Recommended Posts

După necesara realimentare și rehidratare, am continuat prin decorul pastoral, de-a lungul râului Cricov, până la intrarea în Sultanu.

y4myHx5zpBX3mqOMLxvX-erHb7yyxJGSkzD17Yze

 

y4m1fQw-JwGpDzYAQWECOFYM687ON4CEA2KpODnX

 

Drumul prin sat e valonat bine de tot, și nu doar succesiunea de urcări și coborâri, ci și peisajul deosebit ne ține permanent în priză

y4m-GPH8Qlnv4D7nBQQJ9yEy_r6tXWtA8lFeGtjF

 

y4m5oVndEN2BDapCCRxrarwUAViPCUYPKLJG0rqy

 

y4m6oMN8tU5Wx094aqda6dwyI2I886evH8nzbKFy

 

Băjeții se apropie încrezători de Marele Zid :P

y4mS8MqYPjle7C_wyN-aqtD40jjgVKUAXAAwOHlD

 

De aici încolo ne-am luptat fiecare cum puteam cu rampa mereu crescândă. Am încercat un fel de “mers șerpuit”, care a ținut până la primul ac de păr. De aici am împins cam 150 de metri, după care am reușit să mă sui la loc în șa. Ajuns la foișorul din vîrf, m-am suit pe zidul de sprijin, de unde perspectiva era mai interesantă, și mi-am așteptat prietenii, care nu au întârziat să apară, în ordinea numerelor de pe tricou:

y4mqVgop9qntRWWUBLlAI-nnLkoU_6wMYgthrzrU

 

y4ma4xQZPVWuqwsjaLu7ZbDlBFmglaEaPZNq8VjZ

 

y4mI2tyxEmdhGuQgRM8_AAwnUe_o9VxQpOMfl3VF

 

Fix pe Sultanu stratul ăla de nori dispăruse și ne lăsase… cu ochii-n soare!

Nu mai aveam apă, astfel că o bere jos în… Provița de Sus se impunea. Am băut-o pe bordură, după care, cu antenele de pe dealul ce ne despărțea de Provița de Jos mereu înaintea ochilor, am terminat și a treia cățărare a zilei.

y4maz2ZEGFtOP1zvcpzGgFCQh4wyuIkVjI2IRmGI

 

În gara Câmpina am ajuns imediat, cu viteze generoase pe coborâre.

y4mQCUCqAnbZrsrkJjCmNKRNFUBvEH8NvjKPGRdu

 

Aveam de asemenea bilete rezervate online la personalul Regiotrans de la 17.48. Întâi ne-am speriat, că era o haită mare de bicicliști - oare nu merg și ăștia tot la Bucale? Dar ei sireacii se întorceau la Brașov, după ce fuseseră la o tură de Baiului. :P

 

Ne-am întors lejer acasă, după ce am filozofat despre vrute șii nevrute în tren, că așa e drumul cu trenul după o tură faină cu bicicleta, lenevești, sorbi alene din doza de bere, diseci turele trecute și viitoare…

 

Traseul: https://ridewithgps.com/trips/9551012

  • Upvote 8
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos! Nu stiam de "Drumul Voievozilor".

Drumul de la Magureni catre Iedera imi pare unul din cele mai frumoase pentru biciclit din judetul Prahova. Mai sunt doua :D

 

Urcarea de la Sultanu merita oricand facuta. Test de aptitudini, numa' bun pentru antrenamentele de primavara (cata vreme nu-i prima, a doua sau a treia tura din an :) )

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Locurile copilariei ... numai ca pe vremea mea nu le spunea nimeni "drumul voievozilor", dar in orice caz e mai mult Dambovita acolo decat Prahova.

 

Varfuri, Visinesti ... acolo au fost locuri prin care nu a ajuns nici cooperativizarea si implicit nici socialismul. In anii '70 acolo traiau oameni dupa obiceiurile vechi, cei mai instariti se plimbau cu trasura si traiau din veniturile generate de livezi, paduri ... departe de conceptul de "salariu". O lume care a disparut in anii '80 dupa alunecarile de teren generate de exploatarile petroliere.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumul ăsta al voivojilor are limita vestică în Filipesti, adică în PH. Sigur ca restul traseului se desfășoară în DB, pana la baza cățărării din Sultanu, care și aceea, și cea din Provița, sunt tot în PH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru tură și povestire.

