Sign in to follow this  
gibonu

Berlin

Recommended Posts

Marţi, 17.05.2016 – Partea a V-a

 

Colecţia de graffiti de pe o bucată a Zidului Berlinului, numită East Side Gallery.

 

image.png

 

image.png

 

Până la graffiti, Gorbi Mobilul.

 

image.png

 

image.png

 

Sărutul dintre Leonid Brejnev (Secretar General al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice) si Erich Honecker (omolgul est-german al lui Brejnev).

 

image.png

 

Traducerea, textului, în rusă şi germană de sub graffiti: “My God, Help Me to Survive This Deadly Love

Imaginea originală, din care a fost inspirat acest graffiti.

 

image.png

 

Fotografia a fost făcută în anul 1979, la cea de-a 30-a aniversare a fondării Republicii Democrate Germane.

Sursa fotografiei originale si a informaţiilor de mai sus:

https://en.wikipedia.org/wiki/My_God,_Help_Me_to_Survive_This_Deadly_Love

 

Berlinul (pe vremea Zidului) comparat cu alte oraşe.

 

07.jpg

 

image.png.b7d723f0707c850b89ef26d40c38a249.png

 

Alte graffiti-uri.

 

image.png

 

Andrei Saharov a fost unul dintre cei mai importtanţi dizidenţi sovietici, plus un Nobel pentru Pace în anul 1975.

Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Andrei_Sakharov

 

Alt moment în care a crescut pipota-n mine de mândrie patriotică.

 

10.jpg

 

Spre bucuria mea, am văzut că şi prin Bucureşti se pune o folie de plastic sub betonieră.

 

image.png.95359bf88fd3371513139b3a6764406f.png

 

Revenind la graffiti-uri.

 

image.thumb.png.696e8f0a3fd94d799e598ea6db6465ec.png

 

image.png.1dcbf10b7522a0cb29efcb7a2f07f301.png

 

image.png.4c235bd442241139ad1f3a6b93841fd6.png

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marti, 17.05.2016, Partea a VI-a

 

Despre cum s-a ajuns, in august 1961 la constructia Zidului Berlinului, dupa ce 1/6 din populatia RDG-ului renuntase la raiul comunist.

 

DcEFF7SjzbGG-RQUN6QetKpVlmW-lHkPnktWSMJA

 

O parte din zona Zidului, spre finalul anului 1989.

 

_q9rXlTCEuigztjfsvIwCyExKS2sqJdBfa5629cn

 

Bucati ramase din Zid.

 

l0rvHEwIapMaDyIhArdiKpMZgsSG-o9vznRga5LP

 

Partea superioara.

 

25qH-pf0v1N9PS427qu4F1ttfaTfGvGxuUWaAknI

 

Testarea zidului, de catre RDG-isiti in anul 1974.

 

657b7rv24PN5bjdidrOQrN-dVr41UkXuS0N92aZL

 

Despre "peluza lui Stalin" amplasata in zona interioara a Zidului.

 

sjtWaygTblTfhs2lDtMmiu8WNMscSvITX1Hfi9xT

 

Adica asta.

 

7zpGFl2-d2w_cW3Ig0BJA9DhYgiNtsWEr-IOW3Kn

 

Metoda RDG-ista pentru a opri un camion care incerca sa sparga Zidul.

 

ez8bXaHIi1RL8t7l2Mqsmz5qnjM5IC3hMdW2i197

 

KEu9qZqdPjgSF-NJM2uaeHb4XBBA1ENH-aloqg28

 

KclHGVFPXMvWiZYUTEoernbwy619cEEizmrFcRR6

 

Daca nu ma insel, camionul din poza pare a fi un Kraz.

Iar metoda RDG-ista cu cabluri si blocuri de beton ar putea fi folosita si azi, de exemplu in Franta, unde relativ de curand un camion a intrat pe faleze Nisei si a cam calcat niste oameni

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marţi, 17.05.2016 – Partea a VII-a

 

Strada Bernauer a fost una dintre cele mai afectate străzi atunci când s-a construit Zidul, deoarece acesta trecea chiar pe acestă stradă, iar ferestele clădirilor dinspre Zid din Berlinul de Est au fost zidite.

 

Staţia de metrou Bernauer Strasse.

 

uNIxfNKZ568SGxOCcjk5kkaaUCMuFCETZnNL8ZoF

 

Şi povestea sa din vremea Berlinului divizat.

 

wQ5gLvLiF5i1BkSwKX9sCHYKrDS0X5ySxvVYx_1_

 

Locul pe unde trece Zidul.

 

wXYIE37Md-LrTrid9X-pdmN8raFpIAv2PjbN0ITS

 

Dezertarea, la câteva zile după începerea construcţiei Zidului, a miliţianului est-german Conrd Schumann.

 

H5lyJ6oF3ac56vPrNZVQTlZ74vj2vUHKhXFUpcGc

 

pwYEkJGk78s0SVRmdUWRChdG2ylEfhCY0c5SCwV8

 

Trebuie menţionat faptul că existau mai multe ziduri.

Unul dintre ele era zidul de graniţa, iar până la acest zid, pe partea RDG-istă mai există un zid.

Astfel se crea un fel de zonă tampon, presărată cu tot felul de obstacole si patrulată în permanentă de granicerii est-germani.

Se vede mai bine în fotografiile de mai jos.

 

yed3RrWUSdka4b58TUp0xsKOiOJqu0nIwRW-5FXG

 

cFtQT4HzHyo0yHXwuxQgd1VRfwTceqGYRxKjJm8w

 

Şi Zidul văzut de pe partea RFG-istă a graniţei.

 

UtZI_lNRCTGCNqpfhTztFsfmA-yUV8n0F81dcJj4

 

Se observă faptul că aici situaţia era mult mai relaxată şi orice se putea apropia de zid, că doar nu era nimeni nebun să fugă în RDG

De asemenea se observa acele puncte de observaţie în care orice se putea urca pentru a vedea ce se întâmplă în partea comunistă a Berlinului.

 

Chiar am văzut un film de propagandă RFG-ist de prin anii ’70, când zidul era obiectiv turistic pentru occidental.

Filmul începea când turiştii coborau din autobuz, îşi cumpărau o Coca-Cola la cutie apoi se urcau în acele puncte de observaţie.

Spre final, după ce se plictiseau de privit, aruncau cutia de Coca-Cola peste zid iar filmul se termina cu o gramdă de cutii goale de Coca-Cola în zona comunistă a Zidului.

Cum spuneam, la propagandă se pricepeau foarte bine şi nemţii RFG-işti. Mama lor de capitalisti.

 

Statuia Reconcilierii prezentă la Berlin, Coventry şi Hiroşima.

 

ysxnU0gnZ_SYdOBFR27VcRXLCv--6xRIpyUbCwDa

 

kLRUvAINEPH1SoSX9pJhjeI9hBjNruuS1vcv0vk-

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marţi, 17.05.2016 – Partea a VIII-a

 

Biserica Reconcilierii, rămasă în Berlinul de Est, chiar langă zid.

 

js_Igm9WMgJHwRqtAmCZ2Zg8imv0gz8JOffl1eCo

 

Până la urmă, ca şi în alte părţi, comuniştii au demolat biserica.

 

5CKlZV0oAn3SbeTAGgsB_aX5Zat68UtqjjpYPmyW

 

Crucea de pe biserică, în forma sa post demolare.

 

-5hwt1sfGp3HlLjsIWCwrmUcQC_kpLeoLHrlTeCT

 

Memorialul Zidului Berlinului, pe care nu am reuşit să-l vedem.

 

5vwo66vdOBbi7rusL_jDyHtjQ6QqYuSGAF_rdY5p

 

szxc-_aobwOb5qBRQ8NTTtYL9qIy-NZjWmxsd0AY

 

Traficul in Berlin, intr-o seară de marţi, pe la ora 20:00.

 

1woFH4_2fECU-FDSuKxHnNUgubUhJrShkfXmH19z

 

wi0xHlDZI1J7RhrAFQM6pCdqLwGOEM0Trto2m86Z

 

Nişte fotografii mai vechi.

