bombicri

Pedale cu clips sau cu platforma

Recommended Posts

Sunt ciclist amator ... de timp liber. Sunt undeva la nivel mediu. Am la activ trasee MTB de cca 70 km si trasee de sosea de cca 170 km.

M-am intrebat adeseori daca ar fi cazul sa trec de la pedale cu platforma la cele cu clips. Am discutat cu alti ciclisti, am citit articole.

Presiunea de marketing pe pedalele cu clips m-a facut sa fiu circumspect.

Am dat intamplator peste un test facut de GCN (Global Cycling Network) privind subiectul.

Iata testul de care vorbesc:

Rezultatele testului sunt cel putin interesante:

post-17539-0-14924500-1476084233_thumb.png

Ce parere aveti?

Pe scurt, clipless-urile nu te vor face miraculos să fi mai puternic sau să ai mai multă anduranţă.

Combinaţia de papuc + pedala clipless îi deobicei mai uşoară decăt varianta de platformă, deci ai ceva căştig aici.

În momentul în care ai clipsat piciorul se va afla exact în poziţia care ţi-o doreşti şi va rămâne acolo, la platformă s-ar putea să fie nevoie de ajustări de fiecare dată.

Bicicleta devine "legată" de picioare. Asta poate să fie un plus sau un minus, depinde de fiecare.

Cu clipless-uri eşti văzut mai "pro". XD

Dacă doreşti ceva nou în viaţa de ciclist, poţi încerca clipless-urile şi decizi ulterior dacă rămăi sau nu.

Sau la fel de bine poţi încerca tubeless, sau transmisii 1x, sau fatbike-urile, sau ciclocross, sau e-bike...

N-am inteles niciodata de ce s-a impamantenit cuvantul "papuc" in loc de "pantof" da' ma rog ... asa e lumea ...

Imi imaginez cum ar fi sa pedalezi in papuci ... mai ales la MTB ...  :)

Eu eram curios ce parere aveti despre comparatia dintre cele doua clase de pedale.

Interesante cele doua clipuri, le vazusem, dar sunt interesante si in mare masura clarificatoare.

Cat priveste optiunile mele ... ma descurc.

Oricum multumesc de raspuns si ... vant din spate la pedalat.