Sign in to follow this  
bogdanch

Ședință publică: amenajarea și omologarea traseelor de cicloturism

Recommended Posts

Cel putin la nivel teoretic [n-am acum starea necesara pentru a citi proiectul si nota de fundamentare] pare ceva interesant.

 

Daca ajungi la sedinta din 30.08, poate ne spui si noua ce s-a intamplat acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi nu avem infrastructura in orase si ne punem problema cicloturismului ... :)

 

De fapt, cred ca prin cicloturism, ministrii astia emanati de nici nu se mai stie unde inteleg ca e vorba sa facem pe ici pe colo niste portiuni unde sa se dea turistii prin statiuni cu bicla: turul cetatilor sasesti, turul casei poporului ... din astea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ajung la ședință, nu sunt în măsură să-mi dau cu părerea acolo (nu am fost în ture mai mari de 1 zi). Am postat aici în ideea că pe aici sunt veterani ai cicloturismului și cunosc mai bine ce trebuie făcut și ce nu. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt, cred ca prin cicloturism, ministrii astia emanati de nici nu se mai stie unde inteleg ca e vorba sa facem pe ici pe colo niste portiuni unde sa se dea turistii prin statiuni cu bicla: turul cetatilor sasesti, turul casei poporului ... din astea

 

Aici ai fost rău, cu mască oarecum, dar tot rău.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect de acord cu tine @@adi.murariu ! Şi asta pentru că proiectul de HG este chiar bine făcut iar nota de fundamentare de aceasta dată nu este plină de cuvinte goale, limbaj de lemn şi alte prostii. Mai mult ca sigur că sursele de inspiraţie au venit dinspre vestul sau mai bine zis NV-ul Europei.

 

Eu în altă parte văd problema: prin analogie cu infrastructura de mare viteză (rutieră sau feroviară) unde avem norme metodologice dintotdeauna au lipsit banii. Problema banilor va fi şi în acest caz cuiul lui Pepelea şi nu lipsa HG.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care rau? Care masca?

 

Am mai auzit exact aceeasi idee acum 10 ani. Pe atunci, nu existau, e drept pista de pe Calea Victoriei, Buzesti.

 

Nu e mare lucru ca legile (strategia) sa fie scrise bine. Implementarea e problema.

 

Ca fapt divers, poate iti amintesti de "Centura Cicloturistica" de la ciocanesti, la care au muncit multi voluntari, e praf si gata dupa 1-2 ani. In cazul in care chiar ai inteles la ce m-am referit, nu cred ca functioneaza pe undeva "insulite de infrastructura ciclabila" care nu comunica intre ele.

 

Inainte de orice altceva, cand coboram fiecare din casa, ar trebui sa avem cu totii pe unde ne duce pe bicicleta spre ce destinatie dorim: serviciu, cumparaturi, centru, parcuri, paduri din vecinatate. Si de abia apoi sa ne gandim cum unim Bucurestiul cu Ploiestiul, Giurgiu, Calarasiul , Alexandria sau Slobozia. Degeaba faci 3km de pista la Mogosoaia sau Snagov si inviti cetatenii acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata singurul exemplu de retea (oarecum) coerenta o reprezinta pistele din proiectul Colinele Transilvaniei, al fundatiei ADEPT.

O sa revin asupra lor mai tarziu si in alt loc, mai potrivit. Ele sunt avantajate de faptul ca-s plasate offroad, oarecum ferite de traficul intens (insa nu de sateni si animalele lor).

In orice caz, un proiect izolat pe o lungime scurta / suprafata mica, daca nu e pus in practica cu scopul de a fi cat mai repede unit cu zonele adiacente, pe termen mediu-lung, va impartasi soarta proiectului de la Ciocanesti. 

 

Am mai zis cu alta ocazie - cum ma sui pe bicicleta impreuna cu copilul si impreuna ajung de acasa pana in padurea Baneasa/Cernica/Malul Argesului/Comana/centura ciclo Ciocanesti si retur?

Respectand codul rutier, ca pe sosea n-am voie cu el. Deocamdata nu exista un raspuns. La noi lucrurile se intampla foarte incet.

Asta probabil ca e un inceput bun, dar au mai fost "inceputuri" precum cel mentionat mai sus, care nu a avut continuitate.

Cand o sa avem (macar) o mica retea de trasee in orase, atunci va fi un pas logic sa incepem sa le extindem in afara lor, spre obiectivele turistice si de "agrement" imediate.

