leadtek_92

Biciclistii si Soferii

Recommended Posts

Cursieră Focus.

Mușchi, spandex, tricou alb mulat, ...

 

 

 

Trevi, tu erai bre?

Scuze.

 

Pai cine? O descriere mai buna, greu de facut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar incepem cu soferii care comenteaza pe aici?

 

Am spus, printre altele : dacă mă balansam puțin mai mult

 

Chiar nu ai priceput că eram eu însumi pe bicicletă ?

 

Dar dacă ție, cînd te afli la volan și îl critici pe un alt șofer care face o prostie, ți se trîntește replica "Iar incepem cu biciliștii care comenteaza pe aici? " (de altfel, văd că e un stil de replică apreciat de unii colegi forumuști).

 

Ideea pe care am încercat - se pare în van - să o transmit era că nu poți cere respect în trafic dacă nu oferi același lucru la rîndul tău. Pe mine m-au impresionat în mod neplăcut cazurile descrise. Și nu simt că am nimic în comun și nu simt nici un fel de solidaritate cu cei din cazurile descrise.

 

Și asta o spun privind de pe șa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri, am trecut si eu pe singura pista practicabila din urbe (mai e una de 50 metrii plina de pietoni) inaugurata in august. In cei 2-3 km de pista, chiar daca e facuta din fostul trotuar neutilizat pentru ca e zona industriala, am intalnit 1 stalp in mijlocul benzii, o masina parcata partial pe pista avand si usa din dreapta deschisa desi era si loc de parcare dedicat intre strada si pista iar singura masina care a venit de pe o strada care intersecteaza pista era sa treaca peste mine pentru ca nu a inteles ca semnul de cedeaza trecerea langa cel de pista pentru biciclete presupune ca trebuie sa lase bicicletele sa treaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar incepem cu soferii care comenteaza pe aici?

 

Ar cam trebui sa tii cont de parerea lor. In foarte mare masura. Spre deosebire multi altii de pe forum, biciclistii soferi au carnet si intuiesc traficul mult mai bine. Plus ca nu fac mizerii gen trecut pe rosu sau traversat pe trecere ...

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pacat si stupid ca cei care posteaza si comenteaza aici nu se obosesc sa citeasca ce s-a discutat cu 2-3 pagini in urma. Ne repetam la nesfarsit. S-a discutat deja de nspe ori de ce trecutul pe rosu (si ala pe trecere, pana la urma) nu e o "mizerie"; de casca nici n-are rost sa discutam. Eu nu o sa ascult niciodata ce imi spune un sofer. Scoala de soferi imi foloseste foarte mult pe bicicleta numai ca sa ma feresc de soferi. Trec pe rosu si pe trecere daca nu am alta posibilitate, asigurandu-ma inainte si nu vad nici o problema cu asta; nu port casca, merg tare dar stiu foarte bine sa controlez bicicleta si evaluez foarte bine situatiile din trafic asa ca in 6-7 ani de mers prin Bucuresti n-am avut decat 2-3 cazaturi minore. Mi se pare mult mai grav sa vad zilnic zeci sau chiar sute de masini care taie benzile, nu semnalizeaza, claxoneaza ca nebunii, merg cu mult peste viteza legala decat sa vad unul sau doi biciclisti care trec pe rosu sau merg pe alte benzi decat banda 1. Sunt mai putin ingrijorat de "imaginea biciclistilor" decat de faptul ca masina si soferia sunt in continuare vazute atat de catre oameni cat si de autoritatile publice ca principala forma de mobilitate.

 

Zic din nou ca sunt mai multi soferi decat biciclisti pe aici, sau sunt mai multi cei care sunt in primul rand soferi si numai apoi biciclisti. Masina/sofatul/soferii ar trebui sa fie un fel de second- sau third-class citizens in mediul urban.

 

Pana nu intelegem asta, schimbam topicul in "Soferii dau sfaturi (de supravietuire) biciclistilor"?

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
merg tare dar stiu foarte bine sa controlez bicicleta si evaluez foarte bine situatiile din trafic asa ca in 6-7 ani de mers prin Bucuresti n-am avut decat 2-3 cazaturi minore.

=D>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu o sa ascult niciodata ce imi spune un sofer.

 

MARE GRESEALA!!!!   

Orice "prost" are momentele lui de sclipire. Habar nu ai de unde poti afla un lucru care te poate ajuta.

