Recommended Posts

Salutare,

 

Ma roade in fund sa imi iau ceva de oras mai badaran (rezistent, furca cu socuri, cauciucuri mai mari) pentru mers la serviciu, si ma tot uit la Pegas Drumet. Am si bitza de oras si de alergat, dar nu se pupa cu gropile si apucaturile primarului de Timisoara.

De gasit se gasesc si bitze mai grozave pe la 2000 de lei, dar ideea e ca nu vreau ceva extrem de scump, pt ca nu vreau sa fac performanta cu ea. In alta ordine de iei, daca cumva ajung totusi sa iau Pegasul mentionat, SIGUR ii schimb grupsetul cu ceva shimano, chiar si de-ar fi tourney sau deore, ca mizeria aia de SunRace, nu o las veac pe bitza.

 

Problemele pe care le am cu Pegasul drumet sunt urmatoarele:

1. Cadru imi da impresia ca se va rupe la prima calarire (pe site e specificat ca duce 100 de kile, iar eu am 110). Nu mi se pare inspirat designul seatstay-urilor. Ideea de a actiona ca si arc pentru a absoarbe socurile de la coborari si sarituri e buna, dar pt oameni subtirei nu pt mahule ca mine.

2. Pretul e de hipsteri. Bitza aia nu face banii aia.

3. Echiparea e de cacao. Daca dai 1600 de lei pe ea nu mai ai chef sa mai dai 600 ca sa ii pui grupset shimano cat de cat ok. Dar hai sa zicem ca as putea sa trec peste asta

4. Pt o montana/crossover, imi pare ca va fi whippy. Asta e datorita seatstayurilor si a faptului ca folosest otel, care e tensil si actioneaza ca un arc. ar suporta un anumit numar de sarituri de pe bordura pana s-ar indoi otelul sau s-ar rupe. Pt oras nu stiu cat e de ok sa ai ceva foarte flexibil vs ceva mai rigid. Daca e sa iau totusi in considerare faptul ca va merge prin gropi, n-ar fi o chestie asa de rea pana la urma.

5. Nu stiu cat de comfortabila e pt oras sau o tura pe teren offroad.

 

Acum, m-am uitat si la bitze de aluminiu, dar ma descurajeaza faptul ca sunt mai casante si nu suporta socul asa de bine ca otelul. Ca stabilitate insa mi se par mai ok. Imi dau senzatia de solid datorita geometriei frame-ului si al seatstay-urilor.

 

Daca e careva care sa detina un Pegas Drumet sau sa o fi calarit, m-as bucura de pareri, la fel ca orice alta parere pe marginea subiectului. 

As vrea sa rog sa nu raspundeti la misto sau sa va aratati artisti. Strict on-topic si civilizat. Da, e o bitza romaneasca, da, nu e perfecta. Aia stim toti. Nu aia ma intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta e foarte grea. Sau ma rog, mie asa mi s-a parut la salonul de biciclete de la Bucale.

Otelul ala e efectiv teava de calorifer, cu bicicleta asta poti sa faci cel mult trekking pe forestiere lejere sau sa te dai prin/pe langa oras. 

Insa fara sarituri sau alte smecherii, doar mers cuminte, la plimbare. Si sper sa nu fii nevoit sa o urci la etaj, nici macar pe masina. :)

N-am inteles ce intelegi prin "whippy". 

Oricum, eu daca m-as uita dupa un MTB entry-level, nu as lua in considerare Drumetul.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Bicicleta e foarte grea. Sau ma rog, mie asa mi s-a parut la salonul de biciclete de la Bucale.

Otelul ala e efectiv teava de calorifer, cu bicicleta asta poti sa faci cel mult trekking pe forestiere lejere sau sa te dai prin/pe langa oras. 

Insa fara sarituri sau alte smecherii, doar mers cuminte, la plimbare. Si sper sa nu fii nevoit sa o urci la etaj, nici macar pe masina. :)

N-am inteles ce intelegi prin "whippy". 

Oricum, eu daca m-as uita dupa un MTB entry-level, nu as lua in considerare Drumetul.

 

Excelent. Ce imi spui tu e si parerea care mi-o dadea mie. Asta inseamna ca nu e otel CroMo double sau chiar single butted. E din ala dintr-o bucata. Aspectul pozitiv ar fi ca in mod teoretic e mai rezistent la impact in detrimentul greutatii.

