leadtek_92

Biciclistii si Soferii

Recommended Posts

Voi purtati o discutie cu argumente plecand de la parerea cuiva ca "nu i se pare ok"? Hai sa nu mai frecam subiectul asta ca face in curand un deceniu de cand e mereu reactivat pe forumuri.

De fiecare data e vorba de acelasi lucru, soferii masinilor care stau si asteapta in coloana sunt deranjati ca prin dreapta biciclistii trec pe langa ei. Practic nici nu e o devansare conform defintiei, pentru ca masinile nu se deplaseaza, iar daca inainteaza, asa ... din cand in cand cite un pic, asta nu inseamna ca se deplaseaza, dar doar cu 4km/h.

In rest sunt slabe sanse ca un sofer sa se planga ca mergand cu 30 km/h (sunt chiar foarte generos pentru Bucuresti) a fost incomodat de un biciclist care l-a devansat pe dreapta cu 40km/h in loc sa-l depaseasca prin stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a fost incomodat de un biciclist care l-a devansat pe dreapta cu 40km/h in loc sa-l depaseasca prin stanga.

 

Cei care stiu cu ce se maninca baicu "or sa te inteleaga" *-:) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voi purtati o discutie cu argumente plecand de la parerea cuiva ca "nu i se pare ok"? Hai sa nu mai frecam subiectul asta ca face in curand un deceniu de cand e mereu reactivat pe forumuri. De fiecare data e vorba de acelasi lucru, soferii masinilor care stau si asteapta in coloana sunt deranjati ca prin dreapta biciclistii trec pe langa ei. Practic nici nu e o devansare conform defintiei, pentru ca masinile nu se deplaseaza, iar daca inainteaza, asa ... din cand in cand cite un pic, asta nu inseamna ca se deplaseaza, dar doar cu 4km/h. In rest sunt slabe sanse ca un sofer sa se planga ca mergand cu 30 km/h (sunt chiar foarte generos pentru Bucuresti) a fost incomodat de un biciclist care l-a devansat pe dreapta cu 40km/h in loc sa-l depaseasca prin stanga.

 

Pai, el a inceput, inseamna ca e troll?

Discutia e la subiect, forumul e forum. Eu (noi) incerc sa determin un membru sa gandeasca mai mult ca un biciclist decat ca un sofer.

 

LE: cu restul celor spuse de tine mai sus sunt de acord, numai cu o nuanta: unii nu "sunt deranjati", de fapt SE OFTICA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt tare surprins de felul mesajelor. Ma simt pus la zid si pozitia mea in acest dialog nu cred ca e inteleasa. Daca am o vina, atunci e ca nu am citit (inca) cele 130 de pagini de comentarii pe aceasta tema.

 

@@crk: Troll? A trebuit sa caut pe net sa vad ce inseamna. In mod cert nu sunt, te asigur.

@@Trevizes, @@Traveller, @@locke si altii: Devansarea nu este legiferata in codul rutier. In lipsa acestui lucru, orice discutie legata de devansare nu are sens. In articolul 45 din codul rutier scrie doar atat:

 

(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.

 

Nu apare denumirea de devansare, dar presupun ca asta vreti sa spuneti. In cazul in care nu ati observat apare un cuvant important in propozitia de mai sus: ALTA. Deci, atat in cazul depasirii, cat si a devansarii, circulatia se face pe ALTA banda de circulatie. Conform definitiei codului rutier, nu e considerata depasire situatia urmatoare: o masina trece de o bicicleta fara sa isi depaseasca banda de circulatie. 

 

@@Frank: In Germania (sau tara boilor) acest lucru e legiferat. E de luat exemplu.

Tot in Germania mai este o chestie legiferata, care ar putea fi introdusa si in codul nostru rutier mioritic. Stiti semnele alea cu un minus alb intr-un cerc rosu? V-ati prins, e vorba de interzis. Circulatia se face doar din sensul opus. Eh, in Germania, sub aceste semne este scris sau desenat: "Fahrad frei". Asta inseamna ca poti sa mergi pe contrasens cu bicicleta. In Germania toate pistele de biciclete sunt interconectate. In paralel cu trecerea de pietoni, chiar langa e si pista de biciclete, prin intersectie, bineinteles. In Timisoara scrie STOP pe pistele de biciclete din 10 in 10 metri. La fiecare intersectie cu un drum sau chiar cu o trecere de pietoni. Am sa fac niste poze.

