Recommended Posts

După necesara realimentare și rehidratare, am continuat prin decorul pastoral, de-a lungul râului Cricov, până la intrarea în Sultanu.

27940138336_c137af9a17_b.jpg

 

27694964850_f0dc125f55_b.jpg

 

Drumul prin sat e valonat bine de tot, și nu doar succesiunea de urcări și coborâri, ci și peisajul deosebit ne ține permanent în priză

27897195681_4d2a5f0f8f_b.jpg

 

27897195021_e70918dbd2_b.jpg

 

27974500915_edaa7c3434_b.jpg

 

27940137306_d1d066606e_b.jpg

 

Băjeții se apropie încrezători de Marele Zid :P

27974496845_daf841f0ba_b.jpg

 

De aici încolo ne-am luptat fiecare cum puteam cu rampa mereu crescândă. Am încercat un fel de “mers șerpuit”, care a ținut până la primul ac de păr. De aici am împins cam 150 de metri, după care am reușit să mă sui la loc în șa. Ajuns la foișorul din vîrf, m-am suit pe zidul de sprijin, de unde perspectiva era mai interesantă, și mi-am așteptat prietenii, care nu au întârziat să apară, în ordinea numerelor de pe tricou:

27974492305_a85a11c79d_b.jpg

 

27694960190_6d1ae0e305_b.jpg

 

27872862222_ff212fa339_b.jpg

 

27361432454_1b592e3c32_b.jpg

 

27872858362_4c99ffe1fd_b.jpg

 

27694939130_e048338118_b.jpg

 

27897180751_f618655350_b.jpg

 

Fix pe Sultanu stratul ăla de nori dispăruse și ne lăsase… cu ochii-n soare!

Nu mai aveam apă, astfel că o bere jos în… Provița de Sus se impunea. Am băut-o pe bordură, după care, cu antenele de pe dealul ce ne despărțea de Provița de Jos mereu înaintea ochilor, am terminat și a treia cățărare a zilei.

27694938430_c67ac3cc61_b.jpg

 

27360936593_17833c28e9_b.jpg

 

27872847422_9a7c0aed6a_b.jpg

 

27872845972_aa7f790c62_b.jpg

 

În gara Câmpina am ajuns imediat, cu viteze generoase pe coborâre.

27872845922_7001be3797_b.jpg

 

Aveam de asemenea bilete rezervate online la personalul Regiotrans de la 17.48. Întâi ne-am speriat, că era o haită mare de bicicliști - oare nu merg și ăștia tot la Bucale? Dar ei sireacii se întorceau la Brașov, după ce fuseseră la o tură de Baiului. :P

 

Ne-am întors lejer acasă, după ce am filozofat despre vrute șii nevrute în tren, că așa e drumul cu trenul după o tură faină cu bicicleta, lenevești, sorbi alene din doza de bere, diseci turele trecute și viitoare…

 

Traseul: https://ridewithgps.com/trips/9551012

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos! Nu stiam de "Drumul Voievozilor".

Drumul de la Magureni catre Iedera imi pare unul din cele mai frumoase pentru biciclit din judetul Prahova. Mai sunt doua :D

 

Urcarea de la Sultanu merita oricand facuta. Test de aptitudini, numa' bun pentru antrenamentele de primavara (cata vreme nu-i prima, a doua sau a treia tura din an :) )

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Locurile copilariei ... numai ca pe vremea mea nu le spunea nimeni "drumul voievozilor", dar in orice caz e mai mult Dambovita acolo decat Prahova.

 

Varfuri, Visinesti ... acolo au fost locuri prin care nu a ajuns nici cooperativizarea si implicit nici socialismul. In anii '70 acolo traiau oameni dupa obiceiurile vechi, cei mai instariti se plimbau cu trasura si traiau din veniturile generate de livezi, paduri ... departe de conceptul de "salariu". O lume care a disparut in anii '80 dupa alunecarile de teren generate de exploatarile petroliere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumul ăsta al voivojilor are limita vestică în Filipesti, adică în PH. Sigur ca restul traseului se desfășoară în DB, pana la baza cățărării din Sultanu, care și aceea, și cea din Provița, sunt tot în PH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru tură și povestire.