 

Ce in schimb e rau e ca nu are aceleasi proprietati elastice ale otelului tip CroMo. Ma doiesc ca e tratat termic in vre-un fel, deci orice urma de elasticitate se duce. Si-aia inseamna ca creste indicele de casare la sarcina mare (cum as fi eu spre exemplu). Ceea ce mai departe ma pune pe ganduri cat de buna ar fi la un coborat de bordura mai inalta. N-as avea chef sa rup furca sau sa se dezlipeasca seatstay-urile la sudura, dupa o cadere mai brusca. De sarit nu vreau sa sar, si-ar fi si cam imposibil avand in vedere cat de grea e. Tu cam cate kile ai ? Cum ti s-a parut la calarit ? E comfortabila pe un drum de oras sau un drum usurel de exterior ?

 

In comparatie cu KTM pe frame Chicago, de vreo 14.5 kile, e o diferenta de un kil, care mi se pare insesizabila la un biciclist cu "pulpe" facute. Doar la urcat pe scari. Si chiar si acolo nu cred ca as vedea o diferenta atat de mare. Legat de urcat, doar la birou, pt ca lucrez la et1. De stat stau la casa, deci asta nu ar fi o problema. Singurul motiv pentru care nu vreau aluminiu e pt ca nu imi place ca si material pentru frame-uri. Mi se pare complet nepotrivit ca si caracteristici mecanice si rezistenta la impact si wear&tear. Pana acum doar de otel am avut si mi-au placut maxim, cu exceptia DHS-ului care l-am cumparat acum vreo 10 ani si e in posesia tatei. Nu va fi folosita vreodata la urcat pe munte, ci va ramane forever de mers prin oras si drumuri mai accidentate.

 

Eu prin whippy ma refer ca la pedalat, sau sarituri sau cam orice fel de stres exercitat asupra metalului, el actioneaza ca un resort/arc. Aia da efectul de whiplash sau resort mai pe romaneste.

 

E ok. Mi-am facut o idee destul de clara despre ce e vorba. Bitza nu se vrea mai mult decat e, un all-terrain greoi dar reliable dpdv al otelului, ce respecta destul de bine traditia dar si metehnele vechilor pegasuri. 

Aluminiul e pt oameni usurei, nu e pt mine. Eu am rupt pedale de aluminiu destule la cursiere. Nu vreau si cadre. Otelul ma coafeaza mai bine. Si oricum, la ce echipari sunt pe ele, diferentele la MTB-urile entry sunt destul de mici in materie de KG, care sunt insesizabile pt cineva care pedaleaza mult si des. Doar la calitate seturilor, unele cu shimano, altele cu sunrace sau chinezisme. Toate cam la fel de grele, cu diferente doar la fiabilitate.

 

Posibil sa iau una. Dar mai studiez ce imi ofera emagul. Ideea e ca sunt constrans la bonuri valorice emag. N-am cum sa iau de la Decathlon sau alte locuri. Doar E-mag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Aluminiul e pt oameni usurei

Esti departe de adevar. Eu sunt cam aceasi categorie cu tine si MTB-ul meu a mancat multeeee...da multe drumuri naspa si santuri. Nu se rupe. Nu iti lua teava de calorifer pe principiul ca se rupe. Nu e asa. Vei pierde din farmecul pedalatului trebuind sa cari dupa tine tispe kile de otel mort.

Si am si cursiera la kilele astea. Si tine la fel bine. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, tzunoi said:

Esti departe de adevar. Eu sunt cam aceasi categorie cu tine si MTB-ul meu a mancat multeeee...da multe drumuri naspa si santuri. Nu se rupe. Nu iti lua teava de calorifer pe principiul ca se rupe. Nu e asa. Vei pierde din farmecul pedalatului trebuind sa cari dupa tine tispe kile de otel mort.

Si am si cursiera la kilele astea. Si tine la fel bine. 