 

Din pacate la ora 10 intr-o zi lucratoare n-am cum sa fiu acolo, ca m-as fi dus sa spun toate chestiile astea si altele. 

 

Camasa este mai aproape de piele decat haina. Trebuie inceput cu realitatea imediata de sub nasul nostru, cu orasul, pe urma extins. O sa fie mai usor si logistic, si ca timp si efort uman. 

 

E ca reclama la Romania, tara turistica si frunza ei. Vedem obiective, dar in josul imaginii, unde ar fi drumul, traseul pe unde ajungi, e frunza aia idilica. Deocamdatapot sa va zic ca baietii de la ADEPT au dat cu matura peste frunza aia si au pus ceva in locul ei, in teren. Nu e pentru toata lumea, e destul de "MTB-like", dar e ceva. Poate exemplul lor o sa conteze. Dar tot trebuie inceput cu ograda fiecarui oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care rau? Care masca?

 

Mi s-a parut ca postarea ta facea o referire mai voalata la asta. Daca nu e asa imi retrag cuvintele :)

 

Ca fapt divers, poate iti amintesti de "Centura Cicloturistica" de la ciocanesti, la care au muncit multi voluntari, e praf si gata dupa 1-2 ani. In cazul in care chiar ai inteles la ce m-am referit, nu cred ca functioneaza pe undeva "insulite de infrastructura ciclabila" care nu comunica intre ele.

 

Tocmai ca imi amintesc. Te-ai gandit ca poate legea asta va proteja in vreun fel aceste "insulite" astfel incat ele sa nu mai dispara si munca acelor voluntari (oameni inimosi, cum ii numea altcineva)  sa nu mai fie batjocorita de oricine (de la primar pana la taietorii de lemne)?!? Poate in felul asta "insulitele" se vor inmulti si unele din ele se vor interconecta, dar cum sa se poata intampla asta daca nu exista un cadru legislativ pentru aceste "insulite". Nu trebuie inceput de undeva?

Noi astia care "batem" soseau fara frica masinilor sau cu frica lor, dar o "batem", zi de zi sau macar destul de frecvent, am vrea sa se inceapa bine inteles cu ce ne doare pe noi mai tare, cu urbea, dar uitam ca urbea are nevoi individuale, distincte, deiferite de la o urbe la alta si care in mod normal ar trebui rezolvate de alesii locali, care au la indemana toate mijloacele (sau aproape toate) atat legale cat si materiale. Dar aia care nu vor in oras cu bicicleta, aia nu-s ai nostri? Ce facem cu cei care vor sa faca ceva in afara orasului, o "insulita", pe munca si timpul lor, dar nu sunt lasati?

 

 

 

Cand o sa avem (macar) o mica retea de trasee in orase, atunci va fi un pas logic sa incepem sa le extindem in afara lor, spre obiectivele turistice si de "agrement" imediate.

 

Si daca s-ar putea ataca problema si invers, dinspre padure/camp/deal/ munte spre oras, nu doar intr-un singur sens? Nu ar fi asa poate mai multe sanse de izbanda? Dar daca acel traseu nu exista sau nu poate exista pentru ca sunt alte interese care nu-l lasa sa existe ca incurca niste "treburi".

Cred ca suntem cu totii de acord ca tocmai lipsa unor astfel de trasee marcate si intretinute fac ca numarul de bicilisti care 'bat' la ora actuala coclaurile, împădurite sau nu, asfaltate sau nu, de pe langa marile urbi, sa fie atat cat e acum si nu mai mare.

Oare de ce ne place unora mai mult soseaua?!? Pai cred ca pe langa calitatea drumului ne place foarte mult daca nu chiar mai mult, predictibilitatea. Adica soseaua e acolo, stii ca e acolo (in 99,8% din cazuri :) ), n-a luat-o, n-o i-a nimeni, cel mult o mai altereaza pe alocuri si deci iti poti "construi" un "traseu" (aka insulita :P ) singur.

De ce fugim unii dintre noi de padure? Pai tocmai din lipsa predictibilitatii. Poteca aia pe care tu o stai si iti placea atat de mult te trezesti ca nu mai e sau ca e plina de copaci cazuti sau invadata de vegetatie perena, sau drumul ala pe care-l vezi tu in OpenStreetMap te trezesti ca a fost arat de nejte bajeti ca ii "incurca" ;) si tot asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord, merg construite concomitent, dar pentru asta trebuie sa existe înțelegere intre comunitățile locale. Sau intre primari, prefecți. Adică exact băieții ăștia.