Cu câteva zile în urmă făcusem și eu traseul Măgureni - Iedera și împrejurimi. Confirm, e unul dintre cele mai frumoase trasee din zonă. Ați observat grătarele, băncile și coșurile de gunoi puse de cei din Măgureni până aproape sus în pădure spre Dâmbovița? Am rămas uimit cum la unii se pot face lucruri (Prahova) și la alții nu (Dâmbovița). Pe acest traseu vezi exact diferențele între județe... drumuri, oameni, etc.

https://www.strava.com/activities/620131903

De Sultanu încă n-am curaj să m-apuc  [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, au amenajat frumos mai sus de Magureni, erau oameni iesiti la picnic civilizat.

Am vazut si pancarte de informare turistica, informatia se regaseste si pe un site: http://maps.magureniturism.ro/

Sigur ca se poate, trebuie numai sa intelegi ce e aia turism, si se pare ca ei sunt pe calea cea buna.

 

Cat despre Sultanu, curajul ca curajul, dar ce nu trebuie sa-ti lipseasca neaparat ar fi un dram de antrenament si un raport de transmisie adecvat... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne-am intors ieri pentru o variatiune pe aceeasi tema, de data asta intr-o echipa mai compacta, adica @MaC®@@SorinKiss si subsemnatul.

Scopul era sa descoperim un drum care nu aparea pe majoritatea hartilor si sa "fentam" Sultanu, cu o scurtatura pe offroad.

 

Acelasi "personal" Regiotrans cu plecare la 8.50 ne-a depus la 10.15 in gara Floresti Prahova, pe care am traversat-o pe o pasarela, spre vest.

28981288260_2409c6f1d5_k.jpg

 

De data asta n-am mai ratat Palatul Micul Trianon, care se afla la o aruncatura de bat.

29235298466_d827d38032_k.jpg

 

28646406974_68e8176cac_k.jpg

 

Lucrarile de reconstruire par sa fi stagnat, si nu era nimeni sa ne spuna mai multe prin preajma.

 

Alaturi de palat se afla foste anexe, in care acum functioneaza un sanatoriu TBC. Iar alaturi de sanatoriu, biserica Sf Nicolae ridicata la 1887 si pictata un an mai tarziu de Gh. Tattarascu. Am fi vrut sa intram sa intram sa vedem pictura despre care am citit ca rivalizeaza cu cea a manastirii Agapia, dar nu eram in haine potrivite. 

29190915661_63b706600e_k.jpg

 

Ne-am multumit cu observarea exteriorului si ceea ce am putut observa pe peretele si bolta pronaosului.

29190910861_168ba1227f_k.jpg

 

Ne-am indreptat spre Magureni, pe DJ 145, sat pe care l-am parasit spre nord-vest. La traversarea Provitei pe pod am observat ca era extrem de saraca in apa. Dupa pod ne-am oprit ca sa studiem tabla cu trasee turistice si ecranul GPS.

29161354142_d2416b399b_k.jpg

 

Tinta noastra era satul Draganeasa, unde Ride with GPS, in modul OSM Cycle, zice ca se ajunge pe un drum secundar, nemarcat pe alte harti. Pe harta turistica din Magureni este partial acoperit de traseul verde. Bajetii, pregatiti de o mica aventura pe malurile (si, dupa cum se va vedea, si in albia) Provitei.

28981356200_eb99855264_k.jpg

 

Imediat dupa podul mare peste Provita parasim asfaltul spre dreapta, pe un forestier.

29161462852_85fb1234cb_k.jpg

 

Forestierul umbros si placut nu tine prea mult, pentru ca da intr-o fosta albie pietroasa a raului, unde aderenta... e cu probleme.

