Recommended Posts

@majikstone Ii dai tu de cap pan la urma :) Si scuze ca am uitat, felicitari pentru ce-ai construit  e super cadrul ala si ce ti-a iesit din el. La multi km fara probleme !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stiut ca ai foaie de 46, am presupus ca este de 50. In rest este cum zici, cu cat este mai mica foaia cu atat flexeaza mai putin. Din pacate la pedalat in forta se schimba situatia fata de reglajul de pe stand, dar asta stii foarte bine si tu. Mai surubaresti pe marginea drumului ... asta am facut si eu astazi cu bike-ul nou. Se pare ca am probleme de chainline, nu ma asteptam insa sa fie altfel cu angrenajul de MTB 3x convertit la 2x. Am mutat un spacer pe NDS, a ramas doar unul pe DS, insa foaie mica (mijlocie reala) pinion mare lantul sta cam diagonal. Totul merge bine, insa nu-mi place unghiul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono  S-ar putea sa trebuiasca un butuc pedalier un pic mai scurt pt o aliniere mai buna,verifica la ce distanta sta langa cadru fata de cum statea inainte.daca e prea departe mai strange bratul un pic.

Nu va mai faceti griji ca se torsioneaza si si ca flexeaza cadrele si de aia nu sta lantul bine,pai ganditi-va cam cum apasau aia de prin 70 in pedale pe biciclete de otel cu placi de 47 si pinioane de 24 nu cred ca aveau de 28 la urcari pe munti.le-ar fi facut tirbusoane.

P.S.Eu merg pe o bicicleta de otel care flexeaza zdravan (cei care merg pe vintageuri de otel o pot confirma)de chiar trebuie o tehnica anume pentru a pedala si de a sta pe ea la viteze mari si nu am probleme la aliniere lant.Eu ma gandesc ce buna e una de aluminiu care sta teapana si poti apasa ca lumea in pedale :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Diesel E clar ca daca vrei sprinturi si pedalat ridicat din sa, un cadru mai rigid e mai potrivit (si din anumite puncte de vedere chiar mai sigur). Pentru pedalat pensionărește, à la Ivan Basso, prefer un cadru mai flexibil, pentru un confort sporit. Ca sa nu uitam de ocazionalele iesiri de pe asfalt :D 

Stiu, o sa vina fanboys ai carbonului sa imi explice cum fibra de carbon poate sa ofere rigiditate pe unele axe si elasticitate pe altele. Si au dreptate. La fel cum au dreptate sa planga in hohote in momentul in care cadrul lor pretios e bun de aruncat la gunoi dupa un impact lateral care abia ar indoi putin tuburile unui cadru de otel. Dar in fine, discutia asta filosofica otel vs aluminiu vs carbon (vs titan?) poate fi purtata la infinit :P 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone  nu e cazul sa filozofam nici nu e obiectul thread-ului de asemenea stim cu totii datele ,nu am face decat sa ne tot repetam,banuiesc ca rigiditatea unui aluminiu se simte si la shocuri dar in modul negativ,asa ca ar trebui un cadru de aluminiu pentru sprint,altul de otel pt mers pe teren neted si unul de carbon performant sa intrecem postasul cand il prindem din urma pe drum  :)

Las ca nu mergi chiar ca pensionarul,te-am citit pe unde te cateri ;)  Oricum sprinteaza fara frica ,e facut pentru toate tehnicile de pedalat la clasa lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Diesel said:

@akebono  S-ar putea sa trebuiasca un butuc pedalier un pic mai scurt pt o aliniere mai buna,verifica la ce distanta sta langa cadru fata de cum statea inainte.daca e prea departe mai strange bratul un pic.

Nu va mai faceti griji ca se torsioneaza si si ca flexeaza cadrele si de aia nu sta lantul bine,pai ganditi-va cam cum apasau aia de prin 70 in pedale pe biciclete de otel cu placi de 47 si pinioane de 24 nu cred ca aveau de 28 la urcari pe munti.le-ar fi facut tirbusoane.

