gibonu 6,099 Posted February 26, 2019 Luni, 17.09.2018 - Partea a V-a Bucata originala din fostul Zid al Berlinului, doar 9,95 Euro bucata [la muzeul DDR]. Foarte aproape de Muzeul RDG-ul se afla Muzeul Motocicletelor RDG-iste. Biletul de intrare costa 6,50 Euro. Taxa foto era 1 Euro insa neamtul nu a vrut sa-mi ia banii. Frumos din partea lui. Niste aparate de radio din vremea RDG-ului. Parte dintre tipurile de motociclete care urmeaza este posbil sa fi circulat si prin RO, asa ca orice detalii sunt binevenite. Cu siguranta ca aceste "socialiste" sau macar unele dintre ele au o poveste interesanta in spate. MZ boxer. Pompa de benzina analogica. Motoreta Moskva. Bicicleta RDG-ista Diamant. Far montat direct pe dinam n-am mai vazut. Niste scutere. Simson AWO 425 S. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted February 27, 2019 Luni, 17.09.2018 - Partea a VI-a Tovarasul pompier. Simson S 51 Enduro. MZ-ul asta parca seamana cu Mobra din RO. Eisenacher Motorenwerke. Initial fabrica a apartinut BMW, insa odata ramasa in RGD, a fost nevoita sa isi schimbe numele. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Eisenacher_Motorenwerk MZ-ul de 250 cmc care insotea coloanele oficiale. Stema RDG-ului pe parbriz. Jawa 360. Pentru final, un BMW R 35 fabricat in 1950. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted February 28, 2019 Luni, 17.09.2018 - Partea a VII-a Traficul rutier din centrul Berlinului [langa Alexanderplatz] la ora 18:00 intr-o zi de lucru. Incercam sa facem o comparatie cu Bucurestiul? ADAC, adica ACR-ul german. Daca tot am intrat, mi-am luat o harta cu insula Rugen. Inapoi in gara centrala, un ICE care pleca la Koln. Trenul direct care circula doar vineri pe ruta Berlin - Varsovia - Minsk - Moscova. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 7, 2019 Marti, 18.09.2018 Cazare de la Berlin a fost de fapt la Potsdam, in camping: https://www.camping-potsdam.de/?lang=en Dupa cum ma asteptam, datorita expozitie feroviare mondiale [InnoTrans] toate cazarile din Berlin erau ocupate. Ca fapt divers, hotelul Adlon Kempinski, unul dintre cele mai tari hoteluri din oras, situat chiar langa Poarta Brandemburg, in perioada respectiva era "sold out" pe booking.com. Alt aspect interesant: mai existau pe booking.com niste apartamente libere, la niste preturi relativ ok, insa situate mult in estul Berlinului si destul de departe de cea mai apropiata statie de S-Bahn. Insa, dupa ce m-am uitat mai atent pe booking, am observat, scris destul de mic, ca pe langa pretul cazarii, mai erau niste costuri suplimentare precum 15 Euro pe zi taxa de curatenie si 50 de Euro taxa pentru igienizare la finalul sejurului. Asadar, mare atentie daca optati pentru o astfel de cazare [probabil nu este asa peste tot]. Revenind la cazare mea din Potsdam, acesta a fost la Camping Potsdam, intr-un ... butoi. Pret [rezervat si platit pe 20.08.2018] 183,60 Euro pentru 4 nopti. Stiu ca este mult pentru camping, insa alta optiune nu aveam. Cele de peste 800 Euro pentru 4 nopti nu le-am luat in considerare. Un aspect interesant: seara inainte de a pleca de la munca m-am uitat la cazare din Camping Potsdam, pretul era 133,60 Euro pentru 4 nopti. Am ezitat sa fac rezervarea, am zis sa mai incerc seara de acasa, in speranta ca voi gasi ceva mai bun. In aceiasi seara, pe la ora 22:00, dupa ce am terminat cu carciuma, plimbat cainele si alte activitati, eram hotarat sa rezolva probelema cazarii. Insa, supriza mare, butoiul din campingul de la Potsdam nu mai costa 133,60 Euro ci 183,60. Adica o diferenta de 50 de Euro in cateva ore. Precizez ca nu am cont pe booking.com, am intrat de pe computere diferite [cel de la munca si cel ce acasa], insa tot degeaba. Asadar, daca mai exista vreun dubiu referitor la modalitatile de optimizare a pretului [daca asta o fi denumirea corecta] de la booking.com, acestea exista si