 

 

 

Point taken. Nu sunt foarte hotarat. Si momentan tot ceea ce gasesc dpdv al informatie nu ma ajuta. Mi-ar placea sa testez una pe pielea mea sa vad cum se simte.. dar nu prea am cum sau unde. :(

 

Ca alternative din aluminiu:

http://www.emag.ro/bicicleta-x-fact-sport-mtb-pentru-barbati-marime-cadru-19-1985700-19/pd/DV96J3BBM/

http://www.emag.ro/bicicleta-mtb-kross-hexagon-x1-26-21-viteze-galben-negru-hexagonx1/pd/DXMT52BBM/ << Echiparea mi se pare mai ok decat oe Kilimanjaro.

http://www.emag.ro/bicicleta-mtb-felt-six-90-verde-cadru-de-20-2000000420363/pd/DPJVZMBBM/ Nu cunosc echiparea. 

http://www.emag.ro/mountain-bike-felt-hardtail-six-95-cadru-21-5-culoare-moto-green-4026465990263/pd/DX77QBBBM/ Nici aici

http://www.emag.ro/bicicleta-ktm-fun-line-pentru-barbati-marime-cadru-20-1987580-51/pd/DDMB03BBM/ 

 

Partea proasta e ca toate cele enumerate mai sus, mai de soi, cu pedigree, sunt atat de ieftine acum cat sunt reduceri. Mai prin iarna probabil iar vor salta pretul, si eu de 1800 nu vreau sa sar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu bonurile de emag te cam limiteaza, dar tu stii mai bine in ce conditii iti cumperi bicla.

Eu am 70 de kile, cand e vorba sa imping 1 kil in plus la deal se simte :D

Felt Six 90 e echipata cam asa:

http://www.mosionroata.ro/bicicleta-mtb-felt-six-90-negru-gri.html#size=20

 

E practic un trekking cu roti de 26 (spun asta din cauza furcii Suntour M3030).

Am indoieli ca are doar 13.3 kg  (poate marime S fara pedale), dar nici una nu e mai breaza in bugetul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar stii ce? Cred ca pentru naveta (inclusiv ceva drumuri proaste) nu e nevoie de atatea parale.

De ce nu-ti iei un MTB second din vreun bazar? Poate sa fie si un otel din ala "vintage", iesi sub 1000 de lei lejer.

https://www.bykeservice.com/index.php/produse-html.html?cat=310&dir=asc&order=price&p=9

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just. Buba e ca stau extrem de prost cu banii, si cum vin sarbatorile... stii tu.. cadouri, copii, Sf.Lefterie... De aia bonurile de emag ma cam salveaza. Parte din beneficiile de la serviciu e ca pot sa transform banii de beneficii in vouchere emag. De care pot sa iau orice. De aia sunt cam limitat. Al doilea motiv pt care nu mai am chef de bazare e ca de obicei acolo trebuie sa ai si putin noroc. Ce vad sunt fie 1) Furate din RO sau Strainatate de cineva care stie si vrea sa scoata un pret de magazin, si unuia din ala mai degraba i-as umfla ochii decat punga, fie 2) sunt aduse de dincolo dupa ce au stat in conditii proaste si neingrijite, iar cantitatea de munca necesara ca sa le aduci la liman, nu justifica pretu, fie el si mic. Imi trebuie ceva, "gata de drum" la care daca chiar ma manca in fund, sa pot sa modific pe parcurs fara multe batai de cap, cu niste frane mai bune, niste schimbatoare mai bune, o furca calumea, si un grup pedalier mai usor. Ultimativ poate niste roti mai rasarite cu niste Schwalbe pe ele. Cam atat. Dar ideea ca ce e pe una din magazin, chiar si low-end sunt noi si sunt mai bune decat pe o bitza prost intretinuta din anii 80. Pe testate. Am luat 2 vechi deja sa le modernizez si nu se merita investitia decat daca otelul de pe ele e ori foarte rar, ori foarte bun. Altfel, bagi banii in prune.

 

Iar legat de greutate, la cele 110 kile ale mele, ca imping 13 sau 16, mie tot una imi e. :)) Sincer nu simt nici o diferenta, cu atat mai mult cu cat ma duc si la sala pt brate si piept, deci urcatul 1 etaj e pistol cu apa. Plus, daca iau o bitza de 14 kile sau una de 16, tehnic vorbind e vorba doar de 1 kil. Dupa cum ziceam si mai sus, diferenta o fac componentele respectiv rama de aluminiu a celor clasice. Iar ce castigi cu aluminiul la greutate, se compenseaza la loc prin faptul ca trebuie sa folosesti tevi mai groase ca sa nu compromiti integritatea sudurii, a tevilor si a intregului frame prin sarcina si stres. Daca adaugi si componentele low-end, care sunt toate la fel ca greutate atat la entry leveluri de soi, si entry level-uri mai huligane, ajungi la greutati similare.