 

e__40d5IZzIvLwYIwqCKb7zYUmqXKpkdKN9DtAIl

 

73wHudJ4DQFgJULlDe2ESrEwPqd33pgv09FImlJu

 

În memoria celor care au murit la Zidul Berlinului.

 

HKzpTL813pEydX2LHFE8fUHArMwcyAB4aDmSwHOA

 

7wP0aqVhbWz_zireuI2dj56oT6qs5BT2QJbpbHtI

 

Poate ceva similar s-ar preta şi in RO, de exemplu în memoria celor care au murit încercând să treacă Dunărea înot în Iugoslavia.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

În fotografiile de mai sus se poate vedea că trotuarele sunt foarte late, iar pistele pentru biciclete sunt pe trotuar. Chiar dacă nu e niciun biciclist în zonă, localnicii evită să pășească pe pistă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evita pentru ca baietii si fetele pe bicle sunt multi si trec "fara mila". :)

Pietonii sunt deja antrenati si intelegerea cu biciclistii e buna.

Pistele in Berlin sunt si pe strada, si pe trotuar, functie de situatie, si toate sunt functionale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăsta e unul dintre puținele lucruri care mi-au plăcut în Berlin (iar mi-l pun pe @@gibonu în cap :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fizikant

Ca si tine, prima senzatie a fost de uimire ca biciclistii si pietonii isi vad fiecare de treaba / pista lui.

Apoi mi-am dat seama ca asta este normalitatea si ca nu este nimic iesit din comun ca pietonii nu merg pe piste iar biciclistii nu merg pe trotuar.

 

Combina ceea ce ai vazut in pozele de mai sus cu un sistem de transport public aproape perfect si astfel ajungem la concluzia ca nemtii sunt niste idioti si au gandit un oras pentru oameni si nu pentru masini.

 

In rest, nu se pune problema de "pus in cap". Discutam la final despre ceea ce nu ti-a placut la Berlin.

 

 

Evita pentru ca baietii si fetele pe bicle sunt multi si trec "fara mila".

 

Cred ca s-a mai schimabat putin situatia.

Am vazut de cateva ori turisti (in special asiatici) rataciti pe pista de biciclete si mai mult de un claxon discret nu s-a intamplat nimic.

Am vazut chiar si cazuri in care biciclistii de pe pista opreau ca sa nu ii accidenteze pe turistii rataciti pe acolo.

 

 

Pistele in Berlin sunt si pe strada, si pe trotuar, functie de situatie, si toate sunt functionale.

 

Corect.

Chiar am citit pe undeva ca in Berlin ar fi cam 650 km de piste de bicicleta. Iar 650 km = distanta dintre Bucuresti si Satu Mare.

Cum spuneam, niste idioti.

 

 

 

Miercuri, 18.05.2016

 

Muzeul tehnic german.

 

lfTQhe16GK7uj1oN4nFxe_eFZXbNvBNhn6t67A2U

 

Înainte de intrarea în muzeu, primul exponat vizibil, este o pală dintr-o elice de la o centrală electrică eoliană Vestas (am înţeles că aceşti danezi ar fi liderul mondial în domeniu).

 

ukK72QE84EWDwTQ4TkUckS32rTr2jdfDnqx1VXaP

 

BBQBkv1JATsveUWvEX_4kM8oGSUlhxEPcD7-tw9_

 

Urmează un avion C 47 (adus de la aeroportul Tempelhoff) amplasat / legat oarecum pe acoperişul muzeului.

 

us8g2Bql_cO5Pbp6WQPtREdReyldtgw0P__ZhWL6

 

d64W0x3DTBEJflS7VrfsoZiRE87cNH5pGaX19qd2

 

-KEJG0ZoPoWzypejCUKMWV479WxNszVmCurDAgUL

 

În muzeu, primul exponat vizibil este un motor Diesel MAN din anul 1921.

 

rI_vtNB20BHC8SELIjWut1SMw9rzVBzERRPIWtxi

 

b7TISALxEaoFjrrRRb5OPeLG2uUq52uBHdu5HVnU

 

Secţiunea vapoare – navigaţei.

 

Navomodelism din chilimbar.

 

4jOxlFO64l_Jb4GWwFDCcL7p8G6VWxCQyWem_ww3

 

RKcAzklxQvjlrvSTUxge_rf8s9pYGhIPKUn0Didl

 

Cu mai bine de 20 de ani în urmă îmi încăpea şi mie curu’ într-un schif de canotaj.

 

jGNFsloRT5oy0Fv0Y-8MgWyHAo5CTmw2kVyFcZ1y

 

MrF1N1CPNlLinhnxuJG3c0Vv6xAG598om0jyG254

 

Macheta ecluzei de la Niederfinow (va urma şi ecluza reală).

 

HmR4Gw3FuOjG7iDv8uAfgSXttuTbSBbsjC5mO8yn

 

wzAc_KhDt1pWYUtHMz6vxfvOpPagf8Y7Dtxb2wah

 

Berlin – New York cu trenul şi vaporul.

 

CB50hpwAa3AdhCzuKLQcu4ncjpyxiIlQvLMO3mLM

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miercuri, 18.05.2016 - Partea a II-a

 

Sectiunea de avioane.

Din pacate pentru mine, fisele tehnice erau doar in germana.

 

Motorul BMW VI.

 

GlT5Ype1rbojiABd_06RjyT7183QLVU3dQadJ_ZY

 

u-PT_upCE0Y2rq_Y9yBpZdoPv4av3jNZxeXk3itl

 

9dMyUenyupLHJCq9_qlmS77HzzY0l9eg2Op25FvN

 

DUQBVqMwGiLehFUsNqIJWkdRUm-H8vooaq3PbvRL

 


 

Motorul [Junkers] Jumo 210.

 

hN0DoNQdm4gutG0__dOV318crQuF9rNDvUaok65s

 

6NFz5ZOgSsskcMBaOafRiROhOV-zBXUG-EqFSRk4

 

-tFMateqLDtbmAg2uOjmLxLp-Vqg6qpb7CpR0qcE

 


 

Motorul [Rolls-Royce] Merlin 68.

 

O_IZo2qnS_8kc9fGeCpfQbM7HBbohoSovyPIOquZ

 

byRfhxYAWJ6To9ytD44r9-plnZfQ6dfY939HWLeH

 


 

Motorul Daimler DB 605 D.

 

Od39c1a8woZIG3-7V_hm7_5WQbJFXGaZZFZVjevA

 


 

Asamblarea unui motor de avion.

 

wXLXW2dDSdQCx3-knaKpKRGF2ESn7JG2fI1LpwNK
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miercuri, 18.05.2016 - Partea a III-a

 

Revenind la Blocada Berlinului despre care am vorbit mai sus.

Parte din alimentele cu care americanii i-au tinut in viata pe berlinezi [din Berlinul de Vest] timp de aproape un an.

 

3Ini3wkC93g2mDAOiT26FYgiUetDZ8gsiOu2aSx-

 

Unul dintre cei mai cunoscuti participanti la salvarea Berlinului de Vest a fost pilotul american Gail Halvorsen.

 

WdCHmMqPF83Db_hQ6WoFs2ZuSZiiiaL2NknJ8XhG

 

Cunoscut si sub numele de "Candy Bomber".

Concret, in timpul Blocadei Berlinului omu' a avut ideea de a folosi niste mini-parasute de care erau legate bomboane si alte dulciuri, mini-parasute pe care le arunca inainte de aterizarea pe aeroportul Tempelhoff.

Pe langa bucuria pe care adus-o copiilor din oras, gestul lui Halvorsen a contribuit la ridicare moralului berlinezilor infometati.


 

Una dintre mini-parasutele lui Halvorsen.

 

sdtekU71lmV75PmvUdxmIWsLrPC-1HrV2mIWHjEn

 

Parte din uniforma lui Halvorsen.

 

U0ZQz2qSriWe-qfjttOPCID9MqrSC9aAjtEgGhJj

 

N53SPjlwd-QSNKKqsxHTsdeuC4JNKQP8RcRPRemE

 

Nascut in anul 1920, Gail Halvorsen traiesti si azi si s-a retas din aviatia americana in anul 1974 cu gradul de colonel.

