Sign in to follow this  
2DoR

Dimensiuni anvelope (MTB pentru oras)

Recommended Posts

Salut, imi cer scuze ca am deschis un topic nou, stiu ca s-a mai discutat, dar nu am reusit sa inteleg 100% ce si cum, dar va rog sa imi dati si mie niste informatii.
Sunt incepator, am achizitionat un MTB Focus Whistler Core acum o saptamana si merg cu ea doar in oras. As vrea sa ii schimb anvelopele, cu unele pentru oras si am incercat sa ma documentez, dar nu am reusit sa inteleg totul…
Informatii despre janta / anvelopa actuala: Janta: ETRTO 622 x 19, Anvelopa: 54-622, 29×2.10.
Imi puteti spune va rog, ce dimensiuni de anvelope sa caut, in conditiile in care vreau riscuri cat mai mici, daca se poate deloc? Si ce anume ar mai trebui facut dupa schimbarea anvelopelor (daca au impact asupra altor reglaje, sau daca mai trebuie sa schimb si altceva, ex: camera).
In principal pentru mine conteaza eliminarea zumzait-ului pe care le produc anvelopele actuale cu crampoane, dar si cresterea vitezei si usurinta pedalarii (cat se poate, sunt constient ca nu vor fi mari diferentele).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit!

 

Există un topic despre cauciucuri de oraș montate pe MTB, ar fi indicat să-l citești.

 

Janta 622 x 19 are lățimea interioară de 19mm și, conform Sheldon Brown, acceptă cauciucuri de minim 28mm. Pentru creșterea vitezei și a ușurinței pedalării ți-ar trebui cauciucuri slick înguste (1,5-1.75"). În oraș nu o să ai probleme cu aderența, dar dacă ții neapărat poți să iei niște anvelope semi-slick, cu ele poți ieși și pe un offroad ușor fără să schimbi anvelopele.

 

Camerele se potrivesc pentru un balonaj minim, respectiv maxim al anvelopei. Pentru anvelope de 1.5-1.75" îți trebuie o cameră 700 x 35/45 cu valvă Schrader (găsești la Decathlon la 14 lei bucata). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri!

 

@@joby_toss: Am ales MTB din motive de confort si deoarece am hernie de disc in zona lombara (pozitia de pe o bicicleta de sosea nu ma avantajeaza, plus ca se simt prea multe socuri, iar bicicletele de oras sau trekking, pur si simplu nu imi plac). De asemenea, cumnatul meu are o bicicleta de sosea si circula cu camere si kit de pana dupa el, plus ca are cateva jante indreptate si schimbate la activ (in principal gropile acoperite cu apa de pe marginea drumurilor). Nu am vrut sa ma complic, deoarece o folosesc ca pe un mijloc de transport si vreau riscuri cat mai mici, daca se poate, deloc.

 

@@fizikant: Multumesc pentru informatii, o sa citesc mesajul tau de mai multe ori, deoarece nu stiu nimic din punct de vedere tehnic in materie de biciclete :bici-4: . Ideea e ca eu nu vreau ceva cat mai ingust, vreau ceva la limita sigurantei, chiar si cu aceeasi latime precum a anvelopelor actuale, daca nu, putin mai inguste; varianta cu semi-slick cred ca e mai potrivita pentru mine (daca asta inseamna risc scazut de pama, si sa merg si putin pe teren accidentat). O sa mai citesc topicuri.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia o pereche de anvelope 622 cu balon 37 sau 40. Pentru oraș și confort e suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..." îți trebuie o cameră 700 x 35/45 cu valvă Schrader (găsești la Decathlon la 14 lei bucata).

Sfatul este foarte bun, cu mentiunea ca in Decathlon gasesti camere care sunt putin cam controversate in ceea ce priveste performantele. Cauta si prin alte magazine de profil.

De pe mobil. Scuzati eventuale tastari gresite. Mulmutesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări, ai achiziționat bicicleta greșită!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omul a si explicat de ce ales MTB. Nu-i tăia aripile.

De pe mobil. Scuzati eventuale tastari gresite. Mulmutesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa beneficiezi de avantajul MTB-ului si ai spatele sensibil atunci ia un cauciuc de minim 1.75", recomand chiar 2.0".

PS: De-abia acum am observat ce inteligent e Windows: daca fac switch pe layout-ul de tastatura Romana, imi bagă Ț de la țoli în loc de " :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@LucianLS, omul are deja cauciucuri de 2.1". Trecerea la 2", chiar pe slick, nu cred c-ar face vreo diferenta, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balonul mare pe sosea nu are mari beneficii, nici macar de confort, nu mai zic in caz de afectiuni la coloana. Pentru confort, antrenamentul de stat in sa e de baza, adica sa mergi des, chiar daca drumuri scurte, iar pentru coloana, pozitia e vitala. Asa ca ia ce grosime vrei in limitele a ce iti permite janta, inteleleg ca mimim 28. Daca vei merge rar, nu luat totusi de 28, cat de cat sa te mai ajute si balonul, desi cum am zis, diferenta e mica. Mai uite-te si spre niste pantaloni cu bazon bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this