 

Merita sa citesti aici legat de greutate si diferenta dintre materiale. Are mult sens ce zice nenea ala acolo:

http://www.sheldonbrown.com/frame-materials.html

 

Practic castigul pe care ti-l ofera aluminiul de 1/3 din greutatea otelului e oarecum anulat de faptul ca trebuie sa folosesti tevi mai groase. Iar aluminiul are densitate mai mica, deci e mult mai usor de distrus la sarcina mai mare fata de otel. Dar la oameni de 70 de kilograme, logic ca asta nu e o problema, fiindca sunt cu 30 sub limita impusa de materiale si design. Cele mai usoare biciclete de MTB nu sunt entry level. Si da, la greutatea "average" a unui rider, intr-adevar se simte o diferenta. Cu toate astea nu faci TT pe MTB, cu atat mai putin in oras. Ca sa nu mai zic ca in oras n-ai ditai damburile sau vaile (cu cateva exceptii), si-apoi poti sa te dai si jos daca vezi ca chiar nu merge deloc. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o diferență uriașă între 13 kg si 16kg.

încă nu am inteles ce dorește inițiatorul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacă tot vorbim de bulgari, se poate uita si la drag grand Canyon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Traveller said:

Sa o luam pe panta emagului (nah, c-am ajuns sa cautam si acolo bicle, tulai Doamne!). :P

Ideala pentru oras (si incap si anvelope cu balon mai mare):

http://www.emag.ro/bicicleta-cross-spria-urban-28-2016-alb-m-53cm-crs15121-53/pd/DF82L3BBM/

 

 

 

Se incadreaza, dar ce doamne pusca de lantu lu Dumnezo e ala de pe ea ? Daca cumva lantul nu e intins perfect, intentia aia buna care vrea sa apere lantul, iti haraie ca toti dracii de la frecarea cu maisusmentionatul divais. Si-apai mai bine ma lipsesc de ea. Dar e interesanta ideea.

46 minutes ago, PVN10 said:

Este o diferență uriașă între 13 kg si 16kg.

încă nu am inteles ce dorește inițiatorul...

 

Pareri constructive legate de Pegasul Drumet. Am niste rezerve legate de structura frameului. Nu de greutate. Traveller l-a calarit un pic. Ideea e ca nu-s asa de eclectic in materie de bitze sau greutatea lor. Aia e tot. Si de aia nu exclud inca din posibilul "To buy de pe emag". De ce emag ? Am enuntat mai sus, un alt motiv pt care zic pas la Drag. Nu ca nu mi-ar placea sau ceva, ci pt ca nu e pe oferta lor. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e o aparatoare de lant, nu intra in contact cu el. Cred ca se poate scoate. Bicla aia cred ca e mai mult decat suficienta pentru a face naveta intr-un oras de campie. Nu are sens sa dai aceiasi bani pe Drumet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

păreri constructive despre pegas?

sa adresează celor de patruj' de ani care n-au avut bicicleta când erau mici!

în rest,  poți baga agent termic în cadrele lor și să te încălzești iarna...

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de input, dar avand in vedere ca se tot marseaza pe ideea de greutate si nu vreti sa intalegeti ca NU aia e buba, am sa iau o decizie pe barba mea. Nu stiu care inca. Da, e adevarat ca Pegasul e mai scump, si sunt mega de acord ca nu isi merita banii. Dar sa te agati de greutate sau de otelul de calorifer e fundamental gresit. E acelasi otel ca in multe alte bitze. Si spun asta pt ca am cochetat mult timp cu ideea de a-mi suda singur o rama din materiale mai bune si am facut o tona de munca de cercetare in sensul asta, dar avand in vedere ce preturi sunt, pt un otel de calitate, ajungi pe la 600 de euro doar pt tubulatura cat de cat ok de la Reynolds sau Columbus. Si inca o data, destinatia bicicletei nu e competitia. Dar, avand in vedere ca romanul isi cumpara BMW ca poate nu pt ca are nevoie de el, n-am ce sa mai comentez pe marginea subiectului.

 

Niste articole care poate va ajuta sa nu mai judecati doar din prisma greutatii:

https://roadcyclinguk.com/gear/what-should-your-next-bike-be-made-from-carbon-vs-aluminium-vs-steel-vs-titanium.html

https://gearjunkie.com/bike-frame-materials-difference

https://www.missionbicycle.com/blog/oversimplified-steel-vs-aluminum

http://www.livestrong.com/article/273142-aluminum-vs-steel-bikes/

 

Rugamintea mea e sa cititi. Stiu ca va rog de pomana, dar imi fac datoria sa incerc sa va ajut sa vedeti si din alte perspective. Daca vreti.