Am aflat recent cate bete în roate a vrut să le pună primăria Bunești băieților care au muncit pentru a realiza potecile turistice și chiar concursului TBT.

Au trebuit să găsească înțelegere în comuna vecina, Saschiz, de unde s-a și dat startul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai oare nu tocmai lipsa unui cadru legislativ le-a permis acelor alesi locali sa dicteze dupa bunul plac realizarea sau nu a unui traseu fie el si de concurs, dar care putea fi folosit foarte bine si in afara lui?!?!

Tocmai asta nu inteleg primarii si ceilalti alesi locali, ca un concurs aduce oameni in zona respectiva si inaintea desfasurarii lui si dupa el. Sau poate inteleg si asta ii deranjeaza pentru ca le sunt tulburate treburile ;) Dar oare ce va mira?!? Credeti ca la tara primarii sunt altfel decat Firea?!? Unii (putini)DA sunt mult diferiti si in bine, dar cei mai multi NU. Sunt doar niste alti inregimentati politic aflati in slujba partidului si nu in folosul locuitorilor urbei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Habar n-am ca Ghinea este biciclist si pe unde s-a dus, pura coincidenta.

 

Traveller a dat exemplul corect si cel mai la indemana, mie mi-a fost lene sa-l mai scriu. Ca sa imi duc familia la aer curat (relativ) la o plimbare cu bicicleta in padurea Baneasa (sa zicem) trebuie sa-mi pun suporti pe masina si sa ne deplasam pina acolo "motorizati". Crezi ca ar face cineva asta zilnic sau saptamanal? Dupa 1-2 iesiri de acest gen lumea se plictiseste si traseele raman nebatute. Ca sa supravietuiasca e nevoie de "clienti", de bani. Ce legi? Incepe sa devina obsedanta ideea asta cu legile. Ce sa spuna legea, sa oblige primarul sa ingrijeasca un spatiu care nu prezinta minim interes, nu este adresat locuitorilor urbei si nu aduce bani sa rezolve alte probleme urbe?. Cel de la Ciocanesti era destinat disparitiei inca din faza de idee ...

 

Si nu in ultimul rand, traseele off-road au o mentenanta mult mai scumpa fata de cele urbane. Fiind si pitite bine, in afara privirilor, nu e de mirare ca prezinta interes pentru "finantari".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din pacate la ora 10 intr-o zi lucratoare n-am cum sa fiu acolo

 

Asta mi s-a parut si mie foarte ciudat, sa programezi o sedinta publica, indiferent de tema discutiei, intr-o zi lucratoare la ora 10:00. Ca sa vina cine?

Sa zicem ca 30.08 nu mai este perioada de concedii si ca toti cei interesati de participare ar fi in Bucuresti.

 

Sau poate ca data si ora n-au fost alese intamplator, tocmai pentru o prezenta scazuta a celor care ar putea avea unele idei utile.

In felul asta se bifeaza ca s-a facut dezbarea / sedinta publica, n-a prea venit nimeni si proiectul merge mai departe in forma initiala.

 

Banuiesc ca reprezentantii ministerului sub nicio forma nu ar putea participa la o sedinta organizata la ora 17:00 sau chiar 18:00 sau intr-o sambata dimineata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regulă consultările publice se organizează în timpul programului. La noi la MT se fac luni la 10 - 11.

O astfel de consultare făcută la 17 - 18 înseamnă că oamenii trebuie să stea peste program, adică să fie plătiţi dublu sau să li se compenseze orele lucrate cu timp liber. Prima posibilitate e exclusă prin lege (nu ai voie să plăteşti ore suplimentare în sistemul bugetar), iar a doua e imposibilă din cauza lipsei de personal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La noi la MT se fac luni la 10 - 11.

 

Pare ca este o tactica generalizata in sistemul public programarea asta.

De curiozitate, la voi la MT, cine vine intr-o zi de luni la ora 10:00 la aceste consultatii?

 

O astfel de consultare făcută la 17 - 18 înseamnă că oamenii trebuie să stea peste program

 

Cei de la taxe si impozite (si or mai fi si alte autoritati publice) care au o zi pe saptama program pana la ora 18:30, cum au rezolvat-o cu programul prelungit?