 

Am angrenaj de MTB cu BB de MTB (BB70), adica gandit pentru 73mm cu sau fara distantiere. Daca pun un BB mai ingust, cadrul avand nevoie de 68mm, nu o sa pot strange angrenajul. Pot incerca sa mut inca un spacer pe partea NDS, insa dupa cum spuneam, BB70 are filet de MTB, mai lung pe DS, s-ar putea sa nu-l pot strange fara nici un spacer. Si asa mi s-a parut ca s-a cam chinuit cu un singur distantier. Ar trebui un angrenaj de sosea gandit pentru un chainline mai mic, insa pana una alta ramane asa.

 

Daca citesti putin mai atent: eu nu-mi facem griji de flexarea cadrului, chiar spuneam ca daca flexeaza si deraiorul se muta odata cu BB-ul :).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono Interesant.

Cred ca ar trebui sa masori chainline-ul pedalierului versus cel al casetei, cu precizarea ca pentru pedalier, mijlocul va fi intre cele doua foi existente si nu pe foaia mijlocie. Se accepta abateri de 5 mm ale chainlinurilor.

Pana la urma, diferenta de aliniere derivate din dimensiunea butucului de MTB si cel de sosea, e ca la cel de sosea, pe partea cu pedalierul nu ai distantiere, deci poti elimina distantierele pe partea cu pedalierul si duci pedala stanga, ceva mai excentric, pastrand cat de putine distantiere cu putinta.

Dar oricum, incepe prin a masura ca sa stii despre ce e vorba. Asa vei putea decide daca iei o decizie clara de a investi intr-un pedalier de sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iacobdoc In general la un triplu chainline-ul este pe foaia din mijloc, chiar daca se renunta la o foaie pentru a deveni 2x, constructiv per ansamblu (pozitie foi, brate, etc.) el ramane pe foaia mijlocie. Insa, pentru a-mi rezolva problema ar trebui sa-l pozitionez exact cum ai precizat, chiar daca este 2x din 3x, chainline-ul ideal ar trebui sa-mi dea intre cele doua foi. Ai perfecta dreptate.

Referitor la distantiere, monoblocurile Hollowtech (si nu numai) au o diferenta esentiala intre Road si MTB, cel de MTB are un filet mai lung pe partea cu pedalierul (DS), am explicat asta mai sus dar este un detaliu care poate scapa usor, insa critic pentru a intelege de ce in anumite cazuri nu se poate monta cupa fara nici un distantier. Daca filteul interior din cadru nu este suficient de lung sau nu este pe un diametru mai mic decat tubul care-l sustine NU se poate fara distantier decat daca se curata filetul de pe cupa.

 

ROAD: shimano-bracketset-sm-bbrs500-bsa-68mm-h

MTB: BB276E00.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono Bine de stiut. Zici ca ai verificat si nu poti infilrta pana la capat?! Hm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fiu sincer, nu am insistat, am simtit insa ca devine din ce in ce mai greu. Posibil insa sa fie vopsea acumulata. Ar fi bun un tarod, insa nu am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono Promit ca data viitoare cand imi mai desfac butucul pedalier pentru intretinere, o sa incerc sa insurubez un capat de butuc de MTB fara distantiere. Am vaga banuiala ca si eu simteam ca fortez un pic la strangerea celui de MTB. 

In schimb probabil ca merge o combinata de butuc de sosea cu cel de MTB. Pe de alta parte, nici prea multe distantiere pe partea cealalta, nu sunt bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca o sa incerc eu inaintea ta :p. Insa chiar si asa nu este relevant pentru ca  depinde de la cadru la cadru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bune si pe sosea dupa reglajele schimbatorului fata, transmisia e la fel de silentioasa ca inainte indiferent de raport. In schimb mi-a mancat nervii pompa prinsa pe cadru, a zornait in continuu vreo 2 ore pana m-am prins ce sa fac ca sa nu mai zornaie.

 

(sunt foarte nazist cand vine vorba de zgomotele scoase de bicicleta...)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now