 

 

 Scoala de soferi imi foloseste foarte mult pe bicicleta numai ca sa ma feresc de soferi. 

 

Ca sa te feresti de soferi cel mai bine inveti tot de la soferi, nu de la scoala de soferi. Aceasta, ca orice alta scoala, nu iti ofera decat niste linii generale in care trebuie sa te incadrezi si ceva informatii de baza. Restul este exercitiu si experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa te feresti de soferi cel mai bine inveti tot de la soferi, nu de la scoala de soferi. Aceasta, ca orice alta scoala, nu iti ofera decat niste linii generale in care trebuie sa te incadrezi si ceva informatii de baza. Restul este exercitiu si experienta.

Tb sa furi meserie: dupa o vara de pedalat zilnic spre serviciu prin bucuresti, daca asculti atent toate injuraturile soferilor, te poti face taximetrist.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mult mai grav sa vad zilnic zeci sau chiar sute de masini care taie benzile, nu semnalizeaza, claxoneaza ca nebunii, merg cu mult peste viteza legala

 

Si ei, ca si tine, se bazeaza pe experienta.

 

 Trec pe rosu si pe trecere daca nu am alta posibilitate, asigurandu-ma inainte si nu vad nici o problema cu asta; nu port casca, merg tare dar stiu foarte bine sa controlez bicicleta si evaluez foarte bine situatiile din trafic

 

 

 

Nu poti cere respect daca nu oferi respect!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

biciclistii soferi au carnet si intuiesc traficul mult mai bine. 

 

Gogosi.

In primul rand ca nu au nici o legatura una cu alta, soferitul cu biciclitul, sunt lumi diferite. In al doilea rand, daca ne referim la intuitie, biciclistii si-o dezvolta mult mai bine fiindca sunt exersati clipa de clipa de expunerea la pericole mult mai mari, ei nu stau cu telefonul in ureche, cu muzica data tare (cu exceptia unui mic procent, evident), nu conduc cu doar o mana pe ghidon, nu sunt preocupati sa claxoneze tot timpul, etc.

 

Dpdv logic, ce ar insemna? Ca si pietonii cu carnet sunt mai intuitivi decat pietonii fara carnet? Dar de ce numai carnet B? A, C, D, nu? De ce nu si astea? 

 

motivatia cu depasitul coloanei, statul la rosu, sunt expresia unor frustrari ale soferilor fata de biciclisti. Si in ultimul rand, un biciclist trebuie sa gandeasca sa supravietuiasca in trafic, nu are nimic de castigat din a gandi ca un sofer. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ei, ca si tine, se bazeaza pe experienta.

 

 

 

Nu poti cere respect daca nu oferi respect!

Da, dar e o diferenta intre cat de usor o poti face de kko cu masina fata de cat de greu e sa o faci cu bicicleta (viteza, gabarit, etc.). S-a discutat deja ca legea e facuta mai ales pentru masini, pentru ca atunci cand nu se respecta (strict) legea masinile devin periculoase. Nu e valabil pentru biciclisti si pietoni; sau cel putin nu la fel de valabil.

 

Cat despre respect. Eu nu respect soferii si masinile. Bucurestiul in momentul de fata este un oras putin locuibil, in mare parte pentru ca spatiile publice sunt ocupate de masini, zone intregi sunt distruse pentru a face mai mult loc pentru masini, ca sa nu mai vorbim de poluare si toate cele. Cum ziceam si acum cateva saptamani, de ce sa ii respect pe cei care distrug orasul bucatica cu bucatica in fiecare zi?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tb sa furi meserie: dupa o vara de pedalat zilnic spre serviciu prin bucuresti, daca asculti atent toate injuraturile soferilor, te poti face taximetrist.

Cred ca asta se poate intampla in cel mult o saptamana. In conditiile prezentate de tine cred ca ai sanse maxime la titlul de BIRJAR !!!  :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu credeam că bicicliștii sunt printre cei mai disciplinați participanți la trafic, fiindcă trebuie să fie mai atenți la ce se întâmplă în jur. Dar ce văd? Că iau apucăturile proaste ale șoferilor: mers cu o mână sau fără nici o mână pe ghidon, vorbind la telefon, cu muzica dată tare, băgându-se ca supozitoarele în orice spațiu doar fiindcă pot să încapă, trecând pe roșu și mergând pe contrasens fiindcă nu-s sancționați... Junglă, frate! Și eu care credeam acum câțiva ani că matiziștii sunt cei mai mari dobitoci, la stilul în care se bagă în depășiri ce sfidează orice instinct de supraviețuire, doar fiindcă încap să se ascundă în ultima clipă; dar uite că unii bicicliști vor să le fure titlul!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum cine sunt mai prosti e clar :)

Exemplu: o poza de azi dimineata cu cardul de masini de pe Aviatorilor

 

9650775143_054cf95764_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogosi.

