Recommended Posts

On 11/6/2019 at 1:27 PM, EyesOnly said:

Bicicleta mea a venit cu Schwalbe G-One Tires(700x40) - le-am folosit aprox 2400km pana acum, mult pe asfalt dar si prin padure putin(pe sezon de toamna). Am avut o pana cu ele. Un mic snake bite parca, pe care l-am observat la vreo doua zile dupa ce am depozitat bicicleta dupa tura. 

 

Si acum folosesc Schwalbe G-One Speed Evolution Tires(700x30) - am adunat 1500km cu ele, din primvara. Sunt foarte multumit. Astea au vazut putin offroad - gravel si s-au comportat bine. Nu la fel de confortabil si stabile ca primele dar isi fac treaba la nevoie

Nu s-au tocit repede? Si eu am G-One 2016 si sunt aproape chele pe mijloc. Buna la pene intr-adevar, insa as zice ca uzura apare repede afectand aderenta pe gravel.

 

On 11/6/2019 at 3:18 PM, Alecsus said:

Dupa ceva cautari ma gandam la ANVELOPA CONTINENTAL SPORTCONTACT II 28 x 1.6 (42-622), eventual 37-622 ca si dimensiune.

 

Eu ma gandeam sa mi le schimb pe ale mele cu ceva de la Panaracer, WTB sau X'plor. Trage un ochi si pe la ei si vezi ce te atrage.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, sentric said:

Nu s-au tocit repede? ...... si sunt aproape chele pe mijloc.

Sincer, nu stiu ce sa zic. O sa incerc sa "vizitez" bicicleta in pivnita si sa le fac niscaiva poze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tocmai ce am cumparat anvelopa Continental SpeedRide Reflex Puncture-ProTection 42-622, o sa vad in timp cum se comporta, dupa o tura scurta par comfortabile, stabile dar cu timpul pot sa imi fac o parere generala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freerider ne anunță că Norco tocmai a scos pe piață un gravel cu suspensie față de 40/50/60 mm.

https://freerider.ro/noutati/norco-a-lansat-gravel-bike-ul-search-xr-echipat-cu-furca-cu-suspensie-sr-suntour-gvx-167259

 

Hai că în curînd o să ajungă la concluzia firească - există biciclete de trekking pe lumea asta (sau chiar MTB 29er), unele chiar cu furcă fixă. De ce ai pune o ancoră de 2 kile pe o bicicletă care la origine e făcută pentru multă șosea și nițel macadam?!?  :))

  • Upvote 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic au reinventat bicicletele de cross de acum 10 ani, doar ca astea sunt disc-only si costa triplu. Well done, boys.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai căutat nițel.

Noua furcă SR Suntour GVX cu suspensie, lansată în vara asta special pentru gravel bike (hohote în fundal) cîntărește 1725 g și costă... 500 USD. 

Așa ceva... ;;)

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, pe MTB-ul meu Merida de acum multi ani aveam o suspensie RST Gila pe arc care cantarea sub 1900g si avea cursa de 80mm. Pret? In jur de 100€ pe vremea aia. Toata bicicleta a costat sub 400€ /:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să nu spunem că  una din furcile de top pentru trekking, Rock Shox Paragon Gold RL, are  1870 g și costă 185 Euro pe bike-discount :D.

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE: furca aia a mea RST Gila avea totusi peste 2 kg, m-am documentat intre timp, dar a dat @Traveller un exemplu mult mai pertinent si la obiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăștia au mers și mai departe. După pivoții care se văd la prinderea seatstay/seattube, discutăm de o cursieră full-suspension.

Pare că e un concurs "cine face cea mai hidoasă și inutilă struțo-cămilă din mileniul 3". :P

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, a devenit ciclismul un soi de nou golf - sport pentru bogatasi care simt nevoia sa aiba tot felul de jucarii exotice care sa ii faca sa se simta (mai) speciali. Ce mai conteaza ce utilitate au sau cat de absurde si inutile sunt din punct de vedere tehnic sau ca "plebea" avea acces la asa ceva acum 10-15 ani inainte ca fix aceiasi producatori sa decida ca nu mai e rentabil sa continue sa produca respectivele modele... 

