Geordan Corvette

Manete frana suplimentare

Recommended Posts

Ideea e asa:

Avand io burta (maaale maale ca a lupului din povestea cu Scufita Losie), pe coborari imi e greu sa pun mainile unde trebuie pe "coarnele" ghidonului, le tin sus, asa ca franez cam de la nivelul achimbatoarelor.

Ceea ce duce la franare ineficienta si dureri de maini.

Am vazut cursiere care au, pe langa franele de la ergopowere, 2 manete de frana "normale" de MTB, pe partea dreapta a ghidonului, de-o parte si de alta a pipei.

Q1. Se pot pune si la cursierele cu frana pe janta sau doar pe disc?

Q2. Cat de complicat e?

Multam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot pune pe orice ghidon de cursiera, indiferent de tipul de frane, si e foarte usor. Trebuie taiata camasa de frana, un capat se pune "la intrarea" in maneta, celalalt capat se pune "la iesirea" din maneta, iar cablul se trece printre. Cred ca poza asta e lamuritoare:

 

maxresdefault.jpg

 

La frane hidraulice in schimb nu cred ca merge :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă gândeam și eu la astfel de manete pentru sotie. Si ea merge la fel pe cursiera. De fapt, nu merge niciodată în dropuri.

Totusi, am o nelămurire. Nu se pierde prea mult din controlul ghidonului dacă mergi cu mâinile în acea poziție?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba se cam pierde, dar e si o chestiune de obisnuinta - sunt o gramada de baieti pe singlespeeduri / fixies cu ghidoane de 30-35 cm latime si nu par sa se planga. Sincer nu mi se par cea mai buna solutie pentru coborari, tocmai din cauza vitezelor mari si a nevoii sporite de un control mai bun.

 

Pentru problema cu burta si disconfortul cred ca sunt si alte solutii - ridicarea ghidonului (pipa cu unghi mai mare, orientata in sus) sau inlocuirea lui cu unul compact (care are drop mai mic). Evident, pierzi la capitolul aerodinamica, dar nu le poti avea pe toate :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu la coborâri mă refeream. La drum drept sau urcari este ok. Dar pe coborâre cred că se pierde mult din control. Așa că degeaba ai frânele mai la îndemână dacă scazi cu mult controlul.

Un plus real sunt niște saboți de calitate superioara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trage de cablu, ci cracaneaza camasa de frana. Imagineaza-ti ca ai sectiona camasa de frana, ai lasa cablul inauntru si ai trage de cele doua jumatati de camasa de frana inspre exterior, lasand capatele cablului unde sunt acum (un capat in maneta actuala de frana, celalalt capat in clestele de frana).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha! Deci imi tre 2 manete, 4 capete de camasi, ceva de taiat camasile si o mare doza de precizie ca sa tai la fix.

Clar. Nu sunt in stare.

Ma'c la Mantescu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întâi fixezi manetele standard și cele suplimentare pe ghidon în pozițiile pe care le dorește burta matale, după care măsori necesarul lungimii de cămașă de cablu între manetele de pe aceeași parte a ghidonului (că aici este mica problemă de distanță). Cere capete scurte pentru cămașa de cablu dintre manete, este estetic, iar unele au marginea îndoită pentru protecție la praf.

Ține minte că a coborî cu mâinile pe frânele suplimentare pe care vrei tu să le montezi o să îți ia din aerodinamică (poate nu contează prea mult pentru tine) și, cel mai important, o să ai deficiențe la stabilitate (din născare, ghidoanele pentru cursiere sunt înguste, tu o să mai reduci din îngustimea asta)! Manetele suplimentare sunt bune pe cursieră când te deplasezi în trafic printre mașini sau mergi la plutonaș și vrei să stai mai lejer și mai sus dar cu siguranța frânării la urgență.

 

SUCCESE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sistemul se găsește pe Merida ciclocross 500 (este doar un exemplu cunoscut de mine).

foarte utile!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Manetele suplimentare sunt bune pe cursieră când te deplasezi în trafic printre mașini sau mergi la plutonaș și vrei să stai mai lejer și mai sus dar cu siguranța frânării la urgență.

 

 

 

In pluton/plutonas nu se trage niciodata de frana!

Pe de alta parte, in oras sunt utile. Eu, la bicla de oras, am ghidon de cursiera cu ergopowere normale, plus manetute d-astea de ciclocros. La inceput le foloseam foarte des dar, de ceva timp, tot din ergopowere franez cand merg printre masini sau printre pietoni. De altfel si in lumea ciclocrosului se poarta din ce in ce mai rar. Au avut soarta bar-ends-urilor din cross-country.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic: ce scriu eu și ce (a)mesteci tu! Același, neobosit, bagă mare în continuare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. cine are nevoie,am eu o pereche de manete,moca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Geordan Corvette există trei tipuri de manete suplimentare în funcție de poziționare și grosimea ghidonului:

- prindere pe 25,4 mm;

- prindere pe 31,8 mm;

- prindere pe 25,4 sau 31,8 mm (aceste manete vin cu colier mare dar au și reducție interioară pentru 25,4 mm).

 

SUCCESE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul că le pui pe o cursieră, deja le face ”speciale” ;) . Hai, pune-le degrabă, că parcă văd că ies și acestea din trend. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai manetele alea de frana sunt gandite sa fie folosite in plus fata de manetele standard de frana care se monteaza pe dropuri, chit ca pot fi folosite si "singure" lasand capatul cablului in capatul manetei. Am mai vazut lume cu singlespeeduri si ghidoane drepte inguste si manete din astea folosite singure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai acestia, io intreb ceva aicisea: cand dau click sa comand manete de frana, le pot lua pe oricare se potriveste pe ghidon sau tre sa fie "manete de frana pentru frana suplimentara pe ghidon cursiera"???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bre, trebuie manete speciale. În principiu, Cane Creek Crosstop sau copii ale lor. Știe Google de "manete de frana tip ciclocros" dacă ții neapărat să iei din România.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De altfel si in lumea ciclocrosului se poarta din ce in ce mai rar. Au avut soarta bar-ends-urilor din cross-country.

 

 Încă mai e nevoie, aparent.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.