In primul rand ca nu au nici o legatura una cu alta, soferitul cu biciclitul, sunt lumi diferite. In al doilea rand, daca ne referim la intuitie, biciclistii si-o dezvolta mult mai bine ...

 

motivatia cu depasitul coloanei, statul la rosu, sunt expresia unor frustrari ale soferilor fata de biciclisti. Si in ultimul rand, un biciclist trebuie sa gandeasca sa supravietuiasca in trafic, nu are nimic de castigat din a gandi ca un sofer. 

 

Nu sunt de acord cu asta. Vorbesc despre biciclit ca mijloc de transport, nu prin parcuri si ocazional sosea. Un coleg venise cu o idee interesanta mai demult, permisul de conducere pentru biciclete: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14223-permis-de-conducere-pentru-biciclete-ce-parere-aveti/ ceea ce ar fi excelent daca s-ar legifera.

 

Nu cred ca un biciclist fara permis stie cum se circula in giratoriu si cum sa se incadreze acolo sau cine are prioritate intr-o intersectie complicata. Iar despre statul la rosu cand esti cu bicicleta ... eu stau. Se uitau ciudat la mine alti biciclisti care ma depaseau ... "uite-l si pe fraierul asta, sta la stop", asta e, mai bine un fraier in siguranta.

 

Observ ca biciclistii se impart mai nou in biciclisti cu permis de conducere si biciclisti fara permis iar unii au alergie la ceilalti. Pacat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot de mijloc de transport vorbeam, iar impartirea cu carnet, fara carnet, ai facut-o si tu, acum te surprinde. 

 

Ca ultim argument, am curajul sa pariez ca masurand kilometri parcursi de un biciclist si cei parcursi de un sofer in traficul de Bucuresti, pe orice interval de timp doresti, biciclistul va avea mai multi. Ca sa nu mai zic ca si strazile le cunoaste mai bine, implicit si intelegerea semafoarelor. Si atunci de unde mai multa experienta practica? Doar din detinerea unui carnet? 

 

Conteaza kilometri facuti pe bicicleta in trafic si expunerea practica la cat mai multe situatii. 

 

Tot din observatiile mele: soferii care nu sunt biciclisti, chiar daca merg regulamentar si se comporta civilizat, au un disconfort in prezenta unui biciclist. In principiu e deranjat ca ii fura din spatiu si il obliga la manevre suplimentare, il forteaza sa fie mai atent sa nu-l accidenteze si traiectoria biciclistului e uneori mai putin previzibila. Este insa doar o problema de adaptare si mentalitate, pentru ca daca l-ar considera egalul sau in trafic, nu ar mai fi nimic deranjant.  

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar bicicleta şi autovehiculele nu sunt egale în trafic. Se deplasează în complet altă plajă de viteze şi bicicleta poate face manevre laterale mult mai rapid (şi deci mai suprinzător) decât un autovehicul. Stilul de mers rezultat diferă radical. A insista să amesteci trafic auto şi de biciclete pe aceleaşi benzi este un efort pentru toţi cei implicaţi, nu are niciun rost să ne prefacem că nu-i aşa.

Orice veteran al ciclismului în traficul bucureştean ştie foarte bine cum trebuie procedat pentru a-şi mări siguranţa, controlând banda în punctele cheie. Dar la fel de bine ştie că procedând aşa se expune la (1) reacţii neplăcute din partea şoferilor şi (2) risc crescut când dă de şoferi care forţează trecerea.

Evident că participanţii la trafic se pot adapta, deja au făcut-o după cum s-a putut şi e inutil să speri la mai mult. Stilul de condus e produsul mediului, un oraş supra-aglomerat unde nu se ia nicio măsură pentru decongestionarea traficului va produce şoferi (şi ciclişti) agresivi şi care "se descurcă". Nu-mi e clar la ce fel de miracol te aştepţi, ce crezi că o să schimbe din senin atitudinea asta.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca de mult n-am citit o parere atat de corecta si fara de partizanat (pro bicla pro viata pro cianuri pro caini vagabonzi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciclistii si soferii (cei din masini nu cei de pe biciclete) sunt "egali" in trafic, cum a spus excelent de bine @@wirespot, asemenea egalitatii dintre sexe. 

