Sign in to follow this  
octavian4

Disc Shimano cu frane Avid

Recommended Posts

Salut.

Configuratia existenta este urmatoatea : Manete/etriere Avid Elixir 7 - discuri Avid HS1 - 160mm.

 

As vrea ca pe roata spate sa pun un disc (rotor de 180 mm Shimano Deore SM-RT66). 

 

Ce implica asta? Adica ce adaptor sa comand? Se poate face modificarea? 

Oricum, chiar daca nu merge un disc Shimano, tot vreau sa pun pe roata spate un disc de 180mm.

As vrea sa stiu mai exact ce adaptor imi trebuie. Am atasat poza cu roata spate existenta pentru ca nu stiu cum sa fac diferenta intre un adaptor IS si unul POST MOUNT. Dati-mi cat mai multe detalii.

 

Multumesc.

post-18951-0-41411100-1463658976_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai nevoie de un adaptor de la IS (adaptorul se fixează pe cadru în două șuruburi perpendiculare pe roată) la PM (etrierul se fixează pe adaptor în două șuruburi paralele cu roata) pentru disc de 180, spate. (exemplul 1, exemplul 2, exemplul 3)

 

Adaptoarele IS-PM pot fi folosite de obicei atât în față, cât și în spate, cu mențiunea că un adaptor pentru 160 față devine 140 spate și unul 180 față devine 160 spate.

Din păcate, nu există standard de 200 (e 203), prin urmare adaptoarele IS-PM 203 față nu sunt 180 spate. De aici necesitatea unui adaptor IS-PM 180 spate.

 

l.e. Există și disc de 200, vezi exemplul 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Multumesc. Am inteles. Imi trebuie un adaptor : IS-PM prindere cadru: IS, etrier Post Mount. ( Am sa-l demontez si pe al meu sa vad ce scrie pe el, dar mai dureaza pana ajung acasa si ziceam sa-mi comand un adaptor si discul de care vorbeam)

 

Si cealalta intrebare: Merge sa pun disc shimano si etrierul sa fie avid elixir 7?

( Ma ingrozeste zgomorul produs de discurile avid) Am schimbat 2 randuri de placute originale... Merg 100 km dupa care incepe sa scartaie ca vioara.

Nu vreau sa intreb la magazin, ca astia sunt in stare sa-mi vanda orice. Sunt patit. 

 

Referitor la disc de 200/203 , nu voiam sa ma intind chiar atat. Mi se par enorme si mai expuse si este posibil sa nu incapa intre furca si roata... Cand scot roata dau mereu cu discul in cadru... S-a dus toata vopseaua acolo si cadrul e de carbon.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@octavian4 Cine iti face reglarea etrierului? O faci tu sau mergi la service.

Parerea mea e ca etrierul si discul nu au nici o vina dar ma pot insela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scartaie din cauza placutelor, incearca alta compozitie. In general alea metalice fac ca toti dracii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuza.mi curiozitatea Octavian, dar de ce disc mai mare pe spate si nu pe fata?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca majoritatea ciclistilor de "elita".... La nivel amator ca sa zic asa...

Merg de cand eram mic pe bicicleta MTB. Folosesc foarte rar frana de fata... Doar pt a ajuta frana de spate.

Din experienta mea, as putea sa renunt de tot la frana fata. Asa m-am obisnuit. SI ASA VREAU SA MERG. E un moft de-al meu.

Eu intrebam daca se poate.

 

Reglarea o fac eu. Asta e culmea sa ajung la service pt. o reglare de etrier. De calcat, calca identinc si in acelasi timp placutele. Nu e din reglaj. Placutele am folosit 2 seturi de productie /lot diferit + originalele, care tot din acest motiv le-am schimbat. Si aceeasi problema.

Ma tot gandesc sa iau un set de Shimano Deore M615 complet fata/spate, in cel mai rau caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau, dar experienta ta nu este corecta. Si nu trebuie sa mai insisti in ea. Fara "eu asa vreau sa merg", ca e o abordare care sfideaza legile fizicii, ale inertiei adica.

Invata sa folosesti frana fata cu grija, cu modulatie. Aia este frana care te opreste in situatii de urgenta.

Cand franezi cu fata ai grija sa stai bine in sa si sa dai trunchiul un pic in spate, iar bratele si antebratele sa formeze o parghie serioasa, astfel incat riscul ca frana sa te arunce peste cap va fi contracarat si in final anulat.

Trebuie sa inveti sa nu bruschezi franele, e o parte esentiala a experientei de biciclist.

O pereche de frane de calitate, cu manete care necesita 2 degete si aplicare unei forte mici, te vor ajuta.

 

Sa nu-mi spui ca pe Trek Superfly tu franezi doar cu spatele! Pai pe unde mergi cu ea, ce faci pe coborari?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea omul sa mearga la siguranta,mai putina experienta, mai ales daca merge pe teren cu aderenta redusa. Daca blochezi spatele, nu e grav, dar daca fuge fata e mai complicat.....

