Sign in to follow this  
marian108

Angrenaj rigid si ieftin ?

Recommended Posts

Am un angrenaj  Shimano Fc-M311 48-38-28  cumparat de nou . Cand apas mai tare pedala sau cand ma ridic din sa folosind placa mare de 48, apare zgomotul familiar al lantului care se freaca de cusca schimbatorului , semn ca placa mare flexeaza putin cand ma ridic din sa , ceea ce nu se intampla cu placa mica sau medie .Astfel ca imi trebuie un angrenaj de sosea sau trekking  cu foaia mare mai rigida dar sa nu fie foarte scump daca e posibil. Ma gandesc la un angrenaj dublu  shimano FC-A070  (50-34 ) sau Shimano Claris FC-2450 ( 50-34 ) daca ma poate ajuta cineva cu o parere avizata sau din experienta. Merci !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi că e foarte posibil să flexeze cadrul, și de acolo să vină zgomotul.

În general un angrenaj cu rulmenți exteriori va fi sensibil mai rigid decât unul simplu pe pătrat, datorită faptului că axul este mai gros și distanța dintre rulmenți este mult mai mare raportat la lungimea axului.

 

Decât să înlocuiești un angrenaj pe pătrat cu altul tot pe pătrat mai bine dai banii ăia pe bere sincer.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul meu de DHS contura 2863 nu flexeaza in asemenea masura incat sa-mi fac probleme. Nu as vrea sa investesc foarte mult intr-un angrenaj cu rulmenti exteriori, unul din motive ar fi ca trebuie sa inlocuiesc manetele si deraiorul spate, plus alte pinioane pentru ca nu vad unde as gasi un angrenaj cu rulmenti exteriori (Hollowtech II ) nou , optimizat pentru 7-8 viteze , sunt pentru 9 -10-11 viteze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un angrenaj pentru 9 viteze pentru ht2, precum alivio 4000, cred că ar suporta și lanț de 8 viteze. 

Însă nu văd rostul unei asemenea îmbunătățiri pentru un DHS. 

Ceea ce simți ar putea proveni din flexarea cadrului. O recomandare ar fi să nu mai pedalezi în picioare și nici să forțezi inutil pe rapoarte mari. 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa nu fie aliniat bine schimbatorul sau sa nu fie reglat si de aia sa frece cand inclini bicicleta,mai regleaza-l un pic.

Daca treci de la 3 la 2 placi o sa ai nevoie de alta maneta pentru 2, se va alinia altfel si lantul s-ar putea sa trebuiasca si alt ax pedalier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller  Alivio seria 4000  e pentru mtb, eu am nevoie de un angrenaj cu placi mari , pentru sosea . Cadrul  nu flexeaza  in asa masura incat sa provoace atingerea foilor de cusca schimbatorului (de unde stiu asta? daca pun  lantul pe foaia mijlocie si pinionul cel mai mic, lantul e la mai putin de un milimetru de cusca schimbatorului si daca pedalez la deal sau in picioare lantul nu atinge cusca schimbatorului , dar daca pedalez pe drum drept ridicat din sa pe foaia mare  si pinionul cel mai mic lantul atinge cusca schimbatorului desi  schimbatorul e setat bine  ) Cat despre recomandarea ta sa nu mai pedalez in picioare ...IMPOSIBIL , cand apar dealuri mici folosesc raportul 48-18  si este motivul pentru care am inceput aceasta discutie, sa gasesc un angrenaj pentru 7-8 viteze destul de rigid incat sa pedalez  in picioare  fara ca placa mare sa flexeze .Multumesc pentru sfaturi, astept recomandari pentru un angrenaj de sosea rigid pentru 7-8 viteze

 

@Diesel Schimbatorul fata e aliniat perfect , foaia mare a angrenajului Fc-m311  de 48 de dinti flexeaza putin cand ma apas mai tare pe pedala sau cand ma ridic din sa .  

 Angrenajul de 2 placi o sa trebuiasca doar alt schimbator de foi , manetele pot sa ramana , se poate regla incat sa schimbe absolut decent , am luat in calcul si schimbarea butucului pedalier insa deocamdata nu am primit nici o recomandare de angrenaj suficient de rigid pentru nevoile mele .  Ma gandeam ca sunt pe forum destui detinatori de cursiere  Sprint care au in dotare angrenaje de sosea Tourney FC-A070 sau Claris FC-2450 care ar putea sa ma sfatuiasca din experienta asupra celor doua angrenaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Eu nu cred in povestea cu angrenajul care flexeaza,mai ales la o placa de 48(asta la cursierele vintage e cam cat placa mica),poate doar sa fie descentrat si asta vezi cand invarti daca dai lantul jos.Misca un pic totusi la surubul de ghidaj incat sa permita stea stea cusca schimbatorului un pic mai la deapta sau stanga in functie de partea unde freaca.Mai strange un pic si bratele pedalier

Am mers si cu placa de 52 din fier si nu am patit asa ceva.

