Recommended Posts

 

Genul de lucruri pe care le apreciez foarte mult :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

in acest film putem vedea cum iti poti bate joc de o bicicleta frumoasa!

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca am tot povestit cu @Trevizes la un moment dat de Kona si bicicletele lor de cyclocross, iata cum arata un gravel bike de la ei:

 

 

  • vreo 4 suporturi de bidon
  • top tube foarte inalt, deci o geometrie evident relaxata
  • urechi pentru portbagaj si aripi fata si spate
  • toate astea pe un frameset de carbon

Oricum o iei, bicicleta asta e mult mai versatila si mai relaxata decat una de cyclocross din gama lor, nici nu mai discutam de alti producatori si oferta lor de biciclete CX. Si nu as fi surprins ca in 1-2 ani bicicletele de cyclocross de la Kona sa devina si mai orientate pe racing, cei dornici de o bicicleta buna la toate urmand sa se orienteze catre asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, PVN10 said:

urate!

 

Comparativ cu ce? Daca stii modele de gravel bikes care ti se par mai frumoase, nu ezita sa le impartasesti si cu noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Specialized Diverge

Open U.P.

Orro Terra C

 

Urate: Giant, Marin, GT si broasca de la Kona.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Open U.P. imi place si mie, dar astea de la Kona au o geometrie ceva mai relaxata (in mare parte datorita unui head tube mult mai inalt).

 

open-up-new-650-1504130493577-3xlq2vm13f

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, PVN10 said:

si Diverge-ul 2018 nu-ti place???

 

Nu, pentru ca n-are urechi pentru aripi si portbagaj (ceea ce acum observ ca nici Open U.P. nu are, deci primeste si ea niste puncte in minus), iar ca design mi se pare destul de comuna. In schimb Sequoia pare sa fie in aceeasi liga cu Kona de mai sus din perspectiva versatilitatii, atat doar ca e din otel (ceea ce pentru unii e mumă, iar pentru altii ciumă).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

nasoala sequia aia! ce greutate are?

sunt aripi si poprtbagaje care n-au nevoie de urechi pentru prindere...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, PVN10 said:

sunt aripi si poprtbagaje care n-au nevoie de urechi pentru prindere...

 

Eu discut de aripi si portbagaje adevarate, cu care poti sa faci cicloturism ca la carte, nu de jucarii. Pentru ca esenta unui gravel/adventure bike, cel putin pentru cei care nu cumpara asa ceva pentru gravel racing (si astia in general sunt americani), e sa poti face de toate cu ea, sa poata sa fie o unica bicicleta cu care sa poti face cam orice in afara de mountain biking cu minime compromisuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea am vazut cicloturisti cu gravel. mai mult cu "touring bike", cu ghidonul ala ciudat curbat in sus.

cred ca este greu de controlat o bicicleta incarcata cu bagaje cand ai un ghidon de tip cursiera. o pereche suplimentara de frane ar mai ajuta putin controlul unei camile.

 asta e doar parerea mea, nu litera de lege...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, PVN10 said:

nu prea am vazut cicloturisti cu gravel. mai mult cu "touring bike", cu ghidonul ala ciudat curbat in sus.

 

Prin Franta am vazut o gramada de cicloturisti cu biciclete dedicate de cicloturism care aveau dropbar si manete de cursiera. E doar o chestiune de obisnuinta. E drept ca cicloturistii germani de exemplu folosesc mai des biciclete de cicloturism cu ghidon din ala de tip butterfly sau chiar flatbar. Altfel, nu discutam despre touring din ala de lunga durata, de cateva saptamani sau chiar luni, facut prin mai multe tari si eventual rupt de civilizatie, e vorba mai degraba de a sti ca poti pleca o saptamana cu bicicleta pe coclauri fara sa trebuiasca sa recurgi la cârpeli sau la utilizarea unei alte biciclete.

 

Altfel, ideea asta de one-bike-does-all nu e pentru toata lumea. Unora le place sa aiba cat mai multe biciclete, fiecare specializata in felul ei, altora (inclusiv mie) le place sa aiba o singura bicicleta cat mai versatila de banii de care si-ar cumpara N biciclete specializate. Dincolo de faptul ca economisesti spatiu, potential chiar si bani si ca ai o bicicleta mai bine dotata (un gravel bike de 3000€ cu siguranta va fi mult mai bine echipat decat oricare dintre cele 3 biciclete de 1000€ pe care le inlocuieste), e o provocare mai interesanta sa construiesti/gasesti/adaptezi unica ta bicicleta pentru diverse obiective decat pur si simplu sa mai cumperi una.

Share this post


Link to post
Share on other sites

majoritatea celor vazuti de mine erau nemti si olandezi.

la ce vrei tu sa folosesti bicicleta, mi se pare o alegere buna una cu cadrul din otel. eu nu suport sa dorm in cort si in sac de dormit, sa ma spal in rau si sa gatesc la aragaz de voiaj...

oricum ,marketingul functioneaza, asa ca fiecare are de unde alege. ceea ce nu este un lucru rau!

 

PS: Kona aia tot urata cu spume este!!!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, PVN10 said:

eu nu suport sa dorm in cort si in sac de dormit, sa ma spal in rau si sa gatesc la aragaz de voiaj...

 

Poti sa dormi in cort si sacul de dormit, dar sa te speli la un dus normal si sa mananci mancare gatita de altii. Bun, poate mai putin in Romania, pentru ca nu prea avem campinguri adevarate, dar macar in Romania pensiunile sunt ieftine si se gasesc cam peste tot. Dar si daca faci touring cu cazare la pensiuni, singurele lucruri de care te poti debarasa sunt cortul, sacul de dormit si izoprenul sau salteaua.