 

Fac aici o paranteza sa va spun o poveste traita de mine, dar e tare aproape de topicul acesta. Se intampla in Iasi, in 2004, mergeam la facultate (Poli, pe splai  Bahlui), din cartierul Alexamdru. Dupa pasarela, faceam sensul giratoriu, si mergeam pe langa benzinaria Lukoil pe malul drept al Bahluiului. Mergeam pe contransens pe un drum care are 3 benzi pe sens si nu era foarte circulat. Era loc pentru toata lumea. Am mers luni intregi asa, de sute de ori, pana cand, la un moment dat, din fata venea un taximetrist. Desi ar fi putut sa incapa 4 taxiuri pe acel drum, el a preferat sa vina inspre mine, sa ma intimideze. Eu initial am redus viteza, mergand la cativa centimetri de bordura. Eu mergeam pe partea dreapta, pe contrasens. El venea pe partea stanga, la limita, la intimidare. Juca Chicken cu mine. Bordura era inalta si nu as fi putut sa sar. Asa ca la un moment dat am muscat din bordura, am cazut rau de tot cu sternul pe pipa si pe ghidon. Roata fata a fost facuta varza. E lesne de inteles ca taximetristul si-a vazut de treaba. N-a oprit. Eu m-am cules de pe jos, am impins bicicleta pe roata spate, m-am urcat in tramvaiul 5 si am plecat acasa. Doua luni am avut vanataie in zona pieptului. Stiu ca am gresit, a fost ultima data cand am mers pe contrasens. Dar si acel taximetrist ar fi putut fi dat in judecata pentru tentativa de omor. 

 

 

Ca sa nu mai fiu pus cu spatele la zid, sa va zic niste pareri proprii despre biciclisti, piste si altele:

- Pistele de biciclete trebuie sa fie pe carosabil. Motive sunt 1000. Ca sa mergi cu o cursiera pe o pista in Timisoara, e ca si cum ai participa la Paris-Dakar cu o masina de formula 1. 

- Pistele ar trebui sa fie atat de late incat sa permita depasirea unui alt biciclist ce se deplaseaza in acelasi sens. In Timisoara sunt benzi mai inguste decat ghidonul de la MTB-ul meu. 

- Bicilistii nu au ce cauta pe trotuar. 

- Copii sub 14 ani n-au voie sa se plimbe nicaieri: pe strada nu, pe trotuar nu, prin parcuri nu. Atunci unde?

 

As mai spune multe, dar ajunge pentru moment.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te pune nimeni la zid :). Nu trebuie sa fim de aceeasi parere.

"Devansarea" tu ai adus-o in discutie, intr-un context neclar (vorba lui Trevizes, "nu ti se pare ok sa treaca un biciclist pe langa masina pe care o conduci"? - pai pe unde sa treaca, pentru ca am stabilit, si esti de acord, ca biciclistii circula pe partea dreapta a carosabilului).

Discutiile astea pot continua la infinit, mai ales in Romania unde nu exista o lege, ci un asa-zis "cod rutier", un fel de culegere de Gheba de acum 50 de ani, mereu "reactualizat".

Iar parintii care merg cu copilul trebuie sa fie singura exceptie la circulatia cu bicicleta pe trotuar, cu conditia sa fie civilizati si sa nu stanjeneasca circulatia pietonilor . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

icsulescule. prea le pui la suflet.

 


@crk: Troll? A trebuit sa caut pe net sa vad ce inseamna. In mod cert nu sunt, te asigur.

Ti-a scapat esenta mesajului la care te referi ori nu l-ai citit pana la capat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot in Germania mai este o chestie legiferata, care ar putea fi introdusa si in codul nostru rutier mioritic. Stiti semnele alea cu un minus alb intr-un cerc rosu? V-ati prins, e vorba de interzis. Circulatia se face doar din sensul opus. Eh, in Germania, sub aceste semne este scris sau desenat: "Fahrad frei". Asta inseamna ca poti sa mergi pe contrasens cu bicicleta.

 

Te referi la acest semn:

267_mit_1022-10.jpg

 

Mai exista si asa ceva

220_mit_1000-32.jpg

 

La München pina in aprilie 2014 din aproximativ 700 de strazi cu sens unic 300 au fost deschise in ambele sensuri pentru biciclisti (conditii: circulatie limitata la 30 km/h si spatiu suficient). Tendinta edililor orasului este de a deschide 50% din strazile orasului cu sens unic pentru bi ciclisti.