 

@@octavian4: decat un disc mai mare, mai bine ai pune unul care disipa caldura mai bine, gen Ice-Tech, Freeza etc. Un disc de 160 iti asigura toata franarea necesara pe spate, nu ai aderenta in mod normal pentru mai mult. Dar daca franezi exclusiv cu spatele, garantat o sa ajungi sa "fierbi" franele si sa ai "fading". Un disc cu disipare mai buna te va ajuta sa intarzii fenomenul, mai ales daca faci coborari mai lungi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller - vorbesc serios, folosesc frana de fata doar in cazuri extreme. Nu am zis ca n-o folosesc deloc. Dar tocmai asta e, pe coborari, unde "trebuie" folosita frana, folosesc spatele. Fizica asta imi zice ca daca as folosi frana de fata, m-ar arunca in cap...Pe cand frana de spate nu face asta. Am facut si coborari rapide, gen  concursul de la Topoloveni, Livada cu Ciresi, in care viteza atinsa pe coborari a fost 49km/h respectiv 53km/h si asta prin pietris si bolovani. 

 

Nu sunt niste frane extraordinare dar nici proaste nu sunt. Eu ma plang de zgomotul facut de discuri. Franele se actioneaza cu 2 degete. Manete/etriere Avid Elixir 7

Am facut aerisirea conductelor/schimbatul lichidului de frana, schimbat alte placute. Degeaba tot urla din toate discurile.

 

Am cumparat un disc Avid G3 160mm (spate) - L-am montat Duminica seara - Acum sa vedem ce se intampla, n-am avut timp sa merg cu ea, am facut vreo 2 km, sa vad daca mai face zgomot si deocamdata nu mai face. Daca tot mai face, schimb sistemul de franare cu unul shimano SLX.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci tu mergi la concursuri si folosesti frana spate ca frana principala, si nu te infigi in nimic de 20 ori pe zi? Si inca o intrebare, ai terminat acele concursuri? Si daca da, pe ultimul loc?

Acum sa nu fiu rau, frana spate pe coborari e chiar periculoasa, si eu pana ma dadeam doar prin fata blocului pe pegas, foloseam frana spate, si ziceamca asa e corect, dar cand am inceput sa ma dau mai tare si mai la vale, frana spate este doar de conpletare, fata este baza, mai ales pe off road. Daca spui altceva, cred ca nu biciclesti decat si doar pe asfalt drept, sub15 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fizica asta imi zice ca daca as folosi frana de fata, m-ar arunca in cap...

Este evident ca pe coborari abrupte nu te apuci sa bruschezi franele. Si nici nu poti sa cobori strangand de manete ca de ultima suta de lei :).

Sunt pe aici baieti mult mai experimentati si mai curajosi decat mine pe coborari, care o sa-ti spuna ca intr-adevar bicicleta trebuie lasata sa curga pe coborari, iar daca mai sunt si bolovanoase e bine sa ai mare grija cu franele alea. 

Totusi, pe coborarile mai modeste (5-10%), pe teren mai stabil, franele ajuta. Frana fata e aia care te opreste cand ai nevoie. Spatele nu te opreste, cel mult iti derapeaza roata spate. Fizica iti spune teoretic ca vii in cap, dar asta se intampla daca greutatea e deplasata prea in fata (anterior de axul pedalier, sa zicem), daca viteza e prea mare si tu strangi de maneta franei fata brusc, fara modulatie. De aia s-au inventat frane hidraulice pe disc, ca sa poti sa franezi cu 1-2 degete, cu modulatie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@ALL

Adevarul e ca experienta torpedoului din copilarie e greu de uitat. Va dati seama? se faceau biciclete considerate sigure cu singura frana, frana pe spate si aia actionata din pedale.

Tot la vremea respectiva, daca foloseai frana fata riscai sa pici in cap.

Alea erau biciclete de oras vandute ca pentru de toate.

Intere timp lucrurile au evoluat.

Cred ca e imposibil sa te dai peste cap cu o bicicleta de downhill iar franatul excesiv pe spate face sa iti fuga spatele.

Eu il inteleg dar nu il mai aprob de mult.

Totusi, de multe ori franez mai mult pe spate chiar daca stiu ca nu e bine.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu rasturnatul e problema la frana fata (desi rareori poate fi si el) ci faptul ca daca blochezi roata (prinde pietris, udatura etc) esti jos instantaneu, si nu trebuie sa fii in viraj neaparat. Pe cand daca blochezi spatele, mai ai o sansa, daca ai reflex si slabesti repede frana.

