Recommended Posts

5 minutes ago, Stuparul said:

Wimbledon pe gravel

Cînd intri cu bicicleta de pe macadam pe potecă înierbată tot gravel se cheamă. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Urmăresc de ceva timp discuțiile și am decis sa îmi fac cont. Treaba e în felul următor din 2016 dețin un mtb merida big nine 20 d si vreau sa ma orientez către gravel.Mentionez ca sunt operat de hernie de disc și consider ca am nevoie de o bicicleta cu o poziție a corpului cât mai relaxata sa nu ma solicite foarte mult. Triban rc 520 gravel e ok? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca poziție e ok, dar numai dacă vrei să mergi pe șosea. Dacă vrei să mergi în continuare pe offroad, avînd în vedere problema cu hernia, rămîi la MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cele mai multe ori pe sosea, merg și offroad ceva mai domol. Vara fac doua trei ieșiri mai hard pe drumuri forestiere. turele 40 50 60 70 km. Nu vreau sa forțez nota pe teren accidentat, la anul împlinesc 33 nu știu cât ma țin puterile pe mtb:)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păstrează Merida pentru ieșirile pe offroad și ia-ți Tribanul atunci, pentru șosea. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pornografie pura: cadru custom de otel inoxidabil de la Victoire Cycles, furca Columbus de carbon, Campagnolo Ekar 1x13 si roti Shamal.

 

8KS5Ohi.jpg

 

Ca sa fiu carcotas, i-as fi adaugat si niste prinderi pentru portbagaj si aripi, o a treia pereche de gauri pentru bidon, si poate as fi lasat mai mult inox "la vedere". Dar altfel e perfecta.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/15/2020 at 1:58 AM, majikstone said:

Campagnolo Ekar 1x13

lanțul nu stă în X?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, IonutA said:

lanțul nu stă în X?

Ăsta e un fenomen descris doar cînd există 3 foi, cel două brațe ale literei X fiind linia lanțului pe foaia 3 cu pinion 1, respectiv foaia 1 cu pinion N (maxim).

cross-chain-triple.gif

 

PS - că viața lanțului de 13 o să fie mai redusă decît la 12, 11..., aia e clar însă.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Despre ce se poate face cu un gravel bike ;)  

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A scos și Decathlon un gravel, Riverside Touring 920, care nu arată rău deloc.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...interesanta strutocamila.

Vad ca este si pe site-ul romanesc, la doar 6500 lei: https://www.decathlon.ro/bicicleta-touring-920-id_8543226.html

 

Nu pot sa spun ca inteleg total trendul asta cu bikepacking bike. Ok, intelegeam ideea de la care a plecat, adica biciclete cross pe care sa pui tot felul de genti si borsetute, in absenta posibilitatilor de a monta portbagaje fata spate.

Dar ideea la care s-a ajuns acum - cu biciclete care au o gramada de mount-uri pentru tot felul de accesorii si chestii de depozitat/ carat, unele mai scumpe decat altele - mi se pare ca pierde clar in favoarea unei biciclete touring clasice, cu portbagaj pe spate si lowrider pe fata. 

Ok, sunt versatile si poti pune si portbagaje, este corect. Dar tot nu sunt fan bikepacking bike...

 

Altfel...mie imi place strutocamila. Daca nu luam Tribanul RC520 acum 2 ani, poate m-as fi aruncat acum la asta...desi mi se pare ca RC520, la pretul de 3900 lei iti ofera mai mult decat asta la 6500 lei. Daca pe RC520 pui niste roti 650B, cadrul si furca permit niste cauciucuri de 47-50 latime...deci suficient si pentru un offroad nu foarte agresiv.

