Sign in to follow this  
iulian_florea

Manete SRAM si clesti Shimano

Recommended Posts

Salutare!

 

Vreau sa imi upgradez franele la cursiera si am auzit ca franele Shimano Ultegra 6800 sunt foarte performante (Momentan am frane Apex cu manete Rival).

 

A incercat cineva aceasta combinatie?

Expertii nu o recomanda: http://blog.artscyclery.com/ask-a-mechanic/ask-a-mechanic-brake-lever-and-caliper-cross-compatibility/

Eram curios daca totusi a incercat cineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum ma asteptam, e o intrebare prea ciudata.

 

Problema mea este urmatoarea: nu sunt multumit de franele actuale Apex: http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/sram-apex-brake-calliper-2012/rp-prod68106. Folosesc saboti de top Swisstop si desi sunt usor, la vale nu ma satisfac ca forta si mi se pare ca necesita efort mare din partea mea. Mi se pare ca si flexeaza cam mult fata de Shimano cand apas tare pe maneta.

Am manete Rival, si din ce am citit pe net, nu se recomanda a se folosi cu manete Shimano (ce au cablu de la schimbator sub ghidolina), insa pot alege si Campagnolo.

Credeti ca un upgrade la SRAM Force sau ceva Campagnolo ar avea sens ca si performanta, sau tot cam aia e?

 

Nu m-am dar la vale cu alte frane si nu am termen de comparatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rind cred ca e de luat in considerare ce se zice in primul link: rapoarte diferite duc la rezultate f.slabe (fie frina va fi prea "moale", exact ceea ce trebuie eliminat, fie va fi prea brutala, fara posibilitatea de "modulare"). Imi amintesc ca o data, din comoditate, n-am schimbat sabotii odata cu rotile (am pus roti de carbon dar am lasat sabotii pt.metal). Am zis ca pt. o tura scurta, "ce mare lucru?" Ei bine, a fost mare lucru, niciodata nu m-am simtit mai nasol pe bicicleta ca in tura respectiva, sabotii nefiind potriviti ma smuceau la cea mai mica atingere a manetelor de frina.

Eu as incerca si cu alti saboti, posibil ca sabotii sa nu fie totusi potriviti pt.rotile tale. De asemenea, as verifica cu atentie cum functioneaza frinele, sa nu fie ceva frecari in clesti, in camasi sau alte probleme care sa faca frinarea ineficienta,

Nu cred ca problema ar putea veni de la clesti, n-au cum sa "flexeze" mai mult decit se comprima insusi materialul sabotilor si mai mult decit cedeaza ansamblul cablu+camasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa schimbi franele, ai putea incerca sa schimbi cablurile si camasile de frana. Iti recomand sa iti iei unele compressionless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=52601;menu=1000,4,167

 

Pe bike-ul de oras folosesc Ashima si, desi isi fac treaba excelent, nu le pot recomanda fiindca acolo unde se ating de cadru s-a ros protectia exterioara a camasii in maxim 1an. In schimb, pe o alta bicicleta, am Jagwire si n-au fost astfel de probleme, sunt intregi si acum si au vreo 8-9 ani.

Ti-am recomandat setul XL fiindca more is better in cazul de fata iar pt 5e chiar nu se merita sa-l iei pe cel de lungime standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat camasile si cablurile. Am pus cablu SRAM si camasi Shimano SLR (nu am gasit altceva).

Camasile cu care a venit bicla din fabrica erau Jagwire nustiuce SL, pareau mai SF decat cei Shimano.

Asadar nu cred ca lipsa de forta de franare era de la cabluri/camasi (am cumparat bicicleta noua).

Sabotii sunt cei mai buni de la Swisstop acum, inainte am folosit tot de la ei rebranduiti SRAM.

Va tin la curent daca sunt diferente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia ce am apucat saptamanile trecute sa merg pe cursiera la munte pe coborare serioasa. 

Pe scurt nu prea am simtit o diferenta dupa schimbarea camasilor si cablurilor.

Insa cred ca sabotii de frana Swisstop BXP   parca ar musca ceva mai puternic cu presiune similara in maneta la viteze mici (fac stoppie mai usor). Inainte aveam tot Swisstop, dar modelul standard, black, cu care vin franele SRAM din fabrica .

Am simtit acest lucru dinainte sa schimb cablurile:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu update : am schimbat clestii de frana Sram Apex 10v cu Campa Potenza, pastrand sabotii si caburi/camasi. Am mers pe recomandarea unui tovaras, testand franele lui Potenza inainte.

Forta de franare este mult mai mare, nu ma asteptam la asa diferenta. Si Apex-ul era dual pivot.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this