Sign in to follow this  
bogdanch

Ședință publică: amenajarea și omologarea traseelor de cicloturism

Recommended Posts

A naibii artimetică...

Avem un șef cu 8000, un sub șef cu 4000 și 10 angajați cu 1000.

Salariul mediu e carevrasăzică 1833. 

Ăia cu 1000 să tacă dreaq din gură. ;)

 

Da, de aia e relevant si salariul median, de care sincer n-am auzit vreodata pe nimeni vorbind in Romania, care in cazul asta e 1000.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea e ca si eu tot la Min Muncii ma refeream in primul rand. Vorbesc de persoane 35+ care nu sunt cine stie ce sefi ci, cel mult, manageri de proiecte in politici publice. Doamna care are aproape 5000 a primit cu sectia ei o marire in 2015 de 28% si, cu toata dragostea, ce stiu eu ca face este ca freaca niste hartii.

 

Sa nu uitam ca la stat se intra teoretic la 8 dimineata, practic la 9.30, se incepe lucrul cu calculatorul dupa 10.30 (cafelute, pauza de tigara) si se iese la 16.30 (teoretic, de fapt pe la 15.55 sparg toti usile) pentru ca vinerea e zi scurta, se iese la 14.00.

Iar @@gibonu vrea sedinte publice care incep la orele 18.30 -19.00 sa le poata prinda si cei care lucreaza la privat :) :) :)

 

Astia cu 1000 de lei in mana sunt categoric cei foarte noi, dupa 3-5 ani, hai maxim 8, toti incep sa se fataie prin Bruxelles, Strasbourg, Barcelona is ... India + China in interes de serviciu de sunt pline paginile de fb cu selfies. Nu glumesc. E bine la stat dupa ce prinzi un pic de cheag! Ai viata frumoasa. Mai toti au inca alte doua facultati sau mastere facute dupa pentru ca au timp berechet iar sa te invoiesti in timpul programului de lucru nu e o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iar @gibonu vrea sedinte publice care incep la orele 18.30 -19.00 sa le poata prinda si cei care lucreaza la privat

 

Nu-s nici io chiar atat de exagerat incat sa-i prinda noaptea la munca pe cei din minister, insa o ora de genul 16:30-17:00 mi s-ar parea rezonabila. 

Si in mediul privat mai poti fi invoit, mai vorbesti cu sefu' ca azi pleci mai devreme, etc.

Insa la ora 10:00, nu prea ai variante, doar sa iti iei concediu in ziua respectiva.

Asta ca tot spunea @Dr2005 ca exista salariati care odata pe saptamana au programul decalat de la ora 10:00.

 

Ca sa nu mai aduc in discutie faptul ca la aceste sedinte probabil participa oameni cu functii mai mari prin acele ministere (sau ar trebui sa participe), oameni care n-au salarii chiar atat de mici si pentru care nu s-ar face gaura-n cer daca pleaca de la munca cu 2 ore mai tarziu.

 

Oricum, mama lor de europeni care ne-au bagat pe gat si prostia asta cu consultarea publica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Expert debutant = 1031 RON

Expert asistent = 1036 RON

Expert principal 4 ani vechime = 1040 RON

Consilier superior = 1600 RON

Expert/consilier superior cu peste 25 ani vechime = aprox. 2000 RON (cu 100 sau 200 în plus dacă a prins perioada cu clasa 1a)

Director = 4000 RON (+/- 2 - 300 RON în funcţie de vechime)

 

Astea sunt salariile nete. 8000 lei poate or fi prin Ministerul Fondurilor Europene, dar la noi sigur nu sunt.

 

Ieri am plecat la 17 în loc de 16:30, vineri la 15 în loc de 14, joi am plecat la timp, miercuri am plecat la 18 în loc de 16:30, marţea trecută la 17:30 în loc de 16:30. Programul începe la 8... bun, oi mai fi întârziat 10 minute în unele zile (marţea trecută am avut pană pe roata faţă), dar tot îmi pare că am cam făcut ceva ore suplimentare (neplătite şi necompensate, evident).

 

Aşa se lucrează în majoritatea instituţiilor publice. Ăia care-i  vezi că vin la 10 şi pleacă la 15:30 ori sunt diverşi consilieri personali de la demnitari, ori sunt angajaţi pe la diverse societăţi de stat sau private care-şi au birourile în aceleaşi clădiri cu ministerele. De exemplu, în Palatul CFR, MT are 2 etaje jumate + un spaţiu la P şi unul la subsol. În rest avem CFR SA, CFR Călători, CFR Marfă, SAAF, GEI Palat CFR, ARR, AMTB, Metrorex, CNADNR, Ministerul Fondurilor Europene (o direcţie), Autoritatea Naţională pentru Turism, ISCTR, Telecomunicaţii CFR, Softrans (societate privată), OPREMAR (organizaţie patronală), vreo 3 sindicate, Electrificare CFR, 2 restaurante, 10 bufeturi, o firmă de reparaţii calculatoare, un cabinet stomatologic privat, o direcţie a CASMB, ANRMAP (mă rog, cum s-o mai numic acum) şi încă vreo 2 - 3 firme private mici cu câteva birouri. Asta înseamnă câteva mii de angajaţi, din care unii au zilnic program 8-16, alţii au L-J 8-16:30 şi V 8-14, alţii au 9-17 zilnic ş.a.m.d..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp inteleg de pe fb, de la optar, ca a avut loc sedinta si a durat vreo 3 ore.

