Recommended Posts

1 hour ago, majikstone said:
O sa-l citez pe un fost coleg de facultate din Chile, pasionat si el de ciclism:
 
Quote
Gravel bikes are just 3rd world country road bikes

 
In acest asentiment fa o recomandare de bike pt drumurile noastre.
Merge si o cursiera cu geometrie relaxata pe care poti pune 28mm gen cannondale synapse.
Dar la gravel mi-ar placea un otel gen genesis croix de fer

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai un Synapse cu gume late devine un gravel grinder :)) Din punctul meu de vedere diferentele sint atit de mici incit treci fara sa vrei din categoria endurance in categoria gravel grinder. Compara Diverge si Roubaix de la Specialized si vei vedea ce zic.La marimile medii diferentele sint minore. Probabil din motivele mentionate atit de catre Tohan cit si de catre majikstone, daca in viitor voi simti nevoia de o bicicleta de sosea, voi alege ceva care imi va permite montarea atit de gume cramponate de 30-35mm cit si ceva gume pure de sosea de 28mm. Ca in acel moment genul ala de bicicleta se va numi endurance sau gravel grinder, deja e o bashina de discutie despre termeni care ajung sa fie aruncati in joc de cine stie ce secretare de la marketing.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu le aruncă secretarele, ci unii de deasupra lor. :)

Mă gîndesc că e o tentativă de a ține încă în viață, dpdv al vînzărilor către publicul larg, categoria **ciclocross și înrudite**, în condițiile în care 29erul bate tot mai multe cuie în sicriul acestei categorii, iar bicicletele de cicloturism (touring/trekking) rămân o opțiune solidă, mai ales dacă nu te interesează media orară la drum lung.

Să nu fiu greșit înțeles, e bine că există o nișă pentru un număr de oameni care sunt mai degrabă șoseliști, dar ea gravitează undeva între ciclocross și touring, care sunt chestii destul de clar definite, încît pot prevala lejer atunci cînd ai de făcut alegerea.

Gravel par să fie mai mult niște alegeri foarte personalizate, eventual făcute pe piese, niște struțo-cămile care îi mulțumesc pe proprietarii lor mai mult decît ar fi făcut-o o bicicletă clasică dintre cele de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, tohan said:

 Merge si o cursiera cu geometrie relaxata pe care poti pune 28mm gen cannondale synapse.


Pai bun, cursierele astea mai noi cu geometrie mai relaxata si roti pe care poti pune asa, la limita, cauciucuri de 28-30 sunt foarte apropiate de gravel bikes. Cu precizarea ca un gravel bike te mai lasa sa pui si un portbagaj, un al treilea suport de bidon de apa, niste cauciucuri mai carnoase... ceea ce o cursiera de endurance nu te lasa. Bun, daca realmente stii ca niciodata nu vei parasi soselele asfaltate si ca niciodata nu vei face touring cu respectiva bicicleta (nici macar de 2-3 zile sau ture de peste 300 km), atunci da, orice cursiera de endurance se muleaza binisor pe infrastructura tarii noastre.

 

50 minutes ago, Traveller said:

(...) bicicletele de cicloturism (touring/trekking) rămân o opțiune solidă, mai ales dacă nu te interesează media orară la drum lung.

Să nu fiu greșit înțeles, e bine că există o nișă pentru un număr de oameni care sunt mai degrabă șoseliști, dar ea gravitează undeva între ciclocross și touring

 

Nu stiu daca e neaparat vorba de o nisa. Sa zicem ca vrei sa ai o singura bicicleta cu dropbar, dar cu care sa poti merge atat la ture de sosea la care te intereseaza media orara, cat si la ture de cicloturism la care nu te intereseaza media orara, cat si la ture in afara asfaltului. Cu exact aceeasi bicicleta, schimband doar cauciucurile si punand sau eliminand un anumit numar de accesorii (portbagaje si alte acareturi). Pana acum cativa ani respectiva bicicleta era cyclocrossul, cu mentiunea ca procentul frameseturilor de cyclocross care sa aiba si prinderi pentru aripi si portbagaj, respectiv sa permita cauciucuri mai late decat limita UCI (35 mm parca) a devenit tot mai mic in ultimii ani, cyclocrossul in sine fiind considerat o disciplina de nisa, iar bicicletele adaptandu-se ca atare.

