Recommended Posts

Surly a fost de ani de zile referinta in materie cand venea vorba de biciclete "bune la toate", fie ca erau cu frane pe janta sau cu frane disc, doar ca pe vremea aia nu erau destul de populare ca segment de piata, ca marii producatori nu bagau inca niste carute de bani in marketingul acestei nise. Culmea, cei de la Surly, un producator de talie destul de mica, reuseau fara nici o problema sa creeze cadre cu frane standard si in care sa intre cauciucuri de pana la 40-45 mm in timp ce vajnicii ingineri (sau mai degraba baietii din departamentul de marketing) de la Specialized, Canyon, Trek, Cannondale si multi multi altii sustin in continuare ca fara frane disc nu ar fi fost capabili sa construiasca asa ceva. Si lumea pune botul, ca nah...

Adevarat, bicicletele de otel nu sunt pentru toata lumea, si Surly nu a facut niciodata altceva, dar o diferenta de 1 kg intre un gravel bike full carbon si un Surly Straggler sau Disc Trucker care vine cu exact aceleasi componente e neglijabila in imaginea de ansamblu pentru marea majoritate a ciclistilor care se hotarasc sa isi cumpere o bicicleta buna la toate. Iar satisfactia, ocazionala ce-i drept, de a măcelări pe ultima catarare a zilei tovarasi cu biciclete de sosea full aero full carbon de 5000+ euro si care sprinteaza pana la epuizare, cu o bicicleta care costa cat rotile lor si cantareste cu 2 kg in plus e de neegalat :D 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 7 ore, EyesOnly said:

P>S> O stii pe aia cu "o poza face cat o mie de cuvinte"? 😄

Aferim!👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lăsați pe mine, băeț, la cererea publicului ii fac eu niste poze elegante respectivei Surly saptamana asta pe Transalpina. De pe partea corecta a bicicletei, cu pedalele la unghiul potrivit, cu un fundal interesant, ca la carte.

  • Upvote 1
  • Thanks 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista și la altele "partea corecta"? Credeam ca doar la cele cu Lefty e asa 😮

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, poza trebuie facuta de pe partea cu transmisia (dreapta deci), cu lantul neaparat pe foaia mare si preferabil pe pinionul mic si bratele pedalierului paralele cu solul. Puncte bonus se primesc daca daca logourile de pe cauciucuri sunt aliniate cu ventilul si daca valvele rotilor sunt in pozitia de jos a rotii (ora 6). Pe langa asta, conform celor de la GCN, se acorda puncte in minus daca ai doi suporti de bidon si doar un bidon in ei (gradul de ocupare trebuie sa fie de 0% sau de 100%) si la fel daca bidoanele sunt diferite. Cel mai safe e ca in poza sa nu apara bidoanele in suporti, ca sa nu ramana loc de discutii.

 

1308693297001.jpg

  • Upvote 3
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, majikstone said:

Da, poza trebuie facuta de pe partea cu transmisia (dreapta deci), cu lantul neaparat pe foaia mare si preferabil pe pinionul mic si bratele pedalierului paralele cu solul. Puncte bonus se primesc daca daca logourile de pe cauciucuri sunt aliniate cu ventilul si daca valvele rotilor sunt in pozitia de jos a rotii (ora 6). Pe langa asta, conform celor de la GCN, se acorda puncte in minus daca ai doi suporti de bidon si doar un bidon in ei (gradul de ocupare trebuie sa fie de 0% sau de 100%) si la fel daca bidoanele sunt diferite. Cel mai safe e ca in poza sa nu apara bidoanele in suporti, ca sa nu ramana loc de discutii.

 

Bah is bati joc de mine. Nici ca puteam sa o descriu mai bine. Doar cu o poza edificatoare a celor descrise :)))

 

2 hours ago, majikstone said:

Lăsați pe mine, băeț, la cererea publicului ii fac eu niste poze elegante respectivei Surly saptamana asta pe Transalpina. De pe partea corecta a bicicletei, cu pedalele la unghiul potrivit, cu un fundal interesant, ca la carte

 

Hehehe, esti pe plaiuri miortice. 

Musai poza sa fie pe urcare pe Transalpina, in mers cu lant pe foaia mare si pinion mic. 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pus iacobdoc poză când a făcut bicicleta completă aici, dar poza nu mai e vizibilă. O să îl rugăm să o adauge din nou dar nu din galeria lui Gogu, ci din alta mai rezistentă în timp. Gogu s-a făcut zgârcit, pozele lui sunt volatile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, EyesOnly said:

Hehehe, esti pe plaiuri miortice. 

Musai poza sa fie pe urcare pe Transalpina, in mers cu lant pe foaia mare si pinion mic. 

 

Maine vin, vineri atacam Transalpina, duminica plec inapoi. Cu privire la foaia mare si pinionul mic va trebui sa negociezi cu proprietarul, eu n-am ce sa fac :)) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Maine vin, vineri atacam Transalpina, duminica plec inapoi. Cu privire foaia mare si pinionul mic va trebui sa negociezi cu proprietarul, eu n-am ce sa fac :)) 
Nu te tine sa faci poza perfecta în mișcare. Nu mai da vina pe alții

PS- drumuri bune și fara probleme

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno vezi... Aia e poza perfecta pt bicicletele de rand. Dacă pozezi una cu Lefty asa nu e bine ca e pe partea goală ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai putin, si la Lefty eu zic ca ar trebui facuta poza tot de pe partea dreapta, pentru ca e mai interesant sa vezi lipsa bratului pe partea dreapta decat invers. Plus ca din anumite unghiuri nici nu se vede ca ai furca lefty daca faci poza din partea stanga. Pai ori ne dam mari ca avem furca lefty, ori nu mai suntem.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pe partea dreapta cu mana stanga (lefty) ca sa iasa perfect perpendicular ;))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cererea publicului, prezint mârțoagele din ogradă:

 

A lui @iacobdoc:

6jpOULK.jpg

 

Si a mea:

xzFuH9w.jpg

  • Upvote 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2018 at 2:48 PM, majikstone said:

Da, poza trebuie facuta de pe partea cu transmisia (dreapta deci), cu lantul neaparat pe foaia mare si preferabil pe pinionul mic si bratele pedalierului paralele cu solul. Puncte bonus se primesc daca daca logourile de pe cauciucuri sunt aliniate cu ventilul si daca valvele rotilor sunt in pozitia de jos a rotii (ora 6). Pe langa asta, conform celor de la GCN, se acorda puncte in minus daca ai doi suporti de bidon si doar un bidon in ei (gradul de ocupare trebuie sa fie de 0% sau de 100%) si la fel daca bidoanele sunt diferite. Cel mai safe e ca in poza sa nu apara bidoanele in suporti, ca sa nu ramana loc de discutii.

 

1308693297001.jpg

Acestea fiind spuse: 7/10 🙄

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era frig ba, am uitat de valve, pozele sunt facute cu telefonul, iar in rest am facut tot ce tinea de mine. Tu din ce gașcă esti?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io decât încerc sa par imparțial, criticând pe toată lumea. Astfel vom induce în eroare dușmanul de clasă.

 

Edit: plus ca 7/10 e nota bună, 10/10 e rezervat pt maeștri. Dar lumea s-a obișnuit sa primească laude maxime, like-uri și inimioare peste inimioare la orice :(

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 18 ore, majikstone said:

La cererea publicului, prezint mârțoagele din ogradă:

 

A lui @iacobdoc:

6jpOULK.jpg

 

Si a mea:

xzFuH9w.jpg

 

Ce fain e "zurlyul". In ultimul timp tot caut variante de cadre/furci de otel, dar eu as vrea sa fie cu ghidon drept - Salsa MARRAKESH Flat Bar e una dintre variante.

Ce mărime are cadrul și călărețul?

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, danlucian said:

Ce fain e "zurlyul". In ultimul timp tot caut variante de cadre/furci de otel, dar eu as vrea sa fie cu ghidon drept - Salsa MARRAKESH Flat Bar e una dintre variante.

Ce mărime are cadrul și călărețul?

Mulțumesc!


Ar trebui sa iti raspunda @iacobdoc la intrebare, stiu ca a ezitat intre doua marimi de cadru si a luat marimea mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei, acum ca am apucat sa testez pe un traseu cu adevarat solicitant bicicleta de mai sus, facuta din piese "trase pe dreapta" in decursul timpului, am tras urmatoarele concluzii:

  • pentru soselele si drumuril forestiere din Romania, eu zic ca o transmisie 1x e arhisuficienta, in mare parte pentru ca soselele si conditiile de trafic nu-ti prea permit sa te bucuri de avantajele oferite de o caseta (mult) mai compacta si cu mai multe rapoarte intermediare; 1x10 cu 11-36 e putin cam la limita in anumite situatii, dar cu 1x11 si 11-42 poti sa iti faci de cap cam pe oriunde
  • daca mai aveam vreun dubiu, pentru drumurile patriei cauciucurile de minim 28 mm sunt in continuare obligatorii, iar pentru cine nu vrea sa alterneze cauciucuri in functie de traseu (sosea vs offroad), ceva semi-slick de 35 mm ar fi un compromis excelent, chiar si cu gramele in plus
  • manetele alea Ultegra 6600 sunt superbe, atat ca forma si dimensiune, cat si ca usurinta a actionarii levierelor la schimbarea vitezelor; pacat ca astea de generatie mai noua de la Shimano, cu cabluri ascunse pe sub ghidolina, nu sunt la fel de satisfacatoare ca feeling, cel putin din punctul meu de vedere... multa lume spunea pe diverse forumuri ca cea mai buna generatie all-time de manete Shimano ar fi in continuare Dura-Ace 7800 / Ultegra 6600, cel putin ca feeling, usurinta si precizia cu care schimba vitezele, cam incep sa inteleg de ce
  • chiar si cu o combinatie de manete si frane care tot nu sunt compatibile intre ele, respectiv cu niste jante a caror cale de franare a vazut multe in cei 10 ani de cand au fost fabricate, tot nu am simtit vreun moment nevoia de frane disc :P ba chiar mi-am si depasit recordul de viteza cu ocazia asta, in deplina siguranta, atingand modesta cifra de 73 km/h

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru drumurile noastre ar trebui niste senile de tanc de minim 28, mai ales prin Bucuresti :( Recomand una de rezerva.

 

Ca tot a fost weekend, gasita pe grupurile de "vintage".

 

42406719_10214964575600918_1749503732015

 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, majikstone said:

nu am simtit vreun moment nevoia de frane disc :P

Normal, dacă abia pe Transalpina ai ajuns la 72km/h...😶

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa fac daca ma simt bine cu toti dintii in gura...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mai mult am prins pe plat decât pe coborare sau prea apropiat ca sa fie vreo diferență semnificativă 🤦🏻‍♂️😅

Dar 72-73 km/h cred ca niciodată. Mă întreb cum pot cei pro sa coboare cu peste 100km/h. Probabil cu grija ;)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Mookyama said:

Mă întreb cum pot cei pro sa coboare cu peste 100km/h. Probabil cu grija

sau inconstienta + lipsa spirit de conservare :))))

On 9/22/2018 at 7:13 PM, majikstone said:

La cererea publicului, prezint mârțoagele din ogradă:

Frumoasa treaba, adica bicicletele. 9.5/10

 

Cat despre poze.....nu prea ti-ai dat interesul :P 6/10 cu indulgenta :P 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.