28648691613_fcb61baa8e_k.jpg

 

Dupa care revine la starea de drum forestier, dar doza de pietris ramane substantiala.

28981462840_456ea6f975_k.jpg

 

Intersectie in unghi drept - noi continuam inainte, traseul turistic verde o ia la stanga pentru a reveni in Magureni.

29191061011_edd0ff6c33_k.jpg

 

29269813645_4bab77ec54_k.jpg

 

Drumul se departeaza un pic de albia raului si incepe sa urce. O poienita numai buna de campat.

28648719353_0c304c0a4e_k.jpg

 

Apoi atinge o rampa de 10% si se "varsa" intr-un drum de exploatare petroliera. 

28648725543_eab3b74714_k.jpg

 

29269824095_3251cf6b14_k.jpg

 

28648733413_5035cbe99f_k.jpg

 

Urcarea se termina si ne da prilejul sa admiram satul Draganeasa de pe culme, cu muntii Baiului in fundal.

29235474196_e57008eed1_k.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coborarea pe drumul de sonda e de mare angajament si ne livreaza la capatul de sud al satului, in care intram pe un pod metalic lung si ingust.

28981492890_6b7ebb354f_k.jpg

 

Odata rezolvata prima portie de offroad, am continuat spre Provita de Jos si am oprit in centru la magazinul mixt, pentru o bere.

De aici trebuia sa ajungem in Provita de Sus, sa nimerim un drum printre case spre Sultanu, cu intorcere prin Iedera.

 

De ajuns in Provita de Sus am ajuns, doar ca GPSul incepea sa dea gres. Am ratat o intersectie, ne-am intors, am trecut Provita prin vad de vreo 3 ori.

28648781623_264436bce2_k.jpg

 

29235496506_d416f2b4a0_k.jpg

 

28646638144_776ea82a86_k.jpg

 

Pe urma iar am urcat pe o ulita gresita. Acolo, la baza unei "penţi" abrupte, am stat si am calculat. Ne-a iesit ca lasam explorarea asta pe alta data, ca Sultanu nu voia sa se lase depasit cu tertipuri, pe dupa visin.

 

Traversam inapoi (a cata oara azi?) Provita.

29161547002_29b5118fd9_k.jpg

 

Luam calea Campinei, cu catararea dinspre Provita de Jos, carei incepem sa-i cunoastem fiecare curba si cele 2 antene din varf.

29269878135_e850d96c7e_k.jpg

 

29191180521_09d8c23140_k.jpg

 

In Campina, Sorin se duce la trenul de 15.22, iar noi 2 ne ducem in centru sa cautam o terasa cu de-ale gurii. O gasim, este terasa Poseidon, unde cu gyros si bere ne-am recompensat. Terasa e in Parcul Soldatului, Bd. Carol I colt cu Bd. Culturii. Recomandam si altora!

28646659554_4e96f0271d_k.jpg

 

Cum noi aveam bilete online la trenul care pleca la 18.00 din Floresti, am avut timp berechet. Pe la 4 am apucat-o lejer pe sosea, adica pe DJ 101P care merge paralel cu calea ferata, in dreapta raului Prahova. Traficul e redus, vremea si asfaltul - perfecte.

29161553852_ed630b0ed3_k.jpg

 

29191204001_28513ea745_k.jpg

 

Din Bobolia se observa foarte frumos de la inaltime podul feroviar din beton armat, pentru cale dubla, construit la 1909.

29269912035_252df95e43_k.jpg

 

La orele 17.00 eram din nou pe pasarela garii Floresti, care intre noi fie vorba pare de pe alta lume, nu dintr-o tara membra UE in 2016. 