 

Altfel, ramane cum am stabilit - gravel bikeurile ca principiu umplu o gaura din piata reprezentata de biciclete "bune la toate" cu dropbar si o geometrie cat de cat relaxata. Gaura din piata care nu ar fi trebuit sa existe, dar cu exceptia celor de la Surly sau Salsa sau a altora mai "rebeli", nimeni nu a prea incercat sa o umple pana acum. Dar abominatiile astea cu suspensii si dropbar care nu sunt altceva decat MTB-uri cu limitari si aproape zero avantaje fata de un 29er cu pret echivalent nu-s decat o noua strategie de muls bani de la oameni care platesc pentru bragging rights si atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2020 cererea pentru biciclete a crescut. Este greu de gasit disponibila o bicicleta scumpa, se dau ca painea calda. Imediat dupa sfarsitul lockdown-ului general, oamenii au cumparat biciclete mai mult decat inainte: miscare, sport, cresterea imunitatii, transport cu "distantare sociala".

 

In sectorul de "gravel" vanzarile au crescut cel mai mult, impreuna cu e-bikes.

Au scazut vanzarile de mtb (logic, daca pe nisa lor vin aceste gravel) mai ales categoria 27.5, dar mtb inca reprezinta categoria cea mai vanduta.  

Gravel bikes au un PR foarte buna si prin atasarea sloganului, "back to roots", existand astfel sinceritatea de a nu avea pretentia ca au inventat ei bicicleta "de aventura" si "bike-packing"-ul. 

Principalii producatori de gravel care imping inainte acest trend sunt cei cu bune traditii in mtb. Adevarul demonstrat in piata este ca daca nu esti flexibil si nu te adaptezi la curentul global ajungi in liga a doua. Si nu e de mirare ca "suspension" este viitorul pas in "nisa" (care deja nu mai este nisa) gravel. 

 

Gravel se vinde bine prin US de prin 2017 dar cred ca incep sa se vanda bine si la noi. 

 

Pentru cetateanul urbanizat in mari orase, metropole, gravel este aceeasi "prajitura" ca si vanzarea de "mountain bike". Daca s-a putut vinde o bicicleta "de munte" la oras, ba cu roti de 26, ba 27.5, ba 29, atunci e posibil sa vinzi orice. Din punctul meu de vedere tot ciclocrosul ramane cea mai versatila optiune. Cu un cyc poti face si trasee gravel, dar invers nu e 100% echivalent pentru ca un gravel nu este race-oriented. Asa ca adventure, off-road & commuting cu o singura bicicleta bate un mtb si un touring bike de pus in acelasi garaj. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar cu cyclocrossul raman eternele probleme:

- foarte putine modele pe piata actuala cu gauri pentru portbagaje/aripi

- foarte putine modele care accepta cauciucuri de > 35 mm (sau cat mai e acum limita UCI)

- geometrii in general mai agresive decat cele gravel

 

Sigur, in functie de preferintele personale, astea s-ar putea sa nu fie probleme reale. Si e clar ca pana acum cativa ani se gaseau mult mai multe modele de cadre de CX fara (o parte dintre) "handicapurile" astea.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, ... da, cam asa e. 

1. aproape zero modele cu gauri pentru portbagaje/aripi dar exista mai multe oferte de bagaje de cadru, daca vrei  neaparat sa cari ceva cu tine. Definitia versatilitatii cyc nu tinteste insa sa cari cat mai mult cu tine, cat manevrabilitatea, evident superioara. 

2. au inceput sa permita iarasi si cauciucuri de 38/40 dar nu si flexibilitatea de a pune roti de 650 :D , ce e gravel, nu e e cyc. punct. asta e. insa chiar 33/35 ar trebui sa fie suficient pentru versatilitate (care se poate acoperi din profilul cauciucului).

3. s-a exagerat cu geometria prea agresiva, mai ales in piata europeana, top-tube si mai scurt scurt, bb cat mai inalt. Iarasi nu era principala problema pentru ca nu-ti propuneai sa pleci la ture de 150/200 km. 

 

Revenind la "puterea reclamei", ... s-a reusit vanzarea unei biciclete cu "aroma" de velodrom (fixa) ca bicicleta de oras. :D  din acest punct de vedere, este o optiune mai pragmatica sa cumperi un gravel decit ssp/fg, mtb, trotineta, etc