 

Acum au aparut biciclete de gravel, care desi initial au fost gandite pentru o nisa competitionala populara in SUA, au devenit exact tipul asta de bicicleta buna la toate, iar faptul ca se gasesc atat de multe optiuni pe piata nu e decat un lucru bun pentru cumparatori. Si nu cred ca dorinta de a avea o bicicleta polivalenta, dar care reduce la minim compromisurile, e o chestiune de apartenenta la o nisa sau nu. Daca facem aceeasi analiza, dar din perspectiva ideii de bicicleta cu flatbar, atunci rezultatele sunt cu totul altele.

 

Bun, o buna parte dintre ciclisti (in special astia vestici) nu cred in ideea de a avea o singura bicicleta cu care sa faci mai multe lucruri, ci au cate 5-6 biciclete, fiecare specializata pe un anumit tip de practica. Pentru ca sunt atat de sensibili incat nu pot trai cu gandul ca pe un gravel bike cu cauciucuri de sosea vor fi cu 1-2 km/h mai lenti decat pe ultima iteratie de aero bike cu pret similar. Eu nu cred in filosofia asta. Decat sa dai, sa zic, 1500 de euro pe o bicicleta de sosea, 1500 de euro pe un cyclocross si 1500 de euro pe o bicicleta de touring, mai bine dai 4000 de euro pe o bicicleta cu care le poate face pe toate trei si inca vreo 500 de euro pe accesorii (mai multe seturi de cauciucuri, portbagaje, aripi, eventual si vreo 2 casete diferite de pinioane). Si cu cat scadem bugetul per bicicleta, cu atat logica devine, pentru mine, mai valida. Adica decat 3 biciclete de 500 de euro (foarte entry-level), mai bine una de 1500 care sa le inlocuiasca pe toate trei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine bine, dar cu n+1 ce facem atunci?

22 minutes ago, majikstone said:

Adica decat 3 biciclete de 500 de euro (foarte entry-level), mai bine una de 1500 care sa le inlocuiasca pe toate trei.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, paulrad said:

Bine bine, dar cu n+1 ce facem atunci?

 

Eu nu ader la religia asta :P one bike does all si, daca se poate rolling release.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun dar poti avea o bica care sa fie si cursiera si cycogravel.
Un cadru reaxat cu gauri pt accesorii cu solope mic.
O pereche de roti de asfat usoare si o pereche de roti pt drumuri grele ambele cu pneurie aferente si accesorie pe care e pui si dai jos.
Frane pe disc cu cabu cat mai usurele..si merge si cu un singur tren de rulare un compact 50 34 si o caseta 11-28 eu zic ca le face pe toate. Si sa fie in 8.4kg in varianta road si 9.4 in varianta gravel.

Ce putem pune aici?
Carboane oteluri aluminiu hai cu recomandari de modele!

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, tohan said:

Ce putem pune aici?
Carboane oteluri aluminiu hai cu recomandari de modele!

 

Sincer nu am studiat inca foarte atent piata de gravel bikes ca sa pot veni cu propuneri concrete (in sensul in care sa cunosc modelele cu cel mai bun raport calitate/pret sau din diverse materiale). Plus ca as zice ca mai e nevoie de putina "maturizare" a pietei (in sensul in care bicicletele de adventure/gravel mai entry-level sunt absurd de grele pentru ce ofera comparativ cu o bicicleta de sosea echivalenta ca pret si dotari).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aruncat totusi un ochi peste oferta celor de la PlanetX, ca ei ofera in general raporturi calitate/pret chiar decente. Astea mi se par mie relativ interesante:

 

Planet X Full Monty cu Ultegra R8000 la 999 de lire. Cadru de aluminiu (1650g in marime M), furca de fibra de carbon (695 g), prinderi pentru portbagaj, cauciucuri

Planet X Tempest Titanium cu Ultegra R8000 la 1699 de lire. Cadru de titan (1550g in marime M), furca de fibra de carbon (435 g).

