Recommended Posts

@majikstone Ii dai tu de cap pan la urma :) Si scuze ca am uitat, felicitari pentru ce-ai construit  e super cadrul ala si ce ti-a iesit din el. La multi km fara probleme !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stiut ca ai foaie de 46, am presupus ca este de 50. In rest este cum zici, cu cat este mai mica foaia cu atat flexeaza mai putin. Din pacate la pedalat in forta se schimba situatia fata de reglajul de pe stand, dar asta stii foarte bine si tu. Mai surubaresti pe marginea drumului ... asta am facut si eu astazi cu bike-ul nou. Se pare ca am probleme de chainline, nu ma asteptam insa sa fie altfel cu angrenajul de MTB 3x convertit la 2x. Am mutat un spacer pe NDS, a ramas doar unul pe DS, insa foaie mica (mijlocie reala) pinion mare lantul sta cam diagonal. Totul merge bine, insa nu-mi place unghiul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono  S-ar putea sa trebuiasca un butuc pedalier un pic mai scurt pt o aliniere mai buna,verifica la ce distanta sta langa cadru fata de cum statea inainte.daca e prea departe mai strange bratul un pic.

Nu va mai faceti griji ca se torsioneaza si si ca flexeaza cadrele si de aia nu sta lantul bine,pai ganditi-va cam cum apasau aia de prin 70 in pedale pe biciclete de otel cu placi de 47 si pinioane de 24 nu cred ca aveau de 28 la urcari pe munti.le-ar fi facut tirbusoane.

P.S.Eu merg pe o bicicleta de otel care flexeaza zdravan (cei care merg pe vintageuri de otel o pot confirma)de chiar trebuie o tehnica anume pentru a pedala si de a sta pe ea la viteze mari si nu am probleme la aliniere lant.Eu ma gandesc ce buna e una de aluminiu care sta teapana si poti apasa ca lumea in pedale :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Diesel E clar ca daca vrei sprinturi si pedalat ridicat din sa, un cadru mai rigid e mai potrivit (si din anumite puncte de vedere chiar mai sigur). Pentru pedalat pensionărește, à la Ivan Basso, prefer un cadru mai flexibil, pentru un confort sporit. Ca sa nu uitam de ocazionalele iesiri de pe asfalt :D 

Stiu, o sa vina fanboys ai carbonului sa imi explice cum fibra de carbon poate sa ofere rigiditate pe unele axe si elasticitate pe altele. Si au dreptate. La fel cum au dreptate sa planga in hohote in momentul in care cadrul lor pretios e bun de aruncat la gunoi dupa un impact lateral care abia ar indoi putin tuburile unui cadru de otel. Dar in fine, discutia asta filosofica otel vs aluminiu vs carbon (vs titan?) poate fi purtata la infinit :P 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone  nu e cazul sa filozofam nici nu e obiectul thread-ului de asemenea stim cu totii datele ,nu am face decat sa ne tot repetam,banuiesc ca rigiditatea unui aluminiu se simte si la shocuri dar in modul negativ,asa ca ar trebui un cadru de aluminiu pentru sprint,altul de otel pt mers pe teren neted si unul de carbon performant sa intrecem postasul cand il prindem din urma pe drum  :)

Las ca nu mergi chiar ca pensionarul,te-am citit pe unde te cateri ;)  Oricum sprinteaza fara frica ,e facut pentru toate tehnicile de pedalat la clasa lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Diesel said:

@akebono  S-ar putea sa trebuiasca un butuc pedalier un pic mai scurt pt o aliniere mai buna,verifica la ce distanta sta langa cadru fata de cum statea inainte.daca e prea departe mai strange bratul un pic.

Nu va mai faceti griji ca se torsioneaza si si ca flexeaza cadrele si de aia nu sta lantul bine,pai ganditi-va cam cum apasau aia de prin 70 in pedale pe biciclete de otel cu placi de 47 si pinioane de 24 nu cred ca aveau de 28 la urcari pe munti.le-ar fi facut tirbusoane.

 

Am angrenaj de MTB cu BB de MTB (BB70), adica gandit pentru 73mm cu sau fara distantiere. Daca pun un BB mai ingust, cadrul avand nevoie de 68mm, nu o sa pot strange angrenajul. Pot incerca sa mut inca un spacer pe partea NDS, insa dupa cum spuneam, BB70 are filet de MTB, mai lung pe DS, s-ar putea sa nu-l pot strange fara nici un spacer. Si asa mi s-a parut ca s-a cam chinuit cu un singur distantier. Ar trebui un angrenaj de sosea gandit pentru un chainline mai mic, insa pana una alta ramane asa.