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai de aia un gravel bike "decent" e compromisul ideal intre un CX si o bicicleta dedicata de touring, asta pentru cine are nevoie de asa ceva si pentru cine nu vrea sau nu isi permite din varii motive sa aiba decat o bicicleta in "grajd". Desi conceptual exact asta ofereau diverse modele de la Surly sau Salsa de ani de zile, cu mentiunea ca erau fabricate preponderent din otel sau eventual aluminiu si ca preturile lor nu erau neaparat sub cele ale bicicletelor de gravel de acum. Si daca acum cativa ani as fi ales un Surly Cross Check ca framesetul de baza al unei biciclete "universale" cu pret rezonabil, acum mai degraba as viza mai degraba ceva de genul ultimei creatii a celor de la Vortrieb/Bike Components.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie îmi face impresia că gravel este doar o rebrănduire a conceptului de monstercross, în așa fel încît să atragă cumpărători din zona șoseliștilor sau mountainbikerilor care vor să facă ture lungi fără să fie penalizați pe offroad (primii) sau pe șosea (cei din urmă). În mod evident sunt (și) mai versatile decît un CX, care e mai agresiv și mai minimalist.

https://bikepacking.com/index/650b-gravel-bikes/

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cum definim "versatilitatea", pentru ca nu mi se pare acelasi lucru cu conceptul de "a le face pe toate" (do-it-all bike) caz in care iti iei un mtb de downhill si bifezi mult mai multe activitati pe doua roti. Versatil ar fi usurinta in adaptabilitate pentru mai multe cerinte (dar nu chiar "toate") si cu un rezultat in care micile diferente calitative sa nu conteze.

 

De ex. roata de 650, ghidonul drop curbat in lateral specific, prinderile pe cadru ... acestea nu ma ajuta sa fiu versatil, cat doar sa acopar niste functionalitati de nisa dedicate. De ex. daca vreau sa ies in weekend la o plimbare recreationala pe sosea, ce fac? Ies cu monstercross-ul cu cauciucuri de 45mm? Un cauciuc asa de lat pe sosea este un nonsens in sine cu exceptia unor situatii in care ai neparat nevoie de carat ceva, ai nevoie de un confort special, etc. 

 

intr-adevar acel cannondale topstone cu lefty este oribil  dpdv vizual. 

 

am remarcat si eu cadrul de la bike-components bc original Flint dar nu-mi dau seama care e factorul diferentiator fata de toate celelalte, iar pretul ... e si el in trend, cam mare pentru aluminiu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Versatilitatea e data de frameset. Nu vad de ce ai cumpara un frameset care iti permite doar cauciucuri de <35mm cand poti avea unul cu greutate si geometrie similara care iti permite sa pui cauciucuri de 45 sau 50mm. Aia inseamna ca poti merge 90% din timp cu cauciucuri slick de 32 si, la nevoie, poti pune niste cauciucuri de 50 cu care sa faci niste offroad mai serios. Idem daca discutam de portbagaje si de prinderi diverse. Nu te obliga nimeni sa le folosesti tot timpul si nu te incurca sau penalizeaza cu absolut nimic sa le folosesti. In schimb cand vrei, poti, si nu ai nevoie de inca o bicicleta pentru asta.

 

Din punctul meu de vedere, "sufletul" unei biciclete e framesetul. Restul sunt niste piese de LEGO care trebuie sa se poata monta si demonta si combina in cat mai multe configuratii posibile in functie de dorinte si nevoi. Ghidonul, transmisia, rotile, cauciucurile, nici unele nu definesc ce poate de fapt sa faca bicicleta aia in ansamblul ei, ci doar ce poate sa faca in configuratia aia. Iar o bicicleta versatila (de fapt un frameset versatil) trebuie in primul rand sa iti permita sa il configurezi in cat mai multe moduri diferite, singurul "pret" platit fiind o greutate marginal mai mare si poate o aerodinamica marginal mai proasta. Eu as fi dispus sa platesc mai mult (poate chiar nejustificat de mult) pe un singur cadru versatil in loc sa platesc semnificativ mai mult pe 3 cadre "specifice disciplinei" (sosea, cyclocross, touring). Per total as iesi semnificativ mai ieftin decat cu 3 biciclete (chiar si luand in calcul un al doilea set de roti, vreo 3 de cauciucuri, vreo 3 casete si 3 foi) si as castiga si spatiul ocupat inutil de bicicletele suplimentare.

 

Altfel, un gravel bike clar nu are cum sa fie un inlocuitor de MTB veritabil, nu pentru cineva care chiar practica MTB. Ca pedalatul pe forestiere si poteci de padure drepre ca-n palma nu e MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu un MTB de downhill nu poți bifa decît o singură activitate. În afară de a coborî pante foarte abrupte și tehnice, pe trasee dedicate, nu te ajută la altceva. Sigur, te poți fâțâi prin oraș (dar nu la navetă) și poți ajunge de la gară la telegondolă, dar cam atît.

