Sign in to follow this  
danlucian

Cursiera: Da sau Nu?!

Recommended Posts

Salutare!

 

Am o noua dilema: sa imi cumpar o cursiera, sau nu?

Se dau urmatoarele date: inaltime 1,85 m si 110 kg; in prezent am un 29er Canyon, cu care ma dau mai mult pe asfalt, in 90% din cazuri. Turele pe care le fac sunt intre 60 -120 km (asfalt), si sunt convins ca o cursiera ar fi mai potrivita... dar imi fac probleme din cauza franelor si a aderentei - pozitia am inteles ca e mai potrivita pe cursiera.

In urma unei trante pe care am tras-o acum 2 ani pe Transfagarasan, am ramas cu o teama pe coborari, asa ca merg foarte incet (prietenii glumesc si imi spun ca urc mai repede decat cobor :) ).

Asadar, intrebarea mea este merita sa imi iau o cursiera, tinand cont de datele de mai sus, franele sunt eficiente pe coborari si nu numai, sau mai bine raman pe 29er si pe cauciucuri late? Sau mai bine ma uit la un cyclocross, care accepta cauciucuri putin mai late, pentru aderenta?

Am vazut variante SH interesante in jurul sumei de 2000 lei,  echipare 105, sau, daca e cazul as mai strange niste bani sa iau un Canyon Endurance Al 6.0, nou, echipare tot 105.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă vrei rezistenţă mai mică la înaintare sau doar vrei ceva diferit faţă de ce ai acuma, atunci ia-ţi cursieră sau CX.

Altfel rămâi la 29er şi îţi pui nişte slick-uri.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 110 kg (care reprezinta prea mult pentru inaltimea ta), cursiera ar fi bine sa aiba frane pe disc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza. Exista mecanice care-s foarte bune, cum ar fi Avid BB7 sau TRP Spyre. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix la aia nu, ca e cam 99.3% sigur ca cineva plange dupa ea. Dar ca tip de bicicleta ar fi cam exact ce-ti trebuie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am înțeles! Asta este motivul pentru care as merge pe o variantă de nou...

Pe mine mă interesează foarte mult părerea voastră în ceea ce privește siguranța pe care o ai pe o cursiera în comparație cu un 29. Mă refer la frane, aderenta (roti subțiri și cauciucuri slick) , etc.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa pui niste cauciucuri netede cu balon mic pe actualul 29er? 

Cum ar fi astea:

http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/cauciuc-schwalbe-kojak-28-1-35-35-622-b-b-sk-rla-pliabil.html

 

Ca sa vezi cum te descurci, sa nu dai banii degeaba pe cursiera.

 

PS: exemplul kojak pe care l-am dat mai sus nu-i tocmai cel mai nimerit, ca sunt prea usoare si limitate la incarcatura 100 kg. Ideea e sa iei o pereche de incercare. Cu astea probabil ai fi mai in siguranta:

http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-continental-contact-safety-system-37-622.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea este că acum doi ani am luat o cursiera veche, pe care am făcut cam 100 km, dar senzația pe lângă cea că mergea foarte ușor, era ca nu se oprește ci doar încetinește... probabil si din cauza ca era ceva mai veche/depasita.

La ultima tură pe care am făcut-o m-a prins ploaia si a fost si mai acută senzația si am vandut-o.

Dar acum m-a apucat din nou microbul si cred ca am nevoie de un îndemn de genul "nu e de tine, ești gras si fricos", sau de unul în genul "se poate merge în siguranță și liniștit și pe cursiera si cobora Transfagarasanul cu 25km/ora".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franele de cursiera de tip clasic, alea pe janta, sunt unele care intr-adevar mai mult "incetinesc" bicicleta. Iar pe ud senzatia poate sa fie accentuata, mai ales daca nu sunt niste frane foarte bune, ci unele uzuale, entry level. SI pozitia de franare (mai ales pe coborari lungi) e un dezavantaj.

Daca mergi in regim de turism, n-as face pasul asta, ci as lua o pereche de cauciucuri de asfalt precum cele exemplificate mai sus (si eventual o pereche de roti mai usoare).   

 

PS: Si cred ca pierderea lenta a vreo 20 de kile din masa personala ar fi o imbunatatire mult peste ce ti-ar oferi eventuala cursiera. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc mult pentru sfaturi!

Deocamdată rămân pe 29er, deși mă atrage mult si cursiera... drept să spun mi se pare mult mai ușor să iau o bicicletă cu 5 kg mai ușoară decât să dau eu jos 10, dar stiu ca ultima varianta este cea mai buna!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TravellerHai sa nu mai exageram atata cu cat de proaste sunt franele pe janta... La fel cum exista frane proaste pe janta exista si frane proaste pe disc, iar 110-120 kg de masa totala au de carat si cicloturistii care merg bine mersi cu frane pe janta.