Ca si ei tot in sistemul bugetar lucreaza. 

 

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca ar putea exista putin flexibilitate in domeniu.

De exemplu, cei care reprezinta ministerul la sedinta ar putea veni in ziua respectiva la munca la ora 10:00, astfel incat sa isi bifeze cele 8 ore de munca.

Asta este doar un exemplu insa cu siguranta se pot gasi si altele.

 

Sau, cum spuneam mai sus, poate chiar asta este o tactica gandita si pusa la punct, tocmai pentru a impiedica (voalat) participarea la acele consulatari publice.

Ma refer la situatia generala nu la cea care face obiectul acestui topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu

Administratiile publice nu sunt interesate de parerea cetatenilor. Asta inseamna ca va trebui sa gandesti, sa gasesti solutii si mai ales sa schimbi ceea ce ai planificat deja, adica alte hartii, alte aprobari... Cum ar veni, pentru doar 50.000 nici nu ma scol din pat.

Esenta societatii romanesti porneste de la prima intrebare pe care si-o pune cea mai mare parte a cetatenilor: "Cum sa facem bani?". Nu: "Ce nevoi avem?", nu: "cum rezolvam problemele pe care le avem?".

De aceea, sedintele publice de la ora 10 sunt mana cereasca. Am bifat ca v-am intrebat, suntem fericiti ca nu ati avut nimic de obiectat.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aceea, sedintele publice de la ora 10 sunt mana cereasca. Am bifat ca v-am intrebat, suntem fericiti ca nu ati avut nimic de obiectat.

 

Sau altfel spus, dau de baut, luni la ora 10:00 AM.

Invit o gramada de oameni insa nu vine nimeni din motive de mers la munca sau "nu-s atat de animal incat sa ma apuc la ora aia de baut" iar concluzia mea este n-am avut cui sa dau de baut.

Nicidecum ca sunt eu chitros si invit oamenii la carciuma luni la ora 10:00 AM in loc de sambata la ora 20:00 PM.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem şi noi registratura aşa, marţi e o persoană care vine la 10 şi pleacă la 18:30.

 

Dar ca să faci o şedinţă de dialog social ai nevoie de mai mult de o persoană... ai nevoie de una - două persoane de la Comunicare, de persoanele din direcţiile de specialitate care au elaborat actul normativ, de un secretar general sau secretar de stat, de reprezentantul altui minister (dacă e cazul), eventual de societăţile din subordine/de sub autoritate care au contribuit, îţi mai vin şi alte societăţi, organizaţii sindicale, patronate... ăştia toţi sunt în timpul programului şi, eventual, vin cu ordine de deplasare. La noi la ultima şedinţă au fost 7 oameni din minister, 5 de la sindicate şi 2 de la patronate. Şi asta a fost o şedinţă ,,mică", cu puţine acte pe ordinea de zi. E cam greu să potriveşti programul pentru ăia 7 oameni (şi pentru ăia 5 din sindicate, că şi ăia au acelaşi program de muncă şi nu cred că ar vrea să facă ore suplimentare), mai ales că în fiecare săptămână e vorba de alţi oameni, nu sunt mereu aceiaşi.

 

Pe când la taxe şi impozite sunt câţiva oameni care, săptămânal, au programul modificat o zi pe săptămână.

 


Cei de la taxe si impozite (si or mai fi si alte autoritati publice) care au o zi pe saptama program pana la ora 18:30, cum au rezolvat-o cu programul prelungit?

Ca si ei tot in sistemul bugetar lucreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr2005

Ce treaba are cicloturismul cu sindicatele si patronatul?

 

Ca sa fie si mai simplu, daca cei carora zici ca te adresezi nu le dai posibilitate sa isi exprime punctul de vedere, faci degeaba in intalnire denumita pompos "sedinta / dezbatere publica".

 

Nu inteleg de ce incerci sa le iei aparare celor din ministerul respectiv si sa ne convingi pe noi ca alta solutie in afara de luni ora 10:00 AM nu exista.

Inteleg ca oarecum sunteti colegi in sistemul public, insa in cazul asta chiar nu ai dreptate.

 

Pana cand sistemul public nu va incerca sa fie mai flexibil si mai maleabil, degeaba mai face dezbateri publice.

Ca, probabil ii incurca vreo directiva europeana care impune obligativitate unei dezbateri publice, e alta problema.