 

Daca citesti putin mai atent: eu nu-mi facem griji de flexarea cadrului, chiar spuneam ca daca flexeaza si deraiorul se muta odata cu BB-ul :).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono Interesant.

Cred ca ar trebui sa masori chainline-ul pedalierului versus cel al casetei, cu precizarea ca pentru pedalier, mijlocul va fi intre cele doua foi existente si nu pe foaia mijlocie. Se accepta abateri de 5 mm ale chainlinurilor.

Pana la urma, diferenta de aliniere derivate din dimensiunea butucului de MTB si cel de sosea, e ca la cel de sosea, pe partea cu pedalierul nu ai distantiere, deci poti elimina distantierele pe partea cu pedalierul si duci pedala stanga, ceva mai excentric, pastrand cat de putine distantiere cu putinta.

Dar oricum, incepe prin a masura ca sa stii despre ce e vorba. Asa vei putea decide daca iei o decizie clara de a investi intr-un pedalier de sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iacobdoc In general la un triplu chainline-ul este pe foaia din mijloc, chiar daca se renunta la o foaie pentru a deveni 2x, constructiv per ansamblu (pozitie foi, brate, etc.) el ramane pe foaia mijlocie. Insa, pentru a-mi rezolva problema ar trebui sa-l pozitionez exact cum ai precizat, chiar daca este 2x din 3x, chainline-ul ideal ar trebui sa-mi dea intre cele doua foi. Ai perfecta dreptate.

Referitor la distantiere, monoblocurile Hollowtech (si nu numai) au o diferenta esentiala intre Road si MTB, cel de MTB are un filet mai lung pe partea cu pedalierul (DS), am explicat asta mai sus dar este un detaliu care poate scapa usor, insa critic pentru a intelege de ce in anumite cazuri nu se poate monta cupa fara nici un distantier. Daca filteul interior din cadru nu este suficient de lung sau nu este pe un diametru mai mic decat tubul care-l sustine NU se poate fara distantier decat daca se curata filetul de pe cupa.

 

ROAD: shimano-bracketset-sm-bbrs500-bsa-68mm-h

MTB: BB276E00.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono Bine de stiut. Zici ca ai verificat si nu poti infilrta pana la capat?! Hm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fiu sincer, nu am insistat, am simtit insa ca devine din ce in ce mai greu. Posibil insa sa fie vopsea acumulata. Ar fi bun un tarod, insa nu am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono Promit ca data viitoare cand imi mai desfac butucul pedalier pentru intretinere, o sa incerc sa insurubez un capat de butuc de MTB fara distantiere. Am vaga banuiala ca si eu simteam ca fortez un pic la strangerea celui de MTB. 

In schimb probabil ca merge o combinata de butuc de sosea cu cel de MTB. Pe de alta parte, nici prea multe distantiere pe partea cealalta, nu sunt bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca o sa incerc eu inaintea ta :p. Insa chiar si asa nu este relevant pentru ca  depinde de la cadru la cadru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bune si pe sosea dupa reglajele schimbatorului fata, transmisia e la fel de silentioasa ca inainte indiferent de raport. In schimb mi-a mancat nervii pompa prinsa pe cadru, a zornait in continuu vreo 2 ore pana m-am prins ce sa fac ca sa nu mai zornaie.

 

(sunt foarte nazist cand vine vorba de zgomotele scoase de bicicleta...)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am (aproape) terminat montajul unui proiect pe care il aveam in cap de mai multa vreme, respectiv (inca) un gravel bike "pentru acasa", dar de data asta 1x10. L-am construit pe fostul meu cadru Vortrieb Cyclocross , folosind tot felul de piese reciclate, dar si unele noi, iar rezultatul arata cam asa:

 

TNRQaim.jpg

aLZxs5v.jpg

2lIaIie.jpg

 