@danlucian Foarte probabil ca respectiva cursiera pe care ai mers avea niste frane proaste si/sau prost reglate si/sau cu saboti de calitate proasta. Suspectez niste clesti Weinmann cu niste saboti extrem de duri. Asta nu inseamna ca orice frane pe janta vor fi implicit proaste.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

120kg aici si functioneaza foarte bine franele pe janta la cursiera. Pana la cursiera am folosit o bicicleta de trekking (cauciucuri slick 700cc) si dupa ce am cumparat cursiera am o oarecare parere de rau ca n-am facut pasul asta mai demult.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cursieră care să aibă până în 7kg îi scumpă şi sigur depăşeşte căt eşti dispus să dai.

Majoritatea cursierelor de carbon au între 7-8kg, iar cele de aluminiu sunt cu căteva sute de grame mai grele.

CX-urile sunt cu aproximativ 1kg mai grele decăt cursierele de acelaşi nivel, deci undeva pe la 8-9kg alea de carbon şi 9-10kg alea de aluminiu.

 

Asta apropo de " mi se pare mult mai ușor să iau o bicicletă cu 5 kg mai ușoară... ".

 

Frânele pe disc se comportă mai bine în condiţii de ploaie comparativ cu cele pe jantă. Dar asta nu înseamnă că frânele pe jantă la cursieră sunt proaste, în special cele puţin mai noi.

Iar indiferent că-i vorba de CX sau cursieră, cu MTB-ul vei putea frâna mai bine, chiar şi cu cauciucuri subţiri. (datorită poziţiei)

 

Iar dacă zici că ai problemele cu coborârile, atunci poziţia de pe cursieră/CX nu te va ajuta deloc. Deci mai bine rămăi pe MTB până îţi redobândeşti mojo-ul, după care poţi trece pe cursieră.

 

Şi ar mai fi o chestie... căt de bine stai cu condiţia fizică?

Cursierele tipice sunt 2x10/2x11 şi dacă mergi pe angrenaj compact (50/34) cu pinioane11-28, vei avea raportul minim pentru urcări de 34/28.

Ca să schimbi angrenajul cu unul triplu îi mai complicat, deci ar trebui să iei asta în considerare înainte de a cumpăra.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iei o cursiera cu pana la 10 pinioane cu transmisie Shimano sau chiar si 11 cu transmisie SRAM, poti face mici artificii pentru a ajunge la un raport minim de 33/36.

In primul rand, la un pedalier compact poti avea o foaie mica de 33 de dinti (TA Spécialités fabrica asa ceva, posibil si Stronglight). Daca ai schimbator spate si manete Shimano de pana la 10V poti inlocui schimbatorul spate cu unul de MTB pe 9 viteze, iar caseta cu una de MTB 11-36 sau 12-36 pe 9 sau 10 viteze (in functie de manete). Daca are transmisie SRAM pe 10 sau 11 viteze, poti inlocui schimbatorul spate cu unul de MTB de 10 viteze si caseta cu una de MTB pe 10 sau 11 viteze, in functie de manete.

 

Cu toate astea, la 120 kg ma tem ca s-ar putea sa-ti fie insuficient chiar si raportul minim de 33/36, desi depinde foarte mult de conditia ta fizica si de cadentele cu care esti obisnuit sa mergi.

 

Sunt si eu de acord cu cei de mai sus care iti sugereaza sa montezi niste slick-uri pe rotile actuale, ceva cu balon de 35-40. Iti recomand cu caldura Schwalbe Marathon Supreme, cu balon de 37 sau de 42 tinand cont de greutatea ta si de faptul ca probabil jantele tale actuale ar fi putin prea late pentru cauciucuri cu balon de 32.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 29er mi-am pus foi de treking 48/36/26 cu pinioane 11-34. pe Transfagarasan/Paltinis am urcat cu foaia de 36 si câteodată mai treceam pe pinionul 34, în rest cu pinioane mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, MLADEN said:

Iar dacă zici că ai problemele cu coborârile, atunci poziţia de pe cursieră/CX nu te va ajuta deloc.

 asta este un argument puternic să rămân pe mtb, cel puțin deocamdată.

mulțumesc mult pentru ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, majikstone said:

Sunt si eu de acord cu cei de mai sus care iti sugereaza sa montezi niste slick-uri pe rotile actuale, ceva cu balon de 35-40. Iti recomand cu caldura Schwalbe Marathon Supreme, cu balon de 37 sau de 42 tinand cont de greutatea ta si de faptul ca probabil jantele tale actuale ar fi putin prea late pentru cauciucuri cu balon de 32.

 

Folosesc gume de 32 pe jante cu interior de 23mm (exterior 28mm) deci lăţimea jantei nu cred că va fi o problemă. Probabil ai putea pune şi gume de 28, dar presiunea la care le umfli va fi peste ce recomandă producătorul la jantele respective. Posibil să nu fie probleme, dar ca să fi sigur mai bine foloseşti gume >32 (cum recomanda majik puţin mai sus)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this