 

Avionul C-47 Skytrain, agatat de cladirea muzeului.

 

BGsA7M7gmMWGT0XsEA1NIcGSgBzOL_1CNg6HJxI5

 

_1gI0mj3SJFaYiRh9bhlHgAMQSA8SCa3SjnpyVn2

 

UqzXZUtBwwkNPZyltcyNIqJT-j8lo-ELrzYAKpRH

 

Datele tehnice ale avionului.

 

EzenFKS9sBgsBIA9tQUsxq71o7AKA7b-DYlNF7Vc

 

Macheta aeroportului Tempelhoff.

 

3rU08uFhtv5dvyJvR_O6Fyxa3O2WMhX223TR9tpa

 

KG9pxcMu7ZPqqfcS2ByNLNZc86s5CheD_Y89e12G

 

KntI6EVaXT2ynQnDOMa3ltPEnAhmyjy24MIZVLND

 

rpNj63XfGvSuarnHRsnJhqCU6cR5xqfLUCmxUeK8

 

bTLS3pgOulcTbFXPIL0ZwxMwwu1ThYnyW9eQlr-n

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 18.05.2016 – Partea a IV-a

 

Avionul de pasageri Junkers 52.

 

Rz4Bp0ECfM2D4opEO2ASXivvERjmUXn_CSEhRsD_

 

DNILTa-zD5zdPtHujM6GTjYTP0o4X-K_ijQETRVU

 

Ad6KNrPgvaKt7JEiAvQIgCSVPYSUkqxTMDhW15Zj

 

Von2y21VIRcmwh5lKItxBP3Mub0dx0HdCyOCeb4W

 

Germanii au iubit mult acest avion (folosit în scopuri civile) încât i-au spus “Tante Ju” (matuşa Ju).

 

Nt3UeoYrKgPDw_RcgswvwVJHbo6AgCVLQ30oD4KI

 

Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_52

 

Un fel de bunic al portavionului de azi, vaporul cu hidoravion, catapultă si macarele pentru extragerea din apă a aparatului de zbor.

 

h_5N7rE6yDOMx5j0h5TEwebT3qHID3BC_v2QTD_Z

 

Messerschmitt Bf 110.

 

unN1cTowSU0waXJ9gmCJtr-YMSEsufOTT1ulazV_

 

RbzHs_EmpMAPRH2Ys8X6N_5N92oVUYAu52rSWBRL

 

Qbce_tl7WnmS2-Ed04YU7MkYBcHfv4VcXU5NnMwu

 

Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_110

 

Un exponat nu chiar atât de vechi.

 

8xMqloqpSx1511oQa4NWMItgERGkQTMyArz9dUq3

 

Comparaţie între telegramă si SMS.

 

2H-Rn_AhfZqm2fdw0eNByTTlHZWYBgf0t4vXPbDw

 

Cam aşa arată Germania la începtului celui De-al Doilea Război Mondial.

 

YHA6VaP6Spw6enl0RswjzjavKcul08wRFrW69WXl

 

Acum situaţia s-a schimbat, în sensul ca Konigsberg este azi Kaliningrad în Federaţia Rusă iar Bresalau este azi Wroclaw în Polonia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miercuri, 18.05.2016 – Partea a V-a

 

Cativa dintre stramosii bicicletei.

 

IpQv8Y9X9SIIsttszn5TsmZP6Y-O-g2yKd7bnMTE

 

DQJRnZTss64IGsa5mIk79zK7vkv95EzYxEpfX72F

 

QRYj4t8gBzf33i7FO17oPR_k6J-M_DyZ3-CY02IR

 

xukTaLiYT5KPdLLpqEyLX_qCshJBpaJFcr0p983b

 

D16TqquQMehOfrKquBHf50RcYVtY8jOFMvQm8J0H

 

BdjuPNWLsdsB07KuZ5CZtG375oJOB_n90jHJwUUv

 

17qigLE65jAUy5INPtnq4CbXp5KofJ8Mz-gnL6p9

 

03TznDew3neVsfUF_jwxUpvYzZpwAwOkR1r3UlEt

 

FCsK0aTGhLqeFRytl6_Yl3_iIpbb1WJDkkQN23Gl

 

Plus o Vespa.

 

IIKoPqwp12Km9Nsa22_uO53DCqZ6QBqtil1Ngjg8

 

hb0j72YRnaJ1RV2Sg4pDqeMUpTqHvCgfXxBlQV6Z

 

Eram deja de aproape 4 ore in muzeu, asa ca intainte de sectiunea dedicata trenurilor am iesit afara sa fumez o tigara.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miercuri, 18.05.2016 – Partea a VI-a

 

O bunica a locomotivei cu abur.

 

CU57ibSVnme8BfTmGFr3Ed6RHBi4m0rym4k2oM3E

 

FLzqcAHVpMkP7bNjqGoRTECjaFlsAM_UIWjeGJJv

 

U-L_FTeVjM8_PcWYVZ0VA-uVt-omnxz88iEWbYkK

 

Un motor cu abur.

 

SZWv4VwsGXghZdXq0BcGPz9aiB0NBBUX5ldgvc23

 

w6Di18mzqHHrN0x132M34YM3-QhCgb7UzQBlo8eU

 

O drezina.

 

uPxJ8NXe8aBhhq2K4VT-iVDNcMRwWdjZDH9Ne-L2

 

O locomotiva cu abur decupata pentru a i se observa detaliile constructive.

 

YYKP4yBSA95FoLXaWd1p0Lpg-6nF3G0R8JVj9m2V

 

Cazanul.

 

iozgqExOqQ61hjanV86V0MOQmqiYco-wXn_PCtUY

 

EMKaRrF7g3Ym2vTJA811BiZv73AVBuDPdM6gkyfz

 

Cilindrul.

 

O8jXvlS67l7ZPn76KWpmhnI6-bT4jz34-oqQwEX1

 

Sistemul de actionare al rotilor locomotivei, astfel incat vizitatorii sa poata observa cum functiona sistemul de propulsie.

Plus ca am avut norocul sa ajungem acolo exact la ora la care sistemul era pornit.

 

9JlEBwMxP7kY3wxhYHWfgrlbxVVOdRni7SKxpKB3

 

Macheta completa a unei cismele care alimenta cu apa locomotivele cu abur.

Din fericire si prin garile din RO inca mai exista astfel de cismele.

 

K_mpk8jKxklNQnn_U-Lui-vxKLLGX1QSnN-JdhO5

 

Diorama la scata 1:400.

 

qD-WQvqQ8nNTU7S5PvfJlqPr3AgDnEIzZ7S4n-Qh

 

WKuPWUhX8ROFh_L8fhUoyRlL_gO3m4aT4b-6MJ3F

 

Vagon folosit pentru transportul evreilor catre lagare.

 

c15KdGU0n94vArWvvI6_pj9V13DVJzpvY9JtKLeO

 

doscy9CU_tQXOwvxZsXtP56zTcSWAcc2K52KJMgP

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 18.05.2016 – Partea a VII-a

 

O dioramă, încă în construcţie.

 

NZXluoYlir0JmIWdkdv-JfKjMdCgcvkR16X_FSLm

 

6sLY2XRC0YsEso8wfxhgy_jOFYmVAS5sSp17XiQD

 

4nhlIUKrgzGHMWjUQF7S_miV5Gk5UiUweTnpyPw-

 

HLcHHbANtGkgRR5b3-gg38VPxcBqEIv4XzUg14vV

 

aRFstO1l0FFwMJMNc3rTzuyMNga-05EbyU1GnfV9

 

O dioramă de vreo 5 ori mai mica faţă de cea din pozele de mai sus este expusă la Muzeul CFR din Bucureşti.

Alături de alte exponate interesante, merită o vizită la acest muzeu (ultimul peron, parca 13 al Gării de Nord).

 

Căteva vorbe despre “rubble women”.

 

_QS-4cBfja8B6lW2lMhv44wOSZWHtFZkfiJUaK2j

 

Printre altele, primele lucrări de la actualul aeroport Tegel (aflat în zona de ocupaţie franceză a Berlinului de Vest) au fost efectuate de aceste femei.

