dupre

Roti entry-mid level?

Recommended Posts

Eu mi-am luat  FSA Vision Team 35 si in scurt timp au aparut adancituri pronuntate cauzate de pinioane pe bucsa cateilor care e din aluminiu..... Iar cercurile nu picau pe centrul butucilor. A trebuit sa le trag eu din spite. Altfel ruleaza bine. Au rulmenti, nu conuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca prin bucsa cateilor (sarmanii...) te referi la corpul casetei, daca e din aluminiu trebuie obligatoriu sa pui caseta de pinioane pe spider (sau sa faci niste improvizatii, vazusem pe forum cativa baieti care reusisera ceva cu niste capse).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caseta e Ultegra 6700. Are spider dar are si pinioane singulare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista o compatibilitate începând de la casetele shimano/sram și campagnolo pe 11v?
Totuși, am înțeles că schimbătorul diferă, sram e 1:1, shimano 1: 5.9 și campa 1:5.4 parcă.

sent from tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti inlocui in ambele sensuri casete SRAM si Shimano cu acelasi numar de pinioane, nici o problema.

Casete Campagnolo pe corp de caseta Shimano sau casete Shimano/SRAM pe corp de caseta Campagnolo sub nici o forma nu merg.

In schimb am gasit pe net informatii cum ca daca iei un butuc spate si o caseta pe 11 viteze de la Campagnolo si le pui pe o transmisie SRAM/Shimano, ar functiona relativ OK (unii zic perfect shifting, altii decent shifting, cred ca in final tine si de talentul de a regla schimbatorul spate). In schimb daca ai deja o transmisie Shimano/SRAM, nu vad de ce ai cumpara roti pentru caseta Campagnolo in contextul in care casetele Campagnolo sunt considerabil mai scumpe decat cele Shimano/SRAM, iar roti care sa vina doar cu butuc compatibil Campagnolo inca nu am vazut (toate rotile fabricate de Campagnolo se pot lua si cu butuc compatibil Shimano/SRAM).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, asta găsisem și eu. Și încă mai citesc. Mulțumesc de lămuriri!

Singurul motiv ar fi mă gândeam sa fac o nebunie...îmi place cățăratul, mai puțin fuga. Momentan am ksyrium equipe, care sunt mai mult decât decente, însă as avea o mica mica șansă să iau niște ksyrium pro carbon sl folosite la un preț accesibil si sunt pe campa (clincher) Încă nu știu dacă merita efortul financiar, nițel cam mare, dar mai citesc. Măcar îmi spăl ochii, chiar dacă nu fac pasul.

sent from tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa mai ai rabdare is sa iei ceva pe Shimano/SRAM daca restul transmisiei e la fel. In mare parte din cauza pretului considerabil mai mic al casetelor (Shimano 105 pe 11 vs ce-am gasit mai ieftin de la Campagnolo pe 11). Acum depinde si cati km faci pe an si cat de des ajungi sa schimbi casetele... dar daca vrei sa ai de exemplu vreo 2 casete diferite in functie de relief (un 11-25 pentru plat si un 11-32 sau 11-34 pentru munte de exemplu) o sa inceapa sa te arda la buzunar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sram 1170 11-28, 52/36, semi compact. Mă împac bine cu 36 din ce am observat, de abia am ajuns pe 19-22 (pe la Posada, zona Sinaia), dar mai am multe de învățat. Am observat ca este 1170 cu 11-32 și 11-36, iar dacă zona/picioarele cer, iar cageul permite o astfel de caseta, mă gândesc sa o schimb. Dar sa le iau intai pas cu pas, apoi să ajung să le schimb. Antrenament, fun, apoi restul :)

5800 e mai mult decât decent, o sa iau pentru trainer (încă sunt în căutare), totodata pregătesc a doua cursiera (pentru a mea), o sa fie pe 5800, ca sa fie tot pe 11v și să putem folosi aceeași roata/caseta.

Rotile le caut pentru ea, de fapt. M-am oprit momentan la Zonda (sram/shimano) sau sa îi le dau pe ale mele, ksyrium elite, și sa iau cele de carbon. Dar mi-e teama ca am avioane în cap și visez stele verzi și arunc banii pe prostii.

sent from tapatalk


Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai depinde si ce vrei sa faci cu bicicleta si de stilul de pedalat, dar daca urci si Transfagarasanul sau Transalpina cu 36/28 la o cadenta rezonabila atunci chapeau. Eu daca as avea de mers la munte adevarat n-as pleca fara un compact si o caseta 11-32 sau 11-34, dar na, eu am cam 82 kg si nu pedalez niciodata ridicat din sa. Altfel pentru catarari de maxim 2-3 km si pante de 7-8% e bun si un pinion de 26-28.