Cica lumea ar fi fost in consens (nu au detaliat exact in ce fel), cu exceptia MI (Politiei) care nu a participat, ei considerand ca nu e nevoie de legislatie si de marcaje dedicate, ca e totul deja in codul rutier :)). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simt eu asa, un pic de indarjire...

Cine nu stie cum sta treaba ar putea sa si creada toate afirmatiile alea.

 

......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr2005

Tu tot nu intelegi (sau te faci ca nu intelegi) esenta problemei.

Ce legatura au salariile de la MT si cei care au sediul in Palatul CFR cu subiectul acestui topic?

 

Teoretic, organizam o sedinta / dezbatere / consultare pentru a afla si alte opinii si a imbunatati proiectul respectiv.

Pentru ca acei oameni sa poata participa, trebuie sa gandim putin mai mult decat lungul nasului si sa ne punem problema ca acei oameni muncesc si ca intr-o zi de lucru la ora 10:00 nu prea au cum sa ajunga la sedinta.

 

Cand dai de baut, te gandesti ce carciuma alegi si la ce ora incepe treaba in functie de invitatii pe care ii ai (la ce ora pot veni, cum pleaca acasa de la carciuma, etc).

Exact asa este si in cazul de fata.

 

Asta in ideea de a face o treaba cu cap si coada, daca tot ne-am apucat de ea.

Daca nu ne intereseaza si parerea altora, atunci de ce mai facem dezbatere (in afara de cazul ca trebuie bifat ca am facut-o)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi, fiind o natie mai rurala, nu prea avem cultura multor chestii din astea care in vest sunt niste obisnuinte, niste reflexe.

De exemplu, nu avem o cultura a bicicletei, nu avem o cultura a consultarii publice pe bune (nu de forma).

Mie singurul exemplu practic foarte bun de consultare publica, si inca unul care m-a impresionat, a fost cu satenii care au blocat distrugerea raului Nera.

Acolo da, poate exista o sansa reala sa-i convoci la 10 dimineata la Primarie si sa vina, aici la Bucale lucrurile stau nitel diferit.

 

Convocare la o ora din preajma pauzei de masa sau un 16-17 ar fi fost o varianta.

 

Dar stai, ca noi nici cultura muncii eficiente nu o avem, o avem pe aia cu "muncim de la ora x la y", ce producem real conteaza mai putin.

Eu pe orice tanar l-as incuraja sa fuga vazand cu ochii de angajarea la statul roman, daca vrea sa invete o cultura a muncii nu de la el o s-o deprinda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un pic off:

 

@@Traveller

Hmm...cultura bicicletei cred ca exista si a tot existat. Evident, nu chiar ca-n Olanda. Inca se pot gasi fotografii de arhiva facute prin orase mari de la noi (acum vreme buna cineva postase chiar pe aci pe forum una de prin Arad, in anii '60) ce arata ca foarte multi foloseau bicicleta.

La sate in prezent se foloseste destul de mult. Ce-i drept, depinde si in ce zona a tarii de uiti. In Sud lucrurile sunt oarecum diferite in general (mai multi asistati social, mai multi dornici de epatare chicioasa, etc.), ba chiar si pe la nord de Dobrogea e cam denaturata situatia.

 

Am intalnit (ce-i drept, in polul opus al tarii :), tocmai in Nord, departe - nu in Ardeal) oameni de 60-65 de ani ce fac "naveta" intre sate/localitati pe jos, refuzand sa fie luati cu masina chiar si de catre cunostinte. Si nu sunt deloc putini. Motivul: "Domne, am eu rutina mea sa ma misc pe jos pana acolo, 5 km dus, 5 intors. Am timp destul si ma simt mai bine". Tot in aceeasi zona, nu prea am vazut gospodarie fara bicicleta folosita zilnic (cel ce mergea pe jos folosea si bicicleta din dotare in restul timpului). De la o simpla vizita, la carat apa de la o fantana sau luat lapte de la un vecin "din vale", care are vaca.

 

Raman la ideea ca in orasele mari avem alte probleme. De mentalitate si educatie. Degeaba ai 2 facultati, 3 mastere si lucrezi in corporatie izolat dupa geamuri din sticla daca tu:

- nu ai un minim de bun simt (cei 7 ani de-acasa)

- nu cunosti/apreciezi valoarea muncii

- nu stii ce inseamna munca eficienta (aici ai FOARTE mare dreptate!)

- te crezi prea valoros ca sa mai fii modest sau un om normal

- esti sclavul unui smar'fon si al retelelor sociale

- sportul este un moft si il vezi practicabil doar intr-o sala cu abonament scump unde nu faci mai nimic

- consideri ca mersul cu bicicleta = saracie, caci "io nu-s bunicu', sa merg pe bicicleta...i-auzi ba la el baaa!"

...

 

On:

Romania va fi scoasa de pe hartile Eurovelo. Eu unul sunt convins. Avem o administratie incompatibila cu o viata normala si cu ideea de "armonie si sanatate". Nu mai zic de turism... Si sunt destui cetateni care acheseaza ideilor acestor indivizi. "Ete da-i dreq, io n-am otostrazi si locuri de parcare si astia vor sa faca rute pentru toti poponarii si hipiotii!..Ita baaaaa" (auzita p-aci, prin mareata Ca-Capitala Ieuropeana, in mediul elevat al corporatiilor straine, cu oameni fini care nu stiu ca peria aia de langa WC e acolo pentru un scop simplu, de bun simt...)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine ma sperie exact lipsa de cunostinte si bun simt a unor indivizi despre care teoretic ai zice ca sunt instruiti, educati, inteligenti...

Daca nici macar "elita" de la care ar trebui sa ai pretentii, atunci cine?...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this