Viner Strada Bianca cu SRAM Rival 22 la 999 de lire. Cadru de fibra de carbon (1200 in marime M) , furca de fibra de carbon (510 g). Asta nu are prinderi pentru portbagaj din ce inteleg.

 

Cred ca singurul repros pe care il am legat de ele ar fi faptul ca toate vin cu roti grele si proaste, asa ca pentru a le transforma in biciclete potente pe sosea ar mai trebui investit undeva la 400 de euro intr-un set de roti si cauciucuri decente. Dar chiar si asa, un Planet X Full Monty isi face banii cu varf si indesat pe post de bicicleta "buna la toate".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O endurance road bike cu cauciucuri de 28 e suficienta pentru drumurile romanesti. Si ramane tot "cursiera". Tot ce este de la 30cm in sus isi pierde feelingul de cursiera.

 

Pentru "prima bicicleta" a unui om matur, e buna teoria cu "sa fie una buna la toate". Dar presupune si un disconfort, stai sa schimbi rotile sau doar cauciucurile tot timpul, la un moment dat ajungi sa le schimbi de 2 ori pe an precum cauciucurile de iarna la masina. Ajungi la concluzia ca mai intra una pe balcon.  

 

Admitand ca alegerea ta de "buna la toate" e tocmai gravel-bike, ar fi ciudat sa vrei asta daca prioritatile tale nu sunt transmisie 1x11 cu pinion urias (38,40 sau 42) si posibilitatea de a folosi cauciucuri late (minim 35 cu optiune la 40). Pe gravel nu are rost sa ai doua foi 50/34 pentru ca nu o sa alergi ca pe asfalt si nici nu o sa te cateri ca pe munte. Dar pe cursiera ai neaparat nevoie de 50/34 sau 52/39 dupa puterile pe care le ai. Asadar gravel bike nu e bicicleta buna la toate, ramane tot ceva de nisa mai degraba. Capacitatea de a adauga portbagaj nu e definitorie, exista adaptoare pentru orice tip de bicicleta. Ca si in cazul ciclocrosului nu se justifica sa fie foarte scumpa pentru ca multe se pot intampla pe un teren accidentat. nici greutatea nu e relevanta. Farmecul de a avea carboane si groupseturi scumpe se justifica la cursiera.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Trevizes said:

O endurance road bike cu cauciucuri de 28 e suficienta pentru drumurile romanesti. Si ramane tot "cursiera". Tot ce este de la 30cm in sus isi pierde feelingul de cursiera.

 

Nu stiu ce sa zic, prin Romania tot cu cauciucuri de 32-35 mm (sau mai groase) am umblat, si chiar si asa pe drumurile alea cu dale patrate de beton, crapate si pline de gropi nu cred ca m-as fi descurcat cu mai putin. Nu stiu cum e prin alte judete, dar prin Cluj, pana acum cativa ani, cam toate drumurile de munte implicau sectoare de genul asta sau chiar sectoare cu drum pietruit. Si daca pe urcari era cum era, pe coborari iti adunai plombele intr-o punga pe cauciucuri de sosea veritabile. Asa ca cei 0.5 - 1 km/h pierduti la viteza medie sunt supliniti cu varf si indesat de confortul castigat. Si daca nu ma insel, candva @radu_vadan trecuse pe cauciucuri de 38 (da, 38) mm la sosea si spunea ca merge si se simte mult mai bine decat pe cauciucurile de <28 mm cu care mergea pana atunci.

 

4 minutes ago, Trevizes said:

Pentru "prima bicicleta" a unui om matur, e buna teoria cu "sa fie una buna la toate". Dar presupune si un disconfort, stai sa schimbi rotile sau doar cauciucurile tot timpul, la un moment dat ajungi sa le schimbi de 2 ori pe an precum cauciucurile de iarna la masina. Ajungi la concluzia ca mai intra una pe balcon. 