29235542666_85aaaa354f_k.jpg

 

Trenul a sosit la timp si la 19.20 ne-a depus in Bucuresti. A fost o explorare placuta, chiar daca n-a iesit 100% ce ne propusesem. Varianta offroad de sabotare a Sultanului ramane deschisa. :P

 

Traseu propus: https://ridewithgps.com/routes/16115188

 

Traseu realizat: https://ridewithgps.com/trips/10734940

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am cautat trasee offroad mai la vest, spre Colibasi, Valea Lunga, Bezdead dar par sa fie multe drumuri care urca dealurile si se opresc inainte de varf, altfel s-ar intalni.

 

Inafara de coborarea spre Iedera mai e forestier pe urcarea din Costisata spre Adunati. iar din Draganeasca Provita e o urcare alternativa din care apoi se coboara pe forestier in Poiana Campina. Pe harta de mai jos apare ca inceputa dar n-am terminat-o si am revenit pe cea de asfalt.

 

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rbezvzghfqqnynwf

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/29/2016 at 0:02, Traveller said:

Varianta offroad de sabotare a Sultanului ramane deschisa.

 

Pentru că aveam o datorie, dar și pentru că tura pe Sultanu a devenit o tradiție, de fiecare dată când primăvara lasă loc verii, ne-am întors pentru explorarea variantei off-road.

 

Clienți fideli ai personalului 14031 de la Regiotrans, ne-am ocupat locurile din vagonul lui de biciclete duminică dimineața, pe 4 iunie.

De data asta am fost 4 meșteri mari, calfe și zidari: @BodoC, @MaC®, @Pandy și subsemnatul. Erau destui bicicliști, dar am găsit un locșor și pentru noi. Urma o zi fierbinte de vară:

 

Am coborît în Florești Prahova, unde am făcut o haltă la palatul Micul Trianon. De data asta chiar am intrat în curtea lui, sa-l vedem mai de aproape (se intra pe o străduță secundară, prima la dreapta după strada principală unde există indicator).

large.jpg

 

large.jpg

 

large.jpg

 

large.jpg

 

Și una de la @BodoC citire:

34301602263_4d78e75bae_b.jpg

 

După Micul Trianon, am făcut dreapta pe DJ 101P, spre Lunca Prahovei. Holdele de grîu și sutele de maci roșii au aprins imaginația fotografilor:

large.jpg

 

large.jpg

 

@MaC® intră în mijlocul lor, pentru impresii la cald:

34725068140_8c5558fc26_b.jpg

 

După care am făcut stînga pe DC 163, pe la poalele dealului, spre Măgureni. Drumul figura, în scriptele lui Gogu Hărți, ca drum de pămînt, însă în realitate fusese deja asfaltat. Din Măgureni am continuat pe cățărare către Iedera de Sus, pe deja cunoscutul DC 115B, asfaltat pînă în vîrf și un pic după.

large.jpg

 

34725067770_4fc3fb7342_b.jpg

 

De aici ne-am lăsat pe coborîrea offroad spre Iedera, dar a trebuit să ne domolim avîntul în spatele unui Logan MCV care cobora cu greutate. Prima bere am băut-o deci în Iedera de Sus, după orele 12. :D

34946995412_f8214831ea_k.jpg

 

Deja era cald, soarele se ascundea uneori în spatele norilor (cu excepția momentelor în care eram noi pe vreo cățărare, bineînțeles)...

Am mers ață pînă în Sultanu, cu tot cu urcările și coborîrile de prin sat. Ne-am oprit pe tăpșanul de după, ca să ne pregătim... nu de vreo coborîre, ci de traseul necunoscut care ocolește șoseaua pe la sud-est.

large.jpg

 

La intersecția știută, nu se ia stînga, ci se continuă înainte pe drumul de căruță.

large.jpg

 

large.jpg  

Drumul începe rezonabil, dar după maxim 500 de metri se strică iremediabil, pentru că e folosit intensiv de ciurdele de vite ale localnicilor. Deci, deși ne-am propus să păcălim Sultanu, nu ne-a ieșit în mod deosebit. Rampa e mai mică decît cea de pe asfalt, dar drumul e atît de rupt încat ne-a obligat la push peste 2/3 din lungimea sa de 2 km, chiar uscat fiind. Peisajele au meritat însă efortul și razele de soare fierbinte pe care le-am încasat în căști.