 

PS: Ca tot vorbim de greutate, va explic de ce e mai greu Pegasul cu CroMo, decat o alta bicla pe cromo. Motivul sunt seatstay-urile. Cele de pe Pegas au 2 caracteristici care nu se gasesc la majoritatea bicicletelor:

1. Sunt pozitionate atipic, pe motiv de design, si suspectez ca nu sunt double-butted, ca otelul clasic de seatstay din cauza ca sunt custom, si in general ce e custom costa. Iar ca sa salveze din costuri, le-au pastrat teava cromo simpla. Fiind simpla, adauga la greutate fiindca peretii sunt mai grosi la mijloc decat la tevile double-butted. +1 greutate

2. Sunt de 2 ori sau chiar 3 ori mai lungi decat un seatstay clasic, ceea ce inseamna cu 10-15% mai multa greutate adaugata doar in zona aia de ele. +1 greutate

Bicicletele lor de oras sunt toate HiTen si specifica treaba asta. Daca ei spun ca Drumet e cromo, nu inseamna automatic ca mint, pt ca e mai greu.

Ca sa fiu clar: Seastay-urile sunt bucatile de otel in forma de semicerc sudate de bottom tube.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai discutia nu e despre otel vs aluminiu, chiar daca a fost atins in treacat acest subiect.

Discutia e despre o bicla de oras pe care vrei sa ti-o iei tu, iar noi ziceam ca Drumetul nu merita.

Mie mi s-a parut o bicla greoaie, atat cat m-am invartit pe ea. Poate nu e bine de urmat musai parerea mea, avand in vedere ca mie nici biclele dedicate de oras in Amsterdam nu mi-au placut, pur si simplu nu pot sa merg in pozitia aia ca in fotoliu, chinuita.

Drumet e pentru nostalgicii pegas, pe care greutatea si tehnologia pusa pe biclele moderne ii lasa rece.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

[offtopic despre cadre]

 

Ce pari sa neglijezi cand vine vorba de "acelasi otel ca in multe alte bitze" e cine si cum a proiectat cadrul, mai exact cat de groase sunt tevile din care e facut cadrul (grosimea peretului + diametrul tevii). Daca o firma care se respecta (sau macar una mediocra) va face niste teste si simulari pentru a optimiza greutatea si rigiditatea cadrului in functie de materialul pe care il are la dispozitie (aluminiu, otel, fibra de carbon), firmele de teapa celor de la (noul) Pegas iti garantez ca nu fac mai mult decat minimul legal necesar pentru a putea pune cadrul pe piata. In concluzie, cadrul ala de la Pegas aproape sigur are o tubulatura mult mai solida (si cu mai mult material) decat e cazul tocmai din cauza ca le-a fost lene (si cel mai probabil nu si-au permis) sa faca niste simulari care sa permita alegerea unei tubulaturi cat mai usoare pentru specificatiile de rezistenta pe care trebuie sa le respecte. Ca sa nu mai vorbim de calitatea sudurilor, care are un impact urias asupra rezistentei cadrului.

 

[end offtopic despre cadre]

 

Parerea mea e ca dintre toate bicicletele pe care le-ai putea alege la banii aia pentru oras, Pegasul ala e de departe cea mai proasta alegere. Lista de motive pentru care sa nu o cumperi e extrem de lunga, iar eu inca nu am vazut absolut nici un motiv pentru care sa vrei sa o cumperi in afara de povestea cu bonurile eMag (pe care din ce inteleg le poti folosi si pentru alte biciclete in afara de Pegas Drumet). N-ar fi rau sa ne explici tu (din nou, in caz ca am ratat ideile citind printre randuri) de ce vrei sa cumperi bicicleta respectiva si nu alta.