Cadru: Vortrieb Cyclocross (marime 58, aluminiu, 1850g)
Furca: Holdsworth Brevet
Cuvetarie: KCNC
Stea cuvetarie: Ritchey WCS expander
Roti: Mavic Aksium Race 2008
Pedalier: SRAM Rival cu foaie Shimano 36t (va fi inlocuita cu ceva narrow-wide de 40, cea de 36 luata de pe un pedalier 2x10 statea degeaba)
Schimbator spate: Shimano RD-M592
Pinioane: Shimano 10v 11-36
Lant: KMC X10.93
Dual-controllere: Shimano Ultegra ST-6603 (cu mecanismul de schimbare a vitezelor pe fata distrus)
Frane: Shimano BR-R451 (fata) / Avid Shorty 4 (spate)
Cauciucuri: Continental GP4000S (fata) / Schwalbe Marathon Supreme (spate) - ambele 700x28c
Sa: Selle SMP Extra
Tija de sa: B'Twin 27.2mm
Pipa: Planet-X (17°, 90 mm)
Ghidon: FSA Vero Compact 40cm
Ghidolina: Selle Italia 
Pedale: Shimano PD-M520
 
(cu mov sunt piesele noi)
 
Desi e gata si functionala, va mai astepta probabil pana la primul drive-test (si onoarea probabil ca o va avea @iacobdoc). Ce ii mai lipseste e o foaie narrow-wide de 40 sau 42, o refacere a suprafetei de franare a jantei fata (cu smirghel si rabdare) si putina curatenie.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea-s abțibilde de la Bike Components? Me jealous!

Overall ai făcut o treabă interesantă, însă estetic bulinele negre puteau fi transparente, iar suporții de bidon apă verde pe galben e ... nu știu ce este :) Pinionanele sunt de mtb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa precizez, caseta 11-36 e de MTB, cred ca Shimano XT sau SLX de acum macar o generatie, cu pinioanele mari pe spider de aluminiu. Nu e noua, dar nici tocmai uzata nu e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Felicitari pentru bicicleta dar si multumesc frumos. Bicla asta mai are si alte functionalitati potentiale, lamurite de tine de-a lungul timpului: prindere pentru aripa si prindere pentru portbagaj care vor deveni importante daca vei vrea sa mergem in cicloturism la vara. Eu, oricum raman la magarul meu. Totusi, s-ar putea sa ma dau cu ea prin oras, din cand, in cand, macar pentru a-i face rodajul, pentru a vedea in ce masura este tehnic adecvata: calitatea franarii, stabilitatea lantului pe foaia fata dar si pentru impresia generala de  confort.

Desi, foarte vechi, rotile le cunosc deja si sunt absolut exceptionale. Au rulmentii nou schimbati. Practic, au fost re-reciclate de pe proiectul Peugeot de mai bine de un an in urma (a mai ramas cadrul si furca).

 

@Bazil 2010 Nu am experienta cu cele tubeless dar as putea face unele afirmatii legat de turismul de distanta lunga. In primul rand ca trebuie sa pui in balanta care sunt costurile unor cauciucuri ultraperformante versus beneficiile pe care le aduc. Daca pleci in necunoscut cu niste gume super-usoare cu rezistenta la inaintare super-mica, in mod sigur ai un risc foarte mare de a-ti distruge guma intr-o piatra paruta accidental pe asfalt si pe care n-ai vazut-o din cauza oboselii. Drept urmare, multi ciclisti cara dupa ei o guma pliabila in caz de nevoie dar e vorba de ciclisti de duminica. Aparent, pare a fi aceeasi greutate daca folosesti gume mai robuste dar mai grele. In fapt nu este asa, pentru ca punerea in miscare a unei roti grele este mult mai consumatoare energetic comparativ cu o roata usoara, pentru aceeasi greutate a ansamblului om-bicicleta. 

Pe mine, caratul unui cauciuc de rezerva mi se pare naspa chiar daca, oricum car minim o camera si un chit antipana dar au alt volum si alta impachetare.

Prefer cauciucuri mai robuste, chiar daca mai grele si cu rezistenta la inaintare mai mare dar cu care pot merge linistit si pe off-road uscat fara bolovani.

Zeama anti pana, cantareste echivalentul unei camere dar iti permite sa continui drumul fara nici un impediment dupa un eveniment gen intepat in spini. In schimb, zeama cam trebuie schimbata o data la 6 luni si afecteaza valva.

Principala utilitate a solutilor anti-pana o vad pe off-road unde, dupa ce ca te chinui sa avansezi pe urcari, cand apuci si tu la o coborare, chiar nu doresti sa pierzi vremea cu o pana exact atunci.

Din ce practic eu si ce am citit pana in prezent, in ciclismul de anduranta, unde ajungi sa ai si un mimin de bagaje se prefera sitemul cu gume robuste (gen Schwalbe Marathon), doua camere de rezerva si un chit de pana.

