leadtek_92

Biciclistii si Soferii

Recommended Posts

Ma rog, ma abtin de la comentarii la ultima fraza. In rest, exact despre asta e vorba: a descuraja anumite practici si a le incuraja pe altele. Aproape orice politica publica face asta, implicit sau explicit. E vorba de viziune privitor la dezvoltarea unei anumite asezari urbane, in cazul nostru. Nu e vorba numai de ecologism, ci si de traiul in oras. Cred ca suprataxarea masinilor si dezvoltarea infrastructurii anti-masini (ingustarea de strazi spre exemplu--da, exista asa ceva!) nu sunt chestii asa de SF. De ce trebuie sa descurajezi? De ce trebuie sa platesti mai mult? Pai, consumi mai mult spatiu, in detrimentul altora, poluezi, preferi comoditatea absoluta unor alternative doar marginal mai incomode (asta presupunand ca alternativele respective--transportul public, bicicleta--chiar sunt viabile). Toate lucrurile astea de regula se descurajeaza prin politici publice. Nu e nimic "comunist" (vai, baubaul vine si te mananca!) sau dramatic in toata treaba asta. Daca vrei si masina la discretie si mers pe bicicleta si pieton si nepoluat si neaglomerat si pietonala si mai stiu eu ce, atunci astepti viata de apoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"comunist" - am zis socialist. Da, danemarca, norvegia, suedia sunt niste socialisti cu aer comunist. Doar ca neromani. 

In momentul in care asiguri un transport comun corect, asiguri posibilitatea biciclistilor de a merge la un supermarket fara frica de a pleca fara bicla atunci lumea o sa se miste din masina, pentru ca e mai comod. E mai lejer sa te sui in autobuz/metrou si sa ajungi unde ai treaba. 

Dar, daca eu cu masina fac 20 de minute in cea mai aglomerata zi a anului si cu ratb-ul fac 35-40 in timpul vacantei, care este motivatia mea de a lasa masina acasa? dece ar trebui sa platesc mult mai mult decat acum?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci eu ziceam ca mersul cu masina trebuie descurajat, "asta presupunand ca alternativele respective--transportul public, bicicleta--chiar sunt viabile." Deci iar te grabesti. Si chiar daca nu as fi spus asta, era implicit: odata ce descurajezi mersul cu masina automat mersul cu bicicleta sau transportul in comun devin mai accesibile. Sigur ca nu vor aparea parcari de biciclete de la sine (desi si asta e de discutat...), dar, sa zicem, odata cu reducerea numarului de masini traficul devine mai liber pentru autobuze si biciclete. Tu faci cat faci cu RATB-ul astazi nu pentru ca sunt prosti aia de la RATB. Asta era cazul acum cativa ani, cand iti veneau odata cate 2-3 masini d-alea galbene Ikarus odata in statie iar apoi asteptai 30 de minute sa mai vina tot 2-3; nu era o problema creata pe parcurs din cauza aglomeratiei, cum este astazi, ci mai degraba una legata de indisciplina soferilor. Astazi RATB-ul merge prost in foarte mare parte pentru ca in 99% din oras nu exista benzi dedicate transportului in comun, cum dealtfel ar fi normal sa existe mai peste tot. Asta inseamna ca autobuzele merg in rand cu masinile si, evident, faci mai mult cu autobuzul decat faci cu masina. In cele doua masterplanuri pe transport ale PMB crearea de benzi dedicate pentru transportul in comun e una din principalele prioritati (impreuna cu pasajul Basarab; Buzestiul e obiectiv secundar) dar nu ai sa auzi niciodata de la reprezentantii primariei ca se gandesc macar sa faca asta. De ce? Pentru ca i-ar pune la munca serios si le-ar periclita capitalul electoral. Revenind: pe langa faptul ca descurajatul pe o parte merge automat impreuna cu incurajatul pe o alta, nici politicile publice nu se fac dupa ureche, de regula existand un intreg set de masuri menite sa atinga un anumit scop (deci la cat de putin probabil e sa vedem masuri care sa descurajeze in mod real mersul cu masina in Bucuresti, la fel de putin probabil e ca, in cazul in care totusi se adopta astfel de masuri, sa nu vedem implementarea unor alte masuri care sa incurajeze celelalte mijloace de transport). Dar pana acolo e cale lunga minata de administratori prosti, spagari, rau-voitori, dar si de prea multi cetateni comozi care nu vad dincolo de propriul interes imediat (e.g., "daca eu cu masina fac 20 de minute in cea mai aglomerata zi a anului si cu ratb-ul fac 35-40 in timpul vacantei, care este motivatia mea de a lasa masina acasa?"). Deci n-avem cale de iesire, din pacate, si ramane sa ne gicacontram pe forumuri degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea ar fi să poţi face mai puţin cu transportul în comun sau cu bicicleta. Sau să faci un timp comparabil, sau chiar un pic mai mare, dar cu costuri mult mai mici. Şi alege fiecare ce preferă. Pe mine de exemplu nu m-ar deranja 45 de minute cu bicicleta sau autobuzul în loc de 30 cu maşina.