Daca vrei un angrenaj cu 2 placi neaparat asta e alta discutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of, offfff....placa nu e descentrata deloc, daca o invart pe loc e perfect dreapta, daca pedalez lejer, nici o problema, cand pedalez in picioare deja incepe sa flexeze....binenteles ca pot muta cusca schimbatorului mai la stanga sau mai la dreapta si apoi daca nu-mi freaca lantul pe foaia mare si pinionul mic atunci o sa-mi frece lantul cu foaia mare si pinionul al treilea (numarand de la pinionul mic spre cel mare) .Angrenajul FC-M311 e montat de mine si e MUUUULT mai rigid decat angrenajul DHS 48-38-28 cu care a venit standard bicicleta . Mai am un mtb Giant la care am inlocuit un angrenaj shimano FC-M171  ( pe patrat) cu FC-M361 ( tot pe patrat) , iar cel din urma e mult mai rigid( vorbesc de placa mare de 42T ) cand pedalez in forta sau in picioare .

    Daca mai e cineva care sa-mi spuna ca flexeaza cadrul sau nu am montat bine angrenajul sau schimbatorul dupa tot ce am scris mai sus, ma retrag  din discutie ca sa nu deranjez inutil.

 Pe de alta parte daca ma ''incordez'' oleaca pe forum o sa vedeti ca sunt destui care s-au plans de angrenajul Alivio fc-m-440 ca flexeaza cam mult cand se apasa mai tare pe pedala  , sau de angrenaje de sosea care flexeaza, gen Prowheel  Ounce  .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu flexeaza foaia, flexeaza axul pedalier. In ultima instanta, poate flexa si cadrul, dar in niciun caz foaia. Este mult mai sesizabila flexarea pe foaia mare fiindca deraiorul este mai apropiat de foaie in comparatie cu celelalte 2(foi).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e mai apropiat deraiorul, amplitudinea mișcării crește pe măsură ce te îndepărtezi de ax...

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 8 minute, alextudor said:

Nu flexeaza foaia, flexeaza axul pedalier. In ultima instanta, poate flexa si cadrul, dar in niciun caz foaia. Este mult mai sesizabila flexarea pe foaia mare fiindca deraiorul este mai apropiat de foaie in comparatie cu celelalte 2(foi).

 

  Nu flexeaza foaia ci doar axul pedalier??? Pe acelasi ax patrat (bb-un26) am avut un angrenaj fc-m171 si foaia mare de 42 flexeaza putin cand pedalez in picioare insa pe acelasi ax patrat am pus un angrenaj fc-m361 iar foaia mare de 42 e mult mai rigida, flexeaza mult mai putin decat foaia mare de la fc-m 171, cu acelasi ax patrat  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://piese-accesorii-biciclete.ro/piese-biciclete/angrenaje-pedaliere/angrenaj-pedalier-bicicleta-stand-rd-2-34-50T-aluminiu-argintiu-prindere-ax-patrat-352493 

Uite un angrenaj pentru sosea,ai 34 cu 50 de dinti si e si ieftin. Costa cam la fel pe la toti care le au ,vezi ca sunt si cu trei placi ,nu fac reclama,eu pentru oras merg cu unu din asta cu 2 placi si e foarte bun,am 90 kg si nu flexeaza cand apas pe pedala in picioare,pe sea ,etc.si am si spd-uri.

unul cu 3 - http://piese-accesorii-biciclete.ro/piese-biciclete/angrenaje-pedaliere/angrenaj-pedalier-altrix-3oi-50-42-30T-brat-172.5mm-argintiu-prindere-ax-patrat-404096000000 

p.s ai strans bratele ? ele isi mai fac joc in timpul folosirii.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, marian108 said:

@Diesel...tu folosesti angrenajul cu 8 sau 9 pinioane ?

Il folosesc cu 7 pinioane 14-28. Chiar si urc diverse dealuri cu 50 si 18/20/22/24 si e ok .

Am la alta bicicleta 52/47 si folosesc 8 pinioane 13-28

la nici una nu am probleme la pedalat in forta...doar fizice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Diesel  Merci, deci merge si pe 7-8 pinioane desi in descriere angrenajul e pentru 9 viteze. 

 

 

   Stie cineva daca e vreo diferenta semnificativa intre BB-UN26 si BB-UN55 in afara de ''piulita''  de inchidere care e de plastic respectiv aluminiu ? ? ? 

 

WTF ????  Un ax de la BB-ES25, monobloc Shimano Octalink  !!! Nu e ''sculptat'' cam mult la interior ca sa cred ca e mult mai rigid decat un ax pe patrat ? ?

24023747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this