Poate ca cea mai importanta idee pe care o am acum ar fi: experimenteaza din aproape in aproape dar fiind constient de riscuri. Solutia pe care o vei gasi nu va fi doar una tehnica ci si una care tine de preferintele tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castigul de greutate prin trecerea la tubeless la biciclete pentru sosea ii intre 0 si nesemnificativ.

Totusi bicicleta va rula mai usor deoarece nu vei mai avea frecare intre camera si cauciuc. Deasemenea creste si confortul.

 

Daca ai o problema cu tubeless care nu o rezolva zeama antipana, scoti valva si pui camera. Deci ii la fel de simplu ca schimbarea unei camere.

 

Deoarece ai discuri poti remedia o taietura grava a cauciucului cu coliere de plastic, deci nu-i nevoie sa cari un cauciuc dupa tine la ture normale.

 

Poti sa te astepti in timp ca anvelopa facuta tubeless sa se ingreuneze datorita zamei care intra in cauciuc si astupa porii.

Exact cu cat se va ingreuna nu pot sa-ti spun, dar lichidul se evapora si se acumuleaza doar partea solida. Deci daca bagi 100g de zama, cand aceasta se usuca nu-ti va ingreuna cauciucul cu 100g, ci mult mai putin.

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adăugăm astea la ce a zis @MLADEN legat de repararea penei la tubeless.

s-l1600.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
De asemenea, mai am o rugaminte: sa nu intervina in discutie un baiat care cade pe tastatura si care a poluat toate topicele precum user-ul al carui nume incepe cu Mook si se termina cu yama. Multumesc!

 

Macar userul meu are o noima, mai “băiatule”. Bine că nu ți-ai pus și data nașterii in user [emoji4]

Dacă tot ai tendința sa exagerezi și sa faci troll și foame aiurea, măcar din bun respect colegial puteai scrie userul complet, scrii frumos, te adresezi frumos, faci pe prostul. Însă la romani e prea mult cuvântul respect. Mai scoate-ți capul din văgăuna asta de țară. Dar facerea de bine e “durere” de mama.

Vezi sa nu cazi și să îți rupi vreo mâna, ca de sărbători, dacă tot mai pomenit ca am poluat toate “tropicele” [emoji4]

 

Ontopic

 

“Totusi, nu sunt convins ca rotile tubeless se potrivesc cu ceea ce vreau sa fac in conditiile in care nu intentionez sa cobor cu bicicleta pe munte si sa rulez cu presiune mai redusa in anvelope sa evit snake bite.”

 

De fapt nu știi ce vrei, dar vrei ceva. Se merge tubeless pe munte de mult timp, fără probleme. Și îmi mai zici ca eu sunt băgător de seama, dar te contrazici singur.[mention=3199]mladen[/mention] ți-a explicat foarte bine situația, iar Zipp urule nelipsite intr-o trusa de mtb.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Având in vedere ca e a 4-a zi consecutivă in care am ieșit la pedalat, nu știu zău care are papagal mai mare. Dar dacă vrei ieșim la liniuța de 150km poate așa nu iti mai intra saua in fund, caci la gura văd ca ești mai spurcat decât muma pădurii. Eu zic sa mai dai din pedale, la tastatura toți sunt buni. Nu uita ca ce semeni, aia culegi. Îți recomand sa îți vezi de colțul tău, personal nu am avut și nici nu am treaba cu nimeni.

Dar dacă tu ești un înnăscut al tehnicii și cauți nod in papură, îți urez tot succesul din lume.

Nu trebuie sa fiu simpatic tuturor, so no worries. Personal mi-am învățat lecția [emoji4]

Sunt și oameni super mișto pe forumul asta, dar au dispărut din cauza unor “papagali” care dau din taste mai mult decât din pedale. Și nu am zis-o eu, ci cei din înainte de 2010 de aici de pe forum [emoji6]

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/28/2017 at 1:32 PM, Bazil 2010 said:

Este trist ce se intampla cu forumul asta. Practic, in ultimii 4-5 ani au disparut 90% de oamenii care ofereau informatii si analize bine sistematizate. Cu foarte putine exceptii forumul a ajuns  doar o platforma pe care delireaza non stop un exibitionist precum baiatul ala, Muc parca...Asta nu s-ar fi putut intampla in urma cu cativa ani.