Dar cu autobuzul fac 1:30, iar cu bicicleta nu ştiu niciodată dacă ajung întreg.

La maşini din păcate trebuie găsită alternativă pentru că realitatea o cere. Nu mai au loc. Suntem la câţiva ani distanţă de o reală criză de spaţiu – şi nu mă refer numai la trafic ci şi la spaţiile de parcare.

Doi la mână, tu @@animaloo întrebi "de ce să plătesc mai mult". Dă-mi voie să te întreb "ce drept ai să parchezi pe gratis?" – că presupun că undeva cândva parchezi pe gratis. Vorbim de domeniul public, de ce ar fi folosit pentru parcare de vehicule? Uite eu, alt cetăţean, am chef să fie un spaţiu verde acolo, sau să fie folosite benzile străzilor pentru circulaţie nu pentru stat pe loc.

Cine a zis că oraşul e obligat să-ţi pună la dispoziţie loc de parcare? Dacă îmi cumpăr şifonier şi n-are loc în casă sunt obligaţi vecinii să-mi ofere loc pentru el pe holul blocului? Sau primăria să-mi rezerve loc pentru el pe trotuar? Care-i diferenţa când în loc de şifonier e o maşină sau alt vehicul?

@@Nightwork, n-am zis nimic despre ce poate fi făcut, că zice ombun de s-a plictisit. Dacă vrei părerea mea personală, e că e imposibil de mixat traficul de vehicule şi de biciclete în condiţiile actuale. Ar fi necesară (1) infrastructură complet separată pentru pietoni, biciclete respectiv autovehicule (aici intrând orice vehicul de la scuter în sus); respectiv (2) păstrarea infrastructurii degajată şi impuse regulile. (Nu vă închipuiţi cine ştie ce când zic infrastructură, e suficientă marcarea unor benzi pe carosabil.)

(1) se poate face oricând, şi cu costuri mici (dacă se face bine e altă mâncare de peşte). Dar (2) e imposibil fără reducerea traficului. În condiţiile actuale deja poliţiştii sunt incapabili să mai reacţioneze, nu mai sancţionează preventiv aproape nimic ci lasă să se întâmple ce s-o întâmpla şi amendează ce supravieţuieşte. (2) e genul de măsură care nu poată fi luată pur şi simplu, trebuie să meargă mână în mână cu alte măsuri altfel rămâne la stadiul de fantezie.

Legile date pe hârtie dar neimpuse sunt zero barat. La fel sunt şi măsurile care încearcă să contrazică realitatea, ca şi cum te-ai pune în faţă viiturii şi-ai striga "stop". Legislaţia, infrastructura, educarea cetăţenilor, sistematizarea, spaţiile de parcare şamd toate sunt importante, dar trebuie făcute împreună, niciuna singură nu poate rezolva problema.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu politistii care nu fac fata e poveste. Ia sa vezi tu 2-3 politisti care isi iau 3 zile sa aplice amenzi intr-o intersectie. Ba nu, hai sa vezi 20-30 in 10 intersectii si sa tina vreo 2 saptamani. Or sa dea cateva sute sau mii de amenzi, apar imediat la televizor, iese scandal mare, poate chiar dezbatere si se mai misca ceva si pe la primarie. Si mai usor: sa imparta amenzi masinilor parcate aiurea; sa nu mai fie stres sa ii opreasca pe oameni etc. etc. Altfel: de ce nu se mai ridica masini parcate aiurea sau de ce in majoritatea sectoarelor primariile nu vor cu tot dinadinsul sa adopte masura asta? Eu zic ca politia sta degeaba nu pentru ca sunt prea ocupati, ci pentru ca asa li s-a spus, pentru ca privilegiul mersului cu masina nu trebuie descurajat in nici un fel si pentru ca atat primaria cat si politia vad problema aglomeratiei nu ca o patologie inerenta raspandirii mersului cu masina personala ci mai degraba una ce tine de infrastructura deficitara; asa ca stau degeaba si asteapta sa le traga alora mai fraieri autostrazi prin sufragerie, crezand astfel ca problema se va rezolva cumva de la sine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa imparta amenzi masinilor parcate aiurea