Cam asta vreau sa fac sezonul asta, un set de roti 650B pentru ture care au mai mult offroad, iar rotile actuale sa le pastrez pentru ture preponderent de sosea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu sunt fan al ideii de bagaje prinse aiurea pe cadrul sau tijele bicicletei si care se balangane in toate partile, dar daca e sa apreciez ceva sunt suportii extra pentru bidoane cu care vin bicicletele astea. Sunt zile in care 2 bidoane de cate 1 litru de apa nu imi ajung si nici nu am unde face refill, iar pe langa asta dintre toate solutiile de transport de scule si camere de rezerva, cea mai practica mi se pare bidonul "fake" pentru scule. De aia mi-ar placea daca mai multe cadre de bicicleta ar avea ca standard macar 3 perechi de gauri pentru suporturi de bidon, dintre care unul sub downtube sau sub toptubr, pentru scule. Greutatea adaugata de gaurile suplimentare (adaptarea structurii cadrului plus bucsele filetate) e marginala, dar castigul de versatilitate e urias.

 

Altfel ma supar si eu cand vad gravel bikes care se vor versatile dar pe care nu poti monta portbagaje standard, ci doar genti si gentute de bikepacking. Nu aia inseamna versatilitate, ca fix aceleasi gentute le pot monta pe orice bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e prima incercare de gravel a Decathlon-lui, a mai fost si versiunea de Triban gravel 120. 

Acest trend de gravel mi se pare putin stupid: bikepacking la "pachet" cu o geometrie de mountainbike. Te umpli de bagajele si pleci pe coclauri pe aratura? Ce aventura si explorare mai e si asta. Cum s-a zis mai sus asta nu e versatilitate. 

Cu SRAM Rival hidraulic si Butuc dinam Shimano Deore XT pentru reincarcare prin port USB integrat în pipă pare insa atractiv dpdv financiar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Trevizes said:

bikepacking la "pachet" cu o geometrie de mountainbike

Nu are. Zice chiar nenea in videoclip ca are BB inalt si unghiul furcii (adica HTA, de fapt) 72. Plus ampatament mare (wheelbase).

Nu cred ca plin de bagaje pleacă pe arătură, mai degrabă merge pe drumuri de macadam în stare bună și cel mult o ia pe arătură la nevoie.

Dacă vrea aventură de tip MTB nu pune bagaje.  

Cam asta are el în minte, acolo pe canalul lui:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giometria difera de la Triban RC520 la RIVERSIDE TOURING 920, e dotata destul de bine, dar parca 1 Kg mai putin ar fi fost perfect. Ideea cu alte roti 650B si cauciuc de 44-48 este buna, 2 randuri in functie de traseu, vreme etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Traveller said:

Dacă vrea aventură de tip MTB nu pune bagaje.

Nț nț. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1546092992183628&type=3

P.S. Pt colegii fără FB:

”Din Borşa la Miercurea Ciuc, peste munţi. 331 km / 7264m D+ Rodnei - Suhard - Calimani - Giurgeu - Hasmas - Tarcau Mulţumiri Atelier Pinion pentru bagajele Acepac” cu bagaje. Pe mtb. Pe offroad:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știu albumul de ceva vreme, e o frumusețe. Credeam că mă trimiți să văd cum au trecut munții niște inși călare pe MTB, cu bagaje în coburi.

Însă oamenii ăștia le-au distribuit compact pe bicle (pe ghidon și sub șa, practic). 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Trevizes said:

Cu SRAM Rival hidraulic

Super incantat de frane. Am facut trecerea de la niste hybride TRP, cu care a venit bicicleta mea, la Rival hydraulic. Diferenta de la cer la pamant. Incredibil de bine s-au comportat in aprox 10 luni, de cand am facut schimbarea. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O biclă de gravel făcută dintr-o cursieră Raleigh veche de 30 de ani.

  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos asa, din vremurile in care bicicletele de sosea puteau usor fi transformate in biciclete care se descurca si pe langa sosea. Cand bagai lejer cate doua degete intre cauciuc si cadru din cauza ca obsesia aerodinamicii cadrelor si rotilor inca nu devenise norma.

 

Iar acum avem aero gravel bikes pe piata, optimizate sa economisesti 9.36W la 45 km/h :-J

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se împacă cleștii cu cauciucuri mai groase de 28?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt clesti long reach, din amintirile mele incap si 35mm in ele, mai ales daca e cu dropouturi semi-orizontale cadrul si poate fi trasa roata mai in spate. Sigur, majoritatea clestilor long-reach ai vremii erau execrabili, dar cu tehnologiile moderne ar fi putut fi o alternativa decenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.