 

Nu vad care e problema din punct de vedere a timpului. Dureaza maaaaxim 5 minute sa schimbi o pereche de roti si undeva la 10-15 minute sa schimbi o pereche de cauciucuri (cat timp nu sunt tubeless cu zeama din aia mizerabila in interior), si sa zicem ca in cel mai rau caz ajungi sa faci operatiunea asta o data pe saptamana. Iar economic, ma repet, din punctul meu de vedere decat 3 biciclete cu Shimano Sora sau echivalent si wheelseturi de 1900g, mai bine una singura cu Ultegra sau echivalent si wheelset de 1500g plus unul mai grosier pentru touring si offroad. Bun, cand ai un buget total pentru biciclete de peste 5000 de euro, inteleg ca iti permiti sa ai mai multe biciclete dedicate bune. Dar cred ca majoritatea dintre noi suntem departe de asa ceva. Si plus ca e mai usor sa te hotarasti sa investesti intr-un nou set de roti, de cauciucuri sau de pinioane decat intr-o bicicleta intreaga noua.

 

Bun, cine e complet atehnic si nu stie nici macar sa tina in mana o cheie Allen inteleg ca nu si-ar complica existenta cu asa ceva. 

 

13 minutes ago, Trevizes said:

Admitand ca alegerea ta de "buna la toate" e tocmai gravel-bike, ar fi ciudat sa vrei asta daca prioritatile tale nu sunt transmisie 1x11 cu pinion urias (38,40 sau 42) si posibilitatea de a folosi cauciucuri late (minim 35 cu optiune la 40). Pe gravel nu are rost sa ai doua foi 50/34 pentru ca nu o sa alergi ca pe asfalt si nici nu o sa te cateri ca pe munte. Dar pe cursiera ai neaparat nevoie de 50/34 sau 52/39 dupa puterile pe care le ai.

 

Nu inteleg ce are transmisia cu framesetul. Pe un frameset de sosea pursange poti sa pui atat transmisie 1x, cat si 2x sau 3x, la fel cum poti sa faci acelasi lucru pe un frameset de gravel  sau pe unul de cyclocross (mai putin alea dedicate pentru 1x, care nu permit sub nici o forma montarea unui deraior fata, dar astea sunt foarte rare). Alegerea tipului si rapoartelor de transmisie tine de preferintele personale si nevoile fiecaruia (eu de exemplu n-am ce face cu o foaie de peste 48 pe sosea, una de 46 e arhisuficienta cu o caseta cu pinionul mic de 11, iar pe 48 as merge in combinatie cu o caseta 12-**). Ca dovada ca respectivele biciclete de gravel pe care le-am prezentat mai sus se vand atat cu transmisie 2x cat si cu transmisie 1x.

 

Iar ciclismul de sosea nu inseamna doar ture de fugareala in grup, sprinturi, coborari cu 80 km/h si PR-uri pe Strava. Corect, cine e interesat de asa ceva probabil ca va suferi amarnic din cauza celor 500g pe care le are in plus un frameset de gravel fata de unul de sosea din aceleasi materiale si aceeasi categorie de pret sau de faptul ca e cu 19.3% mai putin aerodinamic, dar discutam totusi de oameni care pedaleaza din placere si nu din orgoliu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mă dau cu un Cannondale Synapse cu gume de 28 (michelin endurance pro4) și merge binișor și pe drumuri cu gropi, crăpături, denivelări, etc, dar nu să faci din astfel de drumuri o experiență săptămânală. Avem o urcare ”asfaltată” foarte faină, 8.5km cu pantă 6% (stațiunea Izvoare) pe care o fac de 2-3 ori cu cursiera într-un an că e drumul rău. La coborâre cu cursiera am medie de 33km/h, iar cu mtb-ul am medie 44km/h, e o diferență. :) 

9 hours ago, Trevizes said:

O endurance road bike cu cauciucuri de 28 e suficienta pentru drumurile romanesti. Si ramane tot "cursiera

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, majikstone said:

Nu inteleg ce are transmisia cu framesetul.

 

Pai are, pentru ca daca e "prima bicicleta" atunci o cumperi intreaga asa cum e echipata in magazin.
Sigur ca poti sa pui 1x11 cu foaie de 38 si pionion de 42 pe cursiera ulterior ca sa te ajute pentru ce vrei tu dar nu o sa gasesti asa ceva de-a gata.

