Recommended Posts

1 hour ago, majikstone said:

Asa e, ciclistii de acum 5-10 ani erau vai de capul lor, inca nu descoperisera salbutamolul. :))

Nu nenea, am descoperit ca avem astm!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

 ca apoi sa mergem s-o inauguram pe Alpe d'Huez

 

Fain tare!

 

1 hour ago, majikstone said:

iar Cannondale a zis el ca nu vrea.

 

Daca era cam in aceeasi bani ... Pana la urma e o bicicleta, indiferent ce scrie pe ea. Da, bre, nu ii mai vrea nimeni, mai ales de cand i-au preluat Rapha ;))

 

5 minutes ago, JDM said:

Nu nenea, am descoperit ca avem astm!

 

Herpes se pune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, scuze de offtopic, ce este aia: brevet de 100km?

 

Am citit regulamentul celor de la Audax si nu am gasit asa ceva.

 

L.E. Am vazut si brevet de 150km = la fel de confuz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi că am deschis un topic la Randonneuri, exact ca să explic conceptul ăsta: se numesc ture populare (populaires, în franceză) și au 50, 100, 150 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva gânduri de Specialized ul ăla? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti zic minusurile - ce apar asa la prima vedere

 - nu are prinderi portbagaj/aparatori de noroi (nu sunt sigur de aparator ca au un sistem mai aparte astia de la specialized).

 - furca pare a fi custom - in sensul ca te leaga de specialized pe viata

 - zi-mi ca au renuntat la standardul propriu de butuci spate/roti  - SCS?

 - de roti nu stiu nimic..dar cred ca sunt destul de grele - si daca sunt in continuare pe SCS...doar cu DT si pila te scoti.

 

In rest ..de ce nu asta? https://www.canyon.com/en-ro/road/grail/2019/grail-al-7-0.html

 

Apropo - eu o am pe asta - https://www.sigmasports.com/item/Specialized/Diverge-Comp-SmartWeld-Road-Bike-2016/ASJJ

In afara de standardul de kko al rotilor nu am nimic sa ii reprosez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tzunoi Nu cred ca poti cere mult de la ele. Cel putin asa mi-au lasat impresia.

 

Astea ar fi specificatiile de la Diverge. Iar din comentarii, caci nu am avut rabdare sa ma uit la videoul complet, pare sa intre portbagaj si aparatori. Asa am si ales-o ca model, dar am zis sa ma asigur.

 

Diverge

 

 

Grail

 

 

 

Rose

 

 

-

Si asta e interesant. Dar tot grele mi se par, 9Kg ar fi fost nitrel mai decent. Unde mai pui ca le si incarci cu ceva...Nu stiu de ce ma plang, bicla mea de otel de 11Kg a avut acelasi bagaj pe care intentionez sa il pun si pe noua bicla, doar ca voi avea rapoarte mai bune de 39/21, care nu sunt chiar usor de impins la deal cu greutate :D Dar trebuie sa cobesc ceva la prima vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@preda_0 chiar ma uitasem la cadrul celalalt, pe albastru :) Foarte faina! Ai facut-o pe bucati? Nu am gasit-o decat in confirguratie cu Apex.

-

 

Cum mtbul a ajuns la vanzare, as dori sa achizitionez o bicicleta de gravel pe care sa o folosesc si pentru light touring. Ce este important este faptul ca as dori sa pot pune pe roata din fata un suport pentru 2 paniere, probabil un avantaj ar fi furca cu gauri. Pe lista este Cannondale Synpase, poate Topstone, Specialized Diverge, Canyon Grail, Rose Backroad, PlanetX, varianta de mai sus a lui @preda_0 sau un cadru de Titan. Daca mai aveti si alte variante, sunt binevenite.

 

Ce varianta de foi ar fi mai indicata pentru light touring/gravel, 1x sau 2x? Force/Rival sau GX sau ceva de la Shimano o combinatie de seriile 7000 (105)/8000 (ultegra)?

 

Ar fi mai usor facuta pe bucati sau luata cu totul? Exemplu : luate parti de pe Planetx (cadru, ghidon, tija sa), etc.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Da @Mookyama bicla a fost facuta pe bucati in jurul cadrului de pe planet x pe care l am gasit redus fata de varianta pe albastru

Sunt foarte multumit de el si il folosesc la orice de la gravel/offroad  la sosea 

Acum am cauciucuri de sosea de 25,am avut si de 42; cred ca intra si 45-47

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stuparul misto modelul, dar e pe pentru touring adevarat. Eu as vrea gravel/touring light.