 

Pistele ciclabile care trebuie folosite obligatoriu sint de mult tema de discutie.

Cind apare acest semn

 

csm_Hinweisschild_Benutzungspflicht_neu_

 

folosirea pistei nu mai este obligatorie ci facultativa.

 

In anii 1992 – 2010 orasul a investit 32 milione € in “masuri pentru incurajarea mersului pe bicicleta”. Asta nu inseamna ca pe aici e raiul biciclistilor – mai sint multe de facut, de schimbat si de imbunatatit. La situatia actuala nu s-a ajuns de azi pe miine.

Citeva date gasiti aici Radlhauptstadt München.

Filmulete si imagin

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank: M-am plimbat cu bicicleta prin si pe langa Regensburg. Am fost de multe ori in Frankfurt. Stiu foarte bine semnul si admir ce infrastructura au unii pentru a incuraja cu adevarat mersul pe bicicleta. Sunt tare dezamagit ca la noi nu se poate, dar mai degraba nu se vrea.

 

@@meridan: In precizarea facuta de motociclist politiei rutiere se specifica faptul ca "depasirea" masinilor aflate in stationare se face prin partea stanga a benzii. Dar daca se intra pe sensul opus de circulatie, atunci e contraventie.

 

Concluzia mea: se pare ca "devansarea" nu e legiferata si am ajuns sa cred ca un politist de la rutiera nu poate amenda un biciclist care depaseste prin dreapta. Biciclistul nu ar incalca nici un articol din codul rutier. Nu ar strica sa trimitem un email la politia rutiera, pentru a clarifica situatia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a clarifica situatia cred ca mai bine se arde in piata publica (oricare, dupa preferinte, propun piata Matache) "Codul Rutier" si se face de la zero o lege ancorata in realitatile secolului 21. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt tare dezamagit ca la noi nu se poate, dar mai degraba nu se vrea.

 

Pentru a clarifica situatia cred ca mai bine se arde in piata publica (oricare, dupa preferinte, propun piata Matache) "Codul Rutier" si se face de la zero o lege ancorata in realitatile secolului 21. :)

 

Cred ca situatia actuala are cauze multiple si complexe dar e partial cauzata de educatie si mentalitate (si un simt pentru realitate inexistent sau rudimentar).

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@X-ulescu256

Sunt total de acord cu ce spui vis-a-vis de circulatia bicicletelor pe strazile cu sens unic. Semnul acela (pus si de @@Frank cu 2-3 postari mai inainte) l-am vazut si in Viena si chiar prin Cehia, in anumite zone. M-am intrebat de multe ori daca la noi s-ar putea implementa. Evident, este posibil, insa cred ca ar exploda capetele multora caci ai traversa o bariera a gandirii, aplicabila la nivelul mentalului colectiv.

 

Cred ca situatia actuala are cauze multiple si complexe dar e partial cauzata de educatie si mentalitate (si un simt pentru realitate inexistent sau rudimentar).

:-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut două incidente recent, unul m-a blocat şi mi-a zis că ăla nu e drum pentru biciclişti, altul m-a claxonat şi mi-a indicat trotuarul.

Ce e cu viaţa ăstora?

Share this post


Link to post
Share on other sites
da' cata incordare in clipul de mai sus...

Da :D

Il inteleg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sec 15-16 blonda deja "se bagase", nici nu avea cum sa te vada din unghiul din care veneai cand a inceput sa traga de volan, daca ai fi fost la volan ai fi incetinit pentru ca iti ocupase banda, manevra ta de la sec. 20 e riscanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blonda s-a uitat la mine , apoi m-a ignorat si a tinut capul numai spre dreapta , sa nu ne intalnim. A demarat incet ca se prinsese ce facuse, apoi m-a claxonat asa, de control.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @@Thomas_

 

Regia si dramaturgia, mda

Peisajul, tot asa

Dialogul - dialogul e belea ...

 

Ma simt catapultat direct pe Zdamatii-Street  ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blonda s-a uitat la mine , apoi m-a ignorat si a tinut capul numai spre dreapta , sa nu ne intalnim. A demarat incet ca se prinsese ce facuse, apoi m-a claxonat asa, de control.

se dadea la tine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blonda s-a uitat la mine , apoi m-a ignorat si a tinut capul numai spre dreapta , sa nu ne intalnim. A demarat incet ca se prinsese ce facuse, apoi m-a claxonat asa, de control.

 

Nu ai fost inspirat, trebuia sa-i ceri numarul de telefon ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.