Bărbaţii cam lipseau, unii muriseră pe front iar altii erau în excursie în Uniunea Sovietică, excursie din care mulţi nu s-au mai întors.

Interesant este faptul că acele femei munceau în haine de gală şi pantofi cu toc, pentru simplul motiv că alte haine nu aveau.

 

În rest, în secţiunea de trenuri sunt expuse multe locomotive cu abur, însă modalitatea de expunere este cam înghesuită astfel încât nu prea merg fotografiate.

 

Cam asta a fost Muzeul Tehnic German, pentru că deja de la difuzoare se auzea, inclusiv în engleză, invitaţia către vizitatori de a se îndepta spre ieşire pentru că se apropia ora de închidere.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 18.05.2016 - Partea a VIII-a


Potsdamer Platz, un fel de Manhatan al Berlinului.

 

EYewbV5oFzk6durZV3XoMeg4fF8BuAofY7vE-kUiNSC0UcFFUfkYFewTJTC6_FYsTGt7JNqK2jA8smy-4-MdwVqbviV7pOkECIJhDWI-CD3qQ-y2PTtN7LsC69IvDbcwqJ9Jkj5Y5qZwLbI7syWPlzMzPPTxswciZ1ijpPFm93WtP5BKIwzdtCQorywFxIbxNUIIJjDExYwfmWArK-Ockvc5huUnTR3n8CHNa0WnOyZCpvE1xwW_giXIrr1BxIeNB8pL2mD4-6f3sUpmw6UF1p5-S5UDkhKdpHtOpd4Hr3run4FhYh8XKXI4VQ9b9uxKF7BUBHxhmnMcywqRwqRA4af0gvpgaguvwH_Wmdmjh7nEI0b4RvTqv68AK0gTkBthuka0b-vD4IVgEurFx8HXkI9ygvmMyC0czRjiL2S32GjgKpQye1L4KaeaHTBCxqU5Eu_56qEe6lPrYAk6th_zYX3uWKr3cfnp1TQD1-vVwn4TxzuNvxX787Lc0B53esR8-QTgZMR8uAH2oJ4_ujfP7E3hTPaGq3hWo_mEnyzsEWqGOLP5j8ijfNe196paF-2dG82STQ6wypD9kCRTkbambSWO8nGX_vfag7h9wiEoT-9goS-R=w851-h638-no

 

yKNG7JX40jfA7odUnP-DwCWSz0wK_PKGYgLkioL-cEGFtDBFAmkIhRygmb540vIYZvu6xVjPNTwfl3aPZ6W49RWjh7FawyCYZIyQqCVVosJ19VkBaaTBh0vN2FxRNXcT9QluIXj6Oam79QIoSbXRL75vAKnABWl23uw3rucyBzDOVay70gtpZcjsvFB4JiX0BPdWnPtygPKbRKk94dJtv-kVlM_EQmgfv8UcH1__27PRdx6ttBLIBX5rGeBWmdHyvcMmfeSJM-s_xx82lDKv0AUah_uNzzo9g0NHapu5JIIn3imsiNigZBsjNZKKkkMLLl2aKn87061zd4Ij8lW5OhIZZk81GKod3XnklmSGjBjT3m6zVBZgly0YXZq1bs8dr7Ek5ZFCZSvUxtHGOl-6u0WXiWQgggrSPmaXnbQ54Ji3eqQ5qgdAC4uTcXnAOHa3wKpSgJe5GKAchpcLd7lzDCrUJtVNVx-arZeJCp2Ar1N0AAu-QIuxMb0nhVU6oSfgR5DMqRlTaCYc3bZo_bNiyKexaQKWPHXmCQW9oCns3LXIlbD_v2U3lsIru4_X2fUMWtg2bLkGNfnWQ_PNNJuZlZGcTso2sVElkNJpJKhS-igulhnJ=w479-h638-no

 

pkSaRJfxkPK5o9V0vlG5IP4TnoJoXjGHi1FQUQ2bOmkhhVLvndvkBnwSjOSEl-d5aPcJUDLZXmPVsTGN_Ak7btIjcl6PWH94LxCHOxU-Kcm_Vxn6fi7k4gPUIKU7zIWLcvnk-GRW8wrRo9QOBdCR00uyWco5tmm5Mr05TGEHun_SZtFl8B8lx7KdPnofB78z4j-YnxoRzMf0INbJfY4o0CFnsaCCNWtULcD9cz3Dc1ZvCVa_xM2udPteKnjeqZkvszXmlqyoWWZK3bMkWnB-44LDomeQeG9DWduPkTt9JtOOxPuXGWigziCdX9LLVE0qd-VlSmwei8c3HCN6y6eyq5-hf8hzWNHwGDR91QM0Ej-P7MiLvX2O_SD0c_QKPvw0Ad4unlZyQopKw7h5gwLzYQ1rTY1Tcy-aXyoy9oq9Db7DCSyLQnNIcblDNM71sU7w5v1xkVX8TNrxT3erLGvDRWJlGTKetwPlIi71Z820yFy_bpyYVd7Za3idaB9hL1zfiYk0etKd2fLNmggKVM7X-HwuchK541VwcROmuekGNaflvJmEDXZ1U1kRc7n7gJTr1F3fGI3LC4GIpkwDabUXJc_glhGMlm1HgB04zKKCCyHkShRA=w851-h638-no

 

Bundestrat [Consiliul Federal], camera superioara a Parlamentului german.
Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Bundesrat_of_Germany

 

CH6KRkkPBQIB2TfJcmMLSUELtQ779gC5WH7pElIGyojXWIteg8vYlUPw8Y9x8b2kE6lhWYT5DWSw_VD_78wCo7792WFSWkF-i7m84BJCKLexsLqq5kdUBQRNS_HbydHCCX_XYKSdDeo14z69WauQIh7dFzhqcRARb3lZI1Cj77j5iFCR5mX1kXy54wE-FZmXfXJkWz6c-Su2B2whUkVoF3VjuhjkqWjHp4gfP5bSutlKC9z8J7aGtg8P_7l35FTqLY7ceNgPNMNRltfZ_WQ5w5P0RFfeai1JEbW8qgjqDBpbzN7H8kQTaYnWouXILF-jIf_qmtOICVLoJ32a_M05sJhSZptxtx0lS-G2oqwgHtT3sjNrWYxQTsfvxp0j4Vb2wIfSENTtha8k51m19utgT_mfEPAj8PF9vC2kN9ot05h09pPk4UBM168QRx07RxaewRpCcoPfP4NHrF2jORXt9PzHEBCTFEIpNX2vCjli9yacCwdcibRsq7ZGdxf1QaBbCHLRcnwmDMJfOr2DgKn_19eSa6TVWSJyVyB3nCuD9rxQD6KdFAzFu0gcoOXDiORQauv0NgKWNo22-4P6Pl2E__LoHMHR3tdIt3gQpYiUXdlkC4Lw=w851-h638-no

 

NBu0cEZzb38_QcitmDemWsdhovAA5HoViWDDjfjoVYEf9a4yDX6sqWy3JOYhWqvb5fcJXU-DorcwMSGBxCBByXAM7Qs_frucc2JQu_KsAXl0LctaedZMZcfqFCiPBifCh9Yd4Cwj0vUzsE5rr_uLhR4S4Rw65_ixUSyQUTGFgEaOQmYVVJXI1EB1jCvd8zSEIomLwHya0cuvCLV_fD7Ro7ymAfaeqvQY15WDLiUHFTGnvfM2rN0GbLyRl9t56h9zd6HZhNS1mp-WaGGwmg9WiYiRz4sXfB0oUauhXYRDPrMlRs5TLwHpLzxPJkMLzHMuXHZB6cSNjZjzKVNIrLrzYW1p_s3Wi2ggA4tgygVmAAh-drEb5Yijpal8oSvQReErnWmGmQS6rZCVsyVJABA67fUGaX0h8LLcEgcct2Bz1Xaw-nNodyJOgds1aXzhHXQhN9SIT4Sy14kZFTtMuRkZBO8Z3esBFyhp2Ct5b1gkhSt7RSfCt4ScfZjom8MPbNPfTpwudBxH7u07xwGrv0G9TlyCUu9AXVokf9IzomVZG3L4_IhtRXhjoXxvtS2lENsF-3N0ZR1pmNQPZtT1qoSCB13PyhdqsBVhtIIk9ImMnMitrsTV=w851-h638-no


Cele doua aeroporturi ale Berlinului.