Cu câteva zile în urmă făcusem și eu traseul Măgureni - Iedera și împrejurimi. Confirm, e unul dintre cele mai frumoase trasee din zonă. Ați observat grătarele, băncile și coșurile de gunoi puse de cei din Măgureni până aproape sus în pădure spre Dâmbovița? Am rămas uimit cum la unii se pot face lucruri (Prahova) și la alții nu (Dâmbovița). Pe acest traseu vezi exact diferențele între județe... drumuri, oameni, etc.

https://www.strava.com/activities/620131903

De Sultanu încă n-am curaj să m-apuc  [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, au amenajat frumos mai sus de Magureni, erau oameni iesiti la picnic civilizat.

Am vazut si pancarte de informare turistica, informatia se regaseste si pe un site: http://maps.magureniturism.ro/

Sigur ca se poate, trebuie numai sa intelegi ce e aia turism, si se pare ca ei sunt pe calea cea buna.

 

Cat despre Sultanu, curajul ca curajul, dar ce nu trebuie sa-ti lipseasca neaparat ar fi un dram de antrenament si un raport de transmisie adecvat... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne-am intors ieri pentru o variatiune pe aceeasi tema, de data asta intr-o echipa mai compacta, adica @MaC®@@SorinKiss si subsemnatul.

Scopul era sa descoperim un drum care nu aparea pe majoritatea hartilor si sa "fentam" Sultanu, cu o scurtatura pe offroad.

 

Acelasi "personal" Regiotrans cu plecare la 8.50 ne-a depus la 10.15 in gara Floresti Prahova, pe care am traversat-o pe o pasarela, spre vest.

y4mn7Ff2xU4atty12-XJfxARHIkeXWX3eHTPwmva

 

De data asta n-am mai ratat Palatul Micul Trianon, care se afla la o aruncatura de bat.

y4mwsk5dW4SAOTrIICaZ_mZxZ4BjhsujVrD4BDK2

 

Lucrarile de reconstruire par sa fi stagnat, si nu era nimeni sa ne spuna mai multe prin preajma.

 

Alaturi de palat se afla foste anexe, in care acum functioneaza un sanatoriu TBC. Iar alaturi de sanatoriu, biserica Sf Nicolae ridicata la 1887 si pictata un an mai tarziu de Gh. Tattarascu. Am fi vrut sa intram sa intram sa vedem pictura despre care am citit ca rivalizeaza cu cea a manastirii Agapia, dar nu eram in haine potrivite. 

y4m9AhBxdlG9qon-SrOf49WdZADOdo6KjOAOVH7P

 

Ne-am multumit cu observarea exteriorului si ceea ce am putut observa pe peretele si bolta pronaosului.

y4mdhB-2XesMWVr_ltajDuzXusn6hFJ-AWCFcSYP

 

Ne-am indreptat spre Magureni, pe DJ 145, sat pe care l-am parasit spre nord-vest. La traversarea Provitei pe pod am observat ca era extrem de saraca in apa. Dupa pod ne-am oprit ca sa studiem tabla cu trasee turistice si ecranul GPS.

y4mkjcPPc-4_SMAtRuMPXxW8vxNuPnyqYwXacEWL

 

Tinta noastra era satul Draganeasa, unde Ride with GPS, in modul OSM Cycle, zice ca se ajunge pe un drum secundar, nemarcat pe alte harti. Pe harta turistica din Magureni este partial acoperit de traseul verde. Bajetii, pregatiti de o mica aventura pe malurile (si, dupa cum se va vedea, si in albia) Provitei.

y4mfvxF_jnWDkZh8gF1oVRLwVZPtIbhVVSJtALL_

 