In conditiile astea Claudiu Moga chiar mi-a devenit simpatic. Macar el e constant si scrie despre turele pe care le-a facut, nu abereaza despre geometrii, grade, tehnologii si diverse accesorii pe care le-a vizionat cu o noapte in urma intre doua filmulete porno...Si daca ai  iesi la o tura cu un Muc (os) ca asta (N. B. doar daca ai avea un prag de suportabilitate extrem de ridicat, ceea ce marturisesc ca nu este cazul meu)  sunt mai mult decat convins ca se fasaie instant dupa cateva pedale chiar daca ar arata ca un pom de Craciun cu toate nanofibrele si luminitele si gipiesurile din colectia 2018.

 

Zice unul cu 3 posturi pe forum. Probabil ti-ai facut user nou ca sa faci impresie. Inteleg. Faptul ca imi pocesti userul da nota ca ai ramas cu mintea la gradinita. Daca il scriai corect, treceam cu privirea, badarani sunt destui. Iar cazul tau nu ma intereseaza, se vede ca esti unul iesit din comun, incerci sa fi deosebit, insa imi pare rau, eu nu te pot ajuta. Sa stii ca sunt locuri speciale pentru cei care se cred regi (sau demoni, inca nu mi-e clar userul tau) pe forumuri. Stiu sigur ca sunt si in lumea reala. Tu esti un exemplu.

 

"nu abereaza despre geometrii, grade, tehnologii si diverse accesorii pe care le-a vizionat cu o noapte in urma intre doua filmulete porno" - Pe vremea cand ma dadeam pe geometrii facute de Fisher, Gary, tu faceai castele de nisip printre submarinele de la Marea Neagra. Cumparate din banutii mei, nu de la mamica si taticul. Inteleg ca ai o obsesie acuta asupra a ceea ce au altii, e mai interesant ce e in ograda altuia, ceva matanii ca sa moara capra vecinului, probabil unul care trage cu cuiul pe portiera si mai dai si cu piciorul in prima oglinda mai fashion. Dar sa stii ca Tiagra e o echipare foarte buna, mai ales ca e modelul nou. Nu trebuie sa fi suparat ca bicla ta are vreo 20 de kg, fiecare cat isi permite. Bicla e misto sa o folosesti sanatos. GT au un renume fain :) 

 

Stii ce e trist? Ca exista oameni in tara asta, peste medie, fandositi, ingafati, care considera ca merita totul, pentru ca altii, fraieri, sa iesa in fata guvernului si sa lupte si sa spere pentru o viata mai decenta si mai buna daca tot au ramas in tara. Degeaba, asta e pacat. Probabil ca daca am fi nitel mai educati, ne-am comporta altfel unii cu altii. Dar 7 ani de acasa e mult sa ceri unora care dupa revolutie si-au vazut curul in oglinda. Am observat ca e se cere mult ca sa te comporti civilizat pe forumuri, ce sa te mai astepti in strada. Stii cum e, dupa revolutie fiecare a interpretat liberatatea dupa cum zicea Eminescu, etica fiind doar un desen prost facut intamplator in clasa a I-a.

 

Asadar, te astept la liniuta aia... Nu sunt pro, nu iti face griji, e primul an mai serios pe cursiera. O sa vin cu bicla de otel, ca sa nu zici ca am vreun avantaj. Pana una alta, o sa ma cobor la nivelul tau, drept urmare mai fa o flotare, mai mergi la spinning, pana da caldura, poate te mai antrenezi nitel ca sa nu " fasaie instant dupa cateva pedale", ca sa te citez. Si facem si un pariu, ca sa nu crezi ca glumesc. Bicla ta vs a mea. Daca o castig, promit ca o voi dona. Stiu cateva case de copii care s-ar bucura maxim de o bicicleta si ar valora-o mult mai mult.

 

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Tomm said:

O donezi cu saua aia noua fizik cum nu a mai vazut parisul, da?:) una din ele :)

 

Am ramas cu o sa Selle Italia de zi cu zi, insa nu a fost cea mai inspirata alegere. Momentan am 5 Fizik la alegere, 4 pe care le-am alergat zilele astea de test. Urmeaza inca alte 2 sei Fizik in zilele urmatoare. E putin aiurea si nesabuit sa alergi +100km cu o sa noua si pantaloni de vara, insa sper sa iasa ceva bun...vom vedea. Totodata am o vaga impresie ca pe 2018 o sa pun in brad sei de bicicleta in loc de globuri :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now