 

Cat despre bicicletele second-hand ale celor de la BykeService iti pot spune din proprie experienta ca sunt chiar cinstite si cu siguranta nu sunt furate, pentru ca afacerea lor e "la vedere": ti se face factura, ai garantie, bicicletele sunt revizuite complet inainte sa fie puse in vanzare si asa mai departe. Am cumparat 2 biciclete de la ei (bine, tehnic una a cumparat-o prietena mea la recomandarea mea) si ambele si-au facut datoria cu brio. Plus inca una cumparata de un coleg tot la recomandarea mea, un MTB de otel cu furca rigida, destul de usurel (cam 13-14 kg) pe care a dat 400 RON si pe care l-a frecat o buna bucata de vreme in oras fara emotii.

 

Ca idee, prietena mea si-a cumparat de la ei un city bike de aluminiu cu butuc Shimano Nexus cu 7 viteze integrate in stare excelenta la 600 de RON. In afara de camere (care cam scapau aer si aveau valve Presta pe jante cu gaura pentru Schrader) si sabotii de frana (care erau cam agriculturali) n-a trebuit sa schimb nimic la ea. Tu vrei sa cumperi pentru oras (fie el cu sosele bombardate) un MTB de 16 kg care costa dublu chiar si cu bonurile eMag, facut din topor, cu o geometrie dubioasa si la care vrei sa-i schimbi si transmisia dupa achizitie... nu cred ca e deloc cea mai potrivita sau viabila financiar solutie. Asa ca inainte sa investesti in mod potential regretabil suma respectiva, poate n-ar fi rau sa stabilesti de ce ai vrea sa cumperi bicicleta respectiva. Eu momentan nu am gasit nici un motiv (in afara de argumentul bonurilor eMag).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu cred ca acel Drumet e CroMo nici daca ma pici cu ceara! Sa vad eticheta care atesta asta!

 

M-am uitat mai atent in magazin la el si nu as putea intelege de ce la o bicicleta ~CroMo~ - deci chestie atent lucrata, studiata etc - ai pune niste dropouturi de tabla, ca la cea mai ieftina bicicleta posibil?

https://www.alibaba.com/product-detail/china-chromoly-mountain-bike-frame_60387931074.html

uite ce dropouturi!!

 

 

Cat despre ~seatstayuri custom~....., please.....cadrul ala e facut la norma in China, e deajuns sa te uiti la sudurile grosolane ca sa iti dai seama ca ~custom~ n-are treaba!

Edited by sorin7sorin
completare
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

omul nostru a deschis subiectul pentru a primi aprobarea noastra pentru alegerea lui.

in momentul in care a fost contrazis, a devenit agresiv pe principiul "nu ma intelegeti voi, deci sunteti prosti!".

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, stirea asta o fi constituit vreo inspiratie pentru alegerea bicicletei?

http://www.decathlon.ro/p/8351007_bicicleta-mtb-rockrider-520.html#/791-457-m_1m65_1m75

 

Chiar as vrea sa cunosc povestea neromantata si fara marketingul de care debordeaza articolul.

Mie Drumetul mi se parea potrivit maxim pentru o Prima Evadare. Pentru oras mi se pare inadecvat (ce de altfel orice MTB).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, PVN10 said:

omul nostru a deschis subiectul pentru a primi aprobarea noastra pentru alegerea lui.

in momentul in care a fost contrazis, a devenit agresiv pe principiul "nu ma intelegeti voi, deci sunteti prosti!".

 

 

 

Nimic mai fals, dar fiecare cu filmele lui. Nu sunt un puternic proponent Pegas. Nici pe departe, ci sunt un puternic oponent al alegerilor facute strict pe baza greutatii bicicletelor. Aia e tot. Si n-am facut prost pe nimeni. Mi se pare scoasa din context si exagerata afirmatia ta.

 

1 hour ago, sorin7sorin said:

Eu nu cred ca acel Drumet e CroMo nici daca ma pici cu ceara! Sa vad eticheta care atesta asta!

 

M-am uitat mai atent in magazin la el si nu as putea intelege de ce la o bicicleta ~CroMo~ - deci chestie atent lucrata, studiata etc - ai pune niste dropouturi de tabla, ca la cea mai ieftina bicicleta posibil?

https://www.alibaba.com/product-detail/china-chromoly-mountain-bike-frame_60387931074.html

uite ce dropouturi!!

 

 

Cat despre ~seatstayuri custom~....., please.....cadrul ala e facut la norma in China, e deajuns sa te uiti la sudurile grosolane ca sa iti dai seama ca ~custom~ n-are treaba!

 

Da-le un mail si intreaba-i.