Imediat dupa podul mare peste Provita parasim asfaltul spre dreapta, pe un forestier.

y4m1wIj3C1mjG-SGs60yYVM_JiukfnxF1QGqtt8_

 

Forestierul umbros si placut nu tine prea mult, pentru ca da intr-o fosta albie pietroasa a raului, unde aderenta... e cu probleme.

y4mo4tvqHIefQ5DvEFte9hlv9g9gvhnzqaLH-fkI

 

Dupa care revine la starea de drum forestier, dar doza de pietris ramane substantiala.

y4mn_7hOohmxZrWZvxikDosb3B7uPeRHeFlFpcG7

 

Intersectie in unghi drept - noi continuam inainte, traseul turistic verde o ia la stanga pentru a reveni in Magureni.

y4mVM3Hh6OUO__qpQB6JzJjqjp-WaZuMhoVwlmWV

 

y4mmOmtgCkeroFldpyLCTolu60UcA2ei9jKN6Log

 

Drumul se departeaza un pic de albia raului si incepe sa urce. O poienita numai buna de campat.

y4me4k3uERbU8anAfKNf-78_lKnY73yRmp9Wbfv_

 

Apoi atinge o rampa de 10% si se "varsa" intr-un drum de exploatare petroliera. 

y4mrO8e2QuU5re1tfYCVpG1NKU7CaaxouWt2CWvD

 

y4mWZIPbMv5bivqn5gmOGv-jkgclK8hIC2Qn54QB

 

 

Urcarea se termina si ne da prilejul sa admiram satul Draganeasa de pe culme, cu muntii Baiului in fundal.

y4mGnwE56cpoOwrFtFAXGef_6GBcTiHNst8Zi787

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coborarea pe drumul de sonda e de mare angajament si ne livreaza la capatul de sud al satului, in care intram pe un pod metalic lung si ingust.

y4mFQ_e4EMXaGVGUIDhKZVRi7dCtJZxjEt5A8tFj

 

Odata rezolvata prima portie de offroad, am continuat spre Provita de Jos si am oprit in centru la magazinul mixt, pentru o bere.

De aici trebuia sa ajungem in Provita de Sus, sa nimerim un drum printre case spre Sultanu, cu intorcere prin Iedera.

De ajuns in Provita de Sus am ajuns, doar ca GPS-ul incepea sa dea gres. Am ratat o intersectie, ne-am intors, am trecut Provita prin vad de vreo 3 ori.

y4mXWSh6M9KzUgI9YOzlyod88ix8BgQobthCMFub

 

Pe urma iar am urcat pe o ulita gresita. Acolo, la baza unei "penţi" abrupte, am stat si am calculat. Ne-a iesit ca lasam explorarea asta pe alta data, ca Sultanu nu voia sa se lase depasit cu tertipuri, pe dupa visin.

 

Luam calea Campinei, cu catararea dinspre Provita de Jos, carei incepem sa-i cunoastem fiecare curba si cele 2 antene din varf.

y4m_IMOm0qduN4IgoELMV6kc0FLmgiNhCTqAgchZ

 

y4mCD4dGHCR0qo-ymundvD0zw4-I4UfiL5k_eTHQ

 

In Campina, Sorin se duce la trenul de 15.22, iar noi 2 ne ducem in centru sa cautam o terasa cu de-ale gurii. O gasim, este terasa Poseidon, unde cu gyros si bere ne-am recompensat. Terasa e in Parcul Soldatului, Bd. Carol I colt cu Bd. Culturii. Recomandam si altora!

y4mjthPcv8X05oc9BWhHy-obeLDwNcVStBDRx7qT

 

Cum noi aveam bilete online la trenul care pleca la 18.00 din Floresti, am avut timp berechet. Pe la 4 am apucat-o lejer pe sosea, adica pe DJ 101P care merge paralel cu calea ferata, in dreapta raului Prahova. Traficul e redus, vremea si asfaltul - perfecte.

y4mO_3IgdFEj3HK0HG__fhTVS29_QQHiuqpUtzq5

 