Prinderile pe cadru nu mi se par elemente de nișă, mulți pot avea nevoie la un moment dat să care ceva (dacă ideea asta le surîde). Mie nu-mi surîde, așa cum nu mi-a surîs nici ghidonul de cursieră, dar asta cam înseamnă versatilitate - multi-purpose, cum am zice.

Cauciucurile le poți schimba, deci faptul că în loc să ai altă bicicletă pui alte gume și ai plecat, tot la capitolul all-rounder intră.

Cadrele de CX sunt scurte, agresive, nu cred că suportă mulți poziția aia de mers, mai ales la drum lung.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca unii si altii avem definitii diferite ale termenului de versatilitate din simplul motiv ca unii percep bicicleta ca pe un tot unitar care nu poate/nu trebuie sa se metamorfozeze, in timp ce pentru altii bicicleta e un organism care evolueaza. Unii inlocuiesc biciclete intregi cu alte biciclete intregi, altii nu si-au schimbat tehnic bicicleta de 5 sau 10 ani desi bicicleta respectiva nu mai are aproape nici una dintre piesele de acum 5 sau 10 ani. Si asta se aplica si daca discutam de gravel bikes - pentru unii o bicicleta (fie ea de gravel) e fix atat de versatila cat era in configuratia in care a fost vanduta, pentru altii tot ce conteaza e in cate configuratii posibile poate fi (si ajunge sa fie) ea transformata.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ontopic, Decathlon a lansat (cel putin in Franta) un gravel bike de titan. Pretul de 2400€ mi se pare usor exagerat pentru echipare (un mix de GRX 1x11 facut "cu economii", cu manete si frane din gama GRX400, plus niste roti ordinare de 1950g), dar sa vedem ce pret va avea si framesetul gol. La banii astia ar fi putut avea macar niste roti mai de doamne-ajuta... ca alea nu-s nici solide, nici usoare, nici aero, nici nimic, doar ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu, dacă ar fi să o faci pe bucăți, pornind de la cadrul ăla Vortrieb, ce ai pune pe ea?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In linii mari... Niste roti de la Hunt (ca sunt usoare, au reviewuri bune si un pret decent), niste manete 105 sau Ultegra mecanice cu franele alea hidromecanice de la Tektro (HY-RD parca) cu ce discuri or fi cele mai usoare compatibile, un deraior spate GRX RX812 cu caseta 11-42 (sau de ce nu 10-42 pe freehub body XD), pedalier ori un GRX nou din gama de varf, ori ceva Dura-Ace sau Ultegra de sosea mai vechi, second-hand, cu o foaie narrow-wide after-market (de exemplu de la Garbaruk). Manetele pot fi second-hand si ele, chiar din generatiile 5800/6800. Tija de sa de carbon (pentru confort sporit), pipa dupa nevoi, iar ghidonul ar fi unul uzual de sosea, compact, fara flare si alte bazaconii. Plus vreo 3 randuri de cauciucuri (sosea get beget, ceva slick dar rezistent pentru touring pe sosea si ceva pentru offroad). Cu camera, nu tubeless sa curga zeama peste tot de fiecare data cand le schimb. Eventual un al doilea set de roti mai solide, cea spate fiind utilizata iarna pe trainer cu cauciucul adecvat.

 

Altfel, pentru cine se impaca cu manetele Campagnolo sau SRAM, by all means o transmisie 1x13 sau 1x12 cu kitul ala de conversie aparut pentru manete SRAM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul este inima bicicletei, este adevarat, el iti da constrangerile de componente in ambele limite, iti da pozitia prin geometrie, etc.  

Dar sa pui niste roti cu cauciuri de 23 pe cadru care permite roti cu cauciuri de 45 e nonsens nu versatilitate. 

Eu prin versatilitate vrea sa ma adaptez la diverse optiuni care sa imi dea rezultate comparabile calitativ, nu doar sa stiu de ele ca sunt posibile, fara eficienta.

 

 

 

6 hours ago, Traveller said:

Cadrele de CX sunt scurte, agresive, nu cred că suportă mulți poziția aia de mers, mai ales la drum lung.

 

E absurd ce spui.

Enuntul tau e echivalent cu "cadrele de cursiera sunt lungi, agresive, nu cred ca multi suporta pozitia aia lungita, aerodinamica, la drum lung"

E nevoie de un TT mai scurt  si un chainstay mai scurt din ratiuni de manevrabilitate.

Dar daca iti iei un cx care ti se pare scurt, inghesuit, inseamna doar ca nu stii sa alegi o bicicleta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.