 

Si unde si-ar duce lumea masina ? Sau ar incasa amenda in fiecare zi ? Ca in vest sunt de doua ori mai multe masini pe cap de locuitor. Solutia ar fi sa creasca abonamentul parcarilor dintre blocuri. Sa fie rentabil daca cineva are un teren in oras sa-l faca parcare cu plata. Doar ca nu vor sa-si puna alegatorii in cap si sa diminueze spaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in fiecare zi. Si sa refaca spatiile verzi din jurul blocurilor, acum parcari facute in ultimii ani. Lumea nu ar avea unde sa isi duca masina sau ar plati foarte mult pentru asta. Exact asta e faza.

Cat despre nr de masini pe cap de locuitor. Statistica e inselatoare. Mai intai pentru ca e Romania e o tara in care dezvoltarea inegala e dusa la extrem; Bucurestiul e outlier si n-are rost sa arunci la gramada Bucurestiul si Vasluiul ca iti iese o statistica aiurea pe toata tara. Si mai important este faptul ca Bucurestiul este un oras foarte dens. Budapesta, spre exemplu, are suprafata de doua ori mai mare la aproximativ acelasi numar de locuitori. Masina ar trebui sa fie si mai putin viabila intr-un oras ca Bucurestiul. Mai apoi, oameni buni, nu v-ati plictisit de aceleasi argumente obosite cu socialismul/comunismul si "cat de multa civilizatie e in vest fata de Romania" (aici sub forma de cat de multe masini sunt)?

Iar faza cu datul liber la parcari private...halucinant! Deci, tu zici ca parcarile sa devina indeajuns de scumpe incat sa fie profitabile pentru orice dobitoc care are un petic de pamant? Asta presupune si datul la liber pentru construirea de parcari, i.e. sa-si faca fiecare parcare dupa cum il taie capul. Deci, piata libera frate, si la parcare si la certificate de urbanism. E greu sa imi imaginez o idee mai proasta, dar vad ca printre biciclisti gasim nu doar soferi foarte zelosi dar si administratori pe masura.

Spaga in cazul parcarilor, atat pentru politisti cat si pentru parcagii, e un fenomen secundar. Nu asta e problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si unde si-ar duce lumea masina ?

 

Eu stiu parcari private care nu au tarife asa de mari, nu sunt asa de complicate/ costisitoare / subterane si sunt absolut goale. Bucuresteanul vrea sa parcheze gratis si cat mai aproape de unde are treaba. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

piata libera frate, si la parcare si la certificate de urbanism

Din cauza ca se apuca de construit doar cei care stiu unde si cata spaga trebuie sa dea pentru autorizatii sunt asa scumpe locuintele. Daca s-ar da autorizatie de construit locuinta aproape oriunde pe o raza de 20 km in jurul Clujului, ar scadea semnificativ preturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbeati pe aici de cat faceti cu bicla si cat cu ratb-ul. Stati sa vedeti ce o sa fie luni 16.09 ! :disperat:

De la 50min o sa ajung la 1h30 de petrecut prin ratb, iar cu bicicleta as face max 30min...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauza ca se apuca de construit doar cei care stiu unde si cata spaga trebuie sa dea pentru autorizatii sunt asa scumpe locuintele. Daca s-ar da autorizatie de construit locuinta aproape oriunde pe o raza de 20 km in jurul Clujului, ar scadea semnificativ preturile.