Din Bobolia se observa foarte frumos de la inaltime podul feroviar din beton armat, pentru cale dubla, construit la 1909.

y4mdyGdBqXDxF7EPlZcu3Gx0CfaB6zwZF7gtvX86

 

La orele 17.00 eram din nou pe pasarela garii Floresti, care intre noi fie vorba pare de pe alta lume, nu dintr-o tara membra UE in 2016. 

y4merzYlB00Arl67dDnrlaakLmLQt-7WZ-auxf5s

 

Trenul a sosit la timp si la 19.20 ne-a depus in Bucuresti. A fost o explorare placuta, chiar daca n-a iesit 100% ce ne propusesem. Varianta offroad de sabotare a Sultanului ramane deschisa. :P

 

Traseu propus: https://ridewithgps.com/routes/16115188

 

Traseu realizat: https://ridewithgps.com/trips/10734940

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am cautat trasee offroad mai la vest, spre Colibasi, Valea Lunga, Bezdead dar par sa fie multe drumuri care urca dealurile si se opresc inainte de varf, altfel s-ar intalni.

 

Inafara de coborarea spre Iedera mai e forestier pe urcarea din Costisata spre Adunati. iar din Draganeasca Provita e o urcare alternativa din care apoi se coboara pe forestier in Poiana Campina. Pe harta de mai jos apare ca inceputa dar n-am terminat-o si am revenit pe cea de asfalt.

 

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rbezvzghfqqnynwf

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29.08.2016 at 0:02, Traveller said:

Varianta offroad de sabotare a Sultanului ramane deschisa.

 

Pentru că aveam o datorie, dar și pentru că tura pe Sultanu a devenit o tradiție, de fiecare dată când primăvara lasă loc verii, ne-am întors pentru explorarea variantei off-road.

 

Clienți fideli ai personalului 14031 de la Regiotrans, ne-am ocupat locurile din vagonul lui de biciclete duminică dimineața, pe 4 iunie.

De data asta am fost 4 meșteri mari, calfe și zidari: @BodoC, @MaC®, @Pandy și subsemnatul. Erau destui bicicliști, dar am găsit un locșor și pentru noi. Urma o zi fierbinte de vară:

 

Am coborît în Florești Prahova, unde am făcut o haltă la palatul Micul Trianon. De data asta chiar am intrat în curtea lui, sa-l vedem mai de aproape (se intra pe o străduță secundară, prima la dreapta după strada principală unde există indicator).

y4mcJeQ2mbTAz-i_r1nENYeyEzW8-vvqPHbsp1cB

 

y4m_BRe-PuCXPmmMxzHbcY-tIKTj34VIhtuluS_T

 

y4mA0kEGIYXIH4jSnKrh7N-tiwoURtUkVSHHaFSR

 

Și una de la @BodoC citire:

34301602263_4d78e75bae_b.jpg

 

După Micul Trianon, am făcut dreapta pe DJ 101P, spre Lunca Prahovei. Holdele de grîu și sutele de maci roșii au aprins imaginația fotografilor:

y4moW7aexGCEvhb_K6mwLSjP1uLWqxP8609PXAF-

 

y4ml23AxBCzAoZGCSU9EuGkwd5MybJiikuu00-AZ

 

După care am făcut stînga pe DC 163, pe la poalele dealului, spre Măgureni. Drumul figura, în scriptele lui Gogu Hărți, ca drum de pămînt, însă în realitate fusese deja asfaltat. Din Măgureni am continuat pe cățărare către Iedera de Sus, pe deja cunoscutul DC 115B, asfaltat pînă în vîrf și un pic după.

y4msb2DVMQxyzaHh2nNQPuDr-99kW5ppZlrT6uct

 

34725067770_4fc3fb7342_b.jpg

 

De aici ne-am lăsat pe coborîrea offroad spre Iedera, dar a trebuit să ne domolim avîntul în spatele unui Logan MCV care cobora cu greutate.

Prima bere am băut-o deci în Iedera de Sus, după orele 12. :D

Deja era cald, soarele se ascundea uneori în spatele norilor (cu excepția momentelor în care eram noi pe vreo cățărare, bineînțeles)...