functioneaza. Pentru a ajunge la camping: - linia S7 de S-Bahn, intre garile centrale din Berlin si Potsadm, cam 40 de minute; - linia de tramvai S91, de la gara centrala din Potsdam pana la capatul linie, cam 25 de minute; - 1,3 km de mers pe jos de la statia de tramvai pana in camping [se vede mai bine pe harta de mai jos]. Partea buna a fost ca nu a fost nevoie sa mai platesc tramvaiul, deorece biletul valabil o zi pe toate zonele Berlinului [pret 7,70 Euro] este valabil si in Potsdam. Tot la partile bune era si Kaufland-ul pe doua etaje din gara centrala din Potsdam [il stiam din 2016] ideal pentru alimentarea cu apa si mancare pentru micul dejun din ziua urmatoare. Drumul de la statia de tramvai la camping este o alee asfaltata prin padure. Fiind deja septembrie afara, pe la ora 19:30 era deja intuneric iar aleea avea o bucata de vreo 500 de metri care nu era luminata. Insa nu a fost nicio problema, ecranul telefonului a fost suficient cat sa nu-mi rup gatul pe asfalt. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ciomby 290 Posted March 8, 2019 Foarte interesant ! Este incredibil faptul că noi, românașii, „poporul ales” nu putem realiza nici acum vreun obiect făcut de RDG-iști după treizeci de ani de capitalism. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 8, 2019 @ciomby Muzeul RDG l-am ratat in 2016 si din motivul asta a fost primul lucru pe care l-am vazut cand am revenit la Berlin. Nu pot spune ca am trait in comunism (aveam 12 ani in 1989) insa cate ceva imi mai aduc aminte. Si eram curios sa vad care era diferenta dintre RO si RDG, ca la nivel teoretic, ambele tari "construiau socialismul" (parca asa se spunea in epoca). In rest, corect ce spui. Mai facem si noi in RO cate ceva, insa nu suficient. Mai mult exceptii care confirma ce ai spus mai sus. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 11, 2019 Marti, 18.09.2018 - Partea a II-a Butoiul in care am dormit 4 nopti. In interior era doar un pat plus locul de depozitare de sub pat. Butoil nu avea numar, ci nume. Chiuvetele peste spalat vase. Masinile de spalat haine [nu le-am folosit]. Sala de dusuri. Cabina de dus, cu doua camere. Tot in zona de dusuri pentru barbati. Zona cu iarba on crestere. Aleeile din camping nu erau asfaltate. Motivul lipsei asfaltului. Zona de tomberoane, unde bineinteles ca exista colectare selectiva. Aleea, lunga de 1,3 km care facea legatura dintre camping si capatul liniei de tramvai. In Germania, pare ca nimic nu este lasat la voia intamplarii. Daca inteleg bine, semicercul de piatra cubica este pus pentru ca radacinile copacului sa nu afecteze asfaltul. 4 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 12, 2019 Marti, 18.09.2018 - Partea a III-a Tramvaiul [daca am inteles bine marca Stadler, model Variobahn] cu care mergeam pana la gara centrala din Potsdam. In cazul in care nu s-a observat din poza de mai sus, tramvaiul nu are oglinzi laterale, ci camere de filmat. Exista insa si tramvaie cu oglinzi laterale. Cel mai tare mi s-a parut faptul ca in tramvai era permis accesul cu bicicleta. Si locul pentru biciclete [maxim doua]. Am inteles ca si in Berlin este permis accesul cu bicicleta in tramvai. Ziua asta a petrecut-o aproape pe toata la InnoTran [expozitia mondiala feroviara]: Dupa ce am termina de vizitat expozitia, am luat S-Bahn-ul pana la statia Friedrichstrasse, aceasta fiind cea mai apropiata statie de libraria Dussmann [recomandata de o nemtoaica de la ADAC]. Asta este libraria, pentru vorbitorii de limba germana: https://www.kulturkaufhaus.de/ Pentru mine, care nu am nicio treaba cu limba germana, a fost doar o ocazie buna pentru a studia niste harti. Bucata din RO a Eurovelo 6. Cel putin exemplarul pe care l-am studiat era doar in germana, insa informatiile erau foarte detaliate. Pe langa harti la scara mare, sunt mentionate posibilitatile de cazare, locurile interesante