Uau! Tocmai cand ziceam ca nu poti scoate o prostie mai mare, iat-o ca a si venit.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care-i prostia in faptul ca daca esti restrictionat de spaga nici nu ai curaj sa te apuci de construit ?

Ca oricum poti construi cartier intreg fix langa ferma de gaini, daca ai cotizat unde trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu esti restrictionat de spaga, omule! Asta e gandire de om care nu da spaga pentru ca nu are destui bani. Solutia nu e sa scapi de reglementari, ci sa te asiguri ca reglementarile sunt respectate de cat mai multi. Imagineaza-ti putin cum ar fi sa traiesti intr-un oras in care fiecare construieste dupa cum il taie capul. Ala nu ar mai fi oras. Ar fi un dezastru. Deja ma ingrozesc de ce prostii citesc pe aici. Oprescu e parfum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad problema daca fiecare construieste cum vrea pe pamantul lui, ca intr-un sat aflat la 50 km de oras, unde poate construi oricine, ca nu are batai de cap cu spaga.

 

Planul de urbanism ce verifica, daca pentru ei e bine sa ai miros de cacat de gaina in casa ori de cate ori bate vantul din directia potrivita ? Dar nu te lasa sa construiesti in capatul celalalt al satului ca n-ai dat spaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Iti sugerez sa te muti la sat, atunci. De fapt, muta-te pe luna, pentru ca nici la sat nu construiesti dupa cum te taie pe tine capul. :frustrat:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu esti restrictionat de spaga, omule! Asta e gandire de om care nu da spaga pentru ca nu are destui bani. Solutia nu e sa scapi de reglementari, ci sa te asiguri ca reglementarile sunt respectate de cat mai multi. Imagineaza-ti putin cum ar fi sa traiesti intr-un oras in care fiecare construieste dupa cum il taie capul. Ala nu ar mai fi oras. Ar fi un dezastru. Deja ma ingrozesc de ce prostii citesc pe aici. Oprescu e parfum.

Oricum toti care construiesc , o fac dupa cum ii taie capul , pe sub liniile de 110 kv (Strandul Sun , Restaurant Still , etc), doar ca dau o spaga inainte, dar vai daca nu ai bani sa dai spaga debitezi prostii ca vrei sa construiesti unde vrei tu , dar daca dai spaga nu ii probleme ca se construieste aiurea. 

Buna treaba @Nightwork

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Oricum toti construiesc"? Vreau sa imi dovedeasca cineva chestia asta. Pana atunci eu voi ramane la parerea mea ca, da, se fac multe ilegalitati, dar asta nu inseamna ca "toata lumea" face ce vrea si, la fel, nu inseamna ca ar trebui toti sa putem sa dam spaga, deci sa se generalizeze cu adevarat chestia asta cu spaga urbanistica, iar apoi sa se elimine cu totul reglementarile si toata lumea sa faca ce vrea la liber. Faptul ca tu sau csuporj vedeti ca unii construiesc aiurea (si orice bucurestean se confrunta cu asta zilnic, dar vad ca la Cluj e un mic nucleu de oameni frustrati ca nu pot da si ei spaga ca altii), nu inseamna ca oricine care vrea sa construiasca o si face si ca rezultatul e unul bun sau indiferent. Repet, un oras in care fiecare ar construi ce si cum vrea ar deveni in scurt timp un loc nelocuibil. Cred ca puteti sa faceti un exercitiu de imaginatie in privinta asta, dar vad deja ca unii cred ca asta ar duce la ieftinirea terenurilor (din pacate e exact invers, dar ma rog...). Suntem off-topic de mult, dar trebuie sa-ti lipseasca ceva clicheti sa spui chestii de genul asta cu atata seninatate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cazul Budapesta a fost prezentat de Marian in Ghid. In Budapesta orice curte/curticica din centru, prea mica pt a se construi ceva sau prea "scumpa" pt a se construi ceva cf PUG/PUZ e transformata ad-hoc in parcare, la un pret mult mai mic decat cel din parcarile "oficiale". Urmarea? Masinile sunt scoase de pe strada si bagate in curti. De asemenea, nu pupi loc de parcare de resedinta daca nu esti proprietar sau ai contract de inchiriere in care se specifica expres ca inchiriezi SI locul de parcare.

Problema e ca e un oras cu 1/2 locuitori fata de Buc dar cu strazi de 2/1 mai largi si aerisite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugestie.