Am mers ață pînă în Sultanu, cu tot cu urcările și coborîrile de prin sat. Ne-am oprit pe tăpșanul de după, ca să ne pregătim... nu de vreo coborîre, ci de traseul necunoscut care ocolește șoseaua pe la sud-est.

y4muhjua4MsxJ9cya7CAAti-ND6bItIZCa-u402j

 

La intersecția știută, nu se ia stînga, ci se continuă înainte pe drumul de căruță.

y4m3aos3mpO40GvYi0GmpBhhx92aWjqbfaI2ftf6

 

Drumul începe rezonabil, dar după maxim 500 de metri se strică iremediabil, pentru că e folosit intensiv de ciurdele de vite ale localnicilor. Deci, deși ne-am propus să păcălim Sultanu, nu ne-a ieșit în mod deosebit. Rampa e mai mică decît cea de pe asfalt, dar drumul e atît de rupt încat ne-a obligat la push peste 2/3 din lungimea sa de 2 km, chiar uscat fiind. Peisajele au meritat însă efortul și razele de soare fierbinte pe care le-am încasat în căști.

y4mjx4lT5Xh6M0xC3_HkGqm3dOzizPhrsc0z3Un2

 

Șoseaua văzută de pe forestier:

y4mpAd7jhxUHmn7L6jQFJ5f13d9yabYI6q6Dn4wC

 

Starea drumului și peisajul înconjurător (o liniște brăzdată doar de ciripitul păsărilor și tălăngile vitelor).

Spre vîrf se poate urca din nou în șa. Îl auzeam pe @MaC® stînd la taclale cu cineva, dar nu vedeam, m-am grăbit nițel să vedem cu cine își găsise preavorbitorul nostru prieten să încropească o conversație în pustie. Întîi l-am ocolit cu atenție pe dumnealui:

y4mIcJ9514J1ijYyIFr1oNDAyRf2VzWEFKOFZOoI

 

y4mUmXAti6hca6nYrVC9MbASuV9jHCz3H3Q0wYI7

 

Ei bine, vorbea cu cel mai erudit cioban, un cowboy autentic made in Prahova, despre ciclism și fotbal. Omului îi plăcea de Valverde și ținuse cu Juventus în finala Ligii Campionilor, dacă puteți crede. În finalul conversației, a căpătat o țigară de la @BodoC (nu mai multe, că n-a acceptat) și ne-a spus că imediat după apex o să dăm de asfaltul unei străzi în coborîre, în Provița de Sus.

y4mEYaQifaC2P2WXOSC6Vu0XpyPzBT5g6rztxrCt

 

y4mLqbc_1aGUMsavMflQPpZEk8l7rDvEw0FVCs80

 

Sus-numitul apex:

y4mf3gJTlELqX_6s96Tveg3eIvo5i1-o297LXt0j

 

y4mdto_nzjEJny1FxXl9lX1zi4AichBxSMlUo7ip

 

Am coborît apoi pentru a doua bere a turei, la magazinul mixt din centrul Proviței, cel de lîngă sala de sport. După rehidratarea regulamentară, ne-am uitat cu subînțeles către antenele de pe dealul care ne despărțea de Cîmpina și am purces către ele. Pe bucata asta am avut și singurele incidente cu șoferii: o dată niște tineri dîmbovițeni ne-au informat că "băiatul ăla a căzut în șanț", dar Bodocul era bine-mersi în raza noastră vizuală. I-am lăsat să se care mai departe. A doua oară un băiat deștept l-a depășit prea aproape pe MaC, care i-a explicat cum devine treaba cînd depășești un biciclist înainte de intrarea într-un ac de păr. S-a lămurit, sperăm noi, pentru binele următorilor bicicliști pe care-i va mai depăși.