 

@preda_0 sub 233lire? Cum se comporta cadrul la ture lungi?

 

Din cadrele de titan vandute de catre Planet X care ar fi mai comod? As lua in calcul si bicicletele de la Genesis. Kona Libre, yum! Awol, din nou, foarte misto.

 

Din ce am discutat cu un amic pentru joaca 1x e suficient. Pentru cicloturism mai light, fiind extra incarcatura pe bicicleta voi merge pe 2x. El chiar pe 3x. Tot discutand cu el pe tema asta, incep sa inclin incet spre Diverge. Am inteles ca este si foarte comoda ca si geometrie si din ceea ce am citit pe net. Nu vreau sa fie nici sa adorm pe ea, ceva in genul anduranta mai degraba. Aici prinderea suportului (rack) pe bicicleta 1 si 2.

Intr-un final, ar putea arata cam asa ceva, insa cu chestile astea pe ea, plus doua paniere pe suport.

 

Ideea este ca partea din fata a bicicletei trebuie sa suporte 6Kg bagaj pus pe acel suport, apoi panierele 2Kg si greutatea din paniere (vor fi niste haine, maruntisuri). Si un sac de dormit, sub 1Kg, intre coarnele ghidonului, more or less, in ideea ca nu stiu daca il voi lua sau il voi pune in alta parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arunca un ochi si la Giant ToughRoad GX SLR sau Giant Revolt. Eu am incredere in aluminiul lor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/19/2019 at 10:07 AM, Stuparul said:

Arunca un ochi si la Giant ToughRoad GX SLR sau Giant Revolt. Eu am incredere in aluminiul lor.

 

Nu arată rău deloc Revolt-ul. Nici ToughRoad.

Puțin confuz la mărimi, M 170-180cm, ML 175-185cm. Fiind la 179cm, dar și o poziție cumva de anduranta, mai lunga ar trebui sa fie mai fit. Dar cine știe...

LE. Îmi place ca au prinderi pe furca. Întrebarea este dacă prinderii acelea sunt doar pentru sticle sau poți pune și paniere sau ceva greutate mai mare. Nu mi-am pus problema câtă greutate ar trebui să susțină o furcă. 

 

https://www.giant-bicycles.com/us/revolt-advanced-2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mookyama said:

 

Nu arată rău deloc Revolt-ul. Nici ToughRoad.

Puțin confuz la mărimi, M 170-180cm, ML 175-185cm. Fiind la 179cm, dar și o poziție cumva de anduranta, mai lunga ar trebui sa fie mai fit. Dar cine știe...

LE. Îmi place ca au prinderi pe furca. Întrebarea este dacă prinderii acelea sunt doar pentru sticle sau poți pune și paniere sau ceva greutate mai mare. Nu mi-am pus problema câtă greutate ar trebui să susțină o furcă. 

 

https://www.giant-bicycles.com/us/revolt-advanced-2

 

Au si suporti de bagaje dedicati pt gaurile alea si specifica in descriere destul de clar - 15 kg pt urmatoarele modele:

- Toughroad- 2016+

- AnyRoad (Alloy version only)- 2017+

- Escape series (With alloy fork only) 2017+

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/18/2019 at 4:53 PM, Mookyama said:

 

 

"Gravel" bikes mi se par potrivite doar pentru "light touring". Pina la urma tot despre niste "cursiere" vorbim pe care nu are sens sa le umpli de bagaje si asta nu din cauza ca "nu ar rezista cadrul" ci pentru ca echilibrul bicicletei si al rutierului este afectat la drum lung. in principiu ar trebui sa fie pentru iesiri off-road, altfel folosirea unor cauciucuri > 35 mm day sentimentul utilizarii unui mtb pentru cineva obisnuit cu cursiera. 

 

Pentru cicloturism, tot otelul este prioritatea numarul 1, iar daca in afara duratei lungi caracteristice unei excursii de saptamani traseul este si partial off-road, atunci e recomandata chiar o bicicleta de touring cu roti de 26". 

 

 

On 10/20/2019 at 2:16 PM, Mookyama said:

 

Puțin confuz la mărimi, M 170-180cm, ML 175-185cm. Fiind la 179cm, dar și o poziție cumva de anduranta, mai lunga ar trebui sa fie mai fit. Dar cine știe...

