FlorinV

Proces montare Schwalbe Marathon

Recommended Posts

Salut,

a venit vremea uracioasa asa ca m-am decis sa trec la sandale de iarna si am ales Schwalbe Marathon.

In primul rand pentru ca am citit despre ele ca sunt foarte rezistente la intepaturi si ofera si un confort mai ridicat pe drumuri tipic romanesti.

Ce nu am citit pe net decat dupa ce m-am confruntat si eu cu problema, este ca sunt incredibil greu de montat.

S-au facut tutoriale pe net pentru asta, si daca vrei sa rezolvi o pana 'on the road' se recomanda sa ai la tine niste 'soricei'/sarma si lichid pe baza de sapun.

 

Dupa o lupta crancena care s-a lasat cu varsare de sange si o camera ciupita, in final am fost victorios si am reusit sa incalt cauciucurile noi.

Problema e ca dupa ce le-am montat am observat ca sunt putin deformate pe lateral, probabil de la procesul de montare care se deruleaza cam asa

In filmuletul de mai sus ca de altfel in toate demonstratiile pe care le-am gasit pe net, este vorba de un cauciuc mai gros,

la 25mm este mult mai greu pentru ca nu ai prea mult spatiu de manevra pe janta.

 

Intrebare: ce as putea face sa rezolv deformarile  ?

 

Le-am mangiat pe toate partile, am bagat in ele presiunea maxima dar tot nu s-a rezolvat,

deocamdata nu ma deranjeaza decat estetic.

Inca n-am apucat sa fac decat vreo 20-30km zilele astea pe motiv de meteosensibilitate, poate dupa mai multi km se rezolva de la sine.

 

In concluzie nu le-as recomanda (cel putin pentru cursiera) nici chiar daca se ridica la nivelul asteptarilor ca rezistenta,

nu mi se pare normal sa fie nevoie de tutorial de montare si sa risti sa deformezi roata.

 

A mai avut cineva experiente similare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, montajul este a pin in the ass.

Le-am pus la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt asezarea corecta a anvelopei pe janta, eu folosesc apa cu sapun lichid pe care o aplic cu o pensula de 3-4cm latime, pe ambele fete ale anvelopei in zona de contact cu janta, apoi umflu energic pana la presiunea maxima recomandata, uneori putin peste daca vad ca a ramas agata pe undeva anvelopa.

E posibil sa reiau procesul daca nu mi.a reusit din prima. O pateam frecvent cu niste Continental Cyclocross speed de 35mm, foldabile.

Zilele trecute am pus Vittoria Randonneur care, desi aveau talonul putin deformat din cauza depozitarii improprii in magazin(Decathlon), s.au asezat excelent din prima incercare cu metoda apa si sapun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Săpun, atenție și voință :D.

Legat de deformări, scoate din aerul din cameră și „bate” roata de pământ, pe toate părțile. La prima montare am pățit și eu la fel, dar s-au așezat în mers.

 

Folosesc aceeași pereche pe MTB (pentru turele de asfalt și tururile mai lungi, cicloturistice, cu bicicleta încărcată cu bagaje) din primăvara lui 2013. Am mers pe tot felul de drumuri, atât pe la noi cât și prin alte țări. Nu am făcut nicio pană până în prezent, dar sunt pline de „înțepături”. La un moment dat am găsit câteva cioburi rămase în armătură îână s-au tocit.

Pe bicicleta de oraș, am o pereche de 28 de inchi. Merg cu ea prin București, fie ploaie, fie vânt. Șantiere, multe cioburi, plastice, șuruburi, bucăți din metal pe marginea drumului. O mai și încarc cu cumpărături. Am făcut două pene ușoare în aproape 3 ani (cauciucul are un balon mult mai mic decât perechea de 26 de inchi pe care o folosesc pe MTB, deci e și ăsta un factor).

Eu zic că ai făcut o alegere foarte faină. Da, e mai greu cu montajul, însă după 1-2 operațiuni de scoatere, se mai lasă un pic și ele și îți va fi mai ușurel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FlorinV

 

Incepand din 2009, am folosit numai Schwalbe Big Apple. Acum sunt la a doua pereche.

Una dintre anevelope e mai data dracu', in sensul ca reusesc sa o pun pe janta doar cu niste leviere mai lungi din metal.

Cu cele de plastic n-am reusit sub nicio forma. 

Cealalta anvelopa este OK, merge foarte bine cu levierele de plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io folosesc (fara pic de misto!) o solutie lubrifianta pe baza de apa. Se gaseste in carfur pe la casele de marcat.