Zici ca nu-s custom. Ok. Poti sa aduci si dovezi sa sustii asta ? Sau doar arunci cu afirmatii? Da, sudurile sunt prost facute, si nu cred ca vor tine prea mult. Ba chiar cred ca se vor dezlipi in zona tubului sezutului, pentru ca suprafata de contact e foarte mica, si pt ca forma seatstayurilor fac ca actioneze ca un arc, si in zona sudurii se vor dezlipi de frame pe parcursul a 5-10 ani datorita miscarii. Posibil si mai repede, in functie de unde e calarite si de cine. Aia nu inseamna ca nu-s facute custom. ci demonstreaza graba si decizii luate doar ca sa dizain, nu ca sa inginerie. Aia e tot. Si din interview-ul luat tipilor care au facut frame-ul, aia si zic, ca voiau un dizain... si ca linii si ca chestii. Deci decizii pur estetice, nimic altceva. 

 

Quote

Ce pari sa neglijezi cand vine vorba de "acelasi otel ca in multe alte bitze" e cine si cum a proiectat cadrul, mai exact cat de groase sunt tevile din care e facut cadrul (grosimea peretului + diametrul tevii). Daca o firma care se respecta (sau macar una mediocra) va face niste teste si simulari pentru a optimiza greutatea si rigiditatea cadrului in functie de materialul pe care il are la dispozitie (aluminiu, otel, fibra de carbon), firmele de teapa celor de la (noul) Pegas iti garantez ca nu fac mai mult decat minimul legal necesar pentru a putea pune cadrul pe piata. In concluzie, cadrul ala de la Pegas aproape sigur are o tubulatura mult mai solida (si cu mai mult material) decat e cazul tocmai din cauza ca le-a fost lene (si cel mai probabil nu si-au permis) sa faca niste simulari care sa permita alegerea unei tubulaturi cat mai usoare pentru specificatiile de rezistenta pe care trebuie sa le respecte. Ca sa nu mai vorbim de calitatea sudurilor, care are un impact urias asupra rezistentei cadrului.

 

Corect la toate punctele. Legat de top, bottom si seattube, banuim doar ca e vorba de otel de teava de calorifer. Ca nu l-a taiat nimeni sa vada daca e butted sau nu. Si e corect ce spui ca e tubulatura mai groasa, fix la tevile alea curbate. Alea sunt 100% tevi de calorifer pline. Si sunt grele ca dracu ! Asa ca degeaba pui doublebutted in rest, daca acolo ca sa mentii structura folosesti teava groasa. Corect. Nici n-am sustinut altceva. Iar la suduri nu te contrazic. De fapt, nu intaleg de ce ai impresia ca suntem de pareri diferite la capitolul asta ?! Bizar. Ma rog.

 

Habar n-am cine sunt BykeService. Aud prima data de ei. Vorbesti ca si cum toti ar trebui sa stie cine sunt. Nu vreau sa fiu sarcastic, dar sunt brand international asa de mare ? Banuiesc ca nu. O fi o chestie locala din Bucuresti. O sa ma uit daca au pagina. Daca nu, nu vad de ce ai fi adus in discutie.

 

Ce mi-as dori eu sa cumpar, e un MTB cu rama din otel. Am avut unul cand eram in liceu, mergea perfect. Mi-a fost furat. Era fix ce imi trebuia. Rama simpla, frane clamp fata spate, grupset shimano (cred ca entry ceva). De atunci ma chinui sa gasesc un MTB cu geometrie similara nou, cu cadru de otel. Nu gasesc. Doar DHS cu cadru de tona si prostii din aluminiu care nu ma vor convinge niciodata. Nu intaleg de ce s-a renuntat la cadrele alea de otel clasice simple. Sa iti dau un exemplu ce vreau eu: MTB Barebones. Exceptia fiind ca as vrea furca cu absorptie de socuri. Motivul ? Imi placea cum mergea bicicleta aia. Da, conform standardelor majoritatii e un cacat de bicicleta. Mie imi placea.

 

Ala e holy-grail-ul meu. Aia vreau sa iau. Si nu gasesc. Sau nu am gasit pana acum. Ca toti fac aluminiu cu briz-brizuri si tampenii. Si nu-s curios ! Singura optiune e sa mi-o iau din piata de vechituri unde tre sa ma pun vreo 3-4 luni sa o aduc la zi. Si chiar n-am chef. Sau timp. Singurul motiv pt care as vrea Pegasul e ca sa ii incurajez pe amaratii aia ca sunt romani si pt ca daca nimeni nu cumpara nu au cum sa faca biciclete mai bune. Ca sa faci teste de rezistenta, design CAD, toate costa. Daca nu iti vinzi marfa nu faci bani, n-ai cum sa inovezi, n-ai cum sa faci R&D, si vinzi tot cacat. Forever. Deci esti intr-un cerc vicios.