 

g8rAGangr2RDMicAqZpI5n0akfHlNGMHm2hkx-JtPO8QNVLyCxSbLhwoCvo9CVTCRXxIK9VwwMfv6HCiUEq5TrDzNHRZgYxF2o3W1JSr4dKCnpqUjE8oH_nZCjoalDSGWnTXbpTSQDXmi_NK-hqDnDYP0-2HaN9G8SaOJLd8cCqBxB_7Hh3gtqJF8VjdwFsnr3O7DPifzpako2Ue3ValbJ0iX29rLMmD-CEJAxnGu5UJ4wd6JqtjVqPRxnYaClqLWS2qJWNyjARCYBCLF14gTDeSub5z2NbwcK8RG7ztSWJkIhtIwlqXz7HIK3G5ur2mn5E2ieVLfolsarC-zlnKYmx_rUewKhkCxhkgFuwFoYQmMfYjHcDu0eK_hFAQFgP4dD9g7d0XVQ3N-KPYbeL7VPh356KJN0qBTcpezFB_lKtlGZY6CZcs4jc97ELEV7x0uiHKKjNS8vq_JSrD2njWH3I-eP5aJf5OdE2Nh5ljDAJBDL5bMKouFhIR7k37esLou8a-XnNbpvk7i0O4GuhjAlI9AqDI4Wdcu9bUB7ZM3uxj62TK6ltC9g90WYoqs-fFAw9BQYIttUdALzdoz4zNLW1Pyh3--ULlSTPS4sxchk7RCGAu=w851-h638-no


Ministerul Federal de Finante.

 

EkcuoYy9bIjNHq9ntw-OwCG0nNqQ7uTf0cQT4GC2PyWfFHRBC3asdPc9VqrTljqJH9rDUTQZ_v-DJMcU6Qmu_3y_fg8cRZuqWR4hcgytAJP4561xVBADLgHj7Md_QBYnCBjz-7LyOb2PUASmdFw1L706-Ea_-wjx_iZWMAwTR15LcMNn_f7GuYUlljl-PES52-9RKNsWTnjnwm8_FtLnIXSVS6NBpz7j7MWqOYLr-zcSprZvOxV5j9amCHHPt2X6pZGDbQEnDi5DDFPkF6vAACkHl_QLuXLsiXLezwyl5bhEtQ78dZRnJpYZvcjWqmiKk02EBm1EXCdSXre62nOLqq8cRCDq5pArR9iP6EzEUDEwoGLB4OmIgIXJUotzfwrnuXufw1KTMXf4Bencf0vAIzfiQJKvaPVApcvOUlzFvago3SXzOS5JyVB5GNgfyhCtZ7QrPzzv93gHT-fD0uVFV65vgko3osEn51cO1eVF3lE7SaU9kZVsEHJHpIqp2doqdskKK5V_g3ozwHL9qFTm5HweZoTxKjgG9zOU_7MA7OxumQVm5Qczi0EkqrzKxD-ubIx5d6sm6XtestH8X9oirANXp6otsLQc_OIMAUGtfmLU2Dff=w851-h638-no

 

I6OXH4sp6p3AEXGLY2BbDgGD5ubqIUf-s8x9n5f8wrOHtfNdhB10jY2rjtil9wm-xVzyNkZLVsGGseU6GKYm-VYT8ggbzKPJExV93e3gbMdDFnIKrQpAzYwSm-OjimwkYYPEwPDdqs8eeqIU-SeIPIi16MiK0tvDQiPfXVxNYNcSeaEKKiiwiX6qV_VV8OAzJ_FaeKs664FObUjOs2oWtMbwdgXISi1EAY6i2EZCl3fRyETLX_4dy2TkgtrNDU2PlhrPulr6eChFN-4VBVd5qLSC68txuQ2M_2jFIb8Y0JqK5rHFlZy92Q0WVVyqGiBZw5w-2ZWE1btvxGm44jr5r6VJedIBfOQwc9Yv5Qs_RBWsJn6IY_OwPsVpPlT7EMx5-OTJhdhX2fVuYdNJzbNLiQgk_E4Sk1r6l7m3iYSPHfqeh6px3Z0RMzQJr9FTurgfGCs8K0xo3xQucC_QfL3VPdhsqRSgKzcSHwRj9cMV7FKlNMHBF0zVtOUNoZ6VVBiPGtzJ0IYW2aTQhbwK6Er-H22UioVdD-nF8nIBTsnG8JamLHuNj3qjGwvrpS7Z4GTzDy6mJvhjxFt1NwOk6yw05ZNJxzr60EoR5s6ZewL-PsVYV3AO=w851-h638-no

 

In curte n-am vazut nicio masina, doar o parcare pentru biciclete.
Plus ca nu m-ar mira ca ministrul sa vina la munca pe bicicleta.

 

aUlakH0q6k4O1TH_oNnGCPUgZvZaSjohXOge53FDXjJNMHc26Cl8mxCr9oi2D2l7k2hmhe4Otv4f4kV48ec-cXNO6pcN2lFGlRZqn5l-yClHXhbFthuy-VAUo-Gicl2L7q5Mo7O3_WwhoVnFSJ0ejAkEcv5xE5lWZLQzJ7CDB780M4C_mPZ-QLZENHOuDn4Nn3H0NaTL_kLFMpLZpyBjhmHEiKa29Zn65uRDpHr-dKNyTaRArh1LmBkna_9R4s3CrERUC8tlfBvogFd1wxlRDp_7_N3iBiI7t8cdAf4na7-wUEDC5GyRTYpzg3bM8BF00JvhSDuanVOc9qlejrKH1IR5hh8fBzLS8_RJW608S7SNGrsJ9JLBDCULrXcokTDmSBFkTwK2hzy_7Eph87mePCNY5XlO_ipAwSZK79J2Lqx6Xeed_hmI-Z-uPfPXDDZJ7cygqe2OzzjZD3Ipzi_O3QExvZNLRb9YQMHczarm4Ht38xMn2BbhCya8gnSEtsN9h-QM9Ek_j8jpuYJ7Rp57bsMjWj2_lM0oNWbV-US4br8GDrjsiqNiq0e1AmcP9e1SnGRxCNWwRiq4SB_KCpDiT8vXwNmFA-xCWd6y2pBvErwBOkmF=w851-h638-no


Trabanturi de inchiriat [n-am avut pana acum ocazia sa conduc un Trabant, desi mi-as fi dorit].

 

i1V1oqnZB_yF1O60ITbQyzcI5ywbwG45WwOS_8qR_22J2DbUvkJtGLBRJCNHeVuot9doiGja4PWcJxp5Qkc1N9k4iag2G8KbkOWuwng7VWqtqF0cCRDr90_FIrIdCNit6qmoL_Wtf6_DeN-O_J_-ojsqWl_l2-Ebv_izu4riQC6KKm8A3vFnhpu6PXOP_3RBlsSYQjktzP5eRGO0UxoGCiYz3MWRhRNtPld25G2ByUBerC66VNOBk2t5T2JQPmtOqZDPo993q8mKu5ogfv24sofu4ka8RwlM9OnWGuviilTiiyO3Sy082X3q9dAJnRdeWlQ5v3vKMxkoIJT2oCucKbUYx3akzzQLH_ZMpfc-7nCxFjWxU840BevuoiJuF_v61pPY5wSn1ExMjfaEmVlaVctZLmkYGMY9HOX4dRZbLfmkapg7V2QJD8Ctn7-gvnXQpj01nonKTrKn4WA43kmQ-59RpWhAaCnme30IXXaeqJmBsbMTKHGenCiSqnRqBnfNXeMt7vnU5kLF_C79oPpfOFWOOFOJkAfG4hicBeyOcJAXsaFhdOidB1w4DJf4_E3eEa9vJQWx10we2NtwOJfhtkO9mSEhGm0Y781yvSKGwXvOo4Tl=w851-h638-no