 

Cat despre otel versus alte materiale, si daca lasam touringul la o parte prefer totusi o bicicleta pe care daca o sprijin de niste stanci, parapeti sau stalpi de 2-3 ori la fiecare tura sa nu trebuiasca sa imi fac griji si sa ma loveasca paranoia de cate ori apare cate o noua ciobitura sau zgarietura mai adanca pe cadru, mai ales ca nu-s deloc usurel. Da, sunt convins ca e misto sa ai o bicicleta de sosea extrem de usoara, dar pentru 1-1.5 kg diferenta intre un cadru de otel ordinar si un cadru de carbon de ultima generatie, prefer linistea sufleteasca oferita de faptul ca nu trebuie sa am grija de el ca de un bibelou. Intr-o lume perfecta mi-as lua ceva de titan, si probabil ca urmatorul meu cadru (peste cel putin 3-4 ani) va fi ceva de titan si foarte probabil de gravel, daca mi se aliniaza astrele pana atunci :P 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, nu e rea deloc oferta de cadre de titan de la PlanetX, dar oricum astept intai sa mai "mananc" un set de jante, cele actuale (deci macar inca 10.000-15.000 km, poate si mai multi), iar apoi va trebui sa vad ce cadru imi ofera o geometrie cat mai apropiata de cadrul actual, de a carui geometrie sunt pe deplin incantat. Din pacate sunt constient ca va trebui sa trec la frane disc la urmatorul upgrade, asa ca am un motiv in plus sa nu ma grabesc nicaieri.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Santa Cruz Stigmata, si cyclocross si gravel bike in acelasi timp, si am inchis discutia.

intresant si acest producator OPEN

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Trevizes said:

Santa Cruz Stigmata, si cyclocross si gravel bike in acelasi timp, si am inchis discutia.

 

Oarecum, are si ea limitarile ei. Cauciucuri cu balon de maxim 41 mm (ceva mai mult decat un CX veritabil, dar nu senzational), nici o gaura pentru portbagaj sau aripi si nici gauri suplimentare pentru bidoane. E cam in aceeasi liga cu Open U.P. - sexy dar orientata mai degraba catre sportivitate decat versatilitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

37oM8gO.jpg

 

In configuratia actuala, e pregatita pentru sosea, vreme buna si munte:

- pedalierul 46/30 pe care il aveam in minte de muuuuulta vreme (momentan cuplat cu o caseta 11-25, cand ajung la munte o pun pe cea de 12-30)

- schimbator fata nou (FD-5703 in loc de FD-5700, se impaca mult mai bine cu combinatia respectiva de foi)

- cauciucuri noi (Panaracer Race Type A Evo 3, 700x25c, 225g bucata pe cantar fata de 240g declarate, flancuri albastre) - voi merge in general tot pe Bontrager AW3 de 32, astea sunt pentru duminici si sarbatori legale

- intr-un impuls de moment, roti noi Campagnolo Scirocco C17 model 2018 - teoretic ceva mai aero, ceva mai rigide si ceva mai usoare decat Mavic Aksium (pe care le voi pastra pentru cand merg prin bălării sau cu bagaje dupa mine)

 

Ramane de vazut cat va fi placebo si cat va fi un upgrade real, cert e ca demult salivam dupa niste roti cu profil de 35-40 mm si patternul G3 al Campagnolo de impletire a spitelor. Asa la o prima tura tot ce pot spune e ca noile cauciucuri sunt surprinzator de confortabile (bun, poate nu chiar ca alea de 32, dar confortabile oricum), va trebui sa fac niste sute de kilometri ca sa trag o concluzie pertinenta.

 

PS: stiu, un numar deloc neglijabil de persoane se vor rasuci in mormant, respectiv isi vor scuipa cafeaua sau ceaiul de mușețel pe ecran in momentul cand vor vedea ca am pus roti Campagnolo pe o bicicleta echipata Shimano 105, dar asta e, imi asum aceasta lipsa de ortodoxism cuantic.

  • Upvote 4
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roata spate are, deci, casetă tip Shimano/SRAM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Traveller said:

Roata spate are, deci, casetă tip Shimano/SRAM?

 

Da, cei de la Campagnolo ofera pentru toate rotile lor optiunea de freehub body Shimano/SRAM. Si culmea am prins o reducere interesanta la rotile astea fix in versiunea cu freehub body Shimano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce parere aveti de Cannondale Synapse SE? Vine cu cauciucuri WTB de 30c (maxim 32mm accepta, scria undeva pe net). O pandesc de mult varianta asta, am gasit ceva la reducere, vreau ceva combinat sosea cu gravel, 70/30...Vine cu 48/32 si 11-32.

Variante in scopul asta ar fi si Canyon Endurace, accepta roti pana la 33mm, insa vine cu 52/36 si 11-32, desi cei de la Canyon au mentionat ca nu este pentru gravel, dar se poate folosi pe drumuri accidentate...Probabil ca se refera la drumurile lor din padure, neasfaltate, care sunt mai bune decat cele asfaltate din Bucuresti. Nu sunt ironic, cu cauciucuri 28-32c e minunat.

LE. Synpase ar avea 9.6Kg, in varianta prezentata mai sus, insa nu stiu la ce marime. Orientativ se calculeaza la marimea 56, insa diferenta intre numere ar putea fi destul de mica, 200gr cel mult. Asta ca idee, eram curios ce greutate se poate regasi in echiparea respectiva.

Edited by Mookyama
later edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-as uita la GT Grade de carbon cu Tiagra. Dar are 10.5kg, daca nu e asta un criteriu. Iarna trecuta era la oferta in UK pe la 5000 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.