 

Șoseaua văzută de pe forestier:

large.jpg

 

Starea drumului și peisajul înconjurător (o liniște brăzdată doar de ciripitul păsărilor și tălăngile vitelor).

large.jpg

 

Spre vîrf se poate urca din nou în șa. Îl auzeam pe @MaC® stînd la taclale cu cineva, dar nu vedeam, m-am grăbit nițel să vedem cu cine își găsise preavorbitorul nostru prieten să încropească o conversație în pustie. Întîi l-am ocolit cu atenție pe dumnealui:

large.jpg

 

large.jpg

 

Ei bine, vorbea cu cel mai erudit cioban, un cowboy autentic made in Prahova, despre ciclism și fotbal. Omului îi plăcea de Valverde și ținuse cu Juventus în finala Ligii Campionilor, dacă puteți crede. În finalul conversației, a căpătat o țigară de la @BodoC (nu mai multe, că n-a acceptat) și ne-a spus că imediat după apex o să dăm de asfaltul unei străzi în coborîre, în Provița de Sus.

large.jpg

 

large.jpg

 

Sus-numitul apex:

large.jpg

 

large.jpg

 

Am coborît apoi pentru a doua bere a turei, la magazinul mixt din centrul Proviței, cel de lîngă sala de sport. După rehidratarea regulamentară, ne-am uitat cu subînțeles către antenele de pe dealul care ne despărțea de Cîmpina și am purces către ele. Pe bucata asta am avut și singurele incidente cu șoferii: o dată niște tineri dîmbovițeni ne-au informat că "băiatul ăla a căzut în șanț", dar Bodocul era bine-mersi în raza noastră vizuală. I-am lăsat să se care mai departe. A doua oară un băiat deștept l-a depășit prea aproape pe MaC, care i-a explicat cum devine treaba cînd depășești un biciclist înainte de intrarea într-un ac de păr. S-a lămurit, sperăm noi, pentru binele următorilor bicicliști pe care-i va mai depăși.

 

Clasica panoramă de la antene:

large.jpg

 

34725906460_3216fa07eb_b.jpg

 

Ne-am împăcat și cu soarele (care ne-a perpelit un pic) și cu ploaia (care n-a aparut):

large.jpg

 

Ceva de-ale gurii am luat din nou de la patiseria de pe bd Culturii colt cu Carol I, după care ne-am dus la gară, de unde R14038 ne-a returnat acasă, mulțumiți că ne-a ieșit și pasiența asta.

 

Traseul: https://ridewithgps.com/trips/15054232

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-a topit domnul Văcar. Singur cuc in creierii dealului, statea in plin soare, dornic de vorbă. Are 69 de ani, a fost maistru pe la o fabrică, in prezent cowboy. Dar avea o dicție, o intonatie si o fluență a vorbirii care i-ar face de rușine pe mulți orășeni. Rapidist, ne-a turuit echipa Rapidului de prin anii 70 si i-am răspuns cu componența echipei de prin 82-83. Nu o stia. Deh, Rapidul pe vremea aia era in B. Ce mai? A avut darul sa ne îndepărteze gâfâielile de la push-ul prin soarele care, pentru a treia oară s-a găsit nu să ne zâmbească, ci să râda in hohote exact cand ajungeam noi la baza "penții".
Altminteri, tura a produs bucuria pe care o asteptam. Deși am parcurs tura pentru a treia oara (cu mici variatii de traseu), de data asta m-am simțit mai obosit. Poate kilometrii puțini din pedale, poate are dreptate cineva care spune "pui un an la vârstă, mai pui un dinte la pinionul mare", oricum ar fi, eu o astept pe următoarea.
Totusi, daca mergeam dupa ploi, ne-ar fi asteptat experiențele de la Schiulești sau Crucea Domnitorului.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now