 

52/39, 50/34, 52/36 si casete 11-25/28 si caucicuri nu mai late de 28 sunt standardul pentru cursiere, nu cred ca e relevant daca e pentru inchipuiti-"profi" sau amatori

46/36 sau 46/38 si casete 11-28 si cauciucuri de 33/35 raman standardul pentru ciclocros

pentru gravel nu exista un standard din ce am vazut, de la 50/34 la orice altceva, dar cel mai des este intalnit sistemul cu o foaie (42) si caseta 11-40/42, insa cu cauciucuri de 38 sau 40. Iar chestia asta cu 1x11 sau 1x12 si caseta cu pinioane mari e sigur-sigur un alt trend pe care se va continua o perioada de acum incolo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Trevizes said:

52/39, 50/34, 52/36 si casete 11-25/28 si caucicuri nu mai late de 2 sunt standardul pentru cursiere, nu cred ca e relevant daca e pentru inchipuiti-"profi" sau amatori


Sa imi fie cu iertare, dar un amator cu FTP de 150W si un profesionist cu FTP de 350W cu siguranta n-o sa aiba nevoie de aceleasi rapoarte de viteze, ca e vorba de ture pe plat sau de ture la munte cu multe catarari. Faptul ca producatorii de biciclete se incapataneaza sa nu tina cont de asta si ca abia de vreo 3-4 ani gasesti groupseturi de sosea gandite si pentru casete 11-32 sau 11-34, mult mai utile pentru ciclistii amatori, e partea a doua, dar un muritor de rand n-o sa urce niciodata Transfagarasanul cu 52/39 si 11/25 decat in chinuri groaznice, in timp ce cataratorii pursange de prin marile tururi e posibil sa foloseasca chiar si foaia mare pe alocuri. Am vazut si pe-aici prin Franta o gramada de soselisti (MAMILi in general), pe biciclete de sosea de 5000+ euro, regasindu-se in chinuri groaznice pe orice catarare de peste 8-9% din simplul motiv ca nu au rapoartele potrivite pentru nivelul lor de antrenament si relieful abordat, si asta pentru ca nu fac neaparat parte din "publicul tinta" al masinariilor pe care si le-au cumparat. 

 

Altfel, eu cred ca tu te raportezi in discutia asta la ce vrea industria sa ne bage pe gat (iar prin standarde te raportezi la ce se gaseste pe majoritatea statistica a bicicletelor vandute in magazine), in timp ce eu discut despre posibilitatile pe care le ofera din punct de vedere ingineresc respectivele frameseturi. Sau, ca sa pun problema altfel: dintre un frameset de sosea si unul de gravel echipate cu exact aceleasi transmisie, roti, periferice si frane, mi se pare extrem de evident ca framesetul de gravel iti ofera o mult mai mare versatilitate, singurul compromis major fiind greutatea ceva mai mare si eventual aerodinamica ceva mai proasta. In schimb ai avantajul ca, in functie de cauciucurile alese, poti aborda mai multe tipuri de teren, respectiv ca poti monta niste aripi adevarate sau niste portbagaje in caz de nevoie. Si, din nou, discut de ce se poate face cu un efort minim, nu de ce iti baga pe gat magazinul de biciclete din cartier sau cel online.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marketingul se bazeaza pe ce vrea omul nu pe ce are nevoie.

 

Am inteles in sfarsit argumentul tau legat de geometria versatila a unui cadru gravel. Doar ca "pachetul" pe care-l propui tu nu prea e aliniat cu ce vrea acest business, adica sa cumperi selectiv pe componente ce ai nevoie sa beneficiezi de flexibilitate. Si intr-un fel e un lose-lose de ambele parti: tu platesti mai mult si ei vand mai putin.

 

Pe de alta parte, demersul meu pe acest topic, e legat de ideea ca din moment ce ai deja o cursiera si a doua bicicleta (mtb, ciclocros, trekking), gravel-ul e atat "de nisa" incat e inutila, neavand sens nici renuntarea la una din ele pentru un gravel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Trevizes said:

Pe de alta parte, demersul meu pe acest topic, e legat de ideea ca din moment ce ai deja o cursiera si a doua bicicleta (mtb, ciclocros, trekking), gravel-ul e atat "de nisa" incat e inutila, neavand sens nici renuntarea la una din ele pentru un gravel.