Mai vin si cu observatia ca a folosi in situatii normale preponderent doar o frana, sa zicem spatele, iti va forma un reflex care, intr-o situatie de urgenta, poate sa-ti creeze o oarece balba in actionarea ambelor manete, pentru ca ti-ai format acel reflex de a frana doar pe o roata. Cu atat mai nasol pentru cine nu prea are prezenta de spirit + reflexe + indemanare + ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu franez mereu cu ambele, incerc sa dozez corect mereu, dar acu vreo saptamana, doua, coboram pe ploaie pe Dobrogeanu Gherea (Brasov) spre centru,  si inevitabil am ajuns din urma masinile. A trebuit sa franez  mai tare, deoarece  un conservar a franat mai mult decat era necesar, si chiar daca am dozat bine, sau asa am sperat, am intrat in goblaj cu roata spate, cred ca ala din masina din spatele ori radea de se caca pe el, ori a ramas socat, dupa vreo 5-10 secunde luuuuungi de goblaj, am eliberat cat mai mult frana spate, si am mutat franarea pe fata, pana la urma am scapat. Dar dara frana fata eram 'mort'. ( sunt multe grade in panta acolo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar o mica adaugire: goblaj se scrie cu 'v'. Voblaj.

am intrat in goblaj cu roata spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

E luat din engleza, to wobble, a oscila in plan lateral.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tv, la moto, auzeam comentatorii spunand goblaj, probabil ziceau voblaj, si eu am inteles aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.09.2016 at 20:07, ViorelCapruciu said:

 

Nu rasturnatul e problema la frana fata (desi rareori poate fi si el)

 

 

Uite ca este ca mi-am luat-o. Eram cu pliabila cu rotile de iarna (de 26, cauciucuri mai groase, frane v-brake care tin beton), dadeam niste ture usoare de stadion. Duminica, aglomeratie, multi parinti cu copii, fara minte si unii si altii, si la un timp am zis sa-i dau si mai tare, sa fiu si eu fara minte, drept e si ca mi s-a parut ca au mai plecat din ei. Niste copii isi dadeau drumul de pe o  alee de sus cu trotinetele si veneau in viteza pe aleea mare pe contrasens, fara nici o grija de cine trece pe acolo si ca se pot ciocni. Unul cu bicicleta a ferit un copil virand spre dreapta brusc intrand in fata mea, eu eram foarte aproape si ma si apropiam ca mergeam mai repede, m-am speriat, am tras de frane tare si instantaneu m-am pomenit ca merg ridicat de spate, asta cateva clpe cat sa constientizez ca voi cadea si sa nu ma impotrivesc, in primul rand mental (asta am invatat-o la Aikido), ca deznodamantul a urmat imediat. Urmari nu foarte grave, doar julituri, un cot, un genunchi, un pomete, pe la laba mainii drepte, haine jupuite, casca putin julita si ea, si mici contuzii si dureri pe colo pe colo. Bicicleta si ea mai nimic. Am plecat acasa pe bicicleta usurel dar fara chinuiala. Concluzia e ca nu e chiar o bucurie sa-ti tina franele foarte bine. Sau macar sa ai modulatie, mie mi se pare ca nu prea am. Nici n-am ce sa le cer, sunt niste ieftineli venite odata cu bicicleta, doar sabotii i-am schimbat inerent. De fapt nici nu stiu daca modulatia ma ajuta la faza asta, chestia petrecandu-se foarte in scurt, poate da, poate nu, nu stiu ce sa zic.Oricum, experienta de viata m-a invatat ca de regula accidentele se petrec ca o suma de factori, mai rar cu o singura cauza. Totusi poate frana fata as face-o sa nu mai tina asa tare, sau mai modulat, nu stiu cum dar as face-o, ca mi s-a mai intamplat sa franez mai tare decat as fi avut nevoie.

 

P.S. Sotia mi-a aplicat un leac babesc stiut si aplicat de mama ei cand era copil, cu niste cenusa de la bumbac ars peste julituri si atat, nebandajate (mai putin la pomete unde mi-a fost frica sa nu lase cicatrice). Am lasat o parte din julitura de la cot care e luuunga, cu leucoplast cu rivanol peste ea, iar restul din ea si celelalte julituri cu cenusa. Azi, a doua zi dupa tavaleala, vad ca cele cu cenusa au coaja si pot sa le ating usor fara probleme, iar unde a fost leucoplastul e carne vie. Sa vad si in final cum se videca dar deocamdata cenusa pare valabila. Sper ca macar de joi sa reiau calaria.

 

Daca e off topic poate fi mutat la club.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concluzia - as spune eu - si asta fara suparare:

1. Nu merge tare prin parc/stadio..in general pe unde sunt si alti oameni - copii sunt imprevizibili. Si parcul nu e pentru concursuri de bicicleta. Exista munti, paduri alte locuri pentru "reisări" din noi.  Acum ai scapat cu julituri dar daca un copil din acela inconstient sarea in fata ta, a adultului care, constient (oare?), mergea mai tare prin parc ce crezi ca se intampla cu el? 

2. Invata sa franezi de urgenta. Te dai  tare invata sa franezi tare. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viorel ai scapat rezonabil,desi era bine sa nu patesti nimic .

Lasa frana de fata cu o cursa un pic mai lunga la maneta,din reflex ai tendinta sa strangi la fel ambele si te ridici pe roata de fata.

Cand mai faceam si eu traznai de a ma ridica pe roata de fata(eu le faceam cu buna stiinta) am patit tot sa julituri pe fata de ma intrebau babele"cine te-a batut maica ? :)

Aia de la ciclism tin pansamentele ca tine prima zi ,apoi lasa ranile sa se usuce(asa incearca sa evite formarea crustei-coaja groasa care tinde sa se crape sau sa se rupa.

In w-end mai bine te dai pe Maior Coravu,faci circuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this