwh.jpg

 

Ajunsi in Giurgiu

20170111_042907_zpsczx5xqea.jpg

 

Si o filmare din acea seara, in drum spre Giurgiu

https://www.dropbox.com/home?preview=20170111_035446.mp4

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, DA 614, ce amintire!

Eram tinerel pe vremea cand ii "faceam foaia"

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, crk said:

Hei, DA 614, ce amintire!

Eram tinerel pe vremea cand ii "faceam foaia"

Intre timp a fost vopsita in noua schema a CFR Marfa.

 

Continui seria cu diverse poze.

 

Ianuarie 2016 cu EA 572 - schimb la Predeal. In fundal se vede si partia.

20160108_204110_zpsdwgqinqj.jpg

 

20160108_204303_zpse61po3ms.jpg

 

Final de aprilie la Calarasi Nord si furtuna in departare

20160506_151521_zpsx6edgser.jpg

 

20160506_154002_zpsdeovnzxv.jpg

 

Ferspectiva

20160601_205034_zpsuoih8nms.jpg

 

Rasaritul

20160608_052926_zps55b2j8pn.jpg

 

Cazane pline spre Bucuresti Triaj -  iunie 2016

20160617_114917_zpsjkythooa.jpg

 

20151102_070232%20A_zpsiogwcvhv.jpg

 

Mai 2014 - Costinesti

IMG_0686_zpssjnmwefr.jpg

 

Situatia CFR-ului din prezent

20151116_135843_zpsaihfwx6e.jpg

 

Poteca mecanicului

20160601_204647_zpsjlinrc2c.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia sa mai inseram si cateva poze cu aburoase, inactive din pacate in prezent, dar care sunt adevarate monumente ale istoricului tractiunii feroviare.

 

Azi...

20160528_122001_zpsgnhalnva.jpg

 

20160528_121207_zpsangeo9ar.jpg

 

20160528_121123_zpsecnabeul.jpg

 

20160528_121100_zpscusjj6ts.jpg

 

20160528_121044_zps6xnxuh4l.jpg

 

20160528_121024_zps8rekbhpw.jpg

 

"Locomotiva fara foc, utilizata la manevre pe liniile cu pericol de incendiu si explozie: depozite de armament, rafinarii, depozite de produse petrolifere, etc. Cazanul locomotivei este alimentat periodic cu apa calda si abur suprasaturat permite si permite folosirea locomotivei in medie 8-10 ore. Din aceasta serie au fost importate in anul 1924, 2 locomotive, care au facut serviciul pana in anul 1975-1976 cand au fost retrase din exploatare la Chimimpex Constanta si Uzinele Chimice Marasesti." - Muzeul locomotivelor cu Abur; Radu Bellu; 1999

Cea din poza este cea din Constanta, fiind a companiei Oil Terminal in prezent, iar cea de la Marasesti a fost donata in anul 1995 muzeului de la Sibiu.


 

2015-08-19%2008.18.54_zpsueufsgwh.jpg

 

20151007_140218_zpsdllxogou.jpg

 

20151007_140602_zpspxv1iakw.jpg

 

40.001 - BcT (Depoul Bucuresti Triaj)

Seria 40.000 (112 bucati avute de CFR)

Din necesitatea unor locomotive puternice pentru tractiunea trenurilor de marfa in spatiul prusac, la inceputul secolului XX, mai exact in anul 1902, e construit primul exemplar al unei noi serii, denumita G8. Aceasta noua serie aveau diametrul rotilor motoare de 1350 mm fata de 1250 mm la seria G7, cilindrii gemeni cu diametrul de 600 mm fata de cilindrii compound cu diametrul de 530/730mm, o putere de 1100 CP fata de 780 CP. Date fiind rezultatele bune din exloatare, in anul 1913 e pusa in serviciu prima locomotiva seria G8', varianta modernizata a tipului G8.
Cu ocazia succesului avut, in perioada 1913-1921 diverse fabrici de locomotive germane: Schichau; Henschel; Linke Hofmann; Jung; Orenstein&Koppel; Hohenzollern; Hanomag, etc.; au construit 4948 de exemplare, in mare parte pentru caile ferate prusace, insa si pentru alte cai ferate.
In parcul CFR au existat 112 locomotive din seria G8', numerotate 40.001 (cea din imagine)- 40.112. 30 de bucati au fost primite drept compensatii de razboi in anul 1919 (nu se stie exact daca e vorba despre 40.001-40.030). Aceste 30 de bucati faceau parte dintr-un lot de 63 de locomotive date de aliati Romaniei, in anul 1918 dupa semnarea armistitiului de la 11 noiembrie, in Franta. Pentru ca locomotivele au fost expediate din Franta, in majoritatea documentelor CFR figureaza ca aceste locomotive ar fi de provenienta franceza, fapt ce a dus la confuzii asupra originilor lor. CFR avea sa mai cumpere 6 locomotive de provenienta germana, numerotate 40.031 - 40.036.
Destinate initial pentru marfa, locomotivele CFR seria 40.000 au fost utilizate uneori si remorcarii trenurilor de calatori (locale), desi viteza acestor locomotive era de 55 km/h.
Locomotivele au fost repartizate in principal depourilor din vechiul regat: Buc. Calatori, Buc. Triaj, Giurgiu, Medgidia, Constanta, Galati, Buzau, Ploiesti, Bacau, Tecuci, Brasov, Pitesti, Piatra Olt, Craiova si Turnu Severin.
La inceputul anilor '70, locomotivele din seria 40.000 erau grupate in 4 depouri mari: Buc. Calatori; Buc. Triaj, Ploiesti, Constanta/Galati (remiza Braila), unde erau utilizate la manevra, tractiunea convoaielor in triaje si uneori pentru localele de marfa.
In depoul Buc. Calatori ultimele locomotive in serviciu au fost: 40.018; 40.027; 40.046; 40.068; 40.080; 40.104; 40.111 - folosite la manevra garniturilor de calatori intre reviziile de Vagoane Buc Grivita si Buc. Basarab si Buc. Nord, iar in depoul Buc. Triaj: 40.001; 40.010; 40.011; 40.021; 40.022; 40.029; 40.044; 40.055; 40.102; 40.105; 40.112. Ultima locomotiva din seria aceasta aflata in serviciu in complexul feroviar Bucuresti a fost 40.111 si a fost retrasa la inceputul anului 1977. Ultima activa din aceasta serie, a fost 40.098 - retrasa din serviciu in decembrie 1981 la depoul Ploiesti, marcand astfel o perioada de 60 de ani de activitate pe liniile CFR.
Casarea locomotivelor seria 40.000 a avut loc in perioada 1979-1987, cu exceptia a 2 exemplare pastrate ca exponate de muzeu:
- 40.001 (Hen/1913) cea din poza la depoul Buc. Triaj (transferata Muzeului CFR la 04.02.1977)
- 40.068 (OK/1921) la depoul Sibiu din anul 1995.