Ambele categorii au aceleasi drepturi insa eduactia civica si codul bunelor maniere ne invata: "femeile si copii inainte", "cedeaza locul unei doamne/domnioare", etc...

 

Nu stiu cat de acceptata imi este analogia insa imi permit in comentariul meu sa extrapolez barbatii -> masini si bicicletele -> femei. Daca nu sunt acceptati ca fiind "sexul slab"  din trafic si nu sunt tratati ca atare ciclistii au de suferit (avand in vedere conjunctura actuala unde cultura noastra pe doua roti este in faze incipiente ale dezvoltarii) 

 

Sa ne delimitam de subiectivisme si sa nu fim fanatici, una sau alteia din parti, dand argumente si exemple cum unii sau altii dau in strachini si ce ar trebui persecutata tabara adversa pentru ca bla bla bla bla bla

Sa incercam sa ne uitam la prioritati: ne dorim mai multe biciclete pentru care construim infrastructura si scriem legi sau de dorim opusul?

 

Nu inteleg de ce si acest thread ca si cel cu "cu sau fara casca in trafic" si multe altele sunt diversi foarte porniti in a lua partea uneia din categorii si port polemici pe zeci de comentarii ca sa ce?

 

Extraordinare comentariile anterioare ale lui @@Trevizes si @@wirespot. Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai ca e misto asta cu egalitatea intre sexe. deci vecinul meu cu 3 masini e nascut asa, ca maica-mea, sor-mea si prietena mea sau ca mine, taica-miu si prietenii mei barbati. pe bune? ce logica e asta???? exact despre asta NU este vorba! Nu te nasti cu masina in parcare, oameni buni. E vorba de a da mai multe drepturi celor care nu folosesc masina, pentru ca cei care folosesc masina fac rau celorlalti: ocupa spatiul, il distrug, polueaza etc. Deja ma doare capul cand citesc ce scriu unii pe aici.

cred ca de mult n-am citit o parere atat de corecta si fara de partizanat (pro bicla pro viata pro cianuri pro caini vagabonzi)

nu e nimic rau in a fi partzian. dimpotriva. fiecare trebuie sa fie partizan, macar deschis si asumat. altfel, cei care spun ca "da, sigur, nu e nimic de facut" sau "toata lumea are dreptate, fiecare in felul lui" ajung implicit sa accepte ceea ce se intampla. Sunt de acord cu wirespot ca multe din evenimentele din trafic sunt o consecinta direct a supraaglomerarii, dar in nici un caz nu pot fi de acord cu ce spune despre ce poate fi facut. Exista posibilitatea implementarii unor politici publice care sa descurajeze (mai mult sau mai putin agresiv, depinde) mersul cu masina si sa incurajeze alte tipuri de mobilitate. E aiurea (nu zic mai mult, ca sa nu imi iau report) sa zici ca "asta e."

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 politici publice care sa descurajeze

 

 

In bunu stil socialist (nu e romanesc) hai sa descurajam, in loc sa incurajam partea ailalta.

 

fara niste parcari de biciclete pazite nu prea ai cum sa incurajezi real ciclismu. Asta trecand peste fazele cu drumul. Dar, cand te gandesti ca mergi cu bicla la corporatie si pleci cu metroul, parca nu mai e asa placut, nu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu citesti toata propozitia?

dar, daca te iau in serios: da, a descuraja mersul cu masina inseamna automat a incuraja alte tipuri de mobilitate si invers. E vorba de ocupare spatiului fizic, joc cu suma zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am o problema cu partea de "Descurajat". De ce trebuie sa descurajezi? mai ales cand aia se face prin bani, in general. 

dece in cele 30% din cazurile in care vin cu masina la munca sau fac ceva cu masina, trebuie musai sa platesc mult mai mult? 

 

Partzanismul ecologistilor pe doua roti imi face scarba. ba cerem egalitate, ba cerem mai multe drepturi, ba cerem ca ailalti sa fie loviti, ba ne plangem ca a iesit nenea rau din masina la noi. din punct de vedere al grupului, am ajuns fix niste feministe proaste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.