 

Aici sunt perfect de acord cu tine. Cine are deja o bicicleta de sosea si una mai orientata catre offroad nu are nevoie si de un gravel bike in plus. In schimb pentru cine ar vrea sa isi cumpere o bicicleta de sosea cu care ocazional sa mai faca si altceva, un gravel bike (sau, admit, un cyclocross, cat timp geometria lui corespunde cu cerintele utilizatorului) sunt exact ce are nevoie. Cu siguranta nu sustin filosofia N+1 dusa la extrem si cu siguranta nu consider ca un gravel bike e o justificare pentru a N+1-a bicicleta. In schimb e o optiune ideala pentru unica bicicleta pentru cei care nu vor sau nu-si permit sa aiba decat o singura bicicleta buna.

 

Iar eu, personal, stiu ca sunt departe de a fi "cumparatorul ideal", in mare parte pentru ca nu pun botul chiar la toate gaselnitele de marketing, pentru ca prefer sa investesc timp si energie pentru a gasi solutiile tehnice optime pentru cerintele mele decat sa imi schimb eu cerintele in functie de ce ofera piata si pentru ca sunt adeptul destul de convins al ideii de "o bicicleta buna la toate", mai ales in contextul in care nu practic nici o disciplina din familia MTB.

  • Upvote 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca toata treaba e mult mai simpla si asteptarea noastra e sa aflam.daca pentru drumurile noastre din Romania merita sa iei un gravel in loc de cursiera daca si numai daca: nu esti racer, vrei sa mai iesi si pe corso la o tura sa ajungi la diverse obiective cea ce presupune pavate.. si vrei sa ai posibilitatea cand pui gume late sa te dai usurel si pe drumuri nasoale.

Cat despre TF si in general asfaltatele noastre de munte si aici cred ca te bucuri mai mult cu un gravel pe coborare intrucat asfaltul in general e deteriorat iar un 50 34 cu 11 28 cred ca acopera bine o gama larga de drumuri urcari etc....


Eu acum sunt in pozitia in care vreau sa imi iau un road bike endurance si inclin spre un gravel, dar care sa nu fie mai greu de 8.5kg oare voi gasi acest dulce compromis?

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tohan ce buget ai la dispozitie?

 

Nu bag mana in foc, dar un Viner Strada Bianca cu niste cauciucuri de doamne-ajuta (nu Vittoria Randonneur alea de 38, pe sarma, care au undeva la 800g bucata) ar trebui sa ajunga pe la 8.5-9 kg fara probleme. Wheelsetul ala are 1900g, nu e asa dezastruos pentru niste roti de sosea pentru frane disc cu profil de 30 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, paulrad said:

Eu mă dau cu un Cannondale Synapse cu gume de 28 (michelin endurance pro4) și merge binișor și pe drumuri cu gropi, crăpături, denivelări, etc, dar nu să faci din astfel de drumuri o experiență săptămânală. Avem o urcare ”asfaltată” foarte faină, 8.5km cu pantă 6% (stațiunea Izvoare) pe care o fac de 2-3 ori cu cursiera într-un an că e drumul rău. La coborâre cu cursiera am medie de 33km/h, iar cu mtb-ul am medie 44km/h, e o diferență. :) 

 

 

Unele modele de Synpase vin stoc cu cauciucuri de 30c. Insa drumurile rele nu sunt nici asa de dese, doar daca le cauti in mod special, caci, in B, in unele zone, ai putea zice cel putin la fel. 

 

Coborarea de la Secaria in Comarnic e un chin, mai ceva ca si urcarea.

 

2 hours ago, Trevizes said:

Marketingul se bazeaza pe ce vrea omul nu pe ce are nevoie.

 

Exact. Insa sunt unii care prefera sa mestesugareasca la ele, chiar si pe forum, sa le "construiasca" singuri, insa sunt prea putini dispusi sa faca asta din lipsa timpului (mai ales), bani, alte motive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D1cgpeW.jpg

 

Intre timp am decis sa renunt la transmisia 1x si sa revin la o 2x mai "ortodoxa". A fost un experiment interesant, cu avantajele si dezavantajele lui.

Cu ocazia asta am inlocuit si schimbatorul fata cu unul 105 5700, cel SRAM Rival pe care il aveam inainte isi facuse un joc destul de semnificativ dupa 5 ani de utilizare.