 

s6Q9Fcesg1GOvDkekdlhIAvXi6HPM_gSlkS8-Q5MK50vLuKqAE4_HfVEt3KjjEqmNhHiBME91WwW_sgf_7yEAA2HR_PUEXrrG8zlhSdFleBcGrGc5hJqiyMWxAaG0CUkw5IHImQ6tS3cBckEUWhkWtMBKogLDcz-tCdMylksIqcmO7ELM7_5EingcVcYfZ1ADHAActyDUyB8wI1f1CnJBpxy6Xha8cQFwEQ2lAXwBa_vdl6qZ9yHCjX19IwurdLiTKW5q_P0QdBy6jcuIzr3SK1XES3Pu87ArOZBZC4HD3SWG76gjk0YAazB89KucXvrnb3kTzy-CfTitIoJAISfT9ieqJ43rLm4qgIT1uR72SOmZdpOnj4ZUo03pCIGDbRw4uqshuEPUAmdr1fUt4X6lIhVz2QNsZwHrx2RejXbOC2RH_z8_d-26APTvnpIgjBaYgo7iAe_zBxcVy4l-vsmuSgfjwud3iwz2mpMQKDSs9DMQeW6Q_ryaR3r2Sw4tFGmup6jednWuwuBI_w905ZzuBu6huT0UFBfClgsqqkBFqa9IMd2k38Xfe-e4kRgnpP1Zow8s1d1NFtUuHvoKYmTDIasUlXexHKqY-pz2QeYPP2nmz_8=w851-h638-no


Alta bucata din Zid.

 

HnUL2YQeYvxM67HesFn6GJglWw9qUJL-jHU4JeYsV1IkjGYp6uXgO89U36-TkLjMk8AUQyYxD7_LZ-SqrqEeey89w61xFo9bG0cTjJY2qHlnA823F3vSh9e956ppsUK84hQ4l-cfSJA8wkPWS4yV24_pfUDtJ4IojUA9eZrvvNA37HGaSTSxkNPAcWRiztoX6pYVl4pDLZsEvWw_ofd3Bp3MZDIYfPTQGHfEoHDiEuZg5OG9bmxHvRnVGXK5qBPjCpoXZK6nvXNpdMAoTjeoeDrWfkjKEyo9slyHtucfBL35AZ_AkV82_yqoKFtNroy-xkRpVPEl_w3UBMucSmyWnX5uyv7d7d6kZRnwnwtkrI5UaLyqdg_ekmVqPT-AqvKzPoFXmjlYBuiy3crSJJKP6GWxefN7sMXGEXzT1TW3ODL5bKV48WwTCVu5ZQXuC-efP5kx8OdHVbDZbvRF7fIIsbqO5rWa0CT_9sX9uSnxT5mUz9WSEaykhPTfa-kJgYSbFf_qR6iGfLrEqabxhdtkM3vROHjo8L0rCi7PbJxBLtOys9qMvFH5AKTg6_yYav7ZyAndcn4BnuWKd9Wi_aYUdKSHy-g8scP84B7LrtKWK5gkRstK=w851-h638-no

 

UPsssN_lJIzh9Wl6J2_sGkGCdY-tULmoUgDuvHXRLwEZtugiLb7RmPzv3l1tkYMfnUX5iLEd_kkHOIFGvQEwB8t8UBvbmebU6DASMB30KJCxEqtLMmiUwINOOURpNT2ULldz-z9JoBsG9G_oMPjqQ4hpvsZDYusWtouiSZ9XS-O-KkbBCU5i_jmWTtdcK7_gNFxBbS-HcqVqkEykMrkO9ZYY32dU5La6jn57Koe7G7P53SYWb0RyTZG1NryrjTURrfoCqJlwXIbKJAQpszodryQakFZkTV7MjYqJ3VbpzLALP4WWmUQ4gIbo5W0aQYQ3LCiQDpgsqB6SMVB9ImH3Ejt2nJvkHKGFAMFLnO5veRQI3AO5I5w8gy7zuCqe-wfvKneOsA1mbaxS-ecbQipMvCUHqsFUBRIYER48Cp8FevsB82c-mYVLfwq07rvXWpMXfNqOPN_ibN5Hr3uY-IKGQpKY0SKfBsUMDdLjAXTUyROcyVixyLdl3-qUFDc2EEv03s4wPambzgJxu9Dvfx5T0RvoZRnOKUBgIDjfGHjk8Sx4Nv4OXwQmBhxpvi120_WEJG0zIcm5mkfw5_7OAWMLBM8R_5rvyAylFTqCvIfWsL3j7icN=w851-h638-no

 

xEpTLKCxXz0ZUdf7SdAW3CJTiz2lf7zgNNAXgCX8q_girFeNPxKZBZYNcR_eSUubige45B8vUaJDEB6ddkQMzDKQTjZHVBUpnu9S56LvSFrX6eWI9mmv8imZb1sy8vJSZtwBtZVAIFig918P7yw3l_otpPsFuDv_1T3X2Kzwd4h4hg-DDOF2CFPjW6FTvZzh11FiKWc_sL38jxeaaz9NCohFjljiwu-fPBl-iNOfRuS8Rmz07Ju2ylQ-CSpUoulscVRWzJj6pyJDPK1vy83GlN5WY662yoO_ERZfK3G_YmU1Yum8nvfLnPIkVi-ULhsNA5bfkMTrucb6Pb5XbrviLxYISOCod5Qf0HwVrOVuG1C0BjHU9uc2miYoy8URzg8GjViRUM27MX5g-dVkm0NfCp9YhrONvIrlNfDN3NSdBOauiqZyfUEhKuoNg902xSTVtp4hupz7r5VmYdgn3IUOpzHD9QhEHc-F1V37F86dHKl_ODX5Wvczx8PxGBZmJsgSJQpt5N6ZzN2wbIl76jItM1wRM9pQsccId66axm3eff_CDXmNNg3JGkyT8nEOgeyyJPo0wV-H6AEP9d4ukf8gLSTQ0Hu9WVN5KPLOC9Z7Y8Sih5mc=w851-h638-no


Se observa din pozele de mai sus ca in fata zidului exista un gard de sarma, pus acolo pentru protectia zidului.
Pe de o parte de-a lungul timpului au fost multi meseriasi care au luat bucati din zid, iar pe de alta parte sunt cei care abia asteapta sa se exprime prin grafitti pe zid.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facem o pauza la povestea din Germania si ne mutam in Turcia:

Apoi vor mai fi cateva vorbe despre canalele dobrogene.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 18.05.2016 – Partea a IX-a


Centrul de documentarea “Topografia terorii”.

 

image.png.2fc73a6d362372d3181303dda941e3de.png


Arderea publică a cărţilor, un obicei pe care comuniştii l-au preluat fără nicio problemă de la nazişti.

 

image.png

 

image.png.f0484920c922318b8008d014f81217f2.png

 

Nişte baieţi tineri şi frumoşi.

 

image.png.8f50a8e9bb437bfa2354f20007207a31.png

 

De la stânga la dreapta, în ordinea numerelor de pe tricou:


Paul Joseph Goebbels – ministru nazist al propagandei, s-a sinucis pe 01.05.1945.


Adolf Hilter – nu are nevoie de prezentare.


Ernst Julius Günther Röhm – apropiat al lui Hitler până la un anumit moment, executat pe 01.07.1934.


Hermann Wilhelm Göring – omul nr. 2 din Reich-ul nr. 3. S-a sinucis în celula de la Nurnberg pe 15.10.1946, în noapte de dinaintea excecuţie, sfadandu-i pe Aliaţi până în ultimul moment.


Richard Walther Darré – ideolog şi ministrul nazist al Alimentaţiei şi Agriculturii. A murit de cancer de ficat pe 05.09.1953.


Heinrich Luitpold Himmler – conducătorul SS-ului şi unul dintre cei mai puternici oameni din Germania Nazistă. S-a sinucis pe 23.05.1945 în detenţie britanică.