 

Cel mai probabil voi ajunge la piata de vechituri la un nene care il stiu eu in TM ca vinde bitze "legit". Ne-ideal. Dar la emag n-am gasit ceva sa imi fie pe plac. Si nici Pegasul nu m-a convins. Intuitia imi zice ca as regreta achizitia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Traveller said:

Dar stii ce? Cred ca pentru naveta (inclusiv ceva drumuri proaste) nu e nevoie de atatea parale.

De ce nu-ti iei un MTB second din vreun bazar? Poate sa fie si un otel din ala "vintage", iesi sub 1000 de lei lejer.

https://www.bykeservice.com/index.php/produse-html.html?cat=310&dir=asc&order=price&p=9

Se presupunea ca ai fi citit mai sus.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, lorddarq said:

Habar n-am cine sunt BykeService. Aud prima data de ei. Vorbesti ca si cum toti ar trebui sa stie cine sunt. Nu vreau sa fiu sarcastic, dar sunt brand international asa de mare ? Banuiesc ca nu. O fi o chestie locala din Bucuresti. O sa ma uit daca au pagina. Daca nu, nu vad de ce ai fi adus in discutie.

 

Traveller ti-a dat mai sus un link catre o oferta de la BykeService, dupa care tu ai generalizat despre piata second-hand. Am presupus ca chiar te-ai uitat la linkul respectiv inainte sa ii bagi in aceeasi oala cu samsarii de biciclete de pe oleics, ocazii, etc.

 

23 hours ago, Traveller said:

De ce nu-ti iei un MTB second din vreun bazar? Poate sa fie si un otel din ala "vintage", iesi sub 1000 de lei lejer.

https://www.bykeservice.com/index.php/produse-html.html?cat=310&dir=asc&order=price&p=9

20 hours ago, lorddarq said:

... Al doilea motiv pt care nu mai am chef de bazare e ca de obicei acolo trebuie sa ai si putin noroc. Ce vad sunt fie 1) Furate din RO sau Strainatate de cineva care stie si vrea sa scoata un pret de magazin, si unuia din ala mai degraba i-as umfla ochii decat punga, fie 2) sunt aduse de dincolo dupa ce au stat in conditii proaste si neingrijite, iar cantitatea de munca necesara ca sa le aduci la liman, nu justifica pretu, fie el si mic...

 

Cat despre ce bicicleta vrei sa cumperi:

9 minutes ago, lorddarq said:

Ce mi-as dori eu sa cumpar, e un MTB cu rama din otel. Am avut unul cand eram in liceu, mergea perfect. Mi-a fost furat. Era fix ce imi trebuia. Rama simpla, frane clamp fata spate, grupset shimano (cred ca entry ceva). De atunci ma chinui sa gasesc un MTB cu geometrie similara nou, cu cadru de otel. Nu gasesc. Doar DHS cu cadru de tona si prostii din aluminiu care nu ma vor convinge niciodata. Nu intaleg de ce s-a renuntat la cadrele alea de otel clasice simple. Sa iti dau un exemplu ce vreau eu: MTB Barebones. Exceptia fiind ca as vrea furca cu absorptie de socuri.

 

raman la convingerea ca un second-hand te-ar coafa mult mai bine decat caloriferul ala de Pegas Drumet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, majikstone said:

 

Traveller ti-a dat mai sus un link catre o oferta de la BykeService, dupa care tu ai generalizat despre piata second-hand.

 

 

Cat despre ce bicicleta vrei sa cumperi:

 

raman la convingerea ca un second-hand te-ar coafa mult mai bine decat caloriferul ala de Pegas Drumet.

 

Si eu. Din pacate. 0 garantie, iar umblat dupa piese... :( Vazut daca gasesc furca cu socuri sa se potriveasca pe cadru antedeluvian... Lux.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact la un mtb vechi de oțel făceam trimitere. Am dat bykeservice ca exemplu pentru că sunt firmă legală, din Cluj. Vând bicle cinstite numa' bune de navetă sau plimbări. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now