care se pot vizita, carciumi unde se poate manca, etc. Pe langa Eurovelo 6 mai era un sertat intreg de harti velo din toata Europa. RO si Republica Moldova, editata de ADAC [Clubul Auto German]. Harta este cu 1 Euro mai scumpa in Austria. Daca tot am ajuns in lumea magica a hartilor, era pacat sa plec de acolo cu mana goala, asa ca am luat niste material pentru documentarea turelor viitoare. Chiar mi-a placut faptul ca exista o harta strict a jumatatii sudice a Finlandei. Pretul total al celor trei harti a fost 27,85 Euro. Una dintre liniile de S-Bahn vazuta de la nivelul strazii. Turnul de televiziune, azi unul dintre simbolurile Berlinului si odata mandria RDG-ului. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 13, 2019 Miercuri, 19.09.2018 Fiecare dimineata a inceput cu o cafea 3 in 1. Iese foarte buna si cu apa rece, doar trebuie amestecata mai mult. Paharul de sticla era al campingului, l-am gasit in butoi Pauza de alimentare pentru masa de pranz la Kaufland-ul din gara centrala din Potsdam. Sa mai zica cineva ca nemtii nu sunt destepti: combinatia ideala, 10 felii din fiecare, pret 1,09 Euro. Care merge perfect cu niste rosii, pret 0,99 Euro. Dupa o succestiune S-Bahn - metrou am ajuns aproape de Muzeul Aliat. Un monument denumit "Ziua in care Zidul s-a prabusit". Vizitarea este gratuita. Muzeul este amplasat in fostul cinematrograf american. La intrarea in sala. Populatia germana in 1945 [cea ramasa in viata] infranta sau eliberata? 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 17, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a II-a Despre procesul de denazificare. Marca germana din 1948. Daca nu ma insel, atunci era moneda unica, valabila atat in Est cat si in Vest. Despre "ocupati" si ''ocupatori". Monitorul oficial [29.10.1945] era publicat in patru limbi. O intalnire a Comandaturii Aliate din iulie 1945 [Franta, Marea Britanie, Statele Unite si Uniunea Sovietica]. Despre primii ani de activitate, retragerea Uniunii Sovietice si ultima sedinta din 02.10.1990. Afis bilingv. Radio RIAS. Contactele intre Aliatii Vestici si populatia Berlinului. Rochie de nunta confectionata din draperiile unui apartament. Modalitatea corecta de aranjare a marfii in depozit. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 19, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a III-a Blocada Berlinului [de Vest] si Podul Aerian. Aprovizionarea a peste doua milioane de berlinezi. Se observa mai bine cum americanii si britanicii au adunat avioane din toate colturile Lumii pentru a asigura Podul Aerian catre Berlinul de Vest. Culoarele de zbor dinspre / spre teritoriul RFG-ului, singura concesie facuta de Uniunea Sovietica pentru aprovizionarea orasului. Despre cum a fost perceput Podul Aerian in Vest si in Est. Problemele ridicate de transportul carbunelui cu avionul. Sacii pe care i-au folosit americanii. Cativa dintre ''eroii'' Podului Aerian. Aeroporturile folosite in timpul Podului Aerian. Construcita aeroportului Tegel, finalizara in doar ... 3 luni. Din echipamentul de zbor al americanilor. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 20, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a IV-a Despre ocuparea si impartirea Berlinului intre cele trei puteri invingatoare si Franta. Pacat ca nu era expus si continutul brosurii. De data asta pana la Berlin. Presa din ziua de 09.05.1945 Pravda The Daily Telegraph. O bucata din Zidul Berlinului si un turn de paza existen in Est. Unul dintre vagoanele trenului militar direct Berlin - Strassbourg. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 21, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a V-a Statutul special al Berlinului si retragrea Aliatilor Vestici din 1994. Aparitia Zidului. Boltar original din Zidul construit in anul 1961. Ulterior, boltarii au fost inlocuiti cu panouri prefabricate din beton. Vinil cu discursul lui Kennedy din 26.06.1963. Indicatoarele aferente celor trei sectoare ale Berlinului de Vest. Niste numere de inmatriculare. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 25, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a VI-a Despre tunelul prin care, timp de 11 luni si 11 zile, americanii si britanicii au ascultat convorbirile telefonice al armatei sovietice. Reconstituirea unei parti a tunelului. Amplasarea tunelului. Tunelul de Berlinul de Vest si extragerea acestuia. Despre cum s-au inteles Aliatii Vestici cu berlinezii [din Vest] vreme de aproape 50 de ani. The New York Times din 11.11.1989, la doua zile dupa cadarea Zidului. Din acelasi ziar. Pe 11.11.1989 in RO [RSR atunci] nu parea sa se schimbe ceva iar Ceusescu urma sa fie reales la Congresul al XIV-lea al PCR, desfasurat in perioada 20-24.11.1989. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 26, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a VII-a Ultimul numar din Berlin Observer, ziarul comunitatii militare americane din Berlin [de Vest]. Ceremoniile de retragere a fortelor franceze stationate in Berlin. Hastings TG 503, un veteran al Blocadei Berlinului [1948-1949] a fost cel mai mare avion de transport al RAF-ului. Demontarea punctului de control Charlie din 22.06.1990. 2+4 = RFG, RDG + Franta, Marea Britanie, Statele Unite si Uniunea Sovietica. Cladirea originala a punctului de de control Charlie. Azi, in locul fostului punct de control Charlie este doar o vrajeala turistica, plina de turisti asiatici dornici sa se traga in poza. 1 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 27, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a VIII-a Statia de S-Bahn Schoneberg, in care se intersecteaza mai multe linii. Statia Berlin-Schonholz, este cea mai apropiata de ansamblul monumental sovietic Pankow. Intrarea. Regulile de vizitare. Orarul de vizitare. Presupun ca orarul era doar informativ, pentru ca la ora 19:00 nu a venit nimeni sa inchida poarta. Primul basorelief. Tovarasa soldat vazuta mai de aproape. Al doilea bazorelief. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted March 28, 2019 Miercuri, 19.09.2018 - Partea a IX-a Vedere dinspre poarta de intrare. Obeliscul. La baza obeliscului sunt mentionati probabil diversi eroi sovietici cum ar fi capitanul Lisenkov. O tentativa de torta de pe care nu lipsesc secera si ciocanul. Steaua sovietica. Pe lateral, langa zid, sunt amplasate mormintele unor soldati. Unii sunt vizitati si azi de catre urmasi. Ceva similat am vazut in 2017 in Normandia, pe plaja Omaha, in memoria unui soldat american. Doar ca acolo am inteles mesajul. Mormintele sunt amplasate pe toata lungimea zidurilor interioare. Simetrie. Obeliscul vazut mai de la distanta. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted May 26, 2020 Joi, 20.09.2018 Parcarea de biciclete a garii din Potsdam. Statia de S-Bahn Berlin Wannsee [daca nu ma insel, astea sunt litere gotice]. Din fata statie de tren pleaca un autobuz care, dupa cateva statii, opreste chiar in poarta Casei Conferintei de la Wannsee. Adica locul in care, pe 20.01.1942 s-au adunat mai multi baieti din guvernul Germaniei [naziste] si din SS ca sa discute despre implementarea "Solutiei finale" a problemei evreiesti din Germania si terioriile ocupate de acesta. Si mai simplu: deportarea tuturor evreilor [aflati sub jurisdicitie germana] in principal in lagarele din Polonia si exterminarea acestora. Placutz trilingv in germana, engleza si ebraica. Vizitarea este gratuita. Intrarea in vila, dinspre strada. Populatia evreiasca in Europa, Orientul Mijlociu si Nordul Africii, la nivelul anului 1933. La o privire mai atenta, din harta de mai jos, se observa faptul ca evreii constituiau aproape 10% din populatia Polonie [in RO era doar 4,5%], Varsovia fiind cel mai mare oras evreiesc din lume, dupa New York. Ca fapt