Rudolf Walter Richard Hess - omul nr. 3 din Reich-ul nr. 3. Până în anul 1941 când s-a hotărât să fugă cu un avion în Scoţia. Britanicii l-au arestat imediat, după război a fost judecat la Nurnberg şi condamnat la închisoare pe viată. S-a sinucis în închisoarea Spandau din Berlinul de Vest, pe 17.08.1987, la vârsta de 93 de ani.

 

Buni sau răi, pe băieţii de mai sus i-au judecat invingătorii de conjunctură.
Însă, pentru obiectivitate rămâne de apreciat faptul că majoritatea dintre ei au fost, până la final, consecvenţi în ceea ce au crezut.


Poster din oficiile de recrutare ale SS-ului.

 

image.png.b25fdd9edc3cdc2c3cd33259bb56f037.png

 

image.png.c65f877c93020883bdb5bb250342ba7f.png

 

Posterul de mai sus apare si pe coperta cărţii “Waffen SS – Forţa Militară a Ordinului Negru”, autor Henri Landemer.
Cartea a fost tradusă şi în limba română şi mi s-a părut bine scrisă şi foarte citibilă.


SS-işi francezi, foarte bucuroşi.

 

image.png.288f19e58abf0a172e2776bfbaea96fe.png

 

Despre repatierea etnicilor germani (probabil şi cei din Dobrogea).

 

image.png.0880a61077a0c744b1d6182cf9df9568.png

 

image.png.47becd5b8c781b641d0ba0ad76960467.png


Pentru că tot am vorbit mai sus despre Heinrich Himmler.

 

image.png.12bc95b6bf81a944c5a9998a0124feee.png

 

image.png.9c957c564604763b43e71e96a88a58f6.png


Adolf Eichmann sau unul dintre cele mai mari succese (cunoscute până acum) ale serviciilor secrete israeliene.

 

image.png.3457757415b99825a24a99827e3fd061.png

 

image.png.debcbe25cf394dacd2e7803bc9c71c7d.png

 

Din păcate, am ajus la centrul de documentare destul de târziu, puţin înainte de ora de inchidere, motiv pentru care l-al vizitat cam pe fugă.
Însă este un loc în care merită stat şi vizitat pe îndelete.
Mai multe detalii: http://www.topographie.de/en/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 18.05.2016 – Partea a X-a

Una dintre ţepele tustice ale Berlinului este Punctul de Control Charlie.

 

image.png.1284409cb77464b1b8ff222c337f2f0a.png

 

În afară de faptul că doar pe aici le era permis accesul în Berlinul de Est oficialilor si militarilor puterilor de ocupaţie din Vest, acest punct de trecere nu are nimic ieşit din comun.

Iar Charlie vine de la al treilea punct de trecere, respectiv litera C, conform Alfa, Beta, Charlie, Delta … Yankee, Zulu.

 

Plus evenimentul din octombrie 1961, când americanii şi sovieticii s-au mârâit mai mult de juma de zi ca doi pechinezi isterici, prin ambalarea motoarelor de la tancuri (M48 vs T55).

 

image.png.03cacbff47a77fa5ef04fa70a76c5155.png

 

O idee interesantă: fotografiile unui soldat rus şi american, poziţionate spate în spate, insă fiecare cu faţa spre zona celuilat.

Rusul (deja poarta uniforma armatei Federaţiei Ruse) prinvind spre vest

 

image.png.c4aa7dd4b5e93732cb41192d8a513c7f.png

 

şi americanul privind spre est.

 

image.png.11a01a3e1ab18ccc3e4b3d7b4f1a66fb.png

 

Îndicatoarele în 4 limbi, care marcau intrarea / ieşirea dintr-o anumită zonă de ocupaţie a Berlinului.

 

image.png.9119b64c741004725e4a392ed92a188d.png

 

image.png.77ba478b04335f87c573ba83ee0d532d.png

 

Punctul de Control Charlie.

 

image.png.cda1aa6bec959071fc2f10962de81b14.png

 

Ce se vede în poza de mai sus este special montată pentru turişti, mai ales pentru asiatici care sunt foarte entuzismaţi să se poze aici.

Atât de entuziasmaţi încât a trebuit să aştept ceva până grupul de coreeni (cred) a plecat de acolo ca să pot face poza de mai sus.

Clădirea originală a punctului de trecere am înţeles că este expusă la aeroportul Gatow, acum muzeu aviatic.

 

Pentru că tot am vorbit mai sus despre ambalarea motoarelor de tanc.

 

image.png.19e259fb750abfb272e2edcdf6080284.png

 

Un mesaj către Putin.

 

image.png.0daf1e208818877f27aeebf1e1fc328c.png

 

Despre puterea Moscovei care se întindea de la Berlin la Vladivostok.

 

image.png.2f9ed96aab4a647686176b0e774b668e.png

 

Aş fi completat şi de la Murmansk în Afganistan.

 

Şi copia steagului sovietic.

 

image.png.c46fdb8431ad6b4d2cd0e765771c78dc.png

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 19.05.2016 – Partea a VII-a

 

Piaţa John F. Kennedy.

 

image.png.2c18c5df602a1c50c1dbe97842fe7b68.png

 

Amplasata chiar în faţă primăriei cartierulului Schonenberg.

 

image.png.a9ea3153358fb8289713a659319dab1d.png

 

image.png.05537880c0d40b99d9077a4a59931baa.png

 

image.png.019e2fb0f28a2fd599def2cd173ce9ec.png

 

În acest loc, la 26.06.1963 preşedintele Kennedy a rostit celebrul discurs “Ich bin ein Berliner” în faţă a peste 150.000 de berlinezi.

Am înţeles ca “ein Berliner” s-ar putea traduce şi ca gogoaşa cu dulceţă însă nu cred că asta i-a afectat foarte mult discursul lui Kennedy. 

 

În Magazin istoric, nr. 6/2013 a fost publicat un articol foarte interesant despre acest discurs şi despre ce a mai făcut Kennedy prin Berlinul de Vest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 20.05.2016 - Partea a I-a


Suprapunere.
 

image.png.2f98f117cb2198454a57dbc3e4242656.png


Pe fundal se vede turnul televiziunii din Berlinul de Est, mandria progresului tehnologic est german.


Unter der Linden, poate cel mai important bulevard al Berlinului de Est.

 

image.png.4d8971ed0544b9d984e24d69d8a343e0.png

 

image.png.3aa54bfb5b51f203106391d27e8549fa.png

 

Servicii de consultanta pentru refugiati.
 

image.thumb.png.894204fdd35d9020f13d4ffa75606611.png


Daca nu ma insel, scris inclusiv in araba si persana.
 

image.thumb.png.67eceb13da8c2ef305fab400c3026516.png


Cladirea Aeroflot [liniile aeriene rusesti].
 

image.thumb.png.671af2c7a8e8520ebec96b2ddd0cf267.png


Hotelul Adlon.
 

image.thumb.png.a2cdf70e51a7d121f43642b9d68a0196.png

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 20.05.2016 – Partea a II-a

 

Pariser Platz şi Poarta Brandenburg pe fundal.

 

image.thumb.png.c742b02f0b1c7dfc569be0d6598caf93.png

 

Poarta Brandenburg vazută din Berlinul de Est.

 

image.thumb.png.8b619c3ac9982304b837f7ffb8a1be13.png

 

Atelajul de pe acoperiş,

 

image.thumb.png.c2dfa28636586c2ebddef38f0daa7178.png

 

Poarta Brandenburg vazută din Berlinul de Vest.

 

image.thumb.png.0e066067262910f1e097b81dd2bc4364.png

 

Despre vizita preşedintelui Reagan in Berlinul de Vest (12.06.1987) şi mesajul acestuia către Gorbaciov.

 

image.thumb.png.266d3d9979de2a93faf9ba918432f846.png

 

image.thumb.png.98a50ffdae77bee2d2a51578cfa29bad.png

 

Poarta Brandenburg pe întuneric (văzută din Est).

 

image.thumb.png.e7f136005097c5e3044a443e647e939e.png

 

Despre perioada existenţei Zidului, când Poarta Brandenburg şi Pariser Platz erau în Berlinul de Est.