 

 

Cand esti in situatia asta alegi asa. Iti cunosti inseam, te uiti la stand-over height. daca esti mai lung in trunchi decat in picioare, alegi top tube mai lung. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/21/2019 at 11:05 PM, Trevizes said:

 

"Gravel" bikes mi se par potrivite doar pentru "light touring". Pina la urma tot despre niste "cursiere" vorbim pe care nu are sens sa le umpli de bagaje si asta nu din cauza ca "nu ar rezista cadrul" ci pentru ca echilibrul bicicletei si al rutierului este afectat la drum lung. in principiu ar trebui sa fie pentru iesiri off-road, altfel folosirea unor cauciucuri > 35 mm day sentimentul utilizarii unui mtb pentru cineva obisnuit cu cursiera.

 

On 10/19/2019 at 1:20 AM, Mookyama said:

Intr-un final, ar putea arata cam asa ceva.

 

 

Ideea este ca partea din fata a bicicletei trebuie sa suporte 6Kg bagaj pus pe acel suport, apoi panierele 2Kg si greutatea din paniere (vor fi niste haine, maruntisuri). Si un sac de dormit, sub 1Kg, intre coarnele ghidonului, more or less, in ideea ca nu stiu daca il voi lua sau il voi pune in alta parte.

 

Zici ca ar fi prea mult?

 

On 10/21/2019 at 11:05 PM, Trevizes said:

Pentru cicloturism, tot otelul este prioritatea numarul 1, iar daca in afara duratei lungi caracteristice unei excursii de saptamani traseul este si partial off-road, atunci e recomandata chiar o bicicleta de touring cu roti de 26".

 

O sa evit offroadul daca se poate, traseul fiind pe sosea. Traseul pe Romania ar fi cam asa : Bucuresti, cu variante pe Transfagrasan sau Brasov, Sibiu, Targu Mures, Cluj, Oradea. Apoi in mare Budapesta, Viena, Praga. 1600-1700km. Estimez un minim de 70-80km/zi, cu media nu mai mica de 20km/h pe portiunile plate.

 

Greutatea finala, sper cel putin, va fi

- pe roata din fata: 6kg cu suportul respectiv, 2Kg paniere, 4kg haine si marutisuri.

- pe toptube in gentuta : 0.5kg

- pe seat tube in geanta de 11-15L (nu stiu exact cat are) pana in 7Kg.

Cam 20kg in total.

 

Pana acum am mers cu bicicleta de otel si extra greutate de 12-15Kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum citeva zile in "parcarea" unui mall. Patru "gravel" bikes legate.

 

 

gravel4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, as dori si eu o recomandare pentru cauciuri de 28 ( model bicla:  https://www.evanscycles.com/pinnacle-arkose-4-2017-adventure-road-bike-EV275625

sa reziste la uzura pentru 90% asfalt in principiu, eu am cumparat-o cu continental ultra sport 700x32 si nu sunt prea pe gustul meu, vreau ceva cu balon mai mare, latime 35-38 sa tina bine la pana, sa mai amortizeze la asfalt denivelat, ceva mai groase decat cele  continental.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta mea a venit cu Schwalbe G-One Tires(700x40) - le-am folosit aprox 2400km pana acum, mult pe asfalt dar si prin padure putin(pe sezon de toamna). Am avut o pana cu ele. Un mic snake bite parca, pe care l-am observat la vreo doua zile dupa ce am depozitat bicicleta dupa tura. 

 

Si acum folosesc Schwalbe G-One Speed Evolution Tires(700x30) - am adunat 1500km cu ele, din primvara. Sunt foarte multumit. Astea au vazut putin offroad - gravel si s-au comportat bine. Nu la fel de confortabil si stabile ca primele dar isi fac treaba la nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ceva cautari ma gandam la ANVELOPA CONTINENTAL SPORTCONTACT II 28 x 1.6 (42-622), eventual 37-622 ca si dimensiune.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa elimin aceasta nedumerire ma gandesc ca o sa incerc o discutie cu cei de la Specialized Romania sau/si sa dau un email la siteul mama, poate imi raspunde cineva legat de dilema greutatii pe bratele furcii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa intreb care e dilema? Nu de alta, dar as putea, prin intermediul departamentului de garantii de la magazinul unde lucrez, sa ii intreb direct pe cei de la Specialized USA.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.