Eu zic ca e o alegere inteleapta Zonda.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ReVibe scuze pentru rapunsul intarziat, da, ai dreptate, problema a fost si ca nu le-am prins la un buget sub 400e. Au fost si nu le-am luat, asta a fost.

 

Intre timp am luat DiCut-urile RR21 de pe Wiggle. Sper sa si ajunga, pretul a fost prea bun. 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

ca sa nu mai deschid alt topic, m-ati putea ajuta va rog cu niste sfaturi?

Am o mare dilema legata de ce roti sa aleg:

- Miche Supertype 358 RS, 1250g cu tot cu QR, tubulare, complet echipate, dar second sau

- Campagnolo Bora Ultra Two, rulmenti ceramici, complet echipate la 3500 ron, tot second.

Raport pret calitate, durata de viata, costuri intretinere???

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Helyett doar cele doua modele te incanta? Din pacate eu nu te pot sfatui din lipsa de experienta, atat in utilizare cat si citit, despre rotile aero. Daca era vorba de climbers, m-as duce cu ochii inchisi pe Fulcrum Zero Nite Edition (mi-a ramas gandul la ele). Eu Miche nu prea am vazut pe strada, iar daca ar fi sa dau cu banul, m-as duce pe Campa.

 

Intre timp au venit Dicut-urile, impartite in doua colete si emotii. Yummy!

 

https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/RR-21-DICUT-en

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Helyett

E destul de complicat cu rotile.

1. Sa le iei second, ar trebui sa ai incredere in detinatorii precedenti. Nu prea stii cum le-au folosit proprietarii.

2. Trebuie verificate suprafata de franare si centrarea rotilor(sunt unele care vin noi direct descentrate; iar daca sunt defecte din fabrica nici n-o sa le poti centra vreodata).

3. Tubularele pentru antrenamente s-ar putea sa te enerveze destul de mult. Costuri mai mari si timp mai mult de mentinut si reparat.

4. Profilul inalt al ambelor roti ar face mai grele antrenamentele cu vanturi laterale. Dar daca ai deja experienta cu ele si te descurci n-ar fi o problema.

5. Franarea e pe carbon la ambele si din review-uri citisem ca e doar average.

6. Campagnolo e brand italian si-s facute in Italia din ce stiu. Miche's americani si le fac in China. Campagnolo e un brand mult mai puternic.

7. La ambele iti vor trebui saboti speciali produsi de companiile respective. Ex pentru Campa indicate ar putea fi(28 eur/4 buc): https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=30963;menu=1000,4,170;mid[1]=1

sau https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=175268;menu=1000,4,170;mid[1]=1

8. Campagnolo vad ca si-au mentinut valoarea: https://www.bike24.com/p223020.html

pe cand Miche sunt pe cale de disparitie: http://www.xxcycle.com/wheelset-miche-358-rs-supertype-pair-2012-grey,,en.php

 

Legat de experienta cu cele doua seturi de roti..ma gandesc eu ca-s slabe sanse sa gasesti pe-aici pe cineva. Totusi..aveau/sau inca au un pret de 2000-2400 euro noi.

 

Pentru antrenamente as recomanda ceva cu profil jos sau mediu, janta de aluminiu, clinchers, noi, la reducere, testate si recomandate de mai multa lume.

Pentru competitii, compromisul e la tine. Pana la urma e un moft sa ai inca un set de roti dedicat.

 

@Mookyama

Ma faci gelos ca n-am sarit si eu sa iau un set.. Abia acum am observat ca erau vreo 320e (pe rosebikes sunt inca la 640e)

Caut si eu inca un set de roti de antrenament cu profil mediu suprafata de franare aluminiu, clinchers, buget < 500 eur. Pot astepta pana la primavara. Daca e vreo reducere interesanta, importanta pe undeva..let me know.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

campagnolo produce rotile in cele doua fabrici din Romania (lângă slatina și în Pitești).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elucid daca nu erau astea, erau Zonda, set de roti pe care (inca) le am in cos pe mai multe siteuri, taburi verificate zilnic, asteptand sa se reduca nitel, sub 400e. Daca ar fi sa imi para si mie rau dupa ceva, insa era un moft pentru mine si sunt constient de asta, erau Fulcrum Zero Nite Edition, fiind in jur de 700e la reducere, daca nu chiar mai putin.

 

Apropo, mi-ai luat vorba din gura, cum se zice...cum se pot verifica daca au probleme rotile, ele fiind noi?