 

image.png.1ca9cc022e28737c3f003622403d2566.png

 

image.png.98ac31a81c1d0a9e4e83f5782ed12713.png

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sâmbătă, 21.05.2016 

Reichstag-ul (Parlamentul Federal German) noaptea.

 

image.thumb.png.f34916fe319783d33c9e37fd9e15eab8.png

 

image.thumb.png.4c4b606973bfd3f1aeb95063482f259f.png

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05.08.2016 at 19:28, gibonu said:

Cazare:

Ibis Budget (fostul Etap) Berlin Ost, camera dublă, 2 persoane, 8 nopti cu mic dejun = 514 Euro.

Ţin minte că în martie când am căutat cazare la Berlin, la 500 de Euro pentru 8 nopţi pe booking am găsit doar pat în dormitor de 20 de locuri si cu baie pe hol, la vreo două hostel-uri.

În rest, doar nişte preţuri care porneau de la 800 de Euro.

Ibis-ul asta se află în estul Berlinului, într-un cartier construit de RGD-işti prin anii ’70, la vreo juma de oră de mers cu S-Bahn-ul din gara centrală.

 

Camera de la Ibis Budget.

 

image.thumb.png.05e7487349c8d37ec16efef6dd1a300e.png

 

image.thumb.png.bb3b5d483bd09fc5e3d810dd62fe3e1e.png

 

Chiuveta era amplasată în cameră şi nu în baie.

 

image.thumb.png.c4a24a3e091382ea5fb3bb9fd58aed4d.png

 

Uşa roz era cabina de duş cealaltă usă era toaleta.

 

image.png.e24d91e25f0889213db0df157011a7be.png

 

Deşi pare cam auster, a fost OK având în vedere că plecam dimineţa din cameră şi ne întorceam seara spre miezul nopţii.

Micul dejun a fost OK, aproape generos.

Dacă ştie cineva vreo cazare mai avantajoasă la Berlin, îl rog sa nu ezite să o recomande.

 

Fiind ultima zi, am lasat valiza la gara centrală şi am plecat la plimbare prin oraş deoarece avionul spre Bucureşti decola pe la ora 21:00.

 

Cancelaria Federală sau locul de muncă a lu’ Frau Merkel.

 

image.thumb.png.1aea9c644ef526d5e9dfc5daf917573e.png

 

Probabil că steagul Berlinului ar fi trebuit să fie pe catargul gol.

 

image.thumb.png.2ee7350f433f33339d050510084bf6cb.png

 

Strada Yitzhak Rabin, chiar în buricul Berlinului.

 

image.thumb.png.1182af7c8d58c94f957373428a1dfa66.png

 

Printre altele, Rabin, ca premier al Israelului a ajuns la un acord de pace istoric cu palestinienii lui Arafat.

În timpul mandatului său, în septembrie 1993, Israelul a recunoscut oficial existenţa Oraganizaţiei pentru Eliberarea Palestinei (condusă de Yasser Arafat) iar acestă organizaţie a recunoscut oficial statul Israel.

 

Cuvintele lui Rabin către Arafat, după semnarea acordului de pace:

"We who have fought against you, the Palestinians, we say to you today, in a loud and a clear voice, enough of blood and tears ... enough!"

Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin

 

A fost asasinat la Tel Aviv, pe 04.11.1995 de către un extremist evreu, tocmai pentru faptul că a îndrăznit să viseze la o pace cu palestinienii.

 

@diorgulescu

Multumesc.

Mai erau niste lucrari prin zona centrala a Dresdei, insa nu mai era plin de macarale.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duminica, 22.05.2016 - Partea a II-a


Ansamblul monumental sovietic din Tiergarten.
 

image.png.90d80609bab04285328604a00f6cae80.png


Dupa cum se observa din poza de mai sus, de acest ansamblu monumental are grija Germania.


Vedere mai de la distanta
 

image.thumb.png.074a07f1a1adb8ffa89c3aed6f717823.png


si mai de aproape.
 

image.thumb.png.f9bc4e034dc85636842a9b0a3d149080.png


Ansamblul monumental este amplasat in fostul Berlin de Vest, la cateva sute de metri de Poarta Brandemburg.
 

image.thumb.png.41f442d8affd8f756e229fdba11ff01f.png

 

Unul dintre cele doua tancuri T34 care flancheaza monumentul.
 

image.png.e5189bae45341c4abef9f5860d9d4683.png

 

image.png.905133ae5a3bc4946e0f098545894385.png


Ca peste tot pe unde exista tancuri T34 si despre acestea se spune ca sunt primele tancuri care au intrat in Berlin.
 

Tricolorul rusesc pe senila.
 

08.jpg


Ostasul sovietic.
 

image.png.5eeab25b4c7bca375c3dd265bf15475f.png

 

image.png.64d947a8c6c5d794f43d4dc6aa5a2533.png

 

image.thumb.png.33dad268130341e7b95e1600c63af0c3.png


Am inteles ca neoficial acest monument este numit "monumentul violatorului necunoscut".


Glorie eterna eroilor care au luptat, la Berlin, pentru libertatea si independenta Uniunii Sovietice. 
 

image.png.65b4d8fe44356091e8a7b4393449d8b3.png


Soldatul sovietic vizitat de presedintele Kennedy in 1963.
 

image.thumb.png.1475dc3e41f6b312c12ed5d02c37aa33.png

 

image.thumb.png.7fd1549cf3a4d4485c6a60aecab0ac9e.png


Decembrie 1990, moment retragerii garzii de onoare sovietice.
 

image.thumb.png.4d4dc0dc56e11035aeaf815daafc37b8.png

 

image.thumb.png.ed46b01e8b672a0aaeb659a53f88a372.png


Despre alte monumente comemorative din Berlin.
 

image.png.7bdf7da2e3d3589409777bb47daf665c.png


Plus inca o explicatie a faptul ca Germania are grija, pe banii ei [si cu acordul Federatie Ruse] de monumentele militare sovietice de pe teritoriul sau.
 

image.png.17df3914d5765456c6576b4677ad68f1.png

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duminică, 22.05.2016 – Partea a III-a

 

Clădirea Reichstag-ului, văzută pe lumină.

 

image.thumb.png.c2b62e3ef3ed824316ba42928a6cf411.png

 

Cupola vizitabilă.

 

image.thumb.png.4b526562eb395c058aaa1fd6ce25d087.png

 

image.thumb.png.288b229a5bd31375139d09129ca54090.png

 

Clădirea văzută din diverse părţi.

 

image.thumb.png.5e064775f8cab891d4de8c61bdd3c155.png

 

image.thumb.png.880ad6d7411231e5e773c93eb2dfa333.png

 

image.thumb.png.d2097d390bd69799ae32f020ccb0ad7f.png

 

image.thumb.png.32c6de25519802a020aa928344010377.png

 

Locul în care ostaşul sovietic a înfipt steagul în mai 1945 n-am reuşit să-l identific.

 

Din păcate nu am reuşit să o vizităm şi pe interior.

Vizita este gratuită, însă este nevoie de programare.

Înainte de a pleca la Berlin am încercat să o fac online însă nici una dintre zilele în care eram în Berlin nu era disponibilă.

Mai există posibilitatea programării la faţă locului, însă când am ajuns acolo coada era foarte mare.

 

Pentru cine vrea să dea banii pe prostii.

 

image.thumb.png.ac048cb53912f49457277cc3f0d264dc.png

 

Cam înghesuială pe la poarta Brandemburg.

 

image.thumb.png.3997683e01043671ec04fc8d74901873.png

 

Despre Ambasada Federaţiei Ruse.

 

image.png.420a10d834ad3cf3dee1ceaa71b41caa.png

 

image.png.4ff821cb8efceb8bd2202cc3ddfd3ff9.png

 

Excavator cu prelungitor de braţ.

 

image.png.eee28a8294c3bbc986f7ea9ac2ab25e0.png

 

Trabantul electric.

 

image.thumb.png.2fbc0a19338e8d9de6467ba733f3a0a2.png

 

image.thumb.png.08d33dbadb4d13d554303cbb2db9ee4c.png

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this