Sign in to follow this  
Cata77

Recomandari manete frana

Recommended Posts

Păi... să nu fie Promax și să fie pentru V-brake - adică se exclud și ultimele două, Tiagra și Sora, care-s pentru frâne de cursieră și nu trag suficient cablu.

 

Ca să fie tacâmul complet, există și frâne mecanice pe disc la care trebuie să folosești manete cu tragere de cursieră, dar nu cred că e cazul aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... deci pentru frâne mecanice pe disc trebuie să caut manete de v-brake? Sau nu am priceput eu bine?

Buuun; deci Promax să le scot din calcul. Mai rămân Avid FR5 sau Shimano Alivio BL-T4000. Alte variante mai am?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte știu din specificații sunt Alhonga. Pe ele am impresia că nu scrie nimic. E bicla din semnătură, varianta 2013-2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manetele puse de @@alextudor sunt mai mult decat suficiente. Si pentru moment mai foloseste etrierii pe care ii ai, nu are rost sa ii schimbi daca merg bine. Si daca ai bicicleta din 2014 as schimba si camasile de cablu plus cablurile, nu sunt scumpe si chiar fac o diferenta :)

Trimis de pe al meu SM-J500FN folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ceva timp in urma am vazut cu mirare intr-o tura la cineva ca putea frana tinand mainile pe bar ends-uri. Frana mai usurel, de la capatul manetei, dar cat de cat putea. Eu la a mea nu pot. Am discutat doua vorbe subiectul si daca am inteles bine si mai si tin minte bine, manetele ar fi mai lungi, si pareau mai lungi. Daca e asa si ai bar ends-uri, poate devine un criteriu.

 

Am si eu pe o bicicleta facuta de curand niste avid bb7 de sosea, cu manete ergopowere, normal. In casa dau roata din fata jos ca sa am loc unde o tin, iar la montare am mereu probleme de reglaj. Daca as face operatia in casa ar fi cum ar mai fi, dar cobor bicicleta si roata separat (e un tandem), si trebuie sa migalesc in holul blocului. Am citit pe net cum se face, poate nici eu nu am prins spilul 100% ca sa imi iasa din prima, in principal e greu de prins punctul in care nu atinge discul dar si cursa sa ramana suficient de scurta, uneori reglez, pare totul in regula, insa in mers la franare scoate niste zgomote ciudate, sau la intoarcerile in loc se mai aud niste zgomote, fara sa franez, probabil flexeaza ceva si atinge discul, nu imi dau seama de ce. In plus mai cred ca franele astea de sosea, avand cursa mai scurta, sunt si mai greu de reglat. La momentul conceperii tandemului (am luat cadrul si l-am impodobit) la alegerea ghidonului si franelor am stat mult in cumpana pana am optat pentru ghidon de cursiera si frane pe disc (aici m-am decis mai repede). Daca e valabil reglajul mai naspa la astea de sosea, chiar imi pare rau de alegere, mai bine puneam saboti pe fata sau ghidon drept. De franat jos palaria, dupa ce trec de pe tandem pe single, prima senzatie e ca franele au patit ceva si nu prea mai tin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce înseamnă 'speed dial' la maneta de frână? Știu, probabil este o întrebare tâmpă, dar vreau să înțeleg care e treaba și dacă merită diferența de bani între Avid FR5 și Avid Speed Dial 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te uiti la pozele celor doua frane, o sa observi la SD7 o rotita in partea frontala a manetei. Rotind la stanga sau la dreapta, isi modifica modulatia/cati mm de cablu trage maneta de frana la o apasare a acesteia(poti seta sa ai niste frane mai brutale sau mai soft, in functie de preferintele peraonale, etrieri, aderenta placutelor de frana sau a discurilor,etc).

E un reglaj util daca il folosesti, altfel e doar o bulina rosie in capul manetei. Personal, il folosesc.

Din ce am gasit pe net vis.a.vis de etrierii bicicletei tale, inteleg ca ar fi Hayes MX5(nebranduiti). Cauta poze cu modelul asta si compara cu ce ai pe bicicleta.

Iti recomand sa urmezi si sfatul colegului @@Alegz30 , o sa se simta diferenta in ceea ce priveste puterea de franare. Am o colega de serviciu care si.a cumparat luna asta RR520, camasile de frana sunt atat de moi/flexibile incat as putea jura ca n.au intaritura metalica pe dinauntru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțam tuturor pentru suport. Azi mă duc să le iau. O să iau și cabluri și cămăși ca să fie treaba completă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this