 

Apropo de pads, am inteles ca si astea ar fi bune. Eu am standard, negre (pentru aluminiu) - SwissStop FlashPro

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=8897;menu=1000,4,170;mid[192]=1 (Shimano/Sram)

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=11328;menu=1000,4,170;mid[192]=1 (Campagnolo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te duci la un service serios care face centrarea la comparator și măsoară tensiunea in spițe.

ce oraș?

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, PVN10 said:

te duci la un service serios care face centrarea la comparator și măsoară tensiunea in spițe.

ce oraș?

 

Prin Bucuresti...am inteles ca este un service bun care se ocupa de Mavic undeva prin Ghencea. Totusi, credeam ca se poate verifica acasa. Ma lasa rece chestiile de genul prost QC, dai un ban, dar mai trebuie sa dai inca putin sa fie verificate, timp, drumuri, curieri, timp, etc...Devine frustrant, mai ales dupa experienta cu Cargus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, elucid said:

@Helyett

E destul de complicat cu rotile.

1. Sa le iei second, ar trebui sa ai incredere in detinatorii precedenti. Nu prea stii cum le-au folosit proprietarii.

2. Trebuie verificate suprafata de franare si centrarea rotilor(sunt unele care vin noi direct descentrate; iar daca sunt defecte din fabrica nici n-o sa le poti centra vreodata).

3. Tubularele pentru antrenamente s-ar putea sa te enerveze destul de mult. Costuri mai mari si timp mai mult de mentinut si reparat.

4. Profilul inalt al ambelor roti ar face mai grele antrenamentele cu vanturi laterale. Dar daca ai deja experienta cu ele si te descurci n-ar fi o problema.

5. Franarea e pe carbon la ambele si din review-uri citisem ca e doar average.

6. Campagnolo e brand italian si-s facute in Italia din ce stiu. Miche's americani si le fac in China. Campagnolo e un brand mult mai puternic.

7. La ambele iti vor trebui saboti speciali produsi de companiile respective. Ex pentru Campa indicate ar putea fi(28 eur/4 buc): https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=30963;menu=1000,4,170;mid[1]=1

sau https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=175268;menu=1000,4,170;mid[1]=1

8. Campagnolo vad ca si-au mentinut valoarea: https://www.bike24.com/p223020.html

pe cand Miche sunt pe cale de disparitie: http://www.xxcycle.com/wheelset-miche-358-rs-supertype-pair-2012-grey,,en.php

 

Legat de experienta cu cele doua seturi de roti..ma gandesc eu ca-s slabe sanse sa gasesti pe-aici pe cineva. Totusi..aveau/sau inca au un pret de 2000-2400 euro noi.

 

Pentru antrenamente as recomanda ceva cu profil jos sau mediu, janta de aluminiu, clinchers, noi, la reducere, testate si recomandate de mai multa lume.

Pentru competitii, compromisul e la tine. Pana la urma e un moft sa ai inca un set de roti dedicat.

 

@Mookyama

Ma faci gelos ca n-am sarit si eu sa iau un set.. Abia acum am observat ca erau vreo 320e (pe rosebikes sunt inca la 640e)

Caut si eu inca un set de roti de antrenament cu profil mediu suprafata de franare aluminiu, clinchers, buget < 500 eur. Pot astepta pana la primavara. Daca e vreo reducere interesanta, importanta pe undeva..let me know.

 

Pai tocmai de aceea am intrebat legat de ele pentru ca sunt second, ca sa vad cateva pareri.

Asta cu suprafata de franare este cam dubioasa la roti second, pentru ca da intr-adevar este vorba de cum au fost folosite si intretinute.Una este cand le folosesti personal de noi si alta cand le iei de la cine stie cine.Din poze mai greu sa-mi dau seama si nici pe incredere nu pot sa merg la Bora.

Legat de vant lateral nu este problema.

Cu sabotii stiu care e treaba.La cat as da pe Bora nu ar fi problema inca 30 de euro.

Legat de Miche facute in China, mai bine iau direct ceva facut in China nou :).

Mare dilema am.Ca sa fac ce sa fac???:)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca te ajuta, insa am vazut ca circula pe olx de vreo 6 saptamani, cred, seturi noi de Mavic Cosmic C40. Nu e singura pereche pe care am vazut-o (vezi link) :)

 

https://www.निषिद्ध/oferta/roti-bicicleta-mavic-cosmic-carbone-c40-noi-ID7yWvm.html#8723f37567

2 hours ago, PVN10 said:

mazicon, prelungirea Ghencea (bicitime).

 

Parca ei fac si bike fit, daca imi aduc bine aminte. Mi-a spus cineva si am zis ca trecem pe la ei, sa ne programam. 

 

Deci ii recomanzi si pentru verificare roti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.