Sursa: Istoricul Tractiunii Feroviare din Romania - vol. II; Serban Lacriteanu, Ilie Popescu; Asab, 2007
In final, ca o mentiune, locomotiva 40.001 am intalnit-o in interiorul depoului BcT si nu stiu daca se afla in continuare sub patrimoniul Muzeului CFR, asa cum am prezentat mai sus.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

20160326_134002_zpsmmnby8wi.jpg

 

20160326_134031_zps8h0rvgrp.jpg

 

20151021_133422_zpsnfryh7io.jpg

 

20151021_133344_zpsfuren3aw.jpg

 

20151021_133237_zpsgvyhamdo.jpg

 

20151021_133143_zpsgui5eg7u.jpg

 

Seria 230.000
In anul 2006 s-au implinit 100 de ani de la primul parcurs de proba al unei locomotive tip prusac P8.
Locomotiva clasica utilizata pentru remorcarea trenurilor de calatori si coletarie rapida. O serie de 131 de locomotive, seria P8, au fost cumparate de Administratia CFR intre anii 1907-1930 de la firmele germane: Henschel - Sohn - Kasel; Vulcan - Stetin; Borsig; Schwartzkoph - Berlin si altele. Datorita rezultatelor foarte bune si adaptarii lor la conditiile de exploatare din Romania, s-a trecut la producerea acestei serii si in Romania. Intre anii 1932 - 1940 au fost construite 230 de locomotive: 139 la Uzinele Domeniilor Resita si 91 la Uzinele Malaxa Bucuresti. Locomotivele din seria 230.000 au facut servici intre anii 1907 -1980 cand au fost retrase din exploatare si casate.
Din aceasta serie au mai ramas 10 locomotive: 230.001 la Lugoj; 230.039 la Subcetate; 230.132 (cea din imagine) la Ploiesti; 230.142 si 230.516 la Arad; 230.214 la Petrosani; 230.299 si 230.401 la Dej; 230.084 si 230.098 la Iasi.

230.132 (1932) este prima locomotiva tip P8 construita la Uzinele de Fer si Domeniile din Resita S.A. A fost repartizata la 14.11.1932 depoului Brasov, fiind retrasa din serviciu la 13.11.1976, iar in prezent se afla restaurata ca exponat de muzeu, in depoul Ploiesti (datorita eforturilor domnului Florin Lupescu).

Surse:
-"Muzeul Locomotivelor cu Abur"; Radu Bellu, 1999
- "Istoricul Tractiunii Feroviare din Romania" - vol. 2; Serban Lacriteanu, Ilie Popescu, 2007

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu   Nu se vad imaginile cu  locomotiva LDH 45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TAZ

Probabil este o problema de conexiune. Nici io nu le vad pe computer insa le vad pe telefon.

Oricum, imaginile sunt postate prin Google Photos pe care il folosesc de ceva timp (dupa ce a murit Picasa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu

Am avut și eu problema asta (cu pozele). Încearcă să le adaugi într-un album, sau să umbli la setările de „Share” pentru poza respectivă (dacă le bagi într-un album iar albumul este partajabil prin link, se vor vedea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum se vad pozele. 

L.E. Le-am mai incarcat odata, sper sa fie OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum e OK. Prima oara nu mergeau nici pe telefon si nici pe computer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renovare vagoane în gara Doncaster (UK)

 

MZVhI42.jpg

 

Doncaster, automotor dublu. În vagonul din dreapta, fereastra marcată cu verde corespunde spațiului pentru biciclete.

 

eE4J5Eg.jpg

 

În Knaresborough, pietonala intersectează calea ferată. Poarta metalică se închide și se încuie automat înainte de trecerea unui tren, dar există și un pasaj subteran pentru cei grăbiți.

 

sL3qyQI.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.