 

As fi curios cum o astfel de problema este tratata in tari precum Olanda, Danemerca sau Germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Există întotdeauna posibilitatea de a trimite o solicitare scrisă, inclusiv pe e-mail (la noi se acceptă şi e-mail-ul, nu ştiu la alte ministere, pentru că legea nu obligă instituţiile să accepte mesaje electronice).

 

Dacă s-ar permite - legal - plata orelor suplimentare în sistemul public, atunci s-ar putea face dezbateri publice după-amiaza. Dar acum, mai ales când, la noi, salariile se învârt între 1030 şi 1200 lei net, cred că s-ar lăsa cu greve dacă s-ar cere organizarea de şedinţe după program. Pentru comparaţie, omologul meu din MT federal al Germaniei are vreo 2200 euro/lună salariu... şi asta pentru că e debutant.

 

Later edit: ce încerc să spun e că o şedinţă de dialog social e mai greu de organizat decât pare, nu înseamnă doar 2 oameni puşi la o masă cu 2 hârtii în faţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
legea nu obligă instituţiile să accepte mesaje electronice
 

 

Anno Domini 2016... uau! 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate cunostiintele mele care au fost sau mai sunt prin ministere sau agentii aveau peste 3000 lei net si dupa ce li se taiase 25%. Banuiesc ca salariu mediu e undeva pe la 4000++, in mod sigur stiu pe cineva care castiga aprox 5000.

 

Hai sa o lasam pe asta cu salariile care se invart intre 1000 si 1200, astea sunt valabile prin Harghita - Covasna sau in industria hotelurilor si restaurantelor unde veniturile se rotunjesc prin bacsisuri. La nivelul intregii tari salariu mediu brut este 2681, iar cel mediu net este 2080.

La nivelul Bucurestiului salariu mediu net e 2360. Salariu mediu brut din sectorul bugetar (3230) este cu 22.6% mai mare decat salariu mediu din sectorul privat in 2016.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate cunostiintele mele care au fost sau mai sunt prin ministere sau agentii aveau peste 3000 lei net si dupa ce li se taiase 25%. Banuiesc ca salariu mediu e undeva pe la 4000++, in mod sigur stiu pe cineva care castiga aprox 5000.

 

Hai sa o lasam pe asta cu salariile care se invart intre 1000 si 1200, astea sunt valabile prin Harghita - Covasna sau in industria hotelurilor si restaurantelor unde veniturile se rotunjesc prin bacsisuri. La nivelul intregii tari salariu mediu brut este 2681, iar cel mediu net este 2080.

La nivelul Bucurestiului salariu mediu net e 2360. Salariu mediu brut din sectorul bugetar (3230) este cu 22.6% mai mare decat salariu mediu din sectorul privat in 2016.

La Ministerul Mediului un consilier asistent ia 1100 lei. La Muncii ia 1400 lei. Un referent nu ia nici 1000 decat daca are ani multi de vechime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salariu mediu net e 2360

A naibii artimetică...

Avem un șef cu 8000, un sub șef cu 4000 și 10 angajați cu 1000.

Salariul mediu e carevrasăzică 1833. 

Ăia cu 1000 să tacă dreaq din gură. ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ce încerc să spun e că o şedinţă de dialog social e mai greu de organizat decât pare,

 

Unde este dialogul atunci cand programezi intalnirea la o ora la care potentialilor participanti le este aproape imposibil sa ajunga? 

Dialog presunune in primul rand flexibilitate, iar flexibilitatea incepe de la programarea orei sedintei, astfel incat sa poata participa cei carora li se adreseaza respectivul proiect.

 

Vad ca inca folosim principiul sovietic "ce-i al meu e al meu, ce-i al tau se negociaza".

Asta e, s-a bifat si dezbaterea publica. Plus mama lor de europeni care ne incurca si cu prostia asta.

 

Tot nu inteleg de ce incerci sa ne convigi de contrariu.

Imi pare rau sa spun, insa deja ai ajuns sa gandesti in logica sistemului (au mai fost niste exemple la discutiile despre trenuri).

 

La fel, imi pare rau sa constat ca oamenii tineri care ar fi trebuit sa aduca ceva nou ajung sa fie la randul lor haliti de acest sistem anchilozat si care nu are nicio treaba cu realitatea.

 

 

 

Anno Domini 2016... uau! 

 

Plus ca asta se intampla intr-o tara membra UE.

Asadar, si din partea mea ... uau!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this