A da, si procedura cu umflat nitel, apoi bati roata bine bine pe toate partile, apoi iar umfli pana la max. Daca nu se aseaza bine, scoti aerul, repeti procedura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil incepand cu sfarsitul lui 2016 si eu o sa folosesc marathon pana crapa singure si pica de pe roata (chiar daca bicicleta e mai grea cu ~1Kg),

nici nu vreau sa ma gandesc la optiunea de a ma lupta iar cu ele sa le scot de pe roata :))

 

La mine nu levierele au fost problema, ele tineau chiar si din plastic, dar forta cu care trebuie facuta parghie pe janta mi se pare excesiva, risti sa o indoi

(la mine am observat niste zgarieturi dupa ce le-am montat dar sunt asa mici ca e posibil sa fie si de la niste pietre de pe asfalt).

Pe ultimii 5cm nu am avut curaj sa mai folosesc levierul si am impins cauciucul peste cant cu mana.

 

Inainte am avut Contenental GP 4 Season, si le montam fara niciun stres, ce-i drept erau foldable si nu aveau sarma aia care sa le tina rigide.

 

 

@FlorinV

 

Incepand din 2009, am folosit numai Schwalbe Big Apple. Acum sunt la a doua pereche.

Una dintre anevelope e mai data dracu', in sensul ca reusesc sa o pun pe janta doar cu niste leviere mai lungi din metal.

Cu cele de plastic n-am reusit sub nicio forma. 

Cealalta anvelopa este OK, merge foarte bine cu levierele de plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ultimii 5cm nu am avut curaj sa mai folosesc levierul si am impins cauciucul peste cant cu mana.

Poate daca esti vreun Arnold. Eu n-am reusit cu mana. Iar cu levierele din plastic merge foarte bine, secretul e sa folosesti 2 simultan pentru ultima zona de cauciuc care trebuie bagata pe janta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aeleasi probleme le intampini si daca incerci sa montezi un cauciuc tubeless pe camera, marginea cauciucului nu se aliniaza cu marginea jantei (lucru care nu se intampla daca il montezi tubeless). Solutia de la Schwalbe face minuni si in cazul montarii tubeless cat si cu camera. Cu apa si sapun rezultatele sunt net inferioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe trekking am avut Schwalbe Marathon Plus, acum am Schwalbe Maraton Racer si iarna Marathon Winter (variante pe 35 mm sau 40 mm balonaj).

Nu am stiut ca e o problema generala si ca o intampina si altii, cert este ca si eu am constatat ca imi e foarte greu sa asez anvelopa perfect egal si concentric pe janta. Asa ca am folosit si continui sa folosesc asta:

lubrifiant.png

 

Este un lubrifiant pentru garniturile de cauciuc ale mufelor tevilor de canalizare, se gaseste prin magazinele cu materiale sanitare gen Praktiker, Dedeman, Hornbach, Romstal.

Asta s-a intamplat sa am in casa cand m-am lovit de problema, asa ca asta am folosit. Si daca am constatat ca m-a ajutat enorm, am continuat sa folosesc. Pun putin lubrifiant pe deget si il depun in strat foarte subtire si uniform in interiorul jentii, dupa care umflu anvelopa la presiunea maxima, aceasta se aseaza egal in janta, dupa care mai scad putin presiunea.

Fiind un lubrifiant pentru garnituri de cauciuc, stiu ca nu face rau anvelopei.

Nu am incercat lubrifiantul de la Schwalbe, pentru ca nu am mai avut motive sa cumpar asa ceva, daca merge foarte bine treaba si cu lubrifiantul acesta.

 

P.S. Nu trageti in pianist. Nu am zis ca e mai bine sa incercati asta decat solutiile dedicate, dar daca se intampla sa aveti asa ceva la indemana, ajuta foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mno păi dacă e 11 lei tubul de 250 ml și funcționează bine-mersi, nu văd de ce să dai 5€ pe 50 ml de soluție Schwalbe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura grija a fost ca poate la vreo franare mai agresiva mi se va roti anvelopa fata de janta. Insa intrucat lubrifiantul este volatil, dupa putina vreme de la aplicare nu mai are efectul de care imi era teama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
la vreo franare mai agresiva mi se va roti anvelopa fata de janta

 

Nu cred ca are cum. Mai e si camera umflata zdravan, nu cred ca se va misca pe interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici nu s-a miscat. Asta a fost singura mea teama, dar nu s-a intamplat nimic de genul asta. Ar fi fost suficienti cativa milimetri ca sa imi rupa valva, dar m-am gandit si eu ca daca roata e bine umflata, nu prea are cum sa plece anvelopa la plimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now