Cititi din cand in cand titlul topicului inainte de a posta.

Uneori exista tangenta la subiectul topicului, dar verificati sa nu fie in partea cealalta, spre infinit.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu vreau sa inchie offtopicul cu o ultima postare.  Nu sunt deloc fustrat ca nu dau spaga sa construiesc, nu ma ocup cu astfel de activitati si nici nu ma intereseaza , era doar o parere in legatura cu ce se intampla. In zona Clujului (Apahida, Floresti Baciu) s-au dezvoltat complexuri rezidentiale fara nici un plan urbanistic, fara trotuare, fara parcuri, fara locuri de joaca fara piste de bicilete, etc.  Blocurile nu sunt deloc aliniate, aici ii casa dincolo bloc si tot asa, Aglomeratie de nedescris si neparare din partea primariilor comunale. Inteleg ca in orase vechi ii deja facuta infrastructura si nu sunt foarte multe solutii dar in noile "cartiere" marginase marilor orase trebuia construit dupa un plan bine stabilit nu dupa favoruiri. Punct la oftopic .

On topic, ar trebuie la evenimentele gen critical mass, sau alte adunari ale biciclistilor sa se promoveze mai mult necesitatea folositii luminilor pe timp de seara / noapte si vreme nefavorabila ca ceata si ploaia. 

Incostienti mi se par  acei "bmx-isti" care efectiv zboara de pe trotuare pe partea carosabila fara sa se uite si trec strada pe unde ii taie capul iarasi fara sa se asigure. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cazul Budapesta a fost prezentat de Marian in Ghid. In Budapesta orice curte/curticica din centru, prea mica pt a se construi ceva sau prea "scumpa" pt a se construi ceva cf PUG/PUZ e transformata ad-hoc in parcare, la un pret mult mai mic decat cel din parcarile "oficiale". Urmarea? Masinile sunt scoase de pe strada si bagate in curti. De asemenea, nu pupi loc de parcare de resedinta daca nu esti proprietar sau ai contract de inchiriere in care se specifica expres ca inchiriezi SI locul de parcare.

Problema e ca e un oras cu 1/2 locuitori fata de Buc dar cu strazi de 2/1 mai largi si aerisite...

 

Am locuit 3 ani si ceva in Budapesta. Strazile nu sunt neaparat mai largi si aerisite, ci tot orasul este mai raspandit (populatia, apropo, e comparabila cu cea a Bucurestiului; nu e la jumate). Eu n-am vazut chestia cu parcare in curte ca fiind atat de raspandita. E adevarat ca centrul Budapestei--care constituie o buna bucata din oras, de regula cea pe care o vad strainii, dar Budapesta are si cartiere intregi de blocuri socialiste--e plin de cladiri care au curte interioara, dar chestia cu masinile bagate in curtile interioare e extrem de rara; indeajuns de rara incat sa spun ca n-am vazut deloc asa ceva. Am locuit intr-un asemenea bloc si ar fi iesit scandal monstru daca vreun vecin si-ar fi bagat masina in curte. In schimb, par a fi mult mai putine masini. Parte pentru ca orasul nu e asa ingramadit (si asta nu e o scuza pt Bucuresti, ci mai degraba inca un motiv pentru care in Bucuresti masurile anti-masina ar trebui sa fie mai dure ca in alte locuri), parte pentru ca metroul si transportul in comun functioneaza impecabil (da, exista benzi speciale pentru autobuze si taxiuri; da, politia isi face treaba; exista HEV-ul, un fel de metrou de suprafata foarte rapid care merge din zonele semi-centrale spre periferie) si, bineinteles, parte pentru ca e un oras foarte. bike-friendly. Altfel, nu ai sa vezi infrastructura SF gen pasajul basarab sau noul buzesti; nici vorba de supraterane si subterane; din ce in ce mai multe strazi de langa Dunare sunt inchise traficului auto in fiecare an; parcarile se platesc si tot asa.