Cauciucurile Panaracer GravelKing de 28 se descurca foarte bine atat pe sosea, cat si pe poteci de pamant sau pietruite. Ramane de vazut cum se vor comporta in timp si ce durata de viata au.

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Vazui ultima tura. Cam suparata. Au fost ceva catarari.

Sa inteleg ca 1xN limiteaza potentialul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, iacobdoc said:

Sa inteleg ca 1xN limiteaza potentialul?

 

Problema cu 1x e ca te obliga sa folosesti o caseta cu range mai mare, care duce deci la salturi mai mari intre rapoarte. Cand pedalezi singur asta nu e neaparat o problema, dar daca pedalezi in grup cu alti oameni si incerci sa te adaptezi constant ritmului lor, asta complica lucrurile destul de mult. Si cam acelasi lucru cred ca se aplica si pe distante foarte lungi, unde orice economie energetica data de folosirea raportului potrivit are un impact mult mai mare decat la o tura de 2-3 ore.

Altfel, pe hartie, diferenta nu e catastrofala, la o transmisie 2x10 cu foi 46/34 si caseta 11-28 sau 11-32 am practic 13 rapoarte de transmisie unice fata de 10 sau 11 cate as avea cu o transmisie 1x. O transmisie 1x12 ar fi aproape similara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/21/2018 at 1:29 PM, Trevizes said:

Marketingul se bazeaza pe ce vrea omul nu pe ce are nevoie.

 

 

Marketingul nu se bazeaza pe ce vrea omul, scopul marketingului  este sa inoculeze ideea ca ai nevoie de ceva pentru a fi mai fericit/eficient/etc/etc/etc. De asta devine nociv pentru ca impune cu forta niste standarde noi indiferent de domeniu.

54 minutes ago, majikstone said:

 

Problema cu 1x e ca te obliga sa folosesti o caseta cu range mai mare, care duce deci la salturi mai mari intre rapoarte. Cand pedalezi singur asta nu e neaparat o problema, dar daca pedalezi in grup cu alti oameni si incerci sa te adaptezi constant ritmului lor, asta complica lucrurile destul de mult. Si cam acelasi lucru cred ca se aplica si pe distante foarte lungi, unde orice economie energetica data de folosirea raportului potrivit are un impact mult mai mare decat la o tura de 2-3 ore.

Altfel, pe hartie, diferenta nu e catastrofala, la o transmisie 2x10 cu foi 46/34 si caseta 11-28 sau 11-32 am practic 13 rapoarte de transmisie unice fata de 10 sau 11 cate as avea cu o transmisie 1x. O transmisie 1x12 ar fi aproape similara.

 

Problema cu pasul mare dintre pinioane e ce ma sperie si pe mine in cazul trecerii la 1x10/1x11. Pe gravel/pamint nu am probleme ca merg pe (x)t sau pe (x+2)t dar pe sosea simt imediat si mereu am impresia ca un (x+1)t ar fi perfect. In momentul in care salturile ar fi si mai mari, probabil ar fi si mai deranjant. Tu ai avut probleme doar pe sosea sau si pe offroad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, JDM said:

Problema cu pasul mare dintre pinioane e ce ma sperie si pe mine in cazul trecerii la 1x10/1x11. Pe gravel/pamint nu am probleme ca merg pe (x)t sau pe (x+2)t dar pe sosea simt imediat si mereu am impresia ca un (x+1)t ar fi perfect. In momentul in care salturile ar fi si mai mari, probabil ar fi si mai deranjant. Tu ai avut probleme doar pe sosea sau si pe offroad?

 

Pe offroad nu am incercat 1x, dar pe sosea se simtea in anumite momente cu foaie de 42 si caseta 11-32 (in mare parte si pentru ca pe plat mergeai in general pe pinioanele mici). Nu mi se parea deloc deranjant cat timp pedalam singur, in schimb cand trebuia sa pedalez cu alti oameni si sa ma adaptez la variatii fine ale ritmului de pedalat era ceva mai complicat. Nu e dramatic, dar anul asta ma pregatesc pentru 2 provocari bicicliste unde realmente incerc sa profit de fiecare avantaj de care pot profita :P 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.