florentzo

Suport pentru prinderea bicicletei pe masina

Recommended Posts

Dupa un incident neplacut am decis sa nu mai fac compromisuri si sa imi iau sau sa imi fac o scula faina.

Modelul l-am gasit la un prieten, doar ca l-am imbunatatit.

Pe bike24 asa sistem costa in jur de 40E (excludem designul si alte artificii)

Am posibilitatea de a-l prinde pe suport de 80 sau 40mm

http://img370.imageshack.us/my.php?image=sdc12524ie1.jpg

http://img370.imageshack.us/my.php?image=sdc12522sc1.jpg

http://img370.imageshack.us/my.php?image=sdc12521ke6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaaa ,deci mama ta e strungar.Sa nu-mi spui ca-s facute de tine ca nu cred.

Personal prefer sa urc bicla intreaga pe masina,si daca e sa o demontez o zvarl in pobeda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt strungar, tatal meu este prelucrator prin aschiere (freza, strung etc)

Eu fac dinti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te supara ca iti spun, multi suporti "comerciali" nu trec teste basic de calitate cand e vb de transportat bicicleta pe masina. Am vazut un documentar facut de germani si mi-a pierit pe veci cheful sa cumpar asa ceva din METRO sau suratele sale oarbe, ori sa confectionez asa ceva. :cry:

Iti dai seama ca, daca se intampla ceva, capul tau e pe butuc? Vizioneaza "Arma mortala", daca vrei sa vezi cam ce se poate intampla in caz de accident. E greu sa vizualizezi ce forte enorme se declanseaza in caz de impact, pur si simplu te afli inafara experientei directe. :eek:

NU folosi nimic manufacturat, te rog, vreau sa mai pot coresponda cu tine pe forum. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mestere, stai linistit, ca nu fac ghilotine sau alte arme, cu astfel de suport am mers de zeci de ori si nu s-a desprins nici suportul de masina si nici bicla de suport.

Treaba asta nu este cumparata de la metro sau din alte buticuri si iti garantez ca este mai sigura decat suportul care iti prinde bicla de cadru, mai ieftina si mult mai convenabila (pui 5-6 bicle pe o masina, anul asta am venit cu 5 bicle pe masina pe asa suporti)

Si daca in timpul mersului apar forte care sa imi smulga mie sudura si sa imi strice jucaria, eu o tai in bucati si o pap. (PS:ea nu este inca sudata, maine cel mai probabil va fi gata iar sudura va fi pe lungime...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Mii de multumiri domnului Maus (m-a invatat o smecherie)

Piesa inca nu mi-a venit de la sudat, dar cand va veni, o sa mai pun un rand de poze

Share this post


Link to post
Share on other sites

piesa aia pare in regula dar de ce o prinzi ? bare transversale ? ce-i cu gaurile din talpa, unde dai gauri ? este aluminiu sau asa pare in poze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici vorba de aluminiu.

Otel carbon in toata regula.

Ea vine prinsa de bara, desigur, gaurile sunt pentru a prinde cu surub.

sunt 3 pe o parte si 3 pe alta, dar cand vine prinsa pe bara eu strang 2 de pe o parte si 1 pe alta, pentru latimea suportului de 80mm sau 2 cu 1 pentru latime de 40mm.

Pentru roate de spate nu imi fac, leg direct roata de bara cu 2 curele de ratrape (legate in X)

S-a mai luat din grosimea materialului (placilor) si acuma sunt de 5mm in loc de 7, respectiv 8mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he ;)

Asa este, ai auzit bine, pe langa cursiera, mi-am luat si norocul cu mine;-)

...si am avut o zi de vis pe delusoarele alea, multumesc Lui Dumnezeu:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Imagine postată

Ansamblul este sudat.

In urma socului termic, a suferit modificari de geometrie, care ulterior au fost rectificate.

Urmatoarea poza va fi cand voi folosi suportul pe masina.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ops, trebuie sa mai exersam

Edited by doruk
tehnica moderna, bat-o vina

Share this post


Link to post
Share on other sites

@florentzo

cu chestiuni similare, facute absolut hand made, imi car bicicletele de ani e zile prin tara. Nici gand sa ai surprize neplacute, sunt sigure 100%. Ba mai mult mi-am cumparat chei rapide (quick release-uri) pe care le folosesc doar pe suporti, asa, poate din moft sa nu le mai scot pe cele din rotile fata, pe care, daca nu am loc in portbagaj, le leg de cadrul bicicletei, puse pe una dintre pedale, pusa in pozitia de minima. In prezent am suportul ptr 3 bite, dar la primavara ma gandesc serios sa-l extind la 5, loc e suficient. Chiar ma batea un gand sa fac si cate o furca fixa pentru fiecare roata fata, prinsa direct de barele transversale (a se vedea masinile tehnice din marile tururi cicliste).

a se vedea foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incap 5 pe o masina si exact cum mi-ai povestit, am venit asta vara de la munte cu rotile prinse de cadru si sprijinite de pedale, legate cu niste curele de ratrape (sunt foarte rezistente si sigure) ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie la limita de rezistenta a barelor transversale.

Chiar daca e loc fizic destul deasupra, verificati si rezistenta barelor, unele rezista la 50 kg, altele la 75, iar altele ... in functie de otel carbonul din care-s facute :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intereseaza pe cineva, eu am folosit cu succes urmatoarea solutie: folosind o banda adeziva foarte solida (cam 45 RON rola de 50m), se leaga fedeles ghidonul si, respectiv, saua de barele transversale de pe masina - adica se pune bicicleta cu roatele-n sus.

Cred ca tot aici pe forum citisem tehnica...

Am prins un MTB si o cursiera si am facut fara probleme 500 km pe soselele patriei. E drept ca la curbe trageam ingrijorat cu ochiul la ele, prin trapa de sticla ;)

Pentru mai multa siguranta, am dat jos rotile MTB-ului si le-am pus in portbagaj. Operatiunea dureaza cam 15 min.

Daca nu vrei sa investiti in "infrastructura" sau ai nevoie de o solutie rapida, recomand oricui modalitatea asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu merg in continuare pe varianta: o bicla pe suport si 2 in porbagaj. totul e sa nu uit izoprenul acasa :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vali, nu ar fi mai sigur sa folosesti trape de siguranta? ca si cele utilizate pentru imobilizarea patofului la velodreom.

costa 5 lei perechea si nu vei fi nevoit sa mai tragi cu ochiul...cel putin nu la ele:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suport din acela pe haion nu aţi încercat nici unii? Eu am aşa ceva, la un ford focus, şi sunt foarte mulţumit. Duce 3 biciclete fără probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am utilizat pe vremuri acest tip de suport.

Am avut probleme la deschiderea portbagajului. Am avut probleme cand am transportat mai mult de 2 biciclete, se atingeau intre ele si se zgariau. Am avut probleme cu prinderile pe masina si la un moment dat am zgariat caroseria in partea din spate. AM RENUNTAT!:-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now