 

Clasica panoramă de la antene:

y4ma7jxi4lcGdUSp4eKccn523jWysCRDABV6p36z

 

Ne-am împăcat și cu soarele (care ne-a perpelit un pic) și cu ploaia (care n-a aparut):

y4my_d2AV8FVO3sCzbTOYqGQDLV88zAohnWeOzIX

 

Ceva de-ale gurii am luat din nou de la patiseria de pe bd Culturii colt cu Carol I, după care ne-am dus la gară, de unde R14038 ne-a returnat acasă, mulțumiți că ne-a ieșit și pasiența asta.

 

Traseul: https://ridewithgps.com/trips/15054232

  • Upvote 6
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-a topit domnul Văcar. Singur cuc in creierii dealului, statea in plin soare, dornic de vorbă. Are 69 de ani, a fost maistru pe la o fabrică, in prezent cowboy. Dar avea o dicție, o intonatie si o fluență a vorbirii care i-ar face de rușine pe mulți orășeni. Rapidist, ne-a turuit echipa Rapidului de prin anii 70 si i-am răspuns cu componența echipei de prin 82-83. Nu o stia. Deh, Rapidul pe vremea aia era in B. Ce mai? A avut darul sa ne îndepărteze gâfâielile de la push-ul prin soarele care, pentru a treia oară s-a găsit nu să ne zâmbească, ci să râda in hohote exact cand ajungeam noi la baza "penții".
Altminteri, tura a produs bucuria pe care o asteptam. Deși am parcurs tura pentru a treia oara (cu mici variatii de traseu), de data asta m-am simțit mai obosit. Poate kilometrii puțini din pedale, poate are dreptate cineva care spune "pui un an la vârstă, mai pui un dinte la pinionul mare", oricum ar fi, eu o astept pe următoarea.
Totusi, daca mergeam dupa ploi, ne-ar fi asteptat experiențele de la Schiulești sau Crucea Domnitorului.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29.08.2016 at 0:02, Traveller said:

Din Bobolia se observa foarte frumos de la inaltime podul feroviar din beton armat, pentru cale dubla, construit la 1909.

 

Din păcate, podul de care vorbeam mai sus este într-o stare precară zilele astea, în urma inundațiilor 3 sau 4 pile fiiind afectate la nivelul fundațiilor, astfel încît CFR Infrastructură a indicat operatorilor că va trebui blocată circulația pe firul respectiv, pînă la remedierea situației, pentru evitarea unei prăbușiri. :(

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am venit de la Brasov cu trenul Regio 3010, fara nicio intarziere.

Asadar, cel putin deocamdata nu este nicio restrictie pe podul de la Bobolia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se circulă pe celălalt fir. Funcție de traficul la o anumită oră, pot apărea întârzieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In probabil ultima sambata cu soare din Noiembrie, am decis repede sa profit de vremea frumoasa pentru o tura pe care o vazusem pe acest topic (multumesc baietilor pentru traseul deja batatorit).

Plecare cu RegioTrans-ul de la 8.40, ajuns repejor in Floresti la 10.15.

Traseul planificat era cel clasic, care sa incorporeze urcarile de la iesirea din Magureni, apoi Sultanu si in final catararea de la Provita.

IV33S0EFIFbkoSiZ9H-Gv8PL8wXWqzAzlykZeSo9

 

Prima oprire dupa coborare din tren a fost la "Micul Trianon". Din cate am inteles, au fost niste planuri de refacere, chiar si fara bani de la buget, insa se pare ca locul este contaminat TBC iar pentru inlaturarea riscurilor ar trebui escavat pamantul cca 1m.

Pacat cum toata istoria si-a batut joc de locul asta, incepand cu nemtii care au luat sobele din interior si tabla de cupru, rusii veniti ulterior care au luat tot ce se mai putea lua si terminand cu localnicii care au luat si ei ce le mai era de folos prin curti. Apoi comunistii care transforma anexele in spital TBC....

u5YbU4ymTd3QwGGEUeE9i6e6GeMHgamufoPICXC3

 

iE4GIo9EFvr1pmkabuZr2H_AljpMrSXakiXRxq9o

 

Dupa scurtul popos am luat drumul spre Magureni, dupa iesirea din sat si trecerea peste raul Provita fiind un peisaj foarte frumos, cu drumul care serpuieste pe acea pajiste si padurea in straie de toamna tarzie.