divers, este interesanta si harta Poloniei intebelice. Pe langa faptul deja cunoscut ca avea grantia cu Romania, se observa ca si Vilnius, actuala capitala a Lituaniei, atunci era in Polonia [Wilna in poloneza] iar capitala Lituaniei era la Kaunas. Din aceiasi harta se observa faptul ca in anul 1933, in Palestina [aflata sub mandat britanic] populatia evreiasca nu depasea 20%. Placa de la intrarea in vila. Traducere [Google translate, rog imbunatatire daca este cazul]: "Infama Conferinta de la Wannsee a avut loc in acesta casa in ianuarie 1942. Pentru comemorarea evreilor care au murit urmare a violentei regimului national socialist." 2 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted May 27, 2020 Joi, 20.09.2018 - Partea a II-a La intrarea in muzeu sunt prezentati, in ordine numerelor de pe tricou, cei 15 participanti ca conferinta, plus o scurta descriere a fiecaruia. Dr. Josef Buhler. Adolf Eichmann. Dr. Roland Freisler. Reinhard Heydrich. Otto Hofmann. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted May 31, 2020 Joi, 20.09.2018 - Partea a III-a Dr. Gerhard Klopfer. Wilhelm Krtitzinger. Dr. Rudolf Lange. Dr. Georg Leibbrandt. Martin Luther. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted June 1, 2020 Joi, 20.09.2018 - Partea a IV-a Dr. Alfred Meyer. Heinrich Muller. Erich Neumann. Dr. Eberhard Schongarth. Dr. Wilhelm Stuckart. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted June 3, 2020 Joi, 20.09.2018 - Partea a V-a Initial, Conferinta de la Wannsee era programata pentru data de 09.12.1941, insa a trebuit amanata datorita declararii razboiului impotriva Statelor Unite. Parte din invitatia facuta de Heydrich. Invitatia adresata lui Otto Hofmann. Si traducerea invitatiei. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted June 7, 2020 Joi, 20.09.2018 - Partea a VI-a "Suprematia" rasei albe. Despre antisemitism. Legenda "pumnalului infipt in spate" de catre social democrati sustinuti de evrei, conform careia Germania a pierdut Primul Razboi Mondial. Despre evreii din Estul Europei. Legile de la Nurnberg, din 15.09.1935. Noaptea de cristal. Excluderea evreilor din societatea germana. Rezistenta evreilor din Bielorusia din perioada 1941 - 1944, precum si emigrarea lor in Statele Unite si Israel dupa razboi. Tuvia Bielski. Fotografie de grup cu Tuvia si partizanii lui. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted June 11, 2020 Joi, 20.09.2018 - Partea a VII-a O cugetare a lui Adolf din 1939 despre vechea si eterna ciorba extremista reincalzita a finantei evreiesti. Macar omu' a fost consecvent pentru ca si in testamentul politic tot despre asta vorbea. Cateva cugetari ale supravietuitorilor lagarelor naziste sau ale urmasilor acestora. Cateva dintre cele mai importante lagare. Gestul spontan al lui Willy Brandt din decembrie 1970 din Varsovia. Din pacate, sala nr. 9, cea in care a avut loc intalnirea propriu-zisa, era inchisa pentru restaurare. Numele lui Adolf Eichmann scris in ebraica. Adica unul dintre motivele pentru care Germania inca plateste compensatii Israelului si nu numai, ca urmare a politicii de exterminare a evreilor dusa de Eichmann si prietenii lui. Lacul Wannsee. Vila vazuta dinspre lac. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,099 Posted June 23, 2020 Joi, 20.09.2018 - Partea a VIII-a Statia de S-Bahn "Stadionul Olimpic". 10 peroane [n-am resuit sa le prind pe toate in poza]. Si iesirele care se deschid in caz de meci / alt eveniment de pe stadion. La poarta stadionului. Biletul de intrare [fara tur ghidat] a costat 8 Euro. Mare parte din constructie este cea ramasa de la nazisti din anii '30. Stadion de 5 stele. Magazinul clubului Herta Berlin, in care se vindeau atat halate de baie cat si [probabil] echipamentul pentru meciurile de pe teren propriu si cele din deplasare. 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites