Recommended Posts

Daca nu dai si tu o bere ;))

 

Mie imi plac, doar ca sunt cam indesate, asa...Probabil doreai sa se vada toate cele pe ele, insa ti-a scapat peisajul ala magnific pe unde ati calcat cu rotile. 🍻

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danlucian 

Eu am cumparat setul: cadru si furca, restul fiind reciclare de componente pe care le-am probat pe doua cadre intermediare. Am gasit marime 56 cm pe bike-components.

Teoretic ar fi trebuit sa iau 58 cm dar ...

1. Am avut o bicicleta intermediara cu drop-bar pe care am putut-o ajusta din punct de vedere al distantei top-tube plus pipa. Asa incat stiam cat trebuie sa fie dimensiunea top-tube plus pipa pentru a putea fi confortabil. Pentru ca aceste cadre sunt gandite pentru stabilitatea directiei, top-tube este ceva mai lung decat la o soselista pur-sange. Cautand in dimensiunile geometriilor de la cadrul respectiv, mi-am dat seama ca 56 este compromisul ideal. Din punctul meu de vedere, un inel distantier sub pipa si o tija de sea mai lunga ar fi fost un inconvenient mult mai mic decat un top-tube, iremediabil prea lung.

2. Oricum doream frane pe disc. Daca nu vrei frane pe disc, atunci ai si alte variante, bune si de drum lung, care au frane pe geanta.

3. Restul componentelor le-am cumparat treptat, unele le-am schimbat pana la forma finala. De exemplu: franele mecanice Avid BB5 road cu frane hidraulice actionate mecanic TRP HY/RD.

4. Am doua randuri de roti de 28":

   Un set Dt Swiss aero cu 24 spite fata si 24 spite spate, pentru sosea (dar poate ca as recomanda 20 spite fata si 24 spite spate). Si astea le-am vrut, obligator cu butuci cu rulmenti
   Un set de roti construite cu 36 spite, si jeanta mai degraba de off-road, pentru cicloturism cu multe bagaje.

   Probabil ca azi, as recomanda un singur set de roti de ciclo-cross, cat mai usoare, dar care ar permite un cicloturism cu maxim 20 kg de bagaj sau un set de roti de 27,5" care ar permite si niste cauciucuri de 2" pentru off-road.

5. Transmisie pe 3x10 viteze pentru ca tragerea de 10 viteze, pe spate, este perfect compatibila cu deraiorul Shimano de 9 viteze, astfel incat se pot pune casete de off-road. In prezent am o caseta 10v, 11-36. Pe fata am un pedalier 3x: 50-39-30 dar pentru situatii de rahat am si o foaie mica de 26 pe care o montez doar cand anticipez off-road suparat.

6. Aparatorile de noroi si portbagajul sund doua idei fixe pe care le am si nu vreau sa renunt la ele. Trebuie mentionat ca @majikstone mi-a msugerat un model foarte bun de aparatori: SKS Urban de 42 dar in gama asta sunt si alte latimi.

7. Momentan prefer pantoful de off-road pentru ca nu calci pe placuta SPD, evident cu pedale SPD.

8. Gentile minime, in ideea turelor de anduranta, in ordinea dinspore ghidon:

   Geanta pentru doua faruri Ixon cu baterii si un rand de baterii,

   Geanta pentru echipamentul de ploaie: un foita subtire, cu gluga, impermeabilizat, over-shoes, acoperitoare pentru seaua de piele, si o acoperitoare de casca,

   Geanta pentru trusa de scule si camerele de rezerva,

9. Optional: geanta de portbagaj plus alte doua genti laterale, tot din piele, folosind prindere de la gentile Ortlieb.

10. Chiar si acest model de cadru, poate fi construit cu ghidon drept. Trebuie sa ii pui o pipa putin mai lunga dar e pacat sa pierzi avantajul confortului la drum lung pe care il ai la ghidonul drop.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce frane pe disc ati ales? Am avut impresia ca sunt mecanice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama Initial, am avut Avid BB5 road. Ele au o mare problema cu manetele Shimano de tip nou. BB5 road se potriveste cu dual controlerele (DC) Shimano standardul vechi (se recunosc dupa cablurile de deraior aflate la vedere) care au tragerea cablului de frana de 7 mm.

DC noi, care nu au cablurile la vedere, au tragerea de 8 mm, tragere pe care a implementat-o si SRAM pe DC de 11 viteze. Consecinta, a fost ca franarea, desi suficienta pentru sosea, era putin "pastoasa".

In momentul in care am probat bicicleta in regim de ciclo-cross, mi-am dat seama ca era o problema mare.

Nu am dorit sa bag o caruta de bani in DC pentru frane hidraulice. Sansa mea au fost aceste frane hidraulice actionate mecanic de la TRP.

Sunt Tektro, toata ziua: de la placute la modul in care poti face servisarea. Sunt cu ulei mineral. 

Am mai avut frane hidraulice Tektro si am fost foarte multumit. Timp de 5 ani de zile nu a trebuit decat sa schimb placute de frana si sa mai completez, o data pe an cateva picaturi de ulei mineral.

Cam scumpe, pentru niste frane hidraulice dar, pe ansamblu imi permit o libertate foarte mare. Pot schimba manetele, sistemul de transmisie, fara sa ma cocosesc din cauza banilor.

TRP_Products_HYRD-black-2.jpg

TRP Hy/RD sunt construite pentru tragerea de 8 mm a manetelor noi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2016 at 11:10 PM, MLADEN said:

Jantele sunt tot carboane chinezeşti, pt. 29er că am vrut să fie late (interior de 22mm)... şi hookless (şi uşoare 350 grame)

Iti mai amintesti ce firma sunt jantele? Cum se comporta? Au fost greu de soitat? Ma bate gandul la un set de roti de carbon chinezesti pt xc dar nu stiu ce sa aleg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au fost noname. Titlul anuntului de pe aliexpress era "Cross Country 28mm Width Carbon Fiber 29" MTB Clincher Rim Hookless Tubeless Compatible Asymmetric rim".

Pana acuma n-am avut probleme cu ele.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In functie de ce planuri ai cu jantele, in general eu nu le recomand pe cele din carbon din china. Am cativa prieteni care le-au rupt si a fost foarte dureroasa cazatura, dar ei mergeau destul de agresiv, ce e drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se intampla de ceva vreme la mtb-uri (vezi Specialized Enduro). Plus, aceeasi chestie merge la furci de mtb de ceva vreme. Din bicicletele de macadam, parca la Trek Checkpoint se putea face chestia din link, dar la axul spate, nu la furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare, a vazut cineva ceva frameset decent de gravel dar cu 15x100 si 12x142? Am niste roti decente si ma tenta sa imi construiesc asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce imi aduc aminte parca Pinnacle Arkose are thru axle si pe fata si pe spate, dar nu mai stiu exact dimensiunile. Asta fiind relativ ok ca raport calitate/pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa imi raspund la intrebare.. NS Bikes Rag+ are 15x100/12x142. A putut fi gasit si pe la 400 euro. Oh well, ma gindesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, JDM said:

are 15x100/12x142.

Am o curiozitate putin offtopic - care sunt avantajele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te referi la avantaje fata de 12x100/12x142 care e cam regula la gravel bikes, nu exista avataje. Doar faptul ca am deja un set de roti excelente pe care as dori sa le folosesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Habar nu am care e avantajul, dar e un standard foarte folosit la mtb, deci banuiesc ca e de bine :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un avantaj ar fi că nu mai ai probleme cu ajustarea pozitiei etrierului dupa ce dai roata jos.
Un alt avantaj ar fi ca mai toti producatorii seriosi cam migreaza spre standardul ăsta, iar echipările cu QR vor deveni istorie.

Am cautat eu o Reba pe QR si 1 1/8, de-am inebunit. Aceeasi furca cu 15x100 si gât conic o gaseam la oferte mai ieftin decât ce aveam eu nevoie.

Lucrurile evoluează, dar daca fac si cu butucii ce au facut cu axele pedalier, se duce in bălării.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, JDM said:

Daca te referi la avantaje fata de 12x100/12x142 care e cam regula la gravel bikes, nu exista avataje. Doar faptul ca am deja un set de roti excelente pe care as dori sa le folosesc :)

 

Daca e fara frane pe disc, da. Altfel, nu. Desi nu prea vezi de ceva timp incoace biciclete facute pentru gravel fara frane pe disc. Deci da, sunt cateva avantaje. Se zice ca e mai sigur totodata, pe langa pozitia fixa oferita de TA, mult mai stiff, mult mai sigur pentru persoanele mai "grele" desi nu stiu de cate ori ati auzit de un QR rupt, dar se poate intampla. Orisicum, avantajele se simt la mtb fara discutie, la cursiera prea putin as zice.

 

Totusi, ma suprinde faptul ca acum 2-3 ani era un scandal imens de ce cursierele sa aibe frane pe disc. Acum, zau, daca nu ai frana pe disc pe cursiera te arata lumea cu degetul pe strada.

 

Noul porn este 8.5-9 Kg, cauciucuri de + 30mm, geometrie de anduranta, rotile cu profil aero inca se pastreaza (spre mirarea mea)...cum alte cuvinte o bicicleta stroto-camila ajunsa sa fie denumita "gravel" pentru ca lumea dorea mai mult fun decat asfatul si altceva decat mtb-ul. Si o sa vedem tot mai multe data fiind segmentul lor de utilizare. Am tot spus, daca m-as muta din tara, ar fi primul lucru pe care l-as cumpara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Mookyama said:

Acum, zau, daca nu ai frana pe disc pe cursiera te arata lumea cu degetul pe strada.

 

Ti se pare. Cred ca te uiti prea mult la GCN si alte canale care fac publicitate agresiva si urla sus si tare ca acum franele disc au devenit norma la sosea. Probabil printre MAMILii britanici cu salarii de 10.000 de lire pe luna si zero cunostinte tehnice or fi devenit majoritare bicicletele cu frane disc. Prin Franta procentul de biciclete de sosea cu frane disc de pe sosele e tot nesemnificativ, departe de a fi 50%, desi e totusi in crestere fata de acum 2-3 ani. Ma indoiesc ca in Romania ar fi mai mare.

 

Cat despre 8.5-9kg, cam atata cantareste acum o bicicleta de sosea full carbon cu frane disc din intervalul de pret 2000-2500€. Fara pedale si accesorii. Cam cat o bicicleta decenta de otel din anii 1990 sau am cat un Canyon Endurace AL 6.0 care costa un pic peste o treime din pretul ala. Ma apuca rasul (si, simultan, si plansul) cand citesc comentarii de acum cativa ani, ori de pe-aici, ori de prin alte locuri, si vad ca acum 5 ani o bicicleta de 9 kg era considerata o fieratanie entry-level, cu care nu vei putea face nimic interesant, iar acum e perfect normal sa dai 2000+€ pe o bicicleta la fel de grea, dar care vine cu "ultima generatie" de frane disc hidraulice si cadre aero. Astea pedaleaza singure aparent, ca subit nimanui nu-i mai pasa de faptul ca acum unii au MTB-uri cu greutatea aia.

 

Gravel de 8.5-9kg in echiparea "offroad" (deci cu cauciucuri de macar 400g bucata), cu tot cu pedale si accesorii, e, intr-adevar, un vis frumos, care costa multisor. Tipul de la Rides of Japan si-a construit un Open U.P. pe care incearca sa-l aduca la sub 7 kg, dar a bagat o gramada de bani in bicicleta aia, ultima investitie fiind un set de roti de carbon de la Extralite. Recomand canalul tipului, nu posteaza foarte mult, dar macar e obiectiv, nu face publicitate nimanui, si face filmari de calitate.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majikstone said:

 

Ti se pare. Cred ca te uiti prea mult la GCN si alte canale care fac publicitate agresiva si urla sus si tare ca acum franele disc au devenit norma la sosea.

 

Nu m-am uitat la GCN de cateva luni. De cand a plecat Matt m-am uitat putin spre deloc. Macar omul ala avea ceva haz. Iar la noi s-au schimbat multe intre timp...sau cel putin calitatea oamenilor. Vremurile cu siguranta.

 

3 hours ago, majikstone said:

 Prin Franta procentul de biciclete de sosea cu frane disc de pe sosele e tot nesemnificativ, departe de a fi 50%, desi e totusi in crestere fata de acum 2-3 ani. Ma indoiesc ca in Romania ar fi mai mare.

 

La brevetul de 100km au fost cam peste 70-80% cu frane pe disc. Dar erau si mtburi. La noi lumea e mai...stii tu cum, must have, olx & co. Desi preturile pe olx, cel putin acum ceva timp, erau cu 10-20% sub pretul de vanzare online a bicicletelor, ca na, a nspea mana, nu ai ce sa faci. Iar in unele cazuri, nu putine, daca sapai nitel, sigur gaseai oferte mai bune...un exemplu a fost chiar Bike24 cu Cannondale Supersix cu Ultegra seria 8000, frana pe janta, la 1500euro. Iar cu DuraAce si roti Hollow de carbon,  pana in 2500euro. Cu putin noroc prinzi si oferte de genul asta.

 

3 hours ago, majikstone said:

Gravel de 8.5-9kg in echiparea "offroad" (deci cu cauciucuri de macar 400g bucata), cu tot cu pedale si accesorii, e, intr-adevar, un vis frumos, care costa multisor.

 

Chiar 8.2Kg la marimea 56 Cannondale Synapse SE. Canyon Endurace e tot pe acolo, chiar sub 8Kg cu ultegra, anul trecut (7.6Kg la marimea M). Anul asta nu stiu de ce au sarit la 8.1Kg la acelasi model. Am mai intrebat pe forum daca a observat cineva acest lucru, insa ma gandesc ca modelul de caseta de 34T si bratul lung al schimbatorului au un mic aport la asta. Si asta in suma mentionata de tine, adica pana in 2500euro. Se pot monta cauciucuri si de 32c pe ambele modele.

 

Personal am lasat-o mai moale cu avantul asta ciclism de strada, ma bate gandul sa revin pe mtb si sa fac ciclo-turism, mi se pare mai interesant. De unde si ideea de bicicleta de gravel. Ma tenteaza sa fac El Camino. Asta daca scap de cutit, mi-am belit de curand un genunchi pe munte. Ma asteapta un RMN si alte cheltuieli.

 

 

Ca idee, doream sa iau bicla asta. Fără a face însă modificări. Poate șaua și pipa, dacă e cazul. Și cam atât. Păreri? Pro contra?

https://www.bike24.com/p2235415.html?q=Diverge

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majikstone said:

Ma apuca rasul (si, simultan, si plansul) cand citesc comentarii de acum cativa ani, ori de pe-aici, ori de prin alte locuri, si vad ca acum 5 ani o bicicleta de 9 kg era considerata o fieratanie entry-level, cu care nu vei putea face nimic interesant, iar acum e perfect normal sa dai 2000+€ pe o bicicleta la fel de grea

Da, dar de atunci lumea s-a mai antrenat și e ok și 9kg. :unsure:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Mookyama said:

Chiar 8.2Kg la marimea 56 Cannondale Synapse SE. Canyon Endurace e tot pe acolo, chiar sub 8Kg cu ultegra, anul trecut (7.6Kg la marimea M). Anul asta nu stiu de ce au sarit la 8.1Kg la acelasi model.

 

Intr-adevar, modelele alea sunt sub 8.5 kg. Dar si alea sunt biciclete de sosea, un gravel bike veritabil inseamna sa poti monta cauciucuri cramponate de macar 40 mm. Altfel, mi-am ajutat de curand un prieten din Chile sa-si caute in Europa o bicicleta de sosea full carbon si cu frane hidraulice si marea majoritate a modelelor peste care am dat cantareau in jur de 8.5 kg fara pedale (inclusiv Cervelo, BMC, Focus, Cube si altele). Pana la urma s-a decis sa ia un Merlin Ignite, care cu upgrade la roti Fulcrum Racing 500 Disc (1610g), caseta 11-32 si schimbator long cage costa sub 1900€. La Canyon nu ne-am uitat, ca are nevoie sa ajunga in maxim 2-3 saptamani la mine, ca apoi sa mergem s-o inauguram pe Alpe d'Huez, iar Cannondale a zis el ca nu vrea.
 

8 minutes ago, paulrad said:

Da, dar de atunci lumea s-a mai antrenat și e ok și 9kg. :unsure:


Asa e, ciclistii de acum 5-10 ani erau vai de capul lor, inca nu descoperisera salbutamolul. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.