BZ3K-isInYrJ8izhaExinnQF8nDy6pGMuneS2-aR

 

SGioPBI_p0ZY8ldpVQfiNGRuMCl92kCkI8vqLYCe

 

zhqFWMU-c5ftYB2tkmllhKdrJSM4Q9rk099J6MZn

 

Prima parte a urcarii este foarte lejera, insa dupa intrarea in padure panta este mai sustinuta.

WTg3WtaA0FdNWr4qbDTyn04m_YWRC5-rkWXAFKh8

 

mLD8sd2chWHHlTAjEdmrg32dzK1c2O5zuR-Tohrx

 

Si apoi urmeaza momentul acela cand tu esti pe cursiera cu cauciucuri de 25....si asfaltul se termina.

Sa o iau in spate:

D-n2txlbcHnA70ja9YYSPXunPR9gGDOoN_hgq9PE

 

...sau tot inainte cu tupeu?

 

Lz0aVJL0Ed71slhvTZbKlaKHNHQgz1DUfBL0Rfle

 

Nu stiu cum acest detaliu mi-a scapat cand am citit initial topicul, desi @Traveller a mentionat ca este o portiune pe coborare care a scapat asfaltarii.

 

Vazand ca totusi poteca nu este atat de rea...incep sa ma dau incet la vale:

rmTS7lFT6xQgSXlZianca5JJ2cNTmelDNySd3d1J

 

Iar poteca asta buna se termina repede....apoi pantele sunt chiar abrupte si arata pe alocuri cam asa:

itzny0FsAJe37czzrsUGl33gIDFR03bwOSjBSEI6

 

nRtIxwXcjIi3X34wDk7bL5ENhCeIlVsIQRTyhkW1

 

O auzeam pe furia verde de sub mine cum m-a injurat vreme de 2.5km, cat este aceasta portiune neasfaltata, ca am bagat-o pe un asemenea traseu. Pe alocuri chiar am fost domn si am luat-o frumusel pe cele 2 picioare din dotare, drumul fiind plin de pietre mari si sleauri create de masinile mai grele care au tot trecut pe aici.

 

Drumul este foarte pitoresc, pe acel drum ingust, cu casute si gospodarii mici. La curba spre dreapta spre Sultanu era un echipaj de politie, si destul de multa lume. Nu am oprit sa vad despre ce este vorba....dupa nici 100m din sens opus a venit o alta masina de politie care mi-a transmis in difuzoare sa stationez pe dreapta...apoi dupa 30 secunde trecand in viteza maxima 3 ciclisti.

Se pare ca nimerisem pe contrasens fata de tura de ciclism "The Wall – Road Grand Tour Pucioasa".

Dupa trecerea primilor concurenti ma reintorc spre curba unde traficul era restrictionat si intreb politistii si organizatorii daca pot merge in fata, cat mai pe dreapta pentru a nu incurca concurentii. Primesc ok-ul si o iau usor la drum, incercand sa merg astfel incat sa nu perturb concursul care se desfasura pe celalalt sens, oprind din cand in cand si retragandu-ma in afara carosabilului atunci cand veneau grupuri mai mari de concurenti.

rl_qVMGd-kBVF7HAmndYXoMAN21odTav8fXSUlfy

 

8mfAOeZHm9-vOlFuaXFC8va_gPzvWgUJvtGWXZQB

 

Profit de astfel de pauze sa mai pozez si peisajele din zona care sunt foarte frumoase:

7HDbQdVxu-xOLlu4FYfLqUo_FeDzDw_7Tp6oZFCU

 

e7uh79lDAi21WkroqYPSzSmNT4YFPrN4WIw9Xr2Z

 

JH2gKoZ21Fmsdex3J5xDO9in14rf_lIf2icMOUNp

 

La curba spre stanga, practic de unde incepe catararea catre Sultanu, era strans un mic grup: una din concurente avea pana iar locul in care ne aflam avea un semnal la telefon foarte slab. Au trecut minute bune pana a reusit sa ia legatura cu masina de asistenta...ea nevoind sa accepte o camera de rezerva si nici macar roata spate pe care unul din amatorii care se oprisera i-o oferise cu generozitate (este drept...in lipsa masinii de asistenta tipul era in imposibiliatea de a recupera roata la sfarsitul concursului, ramanand el tintuit pe loc). In cele din urma tipa a trebuit sa abandoneze, intr-un moment in care, din cele ce am inteles, era prima sau printre primele in concursul fetelor.

 

Am "pierdut" aici vreo 15-20 min, in plus din sens opus veneau grupuri grupuri de ciclisti cu viteza foarte mare si nu am vrut sa-i incomodez, chiar daca soseaua este mai lata pe aceasta portiune.

Cand traficul s-a mai subtiat am purces si eu la prima lupta cu Sultanu...infernala catarare! Nu mi-am dat seama daca prima portiune este grea din cauza pantei sau din cauza ca am pierdut acele 20 min iar musculatura s-a racit. Vizual nu ai senzatia de panta accentuata, insa ritmul in care te lupti cu fiecare metru spune altceva. Am fost nevoit sa fac push bike pe doua portiuni scurte in acul de par din partea de sus a catararii...cu promisiunea ca anul viitor niciun sultan nu va mai reusi sa ma dea jos din pedale. Howgh!

Cateva poze cu catararea numita "zidul":

TdRWg1jb3wzxJwTlZ7v3gDoU-kLqYWDWxgV9wh9q

 

fkiq2IIYSTlSl-cu0z7iCJjxu1C5y-6XgjPM1gmw

 

4f8B3bmDoiIgayjYF_hOM3cR2Fsz6ibLOY0-k-aK

 

ZnI5GCe5s83TPBFelnMsI6MWyphu_ogcwSpi8kxI

 

Sus era un mic punct de alimentare pentru concurs, am acceptat 2 biscuiti si o sticla de apa si am luat-o la vale pe cealalta parte a Sultanului, cu unele pante la fel de accentuate:

rZk3QXmB2UYSu4NT5RO_pGkRUjbW6T-QjZBGglrj

 

Cateva casute din Provita:

rE7q_RsO949iVXnG8D1myDw_eoBb42ACXsL3OGwY

 

xMA_Q1I9cdy3KnCPR_i3Q_PGESilCNe9EKtXsWOw

 

Eram deja pe ultima portiune a turei, pe catararea de la Provita nu mi-a iesit decat o poza miscata, fiind facuta in urcare dar privind in spate:

tUWT3SmeQKa7FcijXdz9Unj8hPYYbRob1VgSXy_7

 

Ajuns sus am tras repede o poza spre Campina

0pCdwWejaEB14rGMEKhgTp-gxNfmU-JrHpMd_Tbb

 

si am luat-o repejor la vale, oprind direct in gara din Poiana Campina.

 

Cam asta a fost prima parcurgere a acestui traseu, pe care imi propun sa-l repet de cateva ori in primavara anului viitor, fiind o buna pregatire pentru traseele mai lungi de munte.

 

 

 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05.01.2019 at 18:47, feribotu said:

Nu stiu cum acest detaliu mi-a scapat cand am citit initial topicul, desi @Traveller a mentionat ca este o portiune pe coborare care a scapat asfaltarii.

 

Vazand ca totusi poteca nu este atat de rea...incep sa ma dau incet la vale:

rmTS7lFT6xQgSXlZianca5JJ2cNTmelDNySd3d1J

 

Din păcate, asfaltul se termină exact la limita județelor Prahova (comuna Măgureni) și Dâmbovița (comuna Iedera), autoritățile locale din ultima încă lăsând bucata asta aproape complet neamenajată. Dacă s-ar asfalta, ar permite închiderea mai multor trasee tip buclă pe șosea. În lipsa ei, se apelează la ocol prin Moreni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' si ce coborare pentru aia cu capu' :)))

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.