 

@@raresr10 Vad ca ajungi la concluzia mea. Problema nu e ca nu toata lumea poate construi impotriva oricarui plan, ci mai degraba ca nu se respecta planul. Schimbare cu 180 de grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 de ce nu se mai ridica masini parcate aiurea sau de ce in majoritatea sectoarelor primariile nu vor cu tot dinadinsul sa adopte masura asta

 

 

Pentru ca aia era o mizerie facuta sa bage bani in portofel unor terti. Iar amenda pentru parcat aiurea era mai mare decat mersul cu 100 prin oras. ceea ce este un pic penibil.

Zici ca am parcare gratis? Si eu care credeam ca platesc taxe de mi se acreste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de poliție care își face treaba: în Budapesta un echipaj aflat în trecere ne-a oprit ca să ne întrebe dacă e ceață. Când le-am spus că nu, ne-au întrebat de ce mergem atunci cu proiectoarele de ceață aprinse, când legea interzice asta. Eh, să văd io la noi un polițist care oprește pe cineva pentru asta, ar face scurtă la mână...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca aia era o mizerie facuta sa bage bani in portofel unor terti. Iar amenda pentru parcat aiurea era mai mare decat mersul cu 100 prin oras. ceea ce este un pic penibil.

Zici ca am parcare gratis? Si eu care credeam ca platesc taxe de mi se acreste...

Iarasi nu merge. Ridicarea masinilor se poate face si altfel, nu neaparat de terti, nu neaparat pagubos pentru primarii. Ca e implementata prost e o problema, dar asta nu inseamna ca ideea in sine e proasta. Faptul ca platesti mai mult la ridicare decat atunci cand depasesti viteza legala n-are nici o treaba. Prima e stabilita de primarie, a doua prin lege. Nu e nimic penibil. Vorbim aiurea, iarasi.

 

Nu plateste nici unul dintre noi taxe ca sa ai tu parcare in detrimentul altora. Nu poti sa platesti taxe pentru un privilegiu de care beneficiaza doar o parte a populatiei (exceptand taxele ce tin de solidaritatea sociala, gen ajutoare sociale etc.; dar alea nu sunt privilegii). Deci eu nu platesc taxe ca sa-ti faca tie parcare (desi asta se practica in Bucuresti, unde parcarile sunt in top3 prioritati la primaria generala si la cele de sector); daca vrei parcare, platesti in plus; la fel, vrei masina, ar trebui sa platesti in plus. Avand in vedere conditiile in care traim in Bucuresti, ar trebui sa platesti foarte mult in plus. Spatiul e limitat si cand tu te folosesti de o parte din spatiul urban pentru a-ti depozita conserva, automat le iei spatiul celorlalti (se subintelege ca nu pentru a-si parca ei masinile, sper; vorbim de spatiul public sau semi-public). E o logica simpla si foarte buna, bineinteles, daca nu crezi ca totul ti se cuvine numai tie.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-am absolut nimic contra ridicarii masinilor. Exceptand conceptul de taxa dubla, care nu este cusher. Adica: platesc amenda pentru parcare aiurea. Dupa care platesc amenda ca mi s-a ridicat masina din locul ala? Inteleg conceptul doar daca masina incurca. 

 

Da ma. Parcarile alea sunt facute fix unde puteau face multi copaci. Platesc in plus pentru masina. Platesc impozit pe masina. Daca nu ai masina, nu platesti impozit pe masina. As plati si loc de parcare, din pacate nu pot, pentru ca nu mi se ofera acest lucru. Da. Stiu. As putea sa imi parchez masina la unirii. Ce ne facem, eu nu stau la unirii. Si nici nu lucrez acolo.

 

Mie imi repugna termenul de descurajare. Orice prost poate descuraja. iti trebuie ceva mai mult creier sa incurajezi cealalta parte. 

Oricum, noi ne certam aiurea. E clar ca astia de la primarie (si nu e numa oprescu, si aia din spate au vina lor) n-au nici un interes sa ajute si miscarea ciclista. Motivu: e prea complicat. 

Cel mai bune exemplu este podu ala nou de la grozavesti. A fost facut exclusiv pentru masini. Nu au pus si ei macar juma de banda pentru biciclete. Probabil, costul prea mare ( hahaha) i-a descurajat, asa ca au redirectionat banii aia spre niste borduri noi. Sa nu mai poate parca romanu pe trotuar (corect). sau sa urce cu bicla. Sau cu caruciorul. In curand varianta treci strada numai daca esti alpinist. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.