Sign in to follow this  
2DoR

Dimensiuni anvelope (MTB pentru oras)

Recommended Posts

Salut, imi cer scuze ca am deschis un topic nou, stiu ca s-a mai discutat, dar nu am reusit sa inteleg 100% ce si cum, dar va rog sa imi dati si mie niste informatii.
Sunt incepator, am achizitionat un MTB Focus Whistler Core acum o saptamana si merg cu ea doar in oras. As vrea sa ii schimb anvelopele, cu unele pentru oras si am incercat sa ma documentez, dar nu am reusit sa inteleg totul…
Informatii despre janta / anvelopa actuala: Janta: ETRTO 622 x 19, Anvelopa: 54-622, 29×2.10.
Imi puteti spune va rog, ce dimensiuni de anvelope sa caut, in conditiile in care vreau riscuri cat mai mici, daca se poate deloc? Si ce anume ar mai trebui facut dupa schimbarea anvelopelor (daca au impact asupra altor reglaje, sau daca mai trebuie sa schimb si altceva, ex: camera).
In principal pentru mine conteaza eliminarea zumzait-ului pe care le produc anvelopele actuale cu crampoane, dar si cresterea vitezei si usurinta pedalarii (cat se poate, sunt constient ca nu vor fi mari diferentele).

Bun venit!

Există un topic despre cauciucuri de oraș montate pe MTB, ar fi indicat să-l citești.

Janta 622 x 19 are lățimea interioară de 19mm și, conform Sheldon Brown, acceptă cauciucuri de minim 28mm. Pentru creșterea vitezei și a ușurinței pedalării ți-ar trebui cauciucuri slick înguste (1,5-1.75"). În oraș nu o să ai probleme cu aderența, dar dacă ții neapărat poți să iei niște anvelope semi-slick, cu ele poți ieși și pe un offroad ușor fără să schimbi anvelopele.

Camerele se potrivesc pentru un balonaj minim, respectiv maxim al anvelopei. Pentru anvelope de 1.5-1.75" îți trebuie o cameră 700 x 35/45 cu valvă Schrader (găsești la Decathlon la 